2.070 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Hund i løbegård, en hel dag? Hund i løbegård, en hel dag?

Hej alle glade hundemennekser:)

Vi har fået hus fra august, hvilket er virkelig dejligt, da vi nu bor i lejlighed på 1 sal.

Til huset er der to haver, en lukket en og en ikke lukket.

Nå men, vi har så snakket lidt om det med at hunden gik ude en hel dag mens vi er på arbejde ?

Har/gør nogle af jer sådan ?
Hvorfor ?

Vi har en hund der ELSKER at være uden for, self vil der komme et hundehus så han ikke skal blive våd hvis det regner, og ellers bliver han indenfor smiley
Men er det en god ide at lade en hund være ude en hel arbejdsdag?...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund i løbegård, en hel dag?
  • #1   3. jul 2016 Jeg følger lige smiley

• #5   3. jul 2016 Jeg har schæfere, de bliver ikke rigtig påvirket af vejret, kun hvis det er for varmt smiley
    De har et hundehus hver og halvtag på den ene halvdel, så de kan søge skygge og tørvejr smiley
    Den gamle bliver inde, fordi han har gigt. Men de unge nyder at være ude i den friske luft smiley

• #7   3. jul 2016 Det bliver selfølgelig isoleret og det er kun her om sommeren, han får sit eget værelse (det har han også her) da han er en ballademager når vi ikke er hjemme, derinde er hans bur, legetøj og vand.

Mange tak for svar!:-)

• #8   3. jul 2016 Vores går i hundegård med hundehus når vi ikke er hjemme og vejret ikke er for koldt smiley

• #9   3. jul 2016 Jeg synes det er fint hvisomgivelsere er til det - dvs ingen naboer i nærheden der kan blive generet. Og racen kan gå ude og være ok med det. Der er der jo forskel på hvor meget pels de forskellige racer har.

• #11   4. jul 2016 Jeg havde hundelem i min bryggersdør på et tidspunkt, og det var virkeligt fedt at hundene kunne gå ud, hvis de ville. Men så fik jeg nye naboer, som har hund, og det reagerede mine hunde selvfølgelig på smiley Så jeg valgte at lukke for hundelemmen, for at undgå at genere mine nye naboer.

En hundegård vil sikkert kunne fungere fint, hvis I sikrer den ordentligt, og ikke har en hund der står og gøre dagen lang. Hvis jeres hund vel og mærke synes at det er sjovt at være udendørs uden jer ?
    Da jeg flyttede fra lejlighed til hus, gad min gamle bullmastiff absolut ikke at være ude i haven på egen pote. Han stod konsekvent og ventede på at blive lukket ind igen, hvis ikke jeg gik med ud.
    God fornøjelse med jeres nye hus smiley

• #13   4. jul 2016 Jeg synes hundelem er den mest fantastiske løsning.
    Der er "mange", der mener, at deres hunde helst vil være ude, men hvis hundene har frit valg, så viser det sig tit, at det faktisk ikke er så meget endda, at de bruger muligheden smiley

• #15   4. jul 2016 Isabella
    Vores elsker også sandkassen, sandet er dejligt køligt smiley

• #17   4. jul 2016 Birgitta - det kan den jo desværre også, selvom den går inde i et hus eller en lejlighed....

• #20   4. jul 2016 Nu bor vi så langt ude på landet at vi ikke har nogle naboer der kan blive genereret.
    Så vores har løbegårde i forlængelse af laden, hvor de har tilknyttet indendørs hundegård, så de selv kan vælge. De er derude når de er alene, men bor ellers i huset.
    De elsker det og det er meget forskelligt hvor meget de bruger muligheden for at gå udendørs.
    Der er vindfang for at undgå blæst og træk og de har hundesenge der hævet over jorden og er isoleret + om vinteren er der varmelamper så de selv kan vælge hvor varmt de vil have det.
    Den indendørs gård er altid dejlig kølig om sommeren og der veksler de meget og går ind og lægger sig når de får det for varmt udenfor.

Husk at tænke rengøring ind i det - vi har lavet underlag alle steder, så det er nemt at feje og spule med højtryksrenser.
    Det gør det meget nemmere at holde hygiejnisk.

• #21   4. jul 2016 Nu går jeg hver morgen mellem kl. 6-6.30 forbi et hus lige ud til vores skolesti ( dvs mange gående og cyklende), hvor der er en familie med to store Schæferhunde i hundegård. Det er simpelthen et mareridt at komme forbi smiley
    De gø'r helt afsindigt uafbrudt.
    Det er i et villakvarter og jeg fatter hat af, at naboerne ikke klager. Vi bor et stykke væk og kan tydeligt høre hundene gø herhjemme døgnet rundt.
    De er altid ude, uanset vejr og vind og tidspunkt på døgnet smiley
    Jeg har så ondt af de hunde..... smiley

Hvis du kommer til at bo med naboer mener jeg hundegård er et no-go, når man ikke er hjemme smiley

• #22   4. jul 2016 Vi bor i et villakvarter med naboer klods op af vores have.
    Vi har pt to hunde i hundegård - også når vi ikke er hjemme - og hører aldrig fra naboerne (vi har bedt dem om at sige til hvis vores hunde larmer).

Såeh .. det er bestemt ikke no-go .. det er jo bare, som så mange andre ting, et spørgsmål om træning.

• #24   5. jul 2016 Tak for jeres svar ! smiley

Der er en hæk som er ca...2,5 meter høj, der kommer hegn hele vejen rundt. Isoleret hundehus, og hans legetøj.

Om til haven er der lukket og en dør i som bliver låst, så ingen kommer til at hapse ham smiley

Og nej, det er ikke 'Den nemme løsning' for at han skal gå i haven, men han ELSKER at være udenfor, og med en arbejdsdag på 8 timer så kan jeg ikke se hvorfor han ikke ka ha sit eget sted deromme smiley

Og det er kun her om sommeren, ellers har han sit værelse indefor smiley

• #25   6. jul 2016 Vær obs på at han evt. kan grave sig ud. Nogen hunde kan være ret så kreative med at bryde ud smiley

Kommentér på:
Hund i løbegård, en hel dag?

Annonce