{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
663 visninger | Oprettet:

Adskille tre hunde alene hjemme ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har jo fået den lille whippetdreng, som nu er 10 uger gammel. Det går super fint med flokken, han har knyttet sig mest til Ludvig, de leger godt og hygger sig. Lady er ikke altid helt imponeret over den lille, men lægger indimellem op til leg.

Og her er så dilemmaet; når Lady vil lege, så gør hun.
Jeg er igang med at træne 'alene hjemme', og det går for så vidt fint. Har filmet dem, og de er stille og rolige. Enkelte små piv fra den lille lige når jeg går, men ellers tyst - lige indtil Ludvig og Pascal begynder at lege, og Lady så begynder at gø af dem - og hele flokken så står og gøer af hinanden smiley

Jeg vurderer derfor at lukke Lady i et andet rum, eventuelt med et barnegitter imellem så hun kan se dem/de kan se hende, men ikke være så tæt. Ville det være en god ide tror I? Eller har I andre gode ideer? Kom frisk! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Adskille tre hunde alene hjemme ?
  • #1   16. jul 2016 Det ville nok være en dårlig ide med babygitteret, men nok en god ide at lukke hende inde i et andet rum, men jeg syntes det så skal være uden de kan se hinanden smiley

  • #2   16. jul 2016 Jeg tror umiddelbart stadig hun vil gø af dem, hvis hun kan se dem. Ellers skal du adskille de to, der vil lege, så der er ro, for det er jo det, der gør Lady gør - hun vil have ro på flokken.

  • #3   16. jul 2016 Hvis Lady og Ludvig er vant til at være sammen, så synes jeg det er den lille som skal lære at være alene - ellers står du måske med 3 hunde der skal lære at være alene.

  • #5   16. jul 2016 Jeg tænkte egentlig at hun måske ville nyde freden, når hun kunne slippe for drengene. Men det giver god mening, at de jo ikke skal lege når de er alene hjemme.

    Jeg vil forsøge med barnegitter, og lade den nye være alene og de to gamle sammen, som de er vant til.


  • #6   16. jul 2016 Jeg er enig, lad hvalpen være "alene" på den anden side af gitteret.


  • #8   16. jul 2016 Lige netop, Lenschow. Jeg tænkte at kunne 'skærme' Lady lidt fra drengene ved at lade hende være alene, men det vil nok bare optrappe situationen yderligere.

    Søde er de, selvom de kan være nogen banditter indimellem smiley


  • #9   16. jul 2016 hmm det kan sikkert fungere med at adskille, personligt har jeg haft stressede hunde ved den løsning.

    den eneste gang jeg har haft det problem, var da Morgan var hvalp (irsk ulvehund), ham og Citta havde en fest sammen, lidt for sjovt til tider.
    Jeg løste det ved at tage en af de to med mig når jeg kørte, eller sørge for at der var nogen i huset til at holde dem i ørerne.

    Det var kun en periode, så var "hvalpegassen" gået af den store, og Citta synes han var knapt så sjov at lege med, og så var alt ved det gamle igen.


Kommentér på:
Adskille tre hunde alene hjemme ?

Annonce