5.828 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

HOTSPOT!! HOTSPOT!!

Ofte bliver man ikke mødt med venlige kommentarer, når man råber DYRLÆGE NU ved mistanke om hot spot.

En labejer fandt et lille fugtigt sår o nakken på sin lab lørdag aften, men valgte at vente med dyrlæge til mandag morgen. Da så det sådanne ud, da pelsen var barberet væk (Og jo, jeg HAR fået lov at bruge billedet som illustration):

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HOTSPOT!!
  • #2   3. aug 2016 Det er noget af det mest smertefulde for en hund smiley

• #5   3. aug 2016 Åh, stakkels hund smiley

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 435
    #6   3. aug 2016 øv altså!
    jeg gad godt have set det til og starte med, så jeg kan holde øje med det.

Hvad kommer det af?

• #9   3. aug 2016 Åh, stakkels lab - hvor må det være ubehageligt smiley

• #11   3. aug 2016 Jeg har oplevet det et par gange.
    Det er startet som en minimal hudafskrapning. 2 gange har jeg selv kunne klare det, en enkelt gang måtte jeg til dyrlægen, da det normale simpelthen ikke hjalp og for pokker hvor kan det forværres lynhurtigt.

• #12   3. aug 2016 Lars: Det kan komme, hvis de har et lille sår og der gå infektion i det. P.gr.a. retrievernes underuld, har huden svært ved at ånde og derfor infektion. Se denne video, den demonstrerer det faktisk ret godt.

http://www.xn--sprgdyrlgen-h9a1u.dk/video/hund/hot-spot-retriever-eksem

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

#13   3. aug 2016 Tak for link ??
    Tjekker det ud i morgen.
    Hvis labber er særlig disponible, så må jeg hellere til at sætte mig ind i det.

• #14   3. aug 2016 HOTSPOT er noget møg, som bare skal tages seriøst !

• #15   3. aug 2016 I dette fotoalbum kan man "følge" et hotspot. Hvis man kigger på første billede og KUN ser selve såret, starter det ofte sådan.

http://www.hundegalleri.dk/fotoalbum/diverse-hund/24239-hotspot____

• #20   4. aug 2016 Mange folk tager det ikke seriøst.
    Der var en i Schæfergruppen der fandt et lille bitte sår og jeg skrev som den første Hotspot. Hun lyttede og kørte til dyrlægen og ja det var Hotspot.

Men en anden person skrev tilbage til mig at hun udmærket vidste hvordan Hotspot så ud det var ikke det hendes hund havde. Basta! Og det var endda et ret stort sår.
    Suk.

• #21   4. aug 2016 Hvor er jeg uendeligt glad for at jeg nåede at spise min havregrød inden jeg tjekkede billederne igennem.

Det er godt nok noget man skal have respekt for! Jeg har heldigvis aldrig oplevet det på Freja igennem de 10 år. Men det er godt at være forberedt.
    Hvad nu hvis det sidder et sted hunden kan klø med bagbenene - en t-shirt vil vel forhindre at det får luft?

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

#24   4. aug 2016 Godt nok en væmmelig en og få.
    Jeg har ellers aldrig kendt til det.

• #25   4. aug 2016 Vi døjer en del med det desværre , for det betyder at min shih tzu bliver holdt korthåret, selv om jeg hellere ville have hende i lang pels. Hun har frygtelig meget underuld, og det her vejr gør det bestemt ikke bedre , alt for hurtigt bliver hun fugtig hele vejen igennem og misser jeg bare en enkelt plet når hun bliver tørret så går det galt.

Heldigvis kan jeg hurtigt se det når det begynder, ved hende er det typisk lige over haleroden og under hagen det kommer , og hun kan ikke lade stedet værre, og lugten glemmer man aldrig.

• #28   4. aug 2016 Hotspot er rendyrket djævelskab!

Ronja er plaget af det og har min. et angreb om året, det seneste år har hun været ramt to gange.

Heldigvis har vi en skøn dyrlæge, som sørger for vi altid har medrol og fuciderm-salve på lager, det er så vigtigt at sætte ind med behandling øjeblikkeligt!

Jeg tror det er meget forskelligt hvad årsagen til hotspot er.
    Hos Ronja kan det være et insektbid, en rift fra en gren, stress og mange andre ting, som trigger det.

Ofte kan jeg mærke det på hende en dag, eller to før det kommer i udbrud, hendes pels bliver mere fedtet, hendes lugt ændrer sig og humøret er ikke så højt, som det plejer.
    Men det forudsætter jo man kender hunden godt.

• #29   4. aug 2016 Sigurt fik det konstant, ind til vi fandt ud af hvad hans allergi skyldes. Så vi gik ham grundigt igennem hver aften, og ved mistanke om at det var på vej blev området barberet, drysset med klorhexidinpulver og smurt med Zinksalve i kanterne, der ud over havde vi ofte fucidinsalve ligende. På den måde undgik vi som regel voldsomme udbrud.

• #31   4. aug 2016 Trille fik også hotspot, men jeg opdagede det meget hurtigt, og fjernede al pelsen. Da jeg opdagede det, var det en rødmen i huden og dagen efter så det sådan her ud, med pelsen fjernet.

profilbillede
  • #32   4. aug 2016 Hotspot er noget fanden har skabt i vrede smiley

Så vær opmærksom og lad være med ALTID at tro at vi skyder spurve med kanoner når vi råber: DYRLÆGE NU!!! en søndag aften til et lille sår. Vi er mange der har oplevet hvor afsindig smertefuldt et hotspot kan være.

Kommentér på:
HOTSPOT!!

Annonce