{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.476 visninger | Oprettet:

Blød afføring {{forumTopicSubject}}

... skyldes jo nok foderet. Ikke alarmerende blød, men synes godt den måtte være lidt mere fast.

Hvad ville I prøve af foder? Vi har prøvet arion, totw, olivers, eukanuba, real nature wilderness, og noget kornfrit tysk foder.. jeg troor ikke vi har prøvet andre. Ingen ændringer i afføringen på nogen af disse. Jeg aaner virkelig ikke om jeg skal forsøge mig med noget andet kornfrit, bare acceptere det, eller prøve andre produkter med korn?

På alt foder har pelsen været fin, og hun har været frisk og haft fint med energi.

Hun fik som yngre vital animin, men det får hun ikke mere - kan det påvirke afføringen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blød afføring
  • #1   9. aug 2016 Hej ts

    det er godt nok mange forskellige foder typer på så kort tid, normalt tager det altså 3-6 måneder at se den fulde effect fra foder skift, jeg vil forslå dig at finde foder som er af go kvalitet og som vovse er glad for også foder med det i et års tid, så skulle det hele gerne falde på plads.


  • #2   9. aug 2016 Prøv måske i første omgang bare at skære lidt ned på mængden af foder. Tit kan blød mave forekomme hvis hunden får for meget foder

  • #3   9. aug 2016 Det kan ske at vovse mangler fibre i kosten, giv evt. lidt husk sammen med foderet, det anbefaler min dyrlæge.

  • #4   9. aug 2016 Louise, det går ikke at skære ned, hun må ikke tabe sig.. Hun er fint slank nu, men skal endelig ikke tabe sig mere. smiley

    Mht. foder skyldes det egentlig at vi bare har prøvet hvad der var på tilbud, hun har nemlig ikke sart mave på dét punkt, men synes bare aldrig hendes afføring har været helt optimal smiley


  • #5   9. aug 2016 Hvert foder har vi kørt på i 2-4 måneder, pånær eukanuba og det tyske kornfrit, det er mindre smiley

  • #6   9. aug 2016 Jeg ville ikke skifte på grund af en blød afføring, hvis den er samlet og hunden ellers trives.
    Det synes jeg er lidt overkill.

    Lidt ben en gang imellem for at være sikker på at analkirtlerne bliver tømt var alt jeg ville gøre ved den sag.



  • #7   9. aug 2016 mi yngste har samme tendens til om ikke tynd afføring, så dog blød. det har været sådan en tid at det første er ok fint, men så kommer der tilsidst noget meget tyndt.

    jeg læste for kort tid siden i en tråd herinde at flere havde god erfaring med RC Gastro og har købt en pose i fredags som jeg så har blandet lidt i af i hendes normale foder som er Essentials, de sidste afføringer har været hvad jeg vil betegne som normale...


  • #8   9. aug 2016 Min har også altid haft blød afføring det hendes mave bliver bedst på er strong joint tilskud blandet i vådfoder og platinum "tørfoder" med lam og ris

  • #10   9. aug 2016 hmmm ... var lidt for hurtig, hun havde normal afføring, nu her da jeg var ude at gå var det det samme, normal til start og så tilsidst kommer der noget meget tyndt smiley ....

    ikke for at spamme tråden, men er det noget i ville få undersøgt ??


  • #11   9. aug 2016 Hanne, jeg ville se tiden an.
    Så længe alt andet er ok og det ikke kun er vandpjask, men derimod normalt til at starte med, så ville jeg ikke være bekymret.

    Den dyrlægeregning ville jeg spare mig selv for smiley


  • #13   9. aug 2016 Jeg bruger jævnligt Markus-Mühle , som på min hund, helst skal blandes med andet foder, for ikke at give for kompakt afføring. Det kunne måske være et forsøg værd, men hvis du prøver det, så vær obs på vandskålen, det giver ekstra tørst.

Kommentér på:
Blød afføring

Annonce