{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lhasa/Shi tzu
  • #1   15. aug 2016 Jeg synes at "i gamle dage" var det nemt nok (er vokset op med Shih's) der var lhasaen lidt større, lidt grovere i pelsen, og havde lidt mere næse..
    Men ærligt, jeg har også svært ved at skelne de to nu

• #2   15. aug 2016 Ja, jeg kan i hvert fald ikke, det kender jeg ikke racerne godt nok til. Men jeg har kendt folk, der havde Lhasa'er og jeg havde også forståelsen, at de havde længere næser end Shi tzu'en. Det er synd, hvis det er avlet væk.

• #3   15. aug 2016 Så er jeg da ikke helt alene om den sag.

Måske mennesker der kender racerne godt kan skelne. Jeg skulle som minimum have dem ved siden af hinanden, tror jeg.

• #4   15. aug 2016 Min søster har en Lhasa og hun kan som regel godt kende forskel. Shi'en er mindre og med noget kortere næste. Jeg kan dog også godt have svært ved at se forskellen. Men jeg tror nu ikke at lhasaen har fået kortere snude? Det synes jeg hvert fald ikke jeg har oplevet smiley

• #12   15. aug 2016 Tak for billederne - flere af dem!!

Altså... når forskellene nu beskrives som: længere og kortere snude end den anden, så kræver det jo at de står ved siden af hinanden *GG*

Ihvertfald for mig som ikke-kender.

Da vi i går så denne hund, som jeg beskrev i første indlæg, synes jeg ikke jeg havde NOGET som helst at bygge på.
    En tur på billede-google afslørede intet, der kunne hjælpe med identifikationen....

Gad vide, om der er andre racer, der er SÅ tæt på hinanden eksteriørmæssigt?

• #15   15. aug 2016 Lenschow, har du et billede hvor man ser hunden nogenlunde i niveau?

• #16   15. aug 2016 (Uanset race, så har de altså de sødeste fjæs)

• #23   15. aug 2016 Det kan ses på de billeder der, når man lige studerer lidt - men kan man også se det når man møder dem på gader og stræder?

• #25   15. aug 2016 Nu har jeg jo selv Lhasa, men jeg synes det er forholdsvis nemt at se på gaden hvad det er jeg møder.
    I de fleste tilfælde er Shih Tzu'en noget mindre og netop med mere opstoppertud.

Og de gange hvor jeg så ikke synes det ligner nogle af delene, må jeg lige huske at der også findes Havaneseren, som igen har lidt længere snude end de 2 andre smiley

• #26   15. aug 2016 Helt klart kig på ansigtet.
    Er det rundt og nuttet med opstoppernæse, store åbne øjne så er det en shih tzu. Er næsen medium længde men stadig kompakt bygget ansigt, ovale øjne og et mere nobelt udtryk er det en Lhasa.
    Er hovedet spidsere endnu og fladt med let markeret stop, er det muligvis en havaneser.
    Sammenhold udtrykket med størrelsen og så er shih tzu'en ret nem at skille ud. smiley det er være med Lhasa kontra havanese synes jeg smiley

• #27   15. aug 2016 Altså for noget tidsiden råbte en kvinde på modsatte side af fortovet. ER DET DER IKKE EN KORTHÅRT SHIHTZU? Hun stod sammen med en veninde, og jeg råber tilbage, jo hun er en shihtzu. Også kunne jeg hører hun sagde til veninden, se det er en shihtzu den er meget mindre en louie.. smiley Så der er helt sikkert en størrelses forskel smiley

• #28   15. aug 2016 Carina, Det er jeg glad for, og de billeder, du viser, svarer ganske godt til mit indtryk. Men det er år tilbage at jeg kendte Lhasa folk, så det kunne jo sagtens have ændret sig.

Kommentér på:
Lhasa/Shi tzu

Annonce