{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
972 visninger | Oprettet:

Hvalp med dårlig mave {{forumTopicSubject}}

Hej HG. Lucca har simpelthen så dårlig mave, hun havde overskidt hele gangen i nat, op og ned af væggene og i hendes kurv. Nu har vi lige gået tur og også der var hendes afføring rigtig tyndt. Hvordan er det lige det er med mad og vand? Skal hendes kost bestå af ris og kylling i dag, eller? smiley
Hun er forresten 17 uger og vejer 17 kg


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp med dårlig mave
  • #3   20. aug 2016 Super tusinde tak! Hun virker helt normal og legesyg smiley ikke sådan lige umiddelbart, hun spiste lidt af kattens mad, ved ikke om det kan være det?

  • #4   20. aug 2016 Måske en god ide at opsøge dyrlæge, hvis der ikke er klar bedring i morgen, så maven kan få ro.

    Noget andet så kunne det være en fordel at sove med hunden, så den kan komme ud, når den er skidt.. eller at man som det mindste kan høre sin hund.


  • sanne E
    sanne E Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 5
    #5   20. aug 2016 Lad hende faste et døgn, der efter giv hende ris at spidse plus lidt af hendes mad. Køb noget zoolac og start hende op på det med det samme. Det er hvad jeg gør hver gang min hund har dårlig mave. Når hun har den dårlige mave så luft hende hver anden til 3 time så du undgår hun skider inden for. Det er nemlig så tit de skal ud.

  • sanne E
    sanne E Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 5
    #7   20. aug 2016 Vil ikke lige frem kalde det at eksperimentere det er jo det første dyrlægen gør når du kommer med en hund med dårlig mave. De anbefaler ris som en del af maden eller skånekost og så at give zoolac det var det første jeg fik afvide da jeg stod med en hvalp på 8,5 uge med tynd mave før vi fandt ud af det var en bakterie der gav ham den dårlige mave efter der blev sendt en afførings test afsted.

  • #9   20. aug 2016 En lille hvalp skal ikke faste et helt døgn... jeg ville give skånekost (rigeligt med vand) og noget zoolac/hvad du har og så se, om det ikke bliver bedre i løbet af et døgn

  • #11   20. aug 2016 Kogt kylling og godt udkogt havregrød eller ris, canikur har jeg meget bedre erfaringer med end zoolac smiley
    Jeg faster ikke mine hunde og da slet ikke hvalpe;)
    Husk rigelig vand, evnt det vand kyllingen er kogt i smiley


  • #12   20. aug 2016 Tak for alle jeres råd! Hun har nu fået lidt kylling og ris, og risvand også. Og zoolac har hun også fået, det syntes hun var rigtig lækkert smiley Hun har ikke lavet siden i morges, så vi håber det betyder, at det er ved at være ovre smiley

  • #13   20. aug 2016 Hun er meget tilfreds med en midlertidig sækkestol som kurv, som hun får indtil vi får købt en ny :o)

    profilbillede
  • #15   20. aug 2016 Engang havde Freja virkelig dårlig mave og min mormor, som vi besøgte i løbet af aftenen, mente at jeg bekymrede mig aalt for meget. Men ganske rigtigt skulle hunden ud med det samme vi var ankommet og havde virkelig dårlig mave! Jeg måtte op med hende flere gange i løbet af natten og skippede skole dagen efter - det er virkelig ulideligt, jeg kan OVERHOVEDET ikke koncentrere mig eller slappe det mindste af når hunden er dårlig smiley

  • #16   20. aug 2016 Hahah åh de små ynkelige hunde altså smiley Lucca kunne altså heller ikke helt forstå, at hun absolut skulle i bad, selvom hun var smurt ind i lort, hun var meget utilfreds smiley

  • #17   20. aug 2016 Glæderne ved at være hundeejer....... smiley smiley

  • #19   20. aug 2016 Sørg for at koge vand, og hæld masser af det over hendes mad, så du er sikker på at hun får masser af væske. Kogt kylling og ris er udemærket skånekost.
    God bedring med hende.


Kommentér på:
Hvalp med dårlig mave

Annonce