{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
898 visninger | Oprettet:

Hvalp med dårlig mave {{forumTopicSubject}}

Luna har dårlig mave.. Jeg går ud fra, at det er pga. foderskift, da hun slet ikke ville spise det foder vi fik med fra opdrætter, så vi har købt noget andet hvalpefoder til hende. Skal hun på skånekost eller kan vi evt. give hende noget zoolac? Jeg aner ikke, om en hvalp kan tåle sådan noget.. Hun er 9 uger smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp med dårlig mave
  • #1   16. dec 2014 Det var helt sikkert pga omvæltningen, at hun ikke ville spise; og altså ikke pga smagen. I skulle have holdt fast i foderet. Man bør først skifte når hvalpen er stabil i det nye hjem og trives.
    Aldrig foderskift bare sådan. Det skal altid indfases over fem dage ca.


  • #2   16. dec 2014 Hun har været her i over en uge nu, og hun vil spise alt andet bare ikke det foder vi fik med fra opdrætter.. Hvis vi havde beholdt foderet havde hun ikke fået noget at spise i en hel uge. Vi har prøvet at blande det nye og det gamle foder sammen, så det blev til en blidere overgang, men så rører hun det ikke..

  • #3   16. dec 2014 Har I skiftet over på en gang ?? for det kan godt slå maven i stykker .. når man skifter foder så kommer man lidt af det nye i det gamle,
    og øger langsomt over 1-2 uger alt efter hvordan hunden reagerer ....

    Jeg ville koge ris (1 dl ris til 4 dl vand, og med lidt kyllinge kød i ... koges til vandet er væk mindst 40-45 minutter), dette ville jeg give de næste par dage, derefter ville jeg stille og roligt begynde at komme lidt af de nye foder i , hvis maven er iorden ....

    Er maven ikke ok efter 1-2 dage så ville jeg tale med dyrlægen, og I skal være obs på at den drikker for en hvalp dehydrerer nemt.

    Det er ikke så usædvanligt at en hvalp i forbindelse med skift af hjem ikke spiser de første dage som den gjorde hos opdrætter ...men nu har den fået tynd mave så er I jo nødt til at behandle den derefter ....


  • #4   16. dec 2014 Vi startede med at blande det gamle foder med det nye, men hun ville overhovedet ikke røre det..

  • #5   16. dec 2014 Må det godt være brune ris eller skal det være hvide?

  • #6   16. dec 2014 aner det ikke, men tror det skal være de hvide....

  • GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 220
    #7   16. dec 2014 Hvis man lige googler ser det ud til de godt må få brune ris

  • #8   16. dec 2014 Håber du får styr på vapsens mave med skånekost og evt. Zoolack.
    Som flere af de andre skriver, så tåler de fleste hvalpe ikke et brat foderskifte.
    Jeg har nu aldrig haft problemer med mine malteserhvalpe, men de har så også altid fået mindst 2 forskellige slags hvalpefoder, kødben og råt kød lige fra de er begyndt at spise selv.
    Belært af erfaringen med mine to første maltesere, som ikke ville spise noget som helst, og hvor man blev overlykkelig, hvis bare kræene gad æde en enkelt foderpille smiley Den erfaring har gjort, at mine egne hvalpe bare er blevet vænnet til alt muligt.


  • Katrine D
    Katrine D Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 10
    #9   16. dec 2014 Jeg vil som en anden i denne tråd fastholde at du har givet op for hurtigt med det gamle foder. Selvfølgelig spiser den det foder når den er sulten, det har den jo gjort ved avler. Ja med mindre den var underernæret da du hentede den og det går jeg ikke ud fra.
    Du skriver at den spiser alt andet end det foder den havde med sig. Ja så er der sådan set ikke noget at sige til at den ikke gider sit foder, hvis den får alt mulig andet tilbudt. Det lyder som om den allerede er godt i gang med at opdrage jer.
    Som en anden skriver er det yderst vigtigt at den drikker men en hund kan faktisk gå en uge uden mad uden at få problemer, andet end at blive temmelig sulten.
    Når nu skaden er sket, må du så sætte ind over for det. Men det gør man bestemt ikke ved at fylde ekstra kulhydrater(ris) ned i en rovdyrs mave. Glem alt om gamle husråd med kogte det ene og det andet.
    Først faster du hunden et døgn
    Derefter giver du A38 med lidt madolie i et par dage, dette må den få stort set ubegrænset. Ca en teskefuld olie til en dl A38.
    På tredjedagen rører du en smule opblødt tørfoder i portionerne med A38.
    Over de næste 2-3 dage giver du mere og mere foder og mindre og mindre A38, til den er oppe på normal ration.
    Derefter starter du igen op med foder der ikke er blødt op.
    I denne periode må du IKKE skifte foder eller give den noget som helst andet, så her kan du passende øve dig i at stå for de bedende øjne.
    Du beslutter hvilket foder du vil køre på fremover og så BLIVER den på det til den skal skifte til voksen.
    Jeg har i mine 6 år i en dyrehandel og nu 4 år ved en dyrlæge endnu ikke oplevet en hund der ikke til sidst kryber til korset og spiser hvad der serveres men det er DIG der bestemmer hvad det skal være.
    Dette lyder alt sammen meget strengt men er så afgjort velment og et forsøg på at skåne dig for en masse problemer med dårlig mave fordi du konstant er nødt til at prøve nyt foder, fordi hunden har fundet ud af den kan få dig til det. Hunde er IKKE dumme.
    Rigtig god bedring med din hvalp og held og lykke fremover.


Kommentér på:
Hvalp med dårlig mave

Annonce