{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.050 visninger | Oprettet:

Hvalp dårlig mave {{forumTopicSubject}}

Min hvalp har dårlig mave så søger lidt viden.
Da vi fik vores Bouvier hjem for 16 uger siden havde han tynd mave da dette havde stået på i 4 dage tog jeg til dyrlægen hvor de lavede en afføringens prøve og fik konstateret at han havde giardia parasit . Efter en medicin kur i 10. Dage og skånekost begynde hans aftørring at blive fast og god. Efter 1 uge med fin afføring begynde vi gradvis og fører ham over på almindelig kost orijen large breed. Og afføringen var stadig fin. Efter han havde været på normal foder i 14 dage. Begynde det pludselig og blive blødere og blødere og til sidst grød igen så tager igen til dyrlægen og de lave en ny afførings test og melde tilbage at der ikke er nogle parasit og han skal på skånekost igen da det er fordi hans tarme ikke er kommet sig helt endnu . Efter skånekost er det så blevet tynd sjask med blod i i periode .vi ringer til dyrlægen og de siger at han skal stille og rolig førers over på almindelig foder evt andet mærke og så skal vi se. Jeg tænke bare hvis det skulle være foder eller tarme der ikke er kommet sig så burde han vel ikke have fin afføring i næsten 3,5 uge og så pludselig igen eller er der nogen der har prøvet ligene . Jeg tænke at der stadig er parasit og overvejer og bare betale 1000 for en helt ny afførings test. Hvad gør man synes .burde de ikke bare tage nogle flere prøve hos dyrlægen eller er det normalt man prøve sig lidt frem


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp dårlig mave
  • #1   19. aug 2017 Stakkels vuf! prøv at opsæge en anden dyrelæg evt? Det er ikke optimalt at en hvalp med nlod i afføringen!

    Royal Canin Gastro Intestional (mener jeg det hedder)
    Det er vådfoder på dåse som hjælper min hund når hun har tynd mave.

    Men vær opmærksom på, om det kan gives til hvalpe, det ved jeg nemlig ikke.

    God bedring!!


  • #3   20. aug 2017 Zoolac, snak med dyrlægen held og lykke.

  • #5   20. aug 2017 Det mærkelig i hele det er forløb er at han er i super humør glad og frisk. Han får eukunuba skånekost i øjeblikket uden nogen ændring stadig softice der kommer ud . Skulle man prøve kogt ris og kylling sammen med pro kolin .

  • #6   20. aug 2017 En hund, der har haft maveproblemer, ville jeg aldrig køre så hurtigt over på noget så krads som Orijen.
    Brug et foder til sart mave i lang tid, inden du kører den roligt over på kornfrit.


  • #7   20. aug 2017 Husk at du kan få kompensation fra opdrætter, fordi du har købt en hund med en fejl (giardia).

  • #9   20. aug 2017 han har været på skånekost i flere uger nu uden nogen form for ændring. Det eneste tidspunkt han har haft fast afføring var da han var på orijen 14 dage men det begyndte så at blive tynd igen og derfor kom han tilbage på skånekost men det har bare ikke ændret nået stadig softice. Det mærkelig nogen gange kommer den første portion ud semi fast og så den næste portion ud som softice . Men generelt mest som softice og så nogen gange er der slim og spor af rødt blod . Dyrlægen sige jeg skal prøve og skifte foder altså finde et andet foder en orijen og skånekosten men hun vil ikke anbefale mig nået. Tænkte lidt på at prøve Hill large breed eller essentiel men mon ikke Hills vil være bedst med lidt sart mave. End essentiel som er kornfri og måske lidt hårdere for maven . Øv hvor gør det ondt når ens lille guldklump ikke har det godt

  • #12   20. aug 2017 Han har fået lavet afføring prøve igen sidste uge og der konstateret de at den var væk. Han har fuldstændig reglemæssig afføring og ingen uheld men det er bare softice/ grød og så stinke det helt vildt ( men det gør afføring vel )

  • #15   20. aug 2017 Det er en Bouvier des flandrers jeg har fået strenge instrukser om det skal være hvalpe foder til store racer det er RC vel ikke ?? Dyre lægen mener jo det er fordi tarmene stadig er ødelagt af giardia og det tager tid og komme sig over. Jeg undre bare hvis tarmene er ødelagt hvorfor havde han så 14 dage med perfekt afføring de kan vel ikke være ødelagt og så perfekte og så ødelagt igen og hvor skal jeg give ham skåne kost når det er grød på det osse så kan han vel lige så godt lave grød på orijen

  • #21   20. aug 2017 Men er det ikke lidt det samme som dette her som han får nu og det har ikke ændret nået som helst http://www.butik-dyrlaege.dk/shop/eukanuba-intestinal-hundefoder-342p.html

  • #22   20. aug 2017 Har ikke prøvet og lave det selv med. Tænkt lidt på det

  • #24   20. aug 2017 Jeg tænker har du snakket med opdrætteren?
    Disse har formentlig sendt et helt kuld ud med maveproblemer og har formentlig også selv parasitten i husholdningen. Og den kan smitte til mennesker.
    De skal have det at vide!
    Der ud over kan de måske hjælpe med hvad andre hvalpekøbere har gjort og hvad der har hjulpet der?
    De bør i øvrigt kompenserer dig for du har købt en hvalp med fejl.


  • #25   20. aug 2017 Ja jeg har snakket med opdrætter flere gange gange de andre hunde er blevet testet fri for parasit. Kompensation er jeg lige glad med pengene er ikke problemet. Kun min hund. Men tak for oplysningen

  • #27   20. aug 2017 Hvordan får du så de sidste 10 bakterie stammer. Hva det bare med sødkartoffel og græska ???

  • #31   20. aug 2017 Han får du nået pulver der hedder aptobalance men det har han også fået i 3 uge uden ændring ved ikke om der er nået ligene

  • #33   20. aug 2017 Har du du overvejet at opsøge en anden dyrlæge og se hvad denne finder frem til?


  • #36   20. aug 2017 Alt i huset har er blive renset har og desinficere har en mor som er laborant på serum institut så smitte dele er jeg klar over og der er gjort alt muligt og de jo tester ham negativt

  • #38   20. aug 2017 Jeg kender ikke til sygdommen!

    Men, vores 17 ugers hvalp fik en del medicin for en meget insisterende blærebetændelse og noget af det gav splat mave. Vi er anbefalet Hill's Science Plan Puppy Large Breed men udover at hjælpe maven, er det vigtigt at nævne at vores anbefaling ligger også hjælp til syre/base balancen i blæren.


  • #40   20. aug 2017 Hele huset er blevet dampet og vasket med virkon hele græsplænen og blomster er blevet sprayet med klorin miljø svineri ja måske . Sko tøj og alt er koge vasket eller Smit ud og der bliver brugt store mængde sprit.. Og hvergang han har lagt en bæ er området hvor den ligger blevet brændt til ukendelighed med ukrudt brænder så der skal anlægges helt ny græsplænen til næste sommer han blive vasket bag i hvergang han har besørget. Og alt dette gør vi stadig selv om han er testet negativt . Men nej man kan jo ikke være men jeg tager til dyrlægen i morgen og få en snak og kræve en ny afførings prøve

  • #42   20. aug 2017 Jeg bestilt udvidet test på Zivas blærebetændelse, de koster 1500 kr frem for 300 for en alm urinundersøgelse (kender ikke afføringspriserne)

    Jeg synes det var givet rigtig godt ud, for der kom en masse resultater dyrlægen ikke selv havde kunne se i de almindelige undersøgelser. Vi var testet negativ i alm undersøgelse, og positiv + forklaring på hvorfor vi svingede mellem positiv og negativ i den udvidede undersøgelse. Dyrt, men pengene værd


  • #44   20. aug 2017 Hej ikke rigtig da vi jo fandt ud af han havde parasit allerede efter 4 dagen og jeg havde Google mig frem til det kunne være der har jeg været meget opmærksom på hvor han kom og alle steder er blevet renset netop for jeg ikke ville risikere at der skulle smittes andre hunde i området. Men nej selvfølgelig kan man ikke være 100 % pro halløj er bestilt og imorgen køber jeg søde kartofler og græska så tage vi en uge på det tænke om han har nået eller ej kan det jo ikke skade

  • #46   20. aug 2017 Øv de sende ikke til Danmark

  • #49   21. aug 2017 Jeg ville få testet for clostridium...
    Og så skal han have et rigtig god bedring med på vejen.


  • #50   22. aug 2017 Meget mærkeligt så havde han lige en helt dag men perfekt afføring så gik man lige og troede det var på rette vej men bum dagen efter tyndgrød igen øvøv

  • #51   22. aug 2017 Baddog fik det på eBay så det er på vej

  • #54   23. aug 2017 ?????? desværre er det kun blevet være og der er nu rigtig meget blod i så nu har jeg været hos dyrlægen igen igen og banke hårdt i bordet . Og skal aflevere en ny afførings prøve i morgen

  • #56   23. aug 2017 Har lige kikket på regning Metronidazolen panicur . Fendibizoldndndbfkfdkdk og nået ormedråbe til nakke.

  • #57   23. aug 2017 Er der nogen gode fif til hvordan man i dicenfisere en have på 750 kvm. Tror konen bliver knotten hvis jeg give hele haven med en ukrudtsbrænder

  • #67   31. aug 2017 Hej undskyld sene opdatering har haft travlt. Vi fik lavet en ny afførings prøve udvidet og over 3 dage. Og det var intet at finde hverken for meget ecoli eller nået andet. De valgte dog alligevel og give ham en antibiotika kur. Og så har han fået skiftet foder til RC mave halløj. Og det ser ud som om der sker nået nu er det bløde pølser der kommer ud og det er til at samle op . Pro PET piller og det kom med posten i går så det er vi også startet op på så nu krydse vi bare for at det forsætter den rigtige vej. Kan dog ikke lade være med at tænke på får han alt hvad han skal have af diverse vitaminer mineraler og så videre når nu det er skåne kost mere så han vokser rigtig da han jo blive en stor dreng på omkring 50 kg så skal knoglerne jo gerne have de rigtig ting


  • #69   31. aug 2017 Vær obs. på om han begynder at vise symptomer på analkirtelbøvl. Hunde der hele tiden har blød mave, kan have svært ved at tømme analkirtlerne.

    Det er ikke sikkert der bliver noget, men det er godt at være obs. på. Min hund viste ikke vildt mange symptomer før en af analkirtlerne sprang. Det hele startede med dårlige mave.

    Det er bare lige noget at have i baghovedet smiley


  • #70   10. sep 2017 ????????



  • #76   31. dec 2017 Hej undskyld den sene opdatering igen men tiden løber. Min dejlige vovse har det rigtig godt. Vi har lagt om længe fået lært hans mave og kende. Den er fast men der må ikke komme de store afvigelser i foder så går det galt. Vi kan heldigvis hurtigt få maven på rette vej når det sker med 1 uges tid på skånekost har vi fundet ud af. Men prøve så vidt muligt bog holde os til så lidt ændringer i maden som muligt

Kommentér på:
Hvalp dårlig mave

Annonce