{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
990 visninger | Oprettet:

Hvalp - dårlig mave {{forumTopicSubject}}

Min hvalp på 10 1/2 uge har sådan rimelig dårlig mave, hvordan får jeg stoppet det? Hun er frisk, spiser og drikker normalt... Leger osv smiley tænker ikke det kan være foderskift for de to uger vi har haft hende har vi kørt foderskift og hun er stadig ikke helt ovre på Arion endnu.. Det er først de sidste tre dage her hun har været rigtig blød og ildelugtende ved afføring..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp - dårlig mave
  • #2   9. nov 2013 Vi har faktisk de første 3 dage ikke været på foderskift men hun fik ikke mere end 1 kg med fra opdrætter... Men hun fik selv lidt Arion i fra opdrætter så det var kendt.. Og 3 dage, fik jeg ikke skrevet det?

  • #5   9. nov 2013 Bozita robur .. Og har en anelse.. Altså det er ikke direkte diarré.. Bare blød.. Lidt svær at samle op men det kan lykkes... Og det svinger faktisk... Om morgenen er den mere fast end aftenen..

  • #6   9. nov 2013 Vores havde også dårlig mave, da vi fik hende hjem. I starten læste vi meget på det, der stod der, at kogt ris og kylling hjalp, så det prøvede vi. Men det hjalp ikke.
    Hun skulle have så simpelt mad som muligt. INGEN godbidder lige i starten og i så fald kun gode, kvalitets godbidder. Det hjalp lidt.

    Men vi tog så til dyrlægen med hende, og der fik vi sådan noget specielt diæt foder, og noget der skulle slikkes af fingrene, som holdt maven i orden. Det hjalp rigtig meget, og så igen; ingen godbidder, indtil hun får normal afføring igen, og derefter kun kvalitets godbidder. Hold maden så simpel som muligt.


  • #7   9. nov 2013 Tak:)

  • #9   9. nov 2013 Selvom hun har blød mave så besørger hun stadig kun 3 gange om dagen som altid.. Vil prøve at bløde hendes mad op smiley

  • #10   9. nov 2013 Birgitta: Jeg tror faktisk det var Zoolac vi fik, er ikke helt sikker. Men det virkede i hvertfald helt fint. smiley

    Ville helt klart anbefale at gå til en dyrlæge.
    - Hvis det andet altså ikke virker. smiley


  • #11   9. nov 2013 smiley klart... Er ikke i tvivl om dyrlægen skal ha et kald.

  • #13   9. nov 2013 Hvis hvalpen får rigtig diarre, og det lugter grimt, så er det bare afsted til dyrlægen, men sådan synes jeg ikke helt det lyder.
    Ellers skal du fortsætte med at opbløde hvalpens foder, og glem alt om godbidder, giv kun det foder den plejer at få.
    Held og lykke med din nye hvalp:-)


  • #14   9. nov 2013 Jeg har erfaring med en kombination af Zoolac og opblødt Royal Gastro Intestinal, mine hvalpe, der havde "lind mave" blev repareret i løbet af 1 - 2 dage MEN, hvalpen kan have en "stresset" mave de første dage i nyt hjem. Nye indtryk, lyde, dufte osv. Man skal selvfølgelig ikke gentagne gange skifte foder men bevare en fast rytme og give maven lidt tid, det kan godt være at den skal have lidt ro smiley og husk at hvalpen ikke skal "fyldes" med god bidder smiley

  • #15   9. nov 2013 Hun får max 5 trænings godbidder en alm dag. På dage vi er til hvalpetræning... Og stresset mave? Vi har haft hende to uger Idag smiley

  • #16   9. nov 2013 Ja, så er det jo nok ikke stresset mave smiley har hun fået orme kur ? men som også tidligere skrevet af andre, kan man selvfølgelig rådføre sig hos dyrlæge


  • #18   9. nov 2013 Hun havde ikke mere hjemme da hun normalt ikke fodre med det, og det var hendes første og sidste kuld.

  • #20   10. nov 2013 Tvivler på at det ville komme så sent.. Men opblødte hendes foder igår.. Og fik det ud af det at kræet tissede helt vildt... Så væske edu manglede hun ikke.. Desuden er hendes mave meget bedre allerede Idag... Og så har jeg fundet ud af at min mor de sidste dage har givet hende lidt rugbrød... Så tror næsten det er det.. Hun har nemlig passet hende lidt imens jeg havde nogle ting hvir hun ikke kunne komme med..

  • #22   10. nov 2013 Det håber jeg også.. Min mors undskyldning var at lassie jo elskede det!!! Grh...

Kommentér på:
Hvalp - dårlig mave

Annonce