1.578 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

hjælp !! viden om kommuners ret til at ændre i hundelovens bestemmelser. hjælp !! viden om kommuners ret til at ændre i hundelovens bestemmelser.

i Bording er der lige blevet vedtaget en lov, der annoncerer fuldt forbud mod at bevæge sig med hund på station (eller på og omkring fodboldbanerne) - selv om hunden er forsvarligt i snor., hvilket jeg faktisk ikke mener de har hjemmel til . kan nogen finde noget online, eller byde ind med reel viden på dette område. her tales om alm hunde i snor, altså ikke aggressive dyr eller forbudte racer mm. og vi taler ikke om et stort indhegnet station, men som i alle kender det i lokalområderne, de åbne baner op af hinanden som ungerne træner/spille kampe på.
pft, Lana Hansen

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.
  • Badeværelseslåge hænger 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp !! viden om kommuners ret til at ændre i hundelovens bestemmelser.
  • #1   1. sep 2016 Måske er dem der spiller og træner på banerne trætte af at fedte rundt i hundelort smiley
    Jeg er ret sikker på at de sagtens kan lave et forbud der siger hunde totalt forbudt på og omkring stadion.
    Og hvis hundelort er en del af problemet, er det da en nem måde at fjerne problemet på, nemlig : ingen hunde = ingen lort !

• #2   1. sep 2016 din holdning har jeg respekt for såmænd. men efterspørger folk med reel viden, da jeg ikke kan finde noget der helt klargør hvad loven siger. og jeg mener jo så at hvis man ikke formår at regulere med bøder når der stilles "pakker" på off. grund, som ejer ikke sørger for, hvad skulle yderligere forbud så hjælpe? hvorfor tror man de stopper med at gå tur deromme så. er jo reelt enig med dig, det er noget forbandet svineri - men det er lorten vi vil have fjernet - ikke hunden.

• #3   1. sep 2016 Har du et link, så man kan læse mere om det forbud?

• #4   1. sep 2016

hvorfor skulle ikke kommunen være i sin gode ret til at sige hunde forbudt på bestemte områder, lige så vel som de kan sige hunde kun må medtages i snor ?

• #6   1. sep 2016 Ah...der skulle stå Stadion. Der står station, og dét ville jeg have svært ved at se, de kunne gøre.

• #7   1. sep 2016 kan sagtens ske, de må ændre efter lyst, men så burde der kunne findes en lovgivning der refererer til det. er slet ikke skråsikker overhovedet, men så kan man vel også lave en særlov, hvor man må skyde en hund på egen grund. det lyder bare ikke rigtigt i mine ører.

• #10   1. sep 2016 Det må de - mange kommuner har deres egne regler for adgang med hunde.

Der er intet at komme efter der...

• #11   1. sep 2016 # 10 Ja, det var jeg også ret sikker på.

Og når jeg læser det link som er sat ind, så forstår jeg også godt at man har valgt at lave det forbud.
    Man kan ikke byde spillerne det at der igen igen ligger hundelort på banerne, så hundeejere har sig selv at takke for at der ikke må være hunde der mere.
    Nok ikke lige møntet på Ts, men dem der generalt lufter deres hunde der, og ikke gider samle op efter hunden.

• #12   1. sep 2016 Og så passer det ikke helt hvad TS skriver.

KOPI :
    Bording IF Vi har ikke noget imod jer der samler op, problemet er bare alle siger det og det passer ikke. Men har man sin hund i snor samler man op, men mange lufter deres hund uden snor, og det er her det går galt. Men jer der har hund i snor, I er meget velkommen stadig på vores dejlige anlæg.

Så dem der har hunden i snor er stadig velkomne, blot de husker at samle op !

• #13   1. sep 2016 følger debatten andetsteds på fb, hvor det er slået op som, "LUFTNING AF HUNDE FREMOVER FORBUDT PÅ FODBOLDBANERNE." og klubbens bestemmelser er åbenbart løsnet op i løbet af dagen, for det var i morges udlagt som totalt forbud som jeg har forstået det. også derfor jeg ville se om noget havde input, som ikke kun var personlige holdninger - da jeg tvivlede på deres ret til det. men dybt fjollet at sige de er velkomne, blot de husker at samle op,,,,, sådan har reglerne jo altid været altså, så det lyder lidt mystisk hvis de stort slår gamle regler op som nyhed ?

• #14   1. sep 2016 Selvfølgelig må kommunen bestemme over deres arealer. De må også forbyde hunde på kommunen, skoler eller andre steder, som de ejer.

• #16   1. sep 2016 Der står jo, at man gerne må medbringe hunde til kampe og træning, men området ikke må bruges til luftningen af hund. Sådan er det på mange idrætsanlæg omkring

• #17   1. sep 2016 Det giver jo ærligt talt virkelig god mening smiley

Folk er nogle svin, når det kommer til at samle op på den slags arealer (kender det alt for godt fra vores træningsplads, hvor omkringboende også bruger stedet til afluftning) - og henstillinger virker ikke en pind.

Snorepåbud er en god løsning, synes jeg.

Her er lovgrundlaget i hundeloven:

§ 3 a. Kommunalbestyrelsen kan bestemme, at der i kommunen eller nærmere opregnede områder af kommunen skal gælde en pligt til i byer og områder med bymæssig bebyggelse altid at føre en hund i bånd på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel. Båndet skal være så kort, at hunden kan holdes tæt ind til ledsageren.

• #19   1. sep 2016 Nej, deres påbud er bestemt ikke en lov. Det er en regel som de har lovhjemmel til at indføre.
    Sort på hvidt...

Men det undrer mig da at folk er overraskede over det.

• #20   1. sep 2016 jamen hvorfor en kollektiv straf, der rammer alle - også redelige og hensynsfulde hundeejere? - men ok, helt fint vi er uenige- men alle jer der er så skråsikre, kan i ikke finde en paragraf §555, stk et eller andet, så jeg kan se det selv, for har ledt et stykke tid uden held,,,, jeg kan bare kun gentage at jeg søger information - den personlige stillingtagen er naturlig i tråden, men den har jeg allerede brugt en hel dag på inde på FB, orker ikke en omgang mere i ringen hehe.

• #22   1. sep 2016 Lana - det er gjort i mit indlæg nr. 17.

Hundelovens §3a stk. 1

• #23   1. sep 2016 Selvfølgelig skal det være en straf der rammer alle. De hjælper jo ikke at lave en regel hvor der står "kan du ikke samle op, må du ikke lufte hund her" - det vil de ejere da sk*de på. Og man kan jo heller ikke så og holde øje hele tiden og udpege dem som er skyldige i det.

Det er surt, at dumme hundeejere ødelægger det for alle, men sådan er det nu engang smiley

• #24   1. sep 2016 har nu aldrig hævdet at linke til en lov, fik nok bare rodet lidt rundt i hvem der havde ustedt forbud, da jeg troede en idrætsforening hørte under kommunen og dens bestemmelser. og er altså nødt til at påpege i går meldte klubben om hundeforbud - i dag må søde ejere og hunde jo gerne stadigt komme, hvilket jo ikke rigtigt er en dyt værd. så er vi stadigt ude i at nogle skal håndhæve reglerne, og så er vi tilbage ved startlinjen, og intet er sket.

• #25   1. sep 2016 Det er ikke de søde, der må være der.

Det er dem, der har hunden i snor, der må... Altså både søde og dumme...

Det de har indført er linepåbud... ganske enkelt.

• #30   1. sep 2016 Hvorfor er er det så vigtigt for dig, at finde en paragraf hvor der står, at de er i deres fulde ret til påbuddet ? Her i byen er der sat skilte op på to af boldbanerne om at hunde ikke er velkommen, det syntes jeg er helt ok, for netop ikke alle gider samle lort op

• #31   1. sep 2016 Vi har da skove der ejet af kommunen hvor de ikke må cykel med MTB i og kan ikke se hvorfor de ikke kan lave en lov, der gør man ikke må have hund på station.

Kommentér på:
hjælp !! viden om kommuners ret til at ændre i hundelovens bestemmelser.

Annonce