Hunde og gigt - hvordan med løb? Og foder? Hunde og gigt - hvordan med løb? Og foder?
Jeg har idag fået værst tænkelige besked - Fellow har fået konstateret en slagt hypermobilitet i begge bagben og derved gigt nede ved "hælen" i begge bagpoter.
Han har slet ikke virket som om han har haft smerter, før nu hvor han har haltet lidt på det ene bagben.
Vi er på ferie på Samsø og har haft ham ved den lokale dyrlæge, som så tjekkede ham igennem, og han havde en klar reaktion på begge bagpoter. Han mangler muskler i bagben og lænd hvilket viser at det har været noget længere varende - han er ellers blevet tjekket af min egen dyrlæge og en kiropraktor, som ikke har fundet noget på ham.
Nu er han kommet på smertestillende medicin, som skal suppleres med kosttilskud og evt foderskift (j/d joint care fra Hills - nogle erfaringer? Han kører et kornfrit foder nu).
Han har indtil videre været min faste løbemakker, (langsomme ture på max 5 km, hvor han løber frit i eget tempo), men jeg er klar over at han skal have ro det næste lange stykke tid, for at få medicinen til at virke - men kan jeg skyde en hvid pil langt efter at han nogensinde kommer med ud og løbe igen?
Jeg vil hellere have han får 2 gode og meningsfulde år, end 5 år hvor han skal være begrænset. Hvis det giver mening?
Fellow er 8 år.
aug 2004
Følger: 47 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 85 Svar: 2.044
nov 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 25 Svar: 286
Men var det min hund ville jeg nok "skåne" den for lange løbeture.
Hunde og gigt - hvordan med løb? Og foder?