Små hunde og deres ejere {{forumTopicSubject}}
Nu er grænsen alligevel nået!! Jeg er forvejen træt af at møde små hunde når jeg går tur med kingo... ikke fordi jeg har noget imod hundene, men deres ejere er simpelthen for meget!!!
Vi har for vane at tage kingo i kort snor når der kommer forbipasserene, både med og uden hund, da flere mennesker er bange for store hunde!! Ren høflighed mener jeg, og bliver også tit takket for det...
Men når de små hunde kommer så gør de altid som en sindsyg og prøver at komme over til kingo, deres ejere retter ikke på dem, beder dem ikke engang om at lade vær med at gø eller kalder dem til sig, nej faktisk får de lov til at gøre som de har lyst til!! Det er først når kingo begynder at trække for at komme over til det lille dyr at folk skynder sig at kalde dem til sig, tage dem op i armene og give os det bebrejdene blik der fortæller at det er for dårligt vi ikke kan holde styr på vores hund.
Men hvis der kom en mindre mand/kvinde imod dig og råbte og skreg af dig ville du så bare finde dig i det???
Sågar har vi prøvet at en lille hund knurrede af kingo og gøede som en vild, den fik endda lov af sin ejer til at komme helt over til ham, hvor det blev for meget for kingo og han gav en ordentlig vov, der viste at nu var hans grænse overskredet... Tror i ikke kvinden vender sig mod os og siger: " Din hund skal ihvertfald ikke gø af min" jeg var målløs, kunne ikke fremstamme ord, hvoefter hun siger "Ja hvis ikke du kan håndtere din hund burde du nok skaffe dig af med den" Jeg havde allermest lyst til at banke hendes hoved ned i jorden og trampe på det! Istedet sagde jeg intet, men gik min vej!!
Jeg har intet imod små hunde og det er heller ikke for at sige at alle ejere er sådan, men faktisk hver dag når vi går tur står vi et eller to af disse situationer, det er virkelig belastende.
Ja undskyld min næste bemærkning, men hvis andre med store hunde også oplever dette, så er der altså ikke noget at sige til at man høre om store hunde der har dræbt en lille hund ved en gå tur!! De skal virkelig finde sig meget bare fordi de er de store.
Maria
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 315
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.265
okt 2005
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 85 Svar: 3.528
Det er som om, at fordi deres hund er lille, så må den alt...og fordi man har en lidt større hund, så skal den finde sig i alt...det er der sikkert også nogen hunde der gør, bare ikke Carlo...
Må sige, at jeg aldrig har fået en kommentar, som den du skriver om...sikker på, at jeg også var blevet helt stum...tænk sig, at hun kunne få sig til at sige det...??!!!
apr 2006
Følger: 72 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 4.190
okt 2005
mar 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 15
maj 2006
Følger: 70 Følgere: 92 Hunde: 5 Emner: 233 Svar: 11.254
mar 2005
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 116 Svar: 1.108
Speicelt irriterrende er en westie-ejer, hvis hund begynder at gø og knurre så snart den ser en anden hund, også selvom man er 50 - 100 meter væk. Har ofte oplevet at komme gående med Zico og to fyldte indkøbsposer, og møde dem på et stisystem hvor der er de her bomme man skal udenom.... selvom ejeren ser at jeg og Zico kommer og skal igennem bommene, lader hun sin spruttende lille westie stå mellem bommene og skabe sig, og så står hun bare og glor på den, mens den i udstrakt flexiline tosser fuldstændigt af - og så må man ellers pænt vente til herren er faldet til ro igen.... ret belastende. Så er der en DSG som også kegler helt af når den ser en anden hund, samt en Yorkshire Terrier, Dværg pinsher og Papillon der gør det samme.
For alle ejerne gælder det at de bare siger "neeeej (hundens navn) det må du ikke, kan du så tie stille..."
Men der er også to små vidundere en King Charles og en Puddel som begge er helt fantastiske og bare vil lege, men de er heller ikke så gamle.
Og vi har også en stor hund herude som ligner Onslows hund fra "Fint skal det være", og den opfører sig på samme måde, bare oppe fra altanen hvor den farer ud, og giver alle der går forbi, et chok af kaliber
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 116 Svar: 1.108
okt 2005
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 1.802
mar 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 3.415
mar 2005
okt 2005
Følger: 53 Følgere: 50 Hunde: 4 Emner: 169 Svar: 2.279
feb 2006
Følger: 79 Følgere: 78 Hunde: 6 Emner: 200 Svar: 2.215
forleden var vi ved at blive ædt af en chi.... blanding hihi, og tyson gør ikke engang igen, det er altid noget, ellers får han sørme også at vide det ikke er ok
men jo vi bliver stort set gøet af hver dag, nogle siger noget til deres små hunde og andre ikke
tror de små gør af de store fordi de føler sig truet, og kan ikke gøre meget andet end at gø
hvor store hunde ofte jo godt ved de er store og stærkere end de små, så måske føler de ikke de skal gø igen, da de ikke har noget at bevise..
jan 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 91
Her hvor jeg bor, har jeg samme problem
Bl.a en dame med en MELLEM str. hund, som går løs.
Hun har absolut ingen respekt for, at jeg risikerer at blive kørt ned, fordi jeg altid ender midt ude på vejbanen for at holde hendes hund væk fra min.
Indtil videre har jeg holdt min kæft, men næste gang vil jeg bede hende holde sin hund væk fra min ellers ser jeg mig nødsaget til at slippe min hund, så de kan mødes på lige vilkår.
Bossie er som sådan ikke agressiv overfor andre hunde, hun gider dem bare ikke....kommer de FOR tæt (og vi snakker helt i snotten på hende) SÅ giver hun lyd ellers går hun sq eksemplarisk
For lige at forsvare de små racer, vil jeg sige at den værste hund herude er en schæffer....den er bare SYG i roen og han har bare ingen kontrol over den, det er kun et spørgsmål om tid inden den bider et andet levende væsen, hund som menneske.
okt 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 47
Og til dig Putte, du er ikke bleg for at hænge små hunderacer+ deres mennesker ud her på siden, fair nok, men hvorfor fortæller du det ikke til alle dem du møder med små hunde, giv dem dog en forklaring, fortæl dem om dit problem,
okt 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 138
jan 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 91
Og hvor er det træls, at være hundeejer til en muskelhund, but guess what, sådan er det jo åbenbart bare
Jeg syntes sq da heller ikke, at det er skide sjovt, når folk kigger på min hund, som var hun en rendyrket dræber og jeg bare manglede en potensforlænger og derfor fik den race jeg har.
Men det er jo åbenbart noget man må tage med....
Jeg kan ikke tale for Putte, men for mit vedkommende gælder mine udbrud EJERNE, ikke RACERNE!
Jeg elsker alle hunde (bortset fra nøgenhunde Ewww), men elsker sq ikke alle hundeejere.
okt 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 47
da vi fik Tøffe (Dværg Schnauzer) var vi ude og hilse på alle dem der dagligt går forbi, store som små.
Men der en stor, hvor kemien går helt i sort hos begge, men de skal apsolut gå lige forbi vores hus, ikke på det andet fortov, nej helt op af stakittet, så jeg må kalde Tøffe ind, har prøvet at snakke med hende damen, men men, der har de gået i de sidste 50 år såååå.
mar 2005
og som tina skriver så er det ikke hundene jeg kritisere det er ejerne!!!
Putte
mar 2005
jan 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 273
Og det er fordi at ejerne tit tror at deres hunde ikke skal opdrages.
mar 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 3.415
sep 2005
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 49
mar 2005
Små hunde og deres ejere