{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
858 visninger | Oprettet:

Urenlig {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg skriver fordi jeg håber på nogle gode råd ang Jessie

Hun har altid haft en svaghed for tæpper. De SKAL bare tisses på. Også selvom hun lige har gjort sig færdig udenfor.
Det er faktisk så slemt at jeg ikke tager hende med hjem til venner som jeg ved har tæpper.
Men det har ikke være noget problem for mig herhjemme, eftersom der kun er tæppe på førstesalen, og der har hun aldrig ville op efter at et gitter ved et uheld faldt ned over hende deroppe.

Men her på det sidste er hun begyndt og gå derop alligevel, for og forurette hendes nødtørst.
Så satte jeg selv samme gitter op igen, og det holder hende nede.
Men glemmer jeg og sætte det for, så er hun der med det samme.

F. eks som tidligere i dag.
Jeg var i gang med noget ovenpå da jeg pludselig skulle hurtigt ud af døren, og i forvirringen glemmer jeg gitteret.
Jeg suser ud af døren. Men mindre end 2 min efter kommer jeg i tanke om at jeg har glemt min pung. Så jeg suser hjem igen, og i løbet af de 3-4 min har hun været ovenpå og skide.
Det var mindre en 30 min siden hun havde været ude og gå hvor hun havde lavet begge dele.
Altså problemet er i sig selv ret nemt og fikse.
HUSK GITTERET.....

Men jeg vil rigtig gerne ind til problemets kerne og fikse det. Men jeg ved simpelthen ikke hvordan.

Er der nogen der har et bud på hvad der gør at hun bare SKAL lave stort eller lille på tæpper?
Og hvad jeg kan gøre ved det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Urenlig
  • #2   13. sep 2016 Nej hun gør det også om natten. Og hun har gjort det 2 gange imens jeg har været i bad. Bader med åben dør, Så vil ikke sige at jeg forlader hende.

    Ja hun har været til Dr. Dyr. Og hun er synd og rask.

    Jeg har haft hende fra hun var 10 måneder, så ved ikke om hun har gjort det som hvalp.


  • #4   13. sep 2016 Der er absolut intet når hun bliver forladt. Hun lægger sig normalvis bare til og sove.

    Hun har bare fået et normalt sundhedstjek.

    Hun er gadehund fra Bosnien.
    Men hun har levet i et privat hjem fra hun blev fundet på gaden uden hendes mor som 4 ugers. Og da hun blev 4 måneder kom hun på internat indtil jeg fik hende som 10 måneders.


  • #5   13. sep 2016 Nej har ikke forsøgt og træne hende som hvalp.
    Har aldrig oplevet hende urenlig herhjemme før nu.
    Der er bare lige det med tæpper


  • #7   13. sep 2016 Lenschow.

    Det er desværre ikke muligt og fjerne tæppet.
    Men jeg må holde mig selv hårdt i nakken og bare HUSKE og lukke det gitter og se om det har en effekt.

    Kommer faktisk til og tænke på at jeg måske godt kender årsagen til at hun er begyndt og gå derop.
    Hvis jeg ikke husker meget galt, så begyndte det faktisk kort tid efter at hun begyndte og sove i stuen i stedet for soveværelset.
    Men har ikke tænkt videre over det, fordi hun jo på ingen måde har givet udtryk for at det var et problem for hende. Hun lagde sig jo bare til og sove i sofaen, når jeg gik i seng.

    Det forklare så bare ikke hvorfor hun altid har haft hendes svaghed for diverse tæpper.

    Jeg er på vej i seng nu, så svare ikke før i morgen. Men må jeg evt "læne" mig lidt op af dig for yderlige råd om dette?


  • #9   14. sep 2016 Min Penny tisser på tæpper. Det er som om hun tror det er græs.
    Når de først har fået ideen, er det min erfaring at den er meget svær at fjerne igen.
    Eneste tæppe her, var et lille biltæppe på sønnens værelse, og det blev simpelthen smidt ud af samme årsag
    Lugten sidder i tæppet for altid, så det vil lugte som toilet for hunden, som så føler sig tryg ved at tisse samme sted igen.


  • #10   14. sep 2016 Hvordan gør du det rent?

    Coco tissede én gang på samtlige tæpper, da hun var hvalp, hun kom fra en opdrætter, som ikke havde tæpper smiley Jeg rengjorde ved at smide kartoffelmel på pletten og lade det suge i et godt stykke tid og så støvsuge det væk. Det tager antageligt også duften, da hverken mine forældres hvalp eller senere hunde har gentaget akten smiley
    Coco holdt så op, da hun blev renlig, men jeg tænker måske Jessie gør det, fordi tæppet dufter?


  • #11   14. sep 2016 Med til min historie hører, at Penny absolut kun tisser hvor hun er tryg.
    Først med 9 mdr tissede hun andet sted end egen have. Og i dag skal hun være meget lang tid et sted, før hun vil tisse der. Hun er absolut ikke en usikker hund.
    Det er egentlig et urinstinkt, og meget normalt, ikke at ville efterlade sin lugt når man bare er en lille hvalp. Det vender efter de første løbetider som regel.
    Så hvis hun finder tryghed på tæppet, er det der hun tisser.
    Der er ikke andet for end at vende situationen på hovedet, for at få brudt vanen.


  • #13   14. sep 2016 Lenschow
    Måske hun også får opmærksomhed for det?
    Nej det gør hun ikke. Men jeg kan se det på hende med det samme jeg kommer hjem. Hun vil ikke hilse, og ligger bare og ser TOTAL skyldig ud.
    Jeg har skældt hende ud en gang i de 2 år jeg har haft hende, og ALDRIG siden, eftersom hun krøb voldsomt sammen med halen mellem benene, og lignede en der bare ventede på at jeg ville slå hende.
    Puha. Får helt en klump i halsen og en tåre i øjenkrogen bare ved og tænke tilbage på det. Har aldrig følt mig så skyldig.
    Skal lige siges at det ikke var i forbindelse med urenlighed jeg skældte ud, men fordi hun huggede min mad på stuebordet. Og i refleks farede jeg op for og stoppe hende.

    Ang tæpper
    Nu er jeg "heldigvis" så heldig at hun valgte og gøre det på dette tæppe.
    Og selve gulvtæppet er HELT nyt. Så jeg VED at der ikke er blevet tisset på det.
    Og det andet blev fjernet i forgårs.


    profilbillede
  • #15   14. sep 2016 har aldrig taget hende i det.

  • #17   14. sep 2016 Det er jo også det jeg skriver længere oppe smiley

  • #19   14. sep 2016 Jeg startede ud med og bruge cesar millan´s trænings metoder på hende.
    Men efter 1 måneds tid kunne jeg godt se at de havde den stik modsatte effekt på hende, så jeg gik over til positiv forstærkning i stedet for. Og det har virket til og være den rigtige metode for hende.

    Jeg ved godt at cesar millan´s metoder kan skabe VOLDSOM debat herinde, men på daværende tidspunkt synes jeg at han var en mirakelmager.
    Og havde brugt hans træning på min gamle hund, med STOR succes.
    Men de dur IKKE på en så "skrøbelig" hund som Jessie.

    Lenschow.
    Tror du at det vil have en gavnlig virkning hvis jeg går ovenpå med hende og vi bruger noget tid deroppe sammen?


Kommentér på:
Urenlig

Annonce