{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
605 visninger | Oprettet:

Urenlig {{forumTopicSubject}}

Ja overskriften siger vel lidt sig selv. Har før været inde på det, men nu syntes jeg det er ved at være for meget. Malou bliver 1 år til feb. og hun har stadig ikke lært at holde sig når jeg ikke er hjemme. Er ved at være godt træt af lugten og synet af bæ efter en lang arbejdsdag. Har prøvet mange ting, købte et bur, lukke hende inde i et mindre rum. Vaske med radolen og så alt træningen. Der er bare intet der virker. Nu har jeg så valgt at tage ferie om 14dage for at arbejde på det. Nogen råd??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Urenlig
  • #1   5. jan 2009 Sanne.
    Puha det må have været et hårdt år for dig.
    Har ikke rigtig nogen råd, andet end at når du er hjemme, og hun laver stort på gulvet, at du så viser hende det (KUN vise det) siger nej og tager hende med uden for.

    Held&Lykke


  • #2   5. jan 2009 Hvor lang tid er du normalt væk? Og hvor mange gange har hun afføring i løbet af en dag?

    Det kan ofte hjælpe at ændre på hendes fodringstider, sådan at du også ændrer på afføringstiderne. Ved Lia går der f.eks. ca. 12-15 timer fra hun har spist til det skal ud igen, så jeg bestemmer mere eller mindre hvornår hun laver stort.


  • #3   5. jan 2009 Hvis hun kun gør det når hun er alene hjemme, lyder det for mig også nærmere som angst for at være alene og så er det alene hjemme træningen du skal have fat i. Føler med dig, det må være træls.

  • #4   5. jan 2009 Malou holder sig fint når jeg er hjemme, hun kan holde sig i 8 timer det kunne hun i hvert fald nytårs aften. Hun er kun alene i 4½ time så bliver hun hente af en god ven. Hun laver ikke noget når jeg er hjemme det holdt hun op med rimelig hurtigt. Det er kun når hun er alene. Tror det er stressende for hende.

  • #5   5. jan 2009 Hun har afføring 2 gange om dagen. Om morgen når vi er ude og så når hun er alene. Hun får kun mad engang om dagen og det er om aften. Derfor tror jeg at det er angst. Nogen gode råd til hvordan man behandler det? Snakkede med en adfærdsbehandler og hun vil gerne hjælpe men det koster 2000kr for 2 timer og det har jeg bare ikke penge til. Aner ikke mit levende råd og en god ven foreslå at jeg slogte hende, men det vil så overhovedet ikke komme på tale, jeg elsker hende mere end noget andet.

  • #6   5. jan 2009 Hvis det er angst, så ville mit forslag være at begynde helt forfra på alene hjemme træningen. Altså gå ud og ind ad døren flere gange om dagen, bliv derefter væk i 5 sek., 20 sek., 40 sek., 1 minut, 2 minutter, 5 minutter osv. osv.

    Nogle gange hjælper det at ændre arealet hunden har til rådighed når den er alene hjemme. Nogle har det bedst på et meget lille areal, andre skal helst have hele huset at patruljere rundt i.

    Jeg går personligt ikke ind for at bruge lukkede bure, men måske lave en slags hule til hende, som hun kan "gemme" sig i? Dette kan udmærket godt være et bur uden låge med en masse tæpper i og over.


  • #7   5. jan 2009 Jeg købte et bur med råd fra dyrelægen, men kunne se at det ikke hjalp så flyttede jeg hende ud i min meget lille gang og det hjalp, i 14dage så kom problemer igen. Men at starte forfra lyder til at være en god ide. Tak.

Kommentér på:
Urenlig

Annonce