449 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Ikke den samme efter løbetid.. Ikke den samme efter løbetid..

Hejsa rare hundefolk smiley

Min lille vovse har lige fra jeg hentede hende hjem, hygget sig vældig meget, med leg sammen med min venindes hund. Altid var de elle vilde, når de så hinanden og ville bare lege hele tiden.

Men lige siden min vovse har været i løbetid, gider hun slet ikke at lege, med min venindes hund mere.
Når vi går tur sammen, som vi ofte gør, vil venindes hund gerne lege og lægger op til leg flere gange, her "fryser" min lille vovse, kigger ned i jorden og halen ned- hun vil ikke lege.
Jeg synes jo det er brand ærgerligt at hun ikke vil lege med min venindes hund mere, men kan det være, hun får lyst igen eller er hun bare blevet voksen og "kedelig" smiley

Det er 1 måned siden min vovse var i løb, hun er 1 år nu. Min venindes hund er 1,5 år.

Har jeres hunde også ændret adfærd i forhold til legelyst efter løbetid ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ikke den samme efter løbetid..
  • #1   17. sep 2016 Nej min hund har ikke forandret sig efter sin løbetid eller efter hun blev steriliseret smiley
    Hun er stadig tosset og legesyg som hun plejer smiley

Nogle hund bliver vel bare hurtig voksne og gider ikke lege mere.

• #2   17. sep 2016 Din hund kan være påvirket af det man kalder falsk drægtighed, hvor hunden efter løbetid ændre sig lidt og nogle tror de får hvalpe m.m. De kan være lidt mutte i den fase. Hvis du bliver i tvivl bør du dog få hunden tjekket ved dyrlægen, for at sikre den ikke har ondt. Den kan jo blive syg lige som det passer med løbetiden.

• #5   17. sep 2016 Min tæve er halvsur og irritabel i de to måneder der er mellem løbetid og falsk drægtighed.
    I denne periode gider hun stort set ikke at lege, selvom hun almindeligvis er ret legesyg...

• #6   17. sep 2016 Tak for de svar jeg har fået end til videre smiley
    Hun samler ikke på legetøj.
    Hun vil gerne lege lidt, med nogle andre hunde, ikke vildt meget, men et par ta' fat runder (hvor hun altid løber forrest) har hun for eksempel lige taget, med en hund vi passer smiley
    Hun er mere rolig og sover mere, end før løbetiden, men er stadig frisk og klar på eventyr, når hun er vågen smiley

• #7   17. sep 2016 Det lyder helt normalt.
    Du kan også komme ud for, at de to ikke kan sammen mere når de begge er voksne. Det er også helt normalt.

Kommentér på:
Ikke den samme efter løbetid..

Annonce