386 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Den samme rute Den samme rute

Hej.
Jeg er ejer af en lille blandings hund Teddy på snart 10 år, som jeg har haft siden han var et år.
Til dagligt bliver han luftet i mellem 4-6 gange.
Når jeg går sørger jeg ofte for ikke at den samme rute gentages mere end 1 gang i løbet af dagen.. Jeg får næsten helt dårlig samvittighed, hvis vi har gået det samme sted to gange på en dag..
Men mit spørgsmål er: Gør det nogen forskel om en hund går den samme rute flere gange på en dag eller hvordan?

Vi går forskellige ruter for, så tænker jeg at jeg stimulere ham og hans lugtesans mere, end hvis vi gik den samme rute flere gange i løbet af en dag..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Batteriplæneklipper stopper heletiden 500 kr.
  • Ordnet have klippet høj hæk 2.200 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i øjenhøjde. Nemt at komme til. 942 kr.
  • Klippo græsslåmaskine med blokeret startsnor 1.000 kr.
  • Opsætning af opvaskemaskine der ikke allerede er etableret. Plus eventuel nedtagning af radiator. 4.000 kr.
  • Forhave + have 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den samme rute
  • #1   9. apr 2013 Jeg tror det afhænger meget af, hvor meget "trafik" der er på ruten af andre mennesker og hunde

Når mine skal ud og gå, for at komme af med noget, går vi den samme rute. Men derudover, så går vi forskellige ture om eftermiddagen, for de oplever noget nyt smiley

Men tror at du har ret i, at skiftende ruter, sørger for nye indtryk, end hvis der kun gåes en bestemt rute smiley

• #2   9. apr 2013 2-3 Af min ture på en dag er den samme rute.
    Nu er goofy en stresset og bange hund, så den samme rute giver ham trykhed og forudsiglighed. Dermed ro til at gør hvad han nu skal gøre og giver ham overskud til at håndtere "nye" situationer.

I starten var det alle 4-6 ture på en dag som var den samme, nu går det bedre med ham, så vi er begyndt at afvige fra ruten 2-3 af turene, afvigelserne variere alt efter hvilket humør goofy er i.

Vi har rigtig mange hunde og mennesker på vores rute, så selvom at vi går den samme tur, vil der være rigeligt nye dufte og mennesker goofy skal tage stiling til.
    Personligt glæder jeg mit til vi kan tage en lang tur ud i det blå. for jeg syntes det er noget kedeligt at gå den samme tur.

• #3   9. apr 2013 jeg tænker ærlig talt ikke så meget over det *G*

ofte vælger Zoe rute for os, går hun til højre er der "de og de" valgmuligheder for mig alt efter længde , går hun til venstre er der "de og de" muligheder *G*

meget sjældent jeg har en ide om hvor jeg vil gå hen når jeg går hjemmefra smiley Men nogen gange virker det til at Zoe ved liiiige præcis hvor hun vil hen smiley

• #4   9. apr 2013 Jeg tror hunde elsker at gå de samme ruter .. altså at man bare har 2-3 forskellige man bruger til daglig ... dette fordi de så følger med i de dufte der præger ruten ... duft satte af fx andre hunde der bruger de samme ruter og dermed "læser" den daglige avis ....

Jeg har 2-3 ruter jeg skifter mellem, men de tager udgangspunkt i det samme område, og så er det lidt efter hvilken sti vi lige vælger den dag osv ......

Og så i weekender fx krydrer vi fx med strand og anden skov ...

Kommentér på:
Den samme rute

Annonce