Den samme rute Den samme rute
Hej.
Jeg er ejer af en lille blandings hund Teddy på snart 10 år, som jeg har haft siden han var et år.
Til dagligt bliver han luftet i mellem 4-6 gange.
Når jeg går sørger jeg ofte for ikke at den samme rute gentages mere end 1 gang i løbet af dagen.. Jeg får næsten helt dårlig samvittighed, hvis vi har gået det samme sted to gange på en dag..
Men mit spørgsmål er: Gør det nogen forskel om en hund går den samme rute flere gange på en dag eller hvordan?
Vi går forskellige ruter for, så tænker jeg at jeg stimulere ham og hans lugtesans mere, end hvis vi gik den samme rute flere gange i løbet af en dag..
dec 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 117 Svar: 3.557
Når mine skal ud og gå, for at komme af med noget, går vi den samme rute. Men derudover, så går vi forskellige ture om eftermiddagen, for de oplever noget nyt
Men tror at du har ret i, at skiftende ruter, sørger for nye indtryk, end hvis der kun gåes en bestemt rute
okt 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 490
Nu er goofy en stresset og bange hund, så den samme rute giver ham trykhed og forudsiglighed. Dermed ro til at gør hvad han nu skal gøre og giver ham overskud til at håndtere "nye" situationer.
I starten var det alle 4-6 ture på en dag som var den samme, nu går det bedre med ham, så vi er begyndt at afvige fra ruten 2-3 af turene, afvigelserne variere alt efter hvilket humør goofy er i.
Vi har rigtig mange hunde og mennesker på vores rute, så selvom at vi går den samme tur, vil der være rigeligt nye dufte og mennesker goofy skal tage stiling til.
Personligt glæder jeg mit til vi kan tage en lang tur ud i det blå. for jeg syntes det er noget kedeligt at gå den samme tur.
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.386
ofte vælger Zoe rute for os, går hun til højre er der "de og de" valgmuligheder for mig alt efter længde , går hun til venstre er der "de og de" muligheder *G*
meget sjældent jeg har en ide om hvor jeg vil gå hen når jeg går hjemmefra
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 96 Hunde: 4 Emner: 959 Svar: 18.108
Jeg har 2-3 ruter jeg skifter mellem, men de tager udgangspunkt i det samme område, og så er det lidt efter hvilken sti vi lige vælger den dag osv ......
Og så i weekender fx krydrer vi fx med strand og anden skov ...
Den samme rute