650 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Tisser indenfor, men er normalt renlig? :-/ Tisser indenfor, men er normalt renlig? :-/

Hej alle i skønne hundefolk!
Jeg har et spørgsmål som jeg HÅBER nogle af jer enten ved noget om eller har oplevet selv..

Jeg har en hanhund, 7 måneder gammel Jack Russell terrier. For ca 3 måneder siden blev han allerede renlig og jeg var selvfølgelig SÅ stolt! smiley
Viser selv tegn til at komme ud osv. Han er stadig renlig MEN nogle gange, ikke altid men nogle gange, når jeg besøger mine forældre kan han finde på at tisse indenfor og det kan godt være 2 gange måske indenfor en time trods han lige har været ude.. Måske i hans kurv også igen ude midt på gulvet..
Det skal lige siges jeg ikke tror det er blærebetændelse, da det er sket før hos mine forældre og med det samme vi er hjemme er der ingenting.. Han viser heller ingen tegn på blærebetændelse.

Han er kommet i mine forældres hjem siden ham var 8 uger og er fuldstændig tryg der.. Kender hus, mennesker, dyr og have ud og ind og er helt elektrisk når han ved han skal med derud, så jeg tænker heller ikke det kan være "angst" eller sådan. Han trives, logre, leger og er i fuld gang når han er her..

Jeg har lagt mærke til når han skal sove (efter en dag hvor han har tisset indenfor) er det ligesom han ryster når han puster ud på dybe vejrtrækninger.. Kan han være overstimuleret? smiley til trods for at han bare går og "hygger", leger midt i haven, nyder sin kurv og får hele familiens kærlighed..

Jeg går ture med ham hver dag, træner ham både fysisk og mentalt plus han har adgang til have. Han er mit lille "barn" og får så meget kærlighed at andre snart ville tænke det halve kunne være nok smiley så han er bestemt ikke understimuleret smiley

Jeg tænkte også om det kunne have noget at gøre med at han er teenager? Men så igen, han ser bare ikke ud til at ville gøre det for at være en lømmel..

HÅBER nogle har oplevet lignende smiley eller ved hva jeg kan gøre.. Som sagt, problemet er der ikke når vi kommer hjem så jeg ville ikke mene han er syg. Men at det ligger psykisk.

RIGTIG GOD SØNDAG TIL JER OG JERES FIRBENEDE VENNER :-))))))

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tisser indenfor, men er normalt renlig? :-/
  • #1   18. sep 2016 Hvis han letter ben, mens han gør det, tænker jeg, at det "bare" skyldes, at han er ved at blive kønsmoden. Det er ikke helt ualmindeligt, at voksne hanhunde kan finde på at markere indenfor, men det skal selvfølgelig stoppes.

Hvis han kun gør det i dine forældres hus og ikke letter ben, ville jeg nok tænke at der er noget omkring hele situationen i dine forældres hus, der stresser. Du skriver, at han er i fuld gang og helt elektrisk, når I besøger dem, så jeg ville nok starte med at indlægge nogle tvunge pauser, hvor han kommer i snor og er nødt til at forholde sig i ro og se om det hjælper. Især hvis I er der i længere tid.

• #2   18. sep 2016 Tusind tak for svar! Nej han letter nemlig ikke ben, og det virker også somom det kommer helt uanmeldt og han ligesom kigger tilbage mod sjatten som "hovsa".

Her til morgen ligger vi og putter og leger lidt.. Opdager så han også har været lidt utæt mens vi har leget. MEGET lidt. Dynen er bare lidt fugtig et sted.. smiley
    Måske tvungne pauser skulle prøves

• #4   18. sep 2016 Mine forældre har selv hund smiley en rottweiler.. Som også er hanhund smiley og min hund ELSKER ham. De er bedste venner og elsker hinanden op over begge ører, det er så sødt smiley men det undre mig bare at det kommer som et "hovsa" og ikke noget bevist .. Fx som jeg har skrevet lige ovenover, så var min dyne fugtig på et lille spot her til morgen efter vi havde morgen-puttet og fik øjne.. Så det kan da ikke være en markering når han også ligger stille ned? Kan det? smiley tænker det er fordi der måske sker mere her end hjemme i lejligheden hos os selv.. Men det er bare mærkeligt det først er kommet nu så.. smiley
    Tak til dem der vil hjælpe! smiley

• #5   18. sep 2016 Det lyder altså som et problem dyrlægen skal se på;) jeg ville kontakte dyrlægen straks mandag

• #6   18. sep 2016 Bodil: ville du også tage ham til dyrlæge når det nu KUN er hos mine forældre han gør det?
    Han har jo som sagt gjort det før og når han er hjemme hos sig selv er der jo ingen tispletter indenfor igen smiley

• #8   18. sep 2016 Tusind mange tak for hjælpen! smiley

• #9   18. sep 2016 Tror det er fordi der netop sker mere hos dine forældre og han så "glemmer" at han skal tisse, jeg har været igennem det samme med Caos, vi boede dog et sted hvor der netop skete en del, andre hunde osv, det var først da vi flyttede derfra han blev 100% renlig,, Caos glemte simpelthen at tømme blæren helt når han var ude, Caos var så 17 måneder da vi flyttede og kunne bedre styre blæren end jeres lille trold kan pt, så han var renlig da vi ramte det nye hjem, så han har nok været renlig længe, blot glemsom smiley meeeen at der er en anden hund og jeres hunds alder kan nemt ha noget med det at gøre, selvom de elsker hinanden,, jeres lille trold har bare for travlt med alt muligt andet end lige at lytte til sin tissetrang smiley det går over igen, lige nu fiser der hormoner rundt i kroppen på ham og han skal sikkert også konstant holde øje med den anden hund, så er der altså ikke altid tid til at nå ud og tisse smiley

• #10   18. sep 2016 TUSIND tak Rikke!!! smiley
    Jeg synes det lyder meget mere rigtigt det du skriver. For nu jeg tænker over det, har han tit så travlt udenfor at tissetårerne er små, og han måske glemmer at tømme sig helt.
    For han virker slet ikke til at være syg eller have ondt.

Mange tak! smiley jeg holder selvfølgelig øje med ham og observere smiley

• #11   18. sep 2016 I forhold til den lille plet der kom om morgenen, har du undersøgt om han evt. skulle have forhudsbetændelse? Så kan der nemlig godt komme lidt gult væske, som efterlader en våd plet.

Det andet synes jeg de andre har været ret godt omkring.

• #13   18. sep 2016 Jeg synes det lyder som en reaktion på lidt stress/overstimuli og måske også alderen der spiller ind.
    Jeg havde ikke været så bekymret.

Kommentér på:
Tisser indenfor, men er normalt renlig? :-/

Annonce