1.263 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Iben H
Iben H
Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 12

Hvilket foder og hvorfor Hvilket foder og hvorfor

Jeg har et andet indlæg herinde om Essential vs. Virbac - men bliver alligevel i tvivl om jeg skal i en helt anden retning.

SÅ hvilket foder fodrer i med og hvorfor ? Hvad er godt/skidt ved det foder og hvorfor valgte i det ?

OBS skal være kornfrit foder!

OBS Ikke en diskussion om hvilket foder der er bedst - blot en udveksling af erfaring.

Beklager hvis der ligger 1000 indlæg herinde med samme indlæg - jeg er ny herinde og skal lige finde rundt smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilket foder og hvorfor
  • #2   20. sep 2016 Den ene får kun Barf.
    det gør han fordi han ikke tåler andet da han er allergisk.
    og så er det bare det som han fungere bedst med og elsker at spise .

tøserne får meget blandet.
    typisk får de en eller anden god kvalitets tørfoder (Nature wilderness fra maxizoo er de glade for) og en god dåsemad. meget li' dem #1 skriver smiley

til aften får de barf.

skulle min hund kun have tørfoder (evt med dåsemad også) så ville jeg gå efter et mærke hvor jeg kunne skifte smagvariant.
    vi andre ville heller ikke bryde os om at spise Boller i karry smag hver evig eneste dag. så jeg kan godt forstå en hund kan blive træt af den samme smagsvariant.

• #3   20. sep 2016 Jeg fodrer med flere forskellige mærker, men ikke kornfrit;) mine hunde fungerer ikke særlig godt på kornfrit, lige nu er det RC schæfer og joshera festival der fodres med, men jeg skifter ofte mærke smiley

• #5   20. sep 2016 Vi fodrer med Olivers. Både kornfri og ikke kornfri og med skiftende proteinkilde.
    Jeg synes det er en fornuftig ingrediensliste og vigtigst, mine hunde fungerer rigtig godt på det.

Dertil kommer at det har en pillestørrelse, der er perfekt til træning af både lydighed og spor.

Firmaet har en afsindig god kundeservice og priserne ligger i mellemklassen.

• #6   20. sep 2016 Jeg fodrer med Real Nature Wilderness og Essential. Begge valgt for deres høje indhold af kød.
    Jeg har allergihund der får så "rent" foder og godbidder som muligt (uden at gå i barf), så han fungerer på disse 2 mærker. Jeg bruger begge for at han ikke kører død i en variant, ligesom han ind imellem også får vådfoder fra Real Nature (95% kød).

• #7   20. sep 2016 Jeg er faktisk begyndt at fodre med råt, dog kun til Coco og Mogens
    samt almindeligt tørfoder fra Kingsmoor Pure, kornfri serien, kalkun og kylling
    så får Gustav dog diet foder da han er tyk smiley
    jeg begyndte at fodre med råt fordi Coco havde født og hun spiste ikke nok under graviditeten så hun havde tabt sig ALT for meget! og det er rigtig svært at få hende til at spise tørkost da hun langt hellere vil have kød og andet godt, så fordi jeg ville sikre mig hun fik nok i sig spurgte jeg lidt til råds og vurderet at råt helt sikkert er det bedste for hende! og hun stor trives på det! Mogens spiser lidt af hvert så han får bare fordi han er en lille muskelhund der kan spise alt haha
    men Gustav får diet foder da han er tyk og hvis han får almindeligt så tager det bare ekstrem overhånd uanset hvor lidt han får, har dog overvejet om jeg skulle skifte til noget der er fylder mere i maven så han kan få mindre af det. Selvom han får motion og vi aktivere ham så meget som han nu gider, så er han en doven hund der ikke er meget for at løbe rundt og lege som de andre, så han bliver bare nemt meget tyk og det prøver vi at holde ved skak

• #8   20. sep 2016 Barf, vådfoder og tørfoder.
    Tørfoderet er som regel Orijen eller ZiwiPeak.
    Vådfoder får hun ikke så tit, det får hun kun , hvis jeg har glemt at tage noget ud af fryseren, der kigger jeg ikke så meget på kvaliteten og det kan godt være kattemad, sådan noget som Whiskas eller Kitekat.

• #9   20. sep 2016 Jeg fodrer med Orijen tørfoder hver morgen, men nogle dage får hun Ziwipeak tørfoder, også får hun enten råt eller vådfoder om aftenen. Af vådfoder får hun mærkerne Ziwipeak, Wolf of Wilderness Alpha Natural - som er hendes absolutte yndlings! eller Rinti. smiley

Hun får den blanding, fordi det er varieret, hun ser skide godt ud og hun fungerer til træning med energien smiley

• Iben H
    Iben H Tilmeldt:
    sep 2016

#11   20. sep 2016 Jer der fodrer Råt fungerer det godt når man blander råt og tørfoder? Synes bare alle Barf forhandlere har rådet mig til ikke at give bådet råt og tørfoder.
    For ville ellers gerne gøre dette for at variere hans kost

• #14   20. sep 2016 Jeg kombinerer også råt og tørfoder uden nogle problemer smiley

• Iben H
    Iben H Tilmeldt:
    sep 2016

#16   20. sep 2016 Puhaaa det her foder halløj er en jungle.. Hvad gør I der fodrer med Barf så ? Køber I hos en Barf forhandler eller køber I hos slagteren ?
    Jeg har ikke fryseplads til at kunne købe stort ind - bor i lejlighed smiley

• #17   20. sep 2016 Jeg køber primært råt kød hos Das Tierhotel, men også hos slagteren eller supermarkeder smiley

• #19   20. sep 2016 primært hos Das tierhotel.
    jeg synes deres kvalitet er langt bedre end en hel del danske forhandlere herhjemme og billigere.
    og ellers køber jeg også sidste salgsdato kød i butikkerne.

• #20   20. sep 2016 men du kan også saaagtens kombineret det så den fx tørfoder til morgen og barf til aften.
    det gør vi uden problemer med 2 af vores smiley

• #22   20. sep 2016 Jeg fodrer med Royal canine anallergenic tørfoder, og Prescription diet Z/D tørfoder og dåsemad. Min hund er multiallergiker og kan ikke tåle ret meget andet. Han kan ikke lide barf, er afprøvet.

• #24   20. sep 2016 Vi er lige gået over til ZiwiPeak. Han får altid tørfoder om morgenen og om aftenen får han enden barf eller vådfoder (Alpha Neutral). Nogle gange får han også tørfoder om aftenen, hvor det er spredt ud på græsset i haven.

• #25   20. sep 2016 Jeg råfodrer flokken, fordi det i min verden er det rigtige, fordi hundene fungerer optimalt, og fordi de elsker det.

• Iben H
    Iben H Tilmeldt:
    sep 2016

#27   20. sep 2016 jeg fodrede oprindeligt med Wolfsblut - købt i Tyskland men fik at vide at man ikke kunne få det længere

• #28   20. sep 2016 Jeg fodre kornfrit, intet bestemt mærke.
    Hvorfor?
    Fordi det er det mine hunde trives optimalt på og fordi jeg ikke vil betale for korn og unødig fyld i foderet smiley

• #29   20. sep 2016 Det kan man godt. Jeg køber Wolfsblut i Tyskland her:

https://www.tiierisch.de/produkte/hundefutter/wolfsblut_large

• #31   20. sep 2016 Jeg fodrer meget varieret. Tørfoder i forskellige mærker (kornfrit fordi jeg mener at de har bedst af det), råt (både kød og ben) som jeg køber i de lokale supermarkeder på tilbud, dåsemad, samt rester fra aftensmad og godbider af forskellig slags.
    Mener at hunde (og mennesker) har bedst af at spise varieret, og det virker fint her i huset smiley

Kommentér på:
Hvilket foder og hvorfor

Annonce