1.263 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
20 Svar
Hvilket foder og hvorfor Hvilket foder og hvorfor
Jeg har et andet indlæg herinde om Essential vs. Virbac - men bliver alligevel i tvivl om jeg skal i en helt anden retning.
SÅ hvilket foder fodrer i med og hvorfor ? Hvad er godt/skidt ved det foder og hvorfor valgte i det ?
OBS skal være kornfrit foder!
OBS Ikke en diskussion om hvilket foder der er bedst - blot en udveksling af erfaring.
Beklager hvis der ligger 1000 indlæg herinde med samme indlæg - jeg er ny herinde og skal lige finde rundt
0 synes godt om
aug 2015
Følger: 5 Følgere: 8 Emner: 43 Svar: 1.197
det gør han fordi han ikke tåler andet da han er allergisk.
og så er det bare det som han fungere bedst med og elsker at spise .
tøserne får meget blandet.
typisk får de en eller anden god kvalitets tørfoder (Nature wilderness fra maxizoo er de glade for) og en god dåsemad. meget li' dem #1 skriver
til aften får de barf.
skulle min hund kun have tørfoder (evt med dåsemad også) så ville jeg gå efter et mærke hvor jeg kunne skifte smagvariant.
vi andre ville heller ikke bryde os om at spise Boller i karry smag hver evig eneste dag. så jeg kan godt forstå en hund kan blive træt af den samme smagsvariant.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Jeg synes det er en fornuftig ingrediensliste og vigtigst, mine hunde fungerer rigtig godt på det.
Dertil kommer at det har en pillestørrelse, der er perfekt til træning af både lydighed og spor.
Firmaet har en afsindig god kundeservice og priserne ligger i mellemklassen.
aug 2008
Følgere: 1096 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.723
Jeg har allergihund der får så "rent" foder og godbidder som muligt (uden at gå i barf), så han fungerer på disse 2 mærker. Jeg bruger begge for at han ikke kører død i en variant, ligesom han ind imellem også får vådfoder fra Real Nature (95% kød).
mar 2016
Følger: 11 Følgere: 207 Hunde: 5 Emner: 56 Svar: 1.473
samt almindeligt tørfoder fra Kingsmoor Pure, kornfri serien, kalkun og kylling
så får Gustav dog diet foder da han er tyk
jeg begyndte at fodre med råt fordi Coco havde født og hun spiste ikke nok under graviditeten så hun havde tabt sig ALT for meget! og det er rigtig svært at få hende til at spise tørkost da hun langt hellere vil have kød og andet godt, så fordi jeg ville sikre mig hun fik nok i sig spurgte jeg lidt til råds og vurderet at råt helt sikkert er det bedste for hende! og hun stor trives på det! Mogens spiser lidt af hvert så han får bare fordi han er en lille muskelhund der kan spise alt haha
men Gustav får diet foder da han er tyk og hvis han får almindeligt så tager det bare ekstrem overhånd uanset hvor lidt han får, har dog overvejet om jeg skulle skifte til noget der er fylder mere i maven så han kan få mindre af det. Selvom han får motion og vi aktivere ham så meget som han nu gider, så er han en doven hund der ikke er meget for at løbe rundt og lege som de andre, så han bliver bare nemt meget tyk og det prøver vi at holde ved skak
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 37 Emner: 192 Svar: 10.568
Tørfoderet er som regel Orijen eller ZiwiPeak.
Vådfoder får hun ikke så tit, det får hun kun , hvis jeg har glemt at tage noget ud af fryseren, der kigger jeg ikke så meget på kvaliteten og det kan godt være kattemad, sådan noget som Whiskas eller Kitekat.
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 234 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 986
Hun får den blanding, fordi det er varieret, hun ser skide godt ud og hun fungerer til træning med energien
sep 2016
Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 12
For ville ellers gerne gøre dette for at variere hans kost
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.419
sep 2016
Jeg har ikke fryseplads til at kunne købe stort ind - bor i lejlighed
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 234 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 986
aug 2015
jeg synes deres kvalitet er langt bedre end en hel del danske forhandlere herhjemme og billigere.
og ellers køber jeg også sidste salgsdato kød i butikkerne.
aug 2015
det gør vi uden problemer med 2 af vores
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.930
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 5 Svar: 206
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.162
sep 2016
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.021
Hvorfor?
Fordi det er det mine hunde trives optimalt på og fordi jeg ikke vil betale for korn og unødig fyld i foderet
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.003
https://www.tiierisch.de/produkte/hundefutter/wolfsblut_large
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.727
Mener at hunde (og mennesker) har bedst af at spise varieret, og det virker fint her i huset
Hvilket foder og hvorfor