{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
703 visninger | Oprettet:

Den ene hund får den anden med {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Vi fik jo Olivia som 6 årig her i foråret. En cairn tæve, som vi har fået steriliseret.
Hun har nok aldrig været opdraget ret meget, så det er et stort stykke arbejde. Hun er dog super lærenem, og egentlig en dejlig hund, med et godt sind.

MEN hun gør, meget! Både inde og ude. Sindssygt meget.
Og er helt oppe på neglene når vi går tur, og det værste her er, at Milo jo ryger med på vognen. Og så har jeg 2 terrier der flejner af - mest over katte, pindsvin og ting der ikke er der. Hun gør ikke af andre hunde, men man kan tydeligt mærker at hun er oppe i gear, og deraf begynder Milo at gø.

Der er nul kontakt til hende, uanset hvad vi har prøvet. Vi plejer at vende om, og nogen gange i frustration skælder vi dem ud. Og det er i hvert fald ikke den rette løsning!

Jeg vil gerne være en god "mor", og arbejde med de her ting på en rolig og rationel måde. Men hvordan gør jeg lige det? Jeg kan ikke se skoven for bar træer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den ene hund får den anden med
  • #1   16. okt 2016 Tror desværre det ligger meget til racen. Vores nabo's Cairn er i hvert fald lige sådan smiley Den gør af alt og alle konstant.....

Men jeg mener/tror det sagtens kan trænes væk smiley Har dog ingen forslag.

• #2   16. okt 2016 Følger lige med smiley kunne jo være der kom et par gode råd som vi ikke har afprøvet smiley - vores ene hund er også slem til at være virkeligt meget oppe at køre/stresset når vi er ude. Syns det mest effektive er at ta godbider med på turen og f.eks give ham en hver gang han kigger på os når vi sir hans navn eller "se her". Og vi har også gode erfaringer med at fange hans opmærksomhed ved at skifte retning lige pludselig, vende om, dreje, osv - så ikke turen er forudsigelig overhovedet smiley så blir han automatisk mere opmærksom på hvad vi gør. Det fungerer ret godt smiley

• #3   16. okt 2016 Det ligger nemlig til deres race, og eftersom hun aldrig har været opdraget, har hun bare fået lov til at gø. Men det duer altså ikke her. Det er jo ikke til at holde ud.

Vi har prøvet flere gange med klikker og godbidder. Det kan egentlig godt være at vi skal prøve det igen. For med godbidder alene sker der ikke ret meget.
    Og hvad skal jeg så gøre, hvis hun ikke er til at komme i kontakt med? Det er vel mest der den falder..

• #4   16. okt 2016 Ja en masse træning skader i hvert fald ikke smiley
    - Hvis ikke hun reagerer. skal hun ikke ha godbidden. Først når hun kigger smiley

• #5   16. okt 2016 Og hvis det er helt umuligt at fange hendes blik, så prøv at vende om eller skifte retning meget pludseligt, sammen med hende. Og derefter prøv at få hendes opmærksomhed igen smiley

• #6   16. okt 2016 Hun får self. ikke godbidden, når hun ikke kigger.
    Men måske skal jeg bare vende om med hende, så jeg ikke bare står der og glor, mens hun ikke gør det jeg beder hende om. Pointen er jo at hun skal reagere på mig smiley

• #7   16. okt 2016 Hihi nej ville ikke være så smart smiley :D smiley
    Ja jeg syns at det er super effektivt smiley

• #8   16. okt 2016 - og gør det gerne en masse gange, i det hele taget smiley på hver tur.

• #9   17. okt 2016 Nogen gange hjælper det at vende den en gang i hovedet;) tænk på hvad det er du vil have din hun gør, i stedet for at tænke på hvad du vil have den ikke gør;)
    Det vil sige, tag masser af godbidder og en klikker, start ud hjemme, klik og godbid med få sek i mellem for at hunden er stille, den behøves ikke kikke på dig, det er jo ikke det du er ude efter, du er ude efter at den skal være stille, fortsæt med at klikke og give godbid med ganske kort tid i mellem, når du når noget hunden plejer at gø af, så klik og giv godbidder straks hunden får øje på det, men før den begynder at gø, bare fyld godbidder på så hunden ikke har tid til at gø, efter få ture kan du begynde at holde lidt pauser, men sørg stadig for at klikke og belønne når hunden ser noget den plejer at gø af, efter ganske få dage vil din hund helt automatisk se på dig og vente på sin belønning hver gang den ser det der før fik den til at gø

• #10   17. okt 2016 Jeg er meget enig med bodil smiley
    Træning træning og oceaner af lækkerier (husk at skær ned på foderet smiley )

Jeg har to Cairner, især tæven er hurtig til at ryge op i det røde felt, men hun er til at styre hvad det angår. Holder kaje når jeg beder hende om det, kan afledes på turene osv.
    Hannen hviler så meget i sig selv, så han gakker kun ud, når der virkelig er en god grund, og det er sjældent.
    Begge kan gå løs også.

Men det er der trænet meget på, mange kilo lækre godbidder for at undlade uheldig opførsel, for kontakt, for at blive hos mig, for at klappe i smiley
    Jeg holder det stadig ved lige og har altid guf på mig.

Kunsten er at forudse situationen og handle inden hun flejner ud, belønne for at være i ro, træk jer hellere tilbage fra udløseren, indtil afstanden er passende, og forsøg så igen, med focus på at holde sig i ro.

Ligeledes det at skabe en god kontakt med hende i det daglige, træn med hende, lær hende nogle tricks, alt sammen noget der knytter bånd og som vil gavne den generelle problemløsning.

• #11   18. okt 2016 Tak for jeres råd. Vi har nu trænet det i et par dage, og ignoreret uønsket adfærd, eller forsøgt afledt. Så ingen skældud, og det er jeg så glad for!
    Jeg ved ikke om jeg bilder mig selv ind at der er en forskel. En lille bitte en måske.

Jeg kan godt prøve at aflede, og det gør jeg også, når jeg kan forudse det. Men ofte så er der noget inde bag en hæk, der tænder hende helt af, og den kan jeg ikke forudse. Så trækker vi hende væk og prøver at få kontakt. Er det det rigtige, så hun på et tidspunkt stopper med det?

Og så får de generelt meget mere ros nu, når de gør det rigtige. Og så i dag har jeg givet hende time out i soveværelset med lukket dør, når hun har gøet i stuen. Ingen snak, bare løftet hende derind. Er det dumt?

• #12   18. okt 2016 Jeg plejer at træde imellem det der nu tricker, et bestemt roligt NEJ, og så går vi videre med en masse ros for at følge pænt med.
    jeg ville trække så langt væk som muligt, og få hende i ro, og så stille og roligt gå nærmere og samtidig forsøge at holde hende i ro, smid godbidder foran hende, ros hende for at tage dem, i stedet for at focusere på hækken - eller whatever det nu er.
    hav et eller andet der laver en høj lyd, for at aflede hende i huset når hun flejner ud, og når hun så afbryder pga lyden, så ros hende og smid en guf eller 3, og se om du kan få hende hen til dig.
    Jeg kan nøjes med at sig TAK Citta, så holder hun for det meste kaje øjeblikkeligt, gør hun ikke, så klapper jeg, eller laver en eller anden høj lyd for at fange hendes opmærksomhed, og det er nok.

generelt bruger jeg meget det at smide en godbid et stykke foran hende her, når vi er ude, det gør at hun holder mere øje med mig, i stedet for at være så obs på alt muligt andet.

skæld ud virker ikke her i huset, hverken på ulvene eller terrierne, fuck fingeren vokser lige så stille ud af måsen på dem, og det er hvad der kommer ud af det.

god fremgangsmåde at rose det gode, og så vidt muligt, ignorere den dårlige adfærd, og LÆKRE guffer smiley

• #13   18. okt 2016 For at starte med det sidste, lækre guffer er ikke lige sådan at bruge her. Medmindre det er råt and eller hest smiley Milo lider jo af nedsat stofskifte, og muligvis også foderallergi, så de får en bestemt kost, og vi har fundet nogle hundepiller han kan tåle. Og dem får de som godbidder.

Jeg syntes ideen med at træde ind foran er så god, og det står også i min bøger. Men mine hunde flyver frem og tilbage, og hører heller ikke mit nej. Så vil det virke?

Og hvis jeg smider en godbid på gulvet foran hende, når hun gør, roser jeg hende så ikke ubevidst for at gø?

• #14   18. okt 2016 så kort snoren så meget af, så du kan træde ind mellem hund og trickeren, og gå roligt videre..

jojo, hun skal have dem smidt når hun IKKE gør smiley

er tæven vild med Milo`s mad? alternativt kunne du jo selv tørre noget kød som han kan tåle, og bruge det?
    det virker jo bedst hvis det er noget ultimativt lækkert, som er værd at høre efter for smiley

• #15   18. okt 2016 Jeg prøver det så godt jeg kan, men det virker aldrig.
    Jeg kan godt tørre noget and, det skal bare være nemt.

• #16   18. okt 2016 Selvfølgelig gør du det smiley
    Det skal nok lykkedes, i det mindste at dæmpe hendes hysteri smiley
    Ting tager tid og kræver sin tålmodighed, det skal nok komme!

Alternativt findes der efterhånden en del tørrede kød-godbidder hvis det bare skal være nemt. De kan bare klippes i passende små hapser.
    Olivers har 500 gr spande med små kornfrie bløde godbidder med and, eller duck coins som også er bløde og nemme at klippe i småstykker. De er ihvertfald voldsomt populære her i huset.

• #17   19. okt 2016 De skal kun være med kød og kartoffel maks, hvis de begge trænes samtidig, for jeg tør ikke tage chancen med et til færdigt produkt. Men tørret kød smager jo også godt, de bliver bare så hårde.

• #18   19. okt 2016 Kog det i stedet, ja dt giver lidt klassede fingre, men giver det bedre resultater, så er det det værd smiley

• #19   19. okt 2016 Det er også noget hurtigere.

Vi er lige kommet hjem fra en elendig aftentur.
    Begge hund flejnede maks af flere gange. Kontakttræning hjalp ikke en fis. Der var intet at komme efter. Det giver jo næsten mig et hysterisk anfald.

Kommentér på:
Den ene hund får den anden med

Annonce