{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
488 visninger | Oprettet:

Nye hundeejere. {{forumTopicSubject}}

Jeg har gået til hundetræning i snart mange år. Og noget som jeg oplever næsten hver gang der starter et nyt hold op, så er der nogle nye ejere som har hvalpe hvor der virkelig kunne være hjælp at hente for dem hvis de blev på holdet. Men de stopper når de har været der een eller max 2 gange.
Det er vare så meget en skam, fordi hundehvalpene og ejerne slet ikke har nogen kontakt med hinanden, og ejeren ikke kan bruge sin krop og stemme til at snakke med deres nye hvalp.
De har der for en masse problemer, men de kunne jo blive løst via træning.
Men nej folk stopper bare.
Hvorfor gør de det????
Og hvordan kunne træneren eller os andre på holdet holde fast på dem`???
Gode råd og synspunkter. På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nye hundeejere.
  • #1   12. nov 2006 Man kunne måske gøre hvalpetræning obligatorisk............eller det kunne være gratis.....betalt når man registrere sin hund igennem hunderegistret...........hvordan og hvorledes ved jeg ikke lige *GG*

• #2   12. nov 2006 Ja men disse mennesker har skam betalt for at deltage Det er DKK hundetræning, med nogle virkelig dygtige trænere.
    Jeg har en ide om at folk er flove over at de ikke kan få deres hvalpe til at gøre de øvelser som vi skal igennem så måske skal træneren snakke lidt om at det kan se nemt ud men det er ski svært.

• #4   12. nov 2006 Ja det er frygtelig ærgeligt....

Disse ejere har måske fået nogle sandheder at vide som de ikke har kunnet tåle.....

Trænerne er der jo ikke kun for at være flinke

• #6   12. nov 2006 Ja en skam er det. Og selv om det var obligatorisk, hvordan skulle det få alle hvalpeejere til at følge træningen.
    Hvem skulle sørge for det.
    Nej motivation og forståelse må være vejen frem.
    Jeg ved jo så hellker ikke om folk bar har solgt hvalpen videre eller hvad der sker. De siger jo ikke at de vil stoppe. De holder bare op.
    Synes også trænerne kunne gøre lidt mere. Eks. ringe hjem til folk og sige de har været savnet eller spørge hvorfor de bare er udeblevet. Det synes jeg de gjorde i starten, altså de første år. Nu er de næsten ligeglade.
    Jeg siger ikke de skal være forældre, men kunne følge op på det.

• #7   12. nov 2006 Ja jeg indrømmer gerne. at jeg springer hvalpeholdet over med Milo.

Jeg ser nemlig ingen grund til, at skulle køre så langt for at lære lineføring, det kan jeg skam godt selv lære ham herhjemme.

Et hvalpehold burde være et sted, hvor hvalpene kan lege, medens menneskene havde noget teori omkring det at have en hvalp.

• #8   12. nov 2006 Ja i dag er det jo næsten bandlyst at hvalpene leger sammen, og så har jeg jo ikke brug for hvalpeholdet.

Jeg kan jo også bare selv finde nogle hvalpe i samme alder som han kan lege med :-))

• #9   12. nov 2006 Kirsch- Har selv undret mig over det samme, men nogle holder vel også fordi de ik er tilfredse?
    For det er da ingen grund at stoppe fordi man er flov.........de bliver alle på hvalpe/begynderhold vel af og til smiley

• #10   12. nov 2006 Ulla- hmm der hvor vi går har de altid fået lov til at lege sammen:-)

• #11   12. nov 2006 Ja jeg er med sammen med mine hvalpe hvert år. Altså hvis jeg har en. Jeg synes nemlig det er vigtigt at hvalpen så tidligt som muligt lære andre hunde og mennesker i afslapet forum. Og så skal jeg da også se om det kan holde det som vi træner her hjemme, når der er en masse andre hundehvalpe til at distrahere.
    Endelig har jeg nu en slem tendens, at jeg kun træner min hvalp på dagen. Meget dårlig samvittighed, men er lidt træningstræt måske.
    Men jeg kommer da trofast til timerne.
    Og som jeg står og ser på det er det hvor der kunne sættes ind, er der hvor mennesket ikke kan bruge sin krop og stemme, så hvalpen kan kommunikere og forstå hvad det er den nu skal läve.
    Det skal skæres mere ud i pap, og så skal de nye ejere føle at de ikke bliver til grin. For det blive de jo ikke.

• #12   12. nov 2006 kirsch- jamen helt enig, jeg ville bestemt heller ik undvære det selvom vi kom lidt sent igang-)

• #13   12. nov 2006 Jaa det er som regel en udfordring at gøre det samme i distraherende omgivelser

• #14   12. nov 2006 Jeg oplever også at folk holder efter få gange. Det kan måske skyldes at der skal bruges mere tid på det en forventet. Det er på holdet man får teknikerne, men selve træningen, altså de mange gentagelser skal foregå derhjemme. hos os får hvalpene ikke lov til at tumle i flok. Det gjorde de tidligere, men vi oplevede flere hunde hvor det var alt for voldsomt for dem. Vi har alle racer med, og hvis man er en lille race er det altså ikke sjovt at tumle med de store, så her kan folk aftale at gå sammen et par stykker af gangen med ligebyrdige hvalpe efter træningen.

• #15   12. nov 2006 Jeg er stoppet med hundetræning en gang... Måske fordi jeg følte, at jeg skulle til slåskamp og íkke til træning...

Jeg har en meget aktiv hund...og føj jeg har kæmpet en kamp, for at få ham bare nogenlunde rolig... Tror at jeg blev lidt overrasket første gang jeg tog til træning...havde ingen forventninger om, at det ville være så hårdt som ejer...suk.

Men selvfølgelig har jeg siden da taget kampen op igen, og nu går vi selvfølgelig til træning (holder godtnook vinterpause lige nu)...og ja, kan kun give jer ret, det dummeste er ikke at gå til træning...sikker på, at det er sundt både for hund og ejer... Og det er jo også rigtig godt, når man får gode resultater ud af sit hårdt arbejdende arbejde... :o)

• #16   12. nov 2006 Ja det med de voldsomme hvalpe, som mopper en enkelt eller ikke kan forstå de signaler som den hvalp som overgivers sig giver. De har jo gode muligheder for at få lært deres hvalp eller dem selv hvordan de skal takle dette.
    På vores hold er der ingen hvalpemopning mere. Har fortalt træneren at der er nogle hvalpe som ikke selv kan finde ud af det, og han ikke bare skal sige de skal jo lære det.
    Ja men der er jo bare nogle hvalpe som ikke kan læse eller forstå at holde op når de møder en hvalp som overgiver sig de bliver bare ved.
    Hvis de ikke der som hvalpe bliver stoppet, så står hvalpeejeren jo med et kæmpe problem og en hund som aldrig kan være løs og lege med andre for den har ikke lært det.
    Så når vi holder frikvarter så er det ikke noget med vi bare står og snakker, nej vi holder hele tiden øje med hvalpene og handler når vi kan se at de ikke selv kan finde ud af det.

• #17   12. nov 2006 ...en måde at holde fast:

- vigtigt at trænerne holder øje med dem, der har størst problemer med at styre deres hund...
    - vigtigt at træneren giver sig tid - også til at lytte!!!
    - en god ide, med et lille lyn kursus inden holdet starter (uden hund) - fortælle hvad de kan forvente.
    - lære om hunden adfærd, og om hvordan man som ejer bedst muligt bevare "leder" rollen - tror nemlig, at mange er "alt for gode" ved deres hunde, og det udmunder desværre tit i, at hunden får magten...
    - vigtigt er det også, at der er et godt socialt miljø på holdet, så man evt lige efter træning kan spørge sin træner (...eller andre på holdet...) til råds...istedet for at man bare går hjem, og faktisk har opgivet...
    - mv...

• #18   12. nov 2006 ...en måde at holde fast:

- vigtigt at trænerne holder øje med dem, der har størst problemer med at styre deres hund...
    - vigtigt at træneren giver sig tid - også til at lytte!!!
    - en god ide, med et lille lyn kursus inden holdet starter (uden hund) - fortælle hvad de kan forvente.
    - lære om hunden adfærd, og om hvordan man som ejer bedst muligt bevare "leder" rollen - tror nemlig, at mange er "alt for gode" ved deres hunde, og det udmunder desværre tit i, at hunden får magten...
    - vigtigt er det også, at der er et godt socialt miljø på holdet, så man evt lige efter træning kan spørge sin træner (...eller andre på holdet...) til råds...istedet for at man bare går hjem, og faktisk har opgivet...
    - mv...

• #19   12. nov 2006 ...ups...den kom lige 2 gange... :o)

• #20   12. nov 2006 Henriette.
    Ja lige netop. De som er stoppet er dem som er kommet på efter vi er startede. D.v.s. at de ikke har haft den obligatoriske aften med hundesnak uden hund.

• #21   12. nov 2006 Jeg er en af dem der har meldt mig på og stoppet igen. Følte inden vi overhovedet kom i gang at vi ikke var ønskede.

Nu har vi gennemført en sæson på et hold hos Heidi i Randlev for små ung hunde, vi var kun 5 på holdet, det har været super og både Odin og jeg lærte en masse. Vi starter begge op på næste hold for let øvede smiley

• #22   12. nov 2006 Der hvor jeg gik til hvalpemotivation med Fie var der en "teoriaften" uden hunde inden træningen startede.

• #23   12. nov 2006 Ja det er selvfølgelig vigtigt at man føler at man er velkommen og holdene ikke er for store.
    Den sidste som stoppede gjorde det måske fordi hun fik mange spørgsmål om hvilken kennel hendes hvalp kom fra, og så havde den ingen stamtavle.
    Men det er sgu da ikke en skam, men ved godt at lige netop denne race som hnun havde der er de ret barske. Hvis det sættes til salg i DBA så bliver deres anonce saboteret.

• #24   12. nov 2006 Henriette- SÅdan er det gudskelov også på vores hold:-)

Kommentér på:
Nye hundeejere.

Annonce