{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
594 visninger | Oprettet:

Løbetid - han og hun sammen. {{forumTopicSubject}}

tiljer der både har en hanhund og en hundhund sammen. Hvordan gør I når hunhunden er i løbetid, så man undgår uønskede hvalpe?

Frenja har nemlig været i løbetid i 14 dage nu, men hun er holdt op med at bløde. Nu har min mor spurgt om jeg vil med dem på camping fra i morgen til på søndag. Det er jo lige vejr til det nu og Frtenja ville elske det....
Men men men. Nickie er jo også med, derfor har jeg sagt nej til at tage med. Jeg vil ellers så frygtelig gerne.

Derfor vil jeg godt spørge om hvordan de reagerer på hinanden? Altså kan de godt lege sammen, uden at Nickie hele tiden vil hoppe på Frenja, eller SKAL de bare holdes adskilt hele tiden? Frenja skal nemlig ikke have hvalpe og da slet ikke i en alder af 9 måneder.

Mvh Karina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbetid - han og hun sammen.
  • #1   30. jul 2004 har ikke han og hun-hund, men min ridelærer har nu, hvor at den ene hunhund er i løbetid... Benjhi (som hanhunden hedder) bliver lukket inde i en KÆMPE løvegår, hvor der er meget plads, og massewr og græs osv., og han kan også gå ind i bryggerset... så går Alpha (hunhunden) ude rundt på gården... og nogen gange blir der byttet... hehe... altså så det er alpha der går i hundegård, og benjhi der går ude rundt på gården...

  • #2   30. jul 2004 Hej Karina.

    Jeg ville mene det kommer an på hanhunden, altså hvordan den ter sig. Min tæve vil absolut ikke have noget med hanhunde at gøre når hun er i løbetid, men udover den "villige" periode. Altså behøver jeg heller ikke holde øje med hende når vi fx er ude ved en kammerat som har en hanhund. MEN det er synd for hanhunden fordi den står og hidser sig selv mere og mere op fordi den kan lugte tæven er i løbetid.
    Derfor vil je mene det kommer an på jeres hanhund. Hvis den ikke er fuldstændig oppe at køre over din tæve tror jeg ikke der er noget i vejen for det? Jeg tror næsten heller ikke din tæve vil have noget med hanhunden at gøre hvis den skulle prøve på noget, da den kun er 9 måeneder. Men det er bare noget jeg tror... kender jo ikke din hund..

    God ferie hvis det bliver til noget

    Hygge


  • #3   30. jul 2004 Det6 er ikke nemt at fastslå præcis hvornår tæven topper. Jeg har haft tæver til parring og det var lige fra 6. dagen til 18. dagen!
    Hvis du vil være helt sikker kan dyrlægen tagen en blod og svaberprøve - deraf kan dyrlægen fastslå præcis hvornår "det er tid".
    Du skal ikke taget chancen - sådan et par hunde kan være lynhurtige!

    mvh karin


  • #4   30. jul 2004 De kommer i morgen og henter en kattetransportkasse, så må de tage Nickie med, så vi kan se hvordan de reagerer på hinanden. Tror bare ikke at jeg har mod på at tage med selvom det kun drejer sig om et døgn, For Nickie har forsøgt at hoppe på Frenja lige siden jeg fik hende. Omvendt så har Frenja ikke vist interesse for andre hanhunde når vi har mødt dem på tur. Hun ville bare lege, men de ville om bagi og snuse.

    Der er ret stor chance for at jeg bliver hjemme, men nu får vi se.

    Tusind tak for jeres svar.

    Mvh Karina


  • #5   30. jul 2004 Er det så nu vi skal ønske dig en "kedelig" week-end? :o))

    Nå, du må hygge dig!

    bye fra Karin


  • #6   30. jul 2004 Ja det må vi vist nok kalde det. desværre.
    Frenja har desuden ædt et dørtrin, noget panel, lidt dørkarm, lidt tapet og noget dørmåtte i dag, Så jeg tør næsten ikke at tage nogen steder uden hende.:-(
    Er lidt træt af hende...

    Mvh Karina


  • #7   31. jul 2004 Kan du ikke få hende passet i en tømmerhandel?
    Så må hun da være mæt når hun kommer hjem! *lol*

    Nogle tæver reagerer som din. Fortvivl ikke. Vent til løbetiden er overstået - så kan det være hun slår om og glemmer det pjat.

    Opsa med humøret.

    mvh karin


  • #8   31. jul 2004 Hej Karina.
    Jeg ville ikke tage nogle chancer. Som der er skrevet i et indlæg før mig, så skal der kun vendes ryggen til i 10 sekunder så er skaden sket. Jeg har ikke selv noget problem mere, da Dina både er steriliseret og får p-sprøjte. Dina er skabt lidt sært, så hun kommer i en slags løbetid alligevel selv om hun er steriliseret, hun bløder selvfølgelig ikke, da livmoderen er fjernet. Men hun lugter godt og tror også selv at hun er i løbetid, derfor får hun p-sprøjte. Begge hunde er oplagte til parring næsten fra dag 1, så derfor tager vi ingen chancer.


  • #9   31. jul 2004 Jeg kom lige til at tænke på noget. Kan det ikke være en løsning at købe et par af de der trusser/bukser at give hende på imens, ved godt at det er til når de bløder, men....

    Karin: Hvordan kan der gå så mange dage(6-18)? Jeg har lige læst i min hundehåndbog at de er parringsklare i 4-8 dage efter den der forbrunst, hvor de bløder..

    ja jeg kunne også give hende væk til en skovhuger/skovfoged eller hvad sådan en nu hedder.:-)
    Ej det er ikke så sjovt, for det kan godt stille mig i nogle økonomiske vanskeligheder når jeg skal flytte fra min studiebolig til marts, men det er en helt anden snak...

    Mvh Karina


  • #10   31. jul 2004 Hvis du køber et par af de der trusser så husk at vende piggene udaf! ;o))))))
    Jeg ved ikke om det kan gøre det! De er sgu snu de vovser og særdeles kreative når der drejer sig om sex.

    Angående løbetid. Det har du sådan set også ret i - det er os mennesker der ikke er kvikke nok til at "se" hvornår løbetiden faktisk starter! Nogle hunde udskiller rød/brun
    væske før de virkelig går igang - andre bløder utroligt lidt.
    Og kun dyrlægen kan bestemme nøjagtigt hvornår tæven er i højbrunst.
    Min erfaring er at det også kan rykke lidt med alderen.

    Det er godt nok ik´ sjovt med din bolig! Det kan jeg godt få øje på an blive en dyr affærde! Der må mundkurv til - ellers er det ikke en studiegæld du kommer til at slås med men penge til et nyt højhus!!! :o))
    Du må igang med plastikpadding til hullerne!

    mvh Karin


Kommentér på:
Løbetid - han og hun sammen.

Annonce