{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
770 visninger | Oprettet:

KÆmpe problem med den lille hund! {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Jeg har nogle problemer med min Chihuahua..

1. Når jeg er ude at gå med ham, gør han af alle forbigående! Jeg kan ikke finde ud af hvorfor, da han logre med halen.Han snapper heller ikke ud efter dem, hvis folk vil ae ham! ?? Hvad kan jeg gøre for at ændre den adfær?

2. Han kan simpelthen IKKE med børn! Han snapper ud efter dem, knurrer og gøer.. Hvad kan der gøres her?

3. ANDRE HUNDE!!!!!! Han går helt i selvsving når han møder andre hunde!!! Gøer, knurrer og bliver stik tosset!!

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre!! Derfor at jeg skriver dette indlæg!! Der er jo et eller andet, jeg har/gør forkert mht. ovenstående!!

Håber, at I kan give et par gode råd med på vejen!!

KH.
SAsja


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  KÆmpe problem med den lille hund!
  • #1   13. nov 2006 Du skal give din hund mere selvtidlid og pyller omkring den gør det kun være... Behandle den som en hund og ikke et ''barn''

  • #2   13. nov 2006 Jeg er også lige med på en kigger, for Luna gør det sammen, men kan dog godt lide børn.

  • #3   13. nov 2006 Mette P: Uddyb lige!!

    Jeg synes nemlig ikke at jeg pylre omkring ham!! Han får afvide når han gær noget galt osv. Og ros når han gør noget rigtigt...

    Dette svar skal ikke tages som noget negativt!! smiley Har bare brug for ALLE de råd som folk nu engang kan give!! smiley

    Kh.
    Sasja


  • #4   13. nov 2006 hej.. hvis du har brug for professionel hjælp, kan du kigge i min profil hvad jeg tilbyder.
    mvh. louise


  • #5   13. nov 2006 jeg har selv en lille hund og mange gange automatisk behandler man dem for menneskeligt og det gør at de får en forfærdelig falsk selvtidlid og så tror de at de styrer alt og alle, derfor gøen og snappen... Behandle dem som en hund og lær hunden at den er under dig, hvis den viste det ville den sandsynlig ikke snappe... Jeg mener ikke almindelig hvad den må og ikke må, men opdragelse generalt. Det her er generalt, der er selvfølelig hunde der bare er larmende.
    Hundene har osse meget bedre af at vide hvor de er i rangen, det giver dem fred og ro i sindet...


  • #6   13. nov 2006 Mia- mine er osse vagthunde og de gøer ikke.

  • #7   13. nov 2006 Altså jeg havde det samme problem med Odin, han gøede af andre hunde inden de overhovedet var nær ham, Han er reserveret overfor fremmede børn, men elsker dem han har fået indlemmet i sin flok. Det der hjalp os var at gå til træning hvor ham mødte andre hunde. Jeg fik en meget større forståelse for min lille store hunds sprog. I dag sørger jeg får at vi har øjenkontakt når vi nærmer os andre hunde og roser ham i høje toner, når vi går forbi hinaden uden at han gør.

  • #8   13. nov 2006 Mia- ja sådan er det desværre ofte....

  • #9   13. nov 2006 Sasja- har han haft dårlige oplevelser med andre hunde?Jeg kender en chihuahua som eeelsker børn

  • #10   13. nov 2006 Sasja... kender alt for godt de problemer du har...
    Chihuahua´er tror de ejer hele verden.. så du skal også vise at det er DIG og ikke din hund der skal styre verden... men der skal træning og atter træning til de ting du beskriver.. det har jeg lært ...


  • #11   13. nov 2006 ditte: det var jeg nemlig ikk da jeg anskaffede mig ham den første.. troede han bare kunne klare sig selv og selv ville lære sig de ting han skulle...
    Men nej fik ham forvandlet til et lille monster.. og det har krævet blod, sved og mange mange tårer siden...
    Men han er heldigvis på vej til at blive en rigtig lækker hund...

    så det kræver... træning, træning og atter træning..


  • #12   13. nov 2006 Men ja giver stine ret: ikke en hund er ens. smiley
    Men held og lykke med den lille..


  • #13   13. nov 2006 Hvis du ikke går til træning med ham, er det med at komme igang. En lille hund har mindst lige så meget brug for at komme til træning som en stor.

    DET HJALP!!!:
    Da Frans var yngre begyndte han at gø at forbigående. Da jeg spurgte vores træner til råds sagde hun at jeg ikke måtte begynde at sige "FY! STOP! SKAM DIG!". For hunden tror bare at man også gøer, og så synes han det er endnu federe fordi han og "mor" gøer sammen. I stedet begyndte jeg, så snart jeg så nogle komme imod os, at rose Frans rigtig meget og sige hvor dygtig han var, fordi han gik pænt. Hvis han så begyndte gø, stoppede rosen, og vi gik en anden vej. Det hjalp rigtig hurtig, og i dag har vi ingen problemer hverken med mennesker eller hunde. (men jeg var oz så heldig at jeg nåede at tage det i optrækket)


  • #14   13. nov 2006 Vil også lige tilføje, at hvis han f.eks. er blevet taget tidligt fra sin mor (7 eller 8 uger gammel). Så har hun ikke nået at lære ham sociale færdigheder, og det vil plage en hund meget, nogen gange er det noget der ikke kan laves om. Specielt, at du skriver at han logrer med halen imens han gør, det kan tyde på at han ikke aner hvordan han skal reagerer.

  • #15   13. nov 2006 Ditte: Dejligt at du kunne bruge det, håber det hjælper :o)

  • #16   13. nov 2006 Tusind tak for alle Jeres erfaringer, synspunkter og råd!!1

    Christina F, Stine og for den sags skyld alle Jer andre som har bidraget:
    : Jeg fik Oscar da han var lidt over 11 uger gammel, så han er ikke taget fra sin mor for tidligt! Om der har været for mange indtryk efter jeg har fået ham, mener jeg nu ikke! For få, absolut ikke!! Men det er jo svært at sige hvad der er for meget og for lidt, eller?

    Sjovt nok kan han sagtens med min mors hund!!! Det er en Westie...

    Mht. børnene, så tror jeg at jeg har en ide om hvor det stammer fra!! Han skulle passes en enkel nat hos nogen rigtig gode venner, som han har hilst på mange gange. Han elsker at være på besøg hos dem!! LIGE MED UNDTAGELSE AF DERES 5 ÅRIGE DATTER!!!! Da han skulle passes, var det planen at datteren ikke ville være hjemme imens, men da vi henter ham dagen efter kom datteren slæbene på Oscar!! Han var MEGET ked og klamrede sig ind til mig... Chihuahua er altså ikke for små børn, og var derfor vred og ked over at vores aftalte ikke gik som planlagt!!

    kh. sasja


  • #17   13. nov 2006 Er "i gang med" Chihuahua nr. 4 og alle mine har ikke haft problemer med børn. Vi har trænet dem i at omgås børn, og har været gode til at læse dem - dvs. når det tog overhånd med børns opmærksomhed og kærlig omgang med dem (børn ofte ikke at sådan en lille størrelse ikke tåler så meget) så gik vi ind og sluttede legen. For en lille hund som ikke holder at "kærlig" leg kan kun sige fra på en måde - det er ved at gøre udfald mod vedkommende, og det er ikke i ond vilje, men for at gøre opmærksom på at nu har den fået nok. Det har vi heldigvis undgået.

    Har det sådan at leg imellem børn og hunde foregår kun når det er under opsyn.

    Gitte


Kommentér på:
KÆmpe problem med den lille hund!

Annonce