886 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Natalie og banden
Natalie og banden
Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 55

Rejsetaske til mellemstor hund Rejsetaske til mellemstor hund

Hej alle sammen.

Det er sådan, at jeg absolut ikke er fan af 'taskehunde', men jeg står nu med en hund som skal være min fremtidige støttehund, og derfor skal hunden blandt andet også med på min uddannelse.
Jeg ejer ikke bil, og står til at skulle rejse fra Århus til Randers hver morgen. Her bliver en børnebillet simpelthen for dyr hvis jeg skal have hunden med de fleste ugedage, så er der nogle der kender nogle gode rejsetasker til en mellemstørrelses hund? Jeg synes simpelthen ikke at jeg kan finde nogen selv, måske er det bare mig der er blind?
Freja er nok hvad der vil svare til en hund på størrelse med en beagle med en smule længere ryg.
På forhånd tak smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rejsetaske til mellemstor hund
  • #1   31. okt 2016 Prøv at kigge på Zooplus.dk

• #2   31. okt 2016 Bliver det en officiel servicehund?
    Er det bus eller tog?

• #3   31. okt 2016 Buch: Tak smiley

• #4   31. okt 2016 Julie: Bus, og hun bliver ikke officiel, ihvertfald ikke i det næste stykke tid. Tankerne om at sende hende i træning er der dog smiley

• #5   31. okt 2016 Okay. Jeg ville nok høre, om hvad Midttrafik anser for en "håndtaske", for buschaufføren kan afvise dig, hvis h*n vurderer at hunden er til gene.
    Og det kan godt være, at din hund er for stor til det.

• #6   31. okt 2016 Julie: Jeg kender heldigvis chaufførene der kører ruten til randers smiley Der er også sjældent mere end fem personer med bussen, så mon ikke det går.
    Det kunne dog godt være at man skulle høre for en sikkerheds skyld alligevel. Tak for tippet smiley

• #7   31. okt 2016 Hvis hun er din støttehund koster det ikke noget, det vel samme regler som andre service hunde & blinde hunde? du har vel papir på hunden men ring ellers til DSB eller hvilket selskab det nu er og snak med dem.

• #8   1. nov 2016 Winter: Hun er ikke uddannet endnu, så der er nul papir. Det skal hun dog være, men skal vænnes til ting som den offentlige transport og f.eks. det at være med på uddannelsen i et lokale med 9 andre.
    Min uddannelse er heldigvis helt med på det, det er bare det der med busturen når nu hun bare skal med som 'normal' hund de næste mange gange smiley Og så er det svært med de tasker der når hunden er længere end den er høj, og samtidig ikke ligger i kategorien 'lille hund' smiley

• #9   1. nov 2016 Tror godt du kan få adgang alligevel når den er under uddannelsen til det.

• #10   1. nov 2016 Winter: hun er slet ikke påbegyndt endnu smiley Hun kom kun lige hjem i går. Jeg er bare i gang med at forberede mig i god tid og ligge planer for selv at træne hende lidt op så det bliver lettere når hun kommer i gang smiley

• #11   1. nov 2016 Aeh... jamen så tror jeg ikke der så meget at gøre... men brug alm, transport bur/kasse.. det må vel være godtaget.. kig evt. zooplus.de

• #12   1. nov 2016 Winter: Det var også min tanke. medmindre bussen er proppet burde et transportsbur vel ikke være et problem? Det kan dog være jeg lige skal hive fat i busselskabet alligevel smiley
    Og tak for buddet! Jeg tager et kig smiley

• #13   1. nov 2016 Når vi af en eller anden grund har skulle have en halvstor hund med i offentlig transport, har de bare været i en sportstaske eller weekendtaske (som selvfølgelig har været åben)
    Her har chaufføren egentlig bare kigget på, om de kunne bæres ind, og havde noget, de kunne sidde i på sædet eller gulvet.

• #14   1. nov 2016 Karina: Så du har ikke oplevet nogen kommentar på det? Min tanke var også lidt at hvis hunden var i tasken og kunne bæres var det vel ikke et problem. Så stor er hun jo heller ikke smiley

• #15   1. nov 2016 Jeg har også bare haft mellemstore hunde i sportstaske, stort indkøbsnet eller sågar en postsæk smiley

Jeg har kørt en del i Midttrafiks område og aldrig haft problemer, hverken i rutebiler eller bybusserne i Århus.

Den største hund jeg har haft med var en whippet på 18 kg smiley

• #16   1. nov 2016 Kirsten: Årh det er super godt at høre! Hun vejer vel nok imellem de 10-14 kg. så hun burde ikke være et problem så smiley Havde også tænkt et indkøbsnet/ikea pose ville være fint til en start indtil jeg fik en taske til hende, men når man har en kortbenet hund ligger det bare uheldigt tryk på halsen da kanten bliver for høj smiley så tasken må jeg nok vente på smiley

• #17   1. nov 2016 Jeg har osse en kortbenet langrygget hund, som inden han blev syg vejede 12 kg. Han har været med bus/tog fra han var lille. I sportstaske, et net jeg har syet til ham efter mål og sågar i en kuffert. Når vi går til træning sidder han i en taske jeg har lavet af et liggeunderlag, betrukket med stof. Den er dejlig varm når han er våd og træt. En sportstaske er mit bedste bud, den skal jo heller ikke være for tung, når du skal op og ned af bussen.

profilbillede
  • #18   2. nov 2016 Annelise: det var da også en god løsning! Jeg har faktisk prøvet at teste om hun kunne være i sportstasken herhjemme som faktisk er ret lang. Men ryggen var stadig for lang til at hun kunne være der smiley
    Nu har jeg dog forsøgt at bestille en taske lidt i stil meden sportstaske som hun burde kunne være i efter målene! Så må vi se hvordan det går smiley

• #19   2. nov 2016 Klip huller til benene smiley

profilbillede
  • #20   2. nov 2016 Haha! Jeg tror ikke jeg blev så populær hos hunden hvis jeg gjorde det smiley

Kommentér på:
Rejsetaske til mellemstor hund

Annonce