{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.196 visninger | Oprettet:

Ny artikel om dræberhunde... {{forumTopicSubject}}

Hej
jeg har lige fået læst den nyeste artikel om dræber hunde i dagens netavis på www.bt.dk, og denne artikel sætter en masse spørgsmål i gang omkring disse dræberhunde.
Der står i artiklen at man på rigshospitalet min har en operation om UGEN grundet skambid fra hunde. Jeg synes det er yderst skræmmende.
Der står samtidig også i artiklen at det er "pit-bull"-ligende hunde (jeg tror de mener amstaff og lign.)
Men det jeg tænker over er at jeg er meget usikker om hvilket ben jeg skal stå på. (Det kan måske komme til at lyde forkert - MISFORSTÅ MIG NU IKKE) men jeg kan ikke rigtig forholde mig til at det "kun" skulle være "pittbull" lign. hunde. Er det virkelig sådan at der én gang om ugen er en "pitbull" lign. hund der bider en person så voldsomt at personen skal operaeres eller er det én person om ugen der skal på hospitalet som følger af et hundebid af både "pittbulls" lign. hunde, skødehunde, jagthunde og alle de andre salgs hunde der nu findes her i DK.
Uanset om det er den ene eller anden hund der bider så er det forfærdeligt at så mange personer kommer på hospitalet grundet hundebid.
Hvis denne statestik kun gælder for for "pittbull" lign. hunde så er det klart at der skal gøres noget og det skal være med det samme. At forbyde hunden er IKKE en løsning, for så kan vi begynde med amstaff'en og hvem er så den næste i statestikken og sådan kan vi blive ved indtil man finder en hunderace som ikke bider mennesker.
Derimod mener jeg klart at der skal være nogle bedre redskaber til politiet. I dag kan politiet kræve at hunde bærer mundkurv og skal holdes i snor hvis hunden er agressiv. Derudover kan de kræve hunden aflivet hvis denne bider en person. Jeg har tænkt og tænkt og tænkt lidt igen, på hvad man kan gøre. Jeg ved ikke om man kunne sige at disse hunde kun kunne købes igennem "godkendte" avlere der er godkendt af enten den ene eller den anden anstalt og at man før man kunne købe hunde skulle "godkendes" til at blive ejer af sådanne hund. For i mine øjne er disse hunde IKKE onde ej heller farlige, men de kan - ligesom - mange andre hunderacer blive både farlige og meget onde hvis de er i de forkerte hænder.
Når jeg har meget svært ved at forklare min mening på skrift, men håber at i forstår sammenhængen - jeg skulle bare af med det...

Med venlig hilsen

Malene J & Co.

Ps. hvis man læser artiklen godt igennem kan man læse at det går fra "kun" at være pittbulls lign. til "blandt andet" pittbulls lign. hunde...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny artikel om dræberhunde...
  • #1   15. nov 2006 Jeg synes ikke der ville være noget forkert i at man skal have en hundetilladelse ligesom man skal have jagttegn og våbentilladelse.

    Jeg ved godt det er omfattende, men det lyder til det er nødvendigt


  • #2   15. nov 2006 kan desværre ikke komme ind på det link.
    jeg har vanvittig svært ved at forestille mig det, kender selv kun søde rare menneskevenlige hunde, det går over min forstand at det sker. det må da være de mennesker som har de hunde det er galt med.


  • #3   15. nov 2006 jeg opfatter at man laver lighedstegn mellem ordet dræberhunde og muskelhunde ( Pitt, Amstaff, mv.) altså racerne....så jeg har stemt nej, til at de skal forbydes... er derved en af de 6% ..... he he he...ja så må de sq lære at formulere sig, og skrive hva de mener med ordet DRÆBERHUND....

    Lykke


  • #4   15. nov 2006 Det har været oppe at vende et par gange i dag.

  • #5   15. nov 2006 hej vil li læse det,,men jeg synes selv at der tit kun bliver skrev om folk der er bidt af den slags hunde fordi det er den race.. man høre ikke om alle andre slags.. desværr.. for der er mange andre hunde i verden der bider.. min meninge er at det er fordi det er den race kun derfor man høre om det...og det er sgu forkert da det kan være en dejly hund og gir folk det forkerte indtryg af racen..

  • #6   15. nov 2006 jeg er også en af de 6%. mener ikke hundene skal forbydes. så må de hellere indfører en hundeførerprøve.

  • #7   15. nov 2006 me too....mikkel

  • #8   15. nov 2006 jmen det har jo somsagt noget at gøre med hvordan folk opdrætter dem.. så jo ikke hunden skyld... det er folk i dag der skal lære hvordan man behandler en hund..... er synd for hunden den skal ha skyld for noget dens ejere gør den til...
    og ja desværr er der folk der bruger dem til kamp..


  • #9   15. nov 2006 Jeg går snart amok når folk som ikke aner en skid om hunde udtaler sig, og jeg har meget svært ved at tro at Bjarne Alsbjørn anér noget om hvad race det er... Men ligefrem at kalde dem dræberhunde? ..

  • #10   15. nov 2006 Det svære ved at sige at kun godkendte steder må avle enkelte racer er svær.
    For du vil ALDRIG kunne kontrollere 100% hvad folk tager med over grænsen af hunde, nu vi har åbne grænser.
    Så det vil efter min mening være umuligt at kontrollere om Holger fra Bogense tager en hund af race hørende under de regler med hjem fra Tyskland og laver et kuld hvalpe og sælger til de folk der ikke kan blive godkendt til at købe fra de godkendte steder.


  • #11   15. nov 2006 Hvor stemmer i henne???
    Jeg vil også være med til at stemme...


  • #12   15. nov 2006 Hvis man nu ændrede loven til at de mennesker der ikke kunne blive godkendt til at købe fra godkendte kenneler fik en GIGA stor bøde/fængselsstraf for at ha sådan en hund alligevel .. hvor mange ville mon så synes det var fedt at eje en forbudt hund ??

    Tror man skal sætte straffene op - for som jeg ser det ender det med at Amerikansk Staffordshire står for tur til at blive forbudt - og så er ballet ligesom åbnet for at en masse lignende racer også forbydes.

    Nej, op med straffen til de mennesker der ikke kan holde den type hunde forsvarligt - det tror jeg ville hjælpe en hel del.


  • #13   15. nov 2006 Kettners - her

    (link fjernet)


  • #14   15. nov 2006 Hmmm... jeg kunne desværre ikke få den op på 7%

  • #15   15. nov 2006 på bt hjemme side.kan du gi din stemme

  • #16   15. nov 2006 Næ - men der skulle indføre en hundeskat - en skat der kan mærkes.

    Her er et forlsag:

    Hundens vægt: 10 Kr. pr. kg
    Hunden højde: 15 kr. pr cm.

    De penge som man så betaler - slkal gå direkte til at behandle problem hunde - og til hunden offere.

    det kan man da så tygge lidt på - men jeg håber at der bliver vedtaget en lovgivning omkring dette emne.

    Da der er folk som ikke har en skid begreb på hvordan man holder eller begår sig med hund.

    For at gå lidt vidre så skal hunden og fører stille hos politiet for at få hunden registreret der.

    Dert vil så sige at der bliver lavet et register over samtlige hundeejer i den lokale politikreds snart (region).


  • #17   15. nov 2006 Kirsten -

    De mennesker, der ejer de hunde som bider på den måde er jeg 100% sikker på ikke kommer på nogen træningsplads.
    Og så skærp kravene til opdrætterne - der skal naturligvis ikke avles på hunde der ikke er stabile i væsnet.

    Og iøvrigt mener jeg ikke at en sund hund reagerer med at skambide hverken andre hunde eller mennesker hvis den bliver bange, forskrækket eller lignende ..


  • #18   15. nov 2006 Jeg bryder mig IKKE om den artikel....
    Den måde jeg forstår artiklen på, der er ALLE hunde der bare ligner en pittbull det mindste en dræberhund, det kan virkelig bringe mit pis i kog.
    Lige gyldigt hvad ,så kan man ikke skære alle hunde over en kam, bare fordi de ligner hinanden udenpå.

    Man skal ikke dømme en hund på det ydre - men på den indre skønhed!


  • #19   15. nov 2006 Babett -

    Glemte lige ... tak fordi du samlede min snor op og hængte den op i træet .. :o)


  • #20   15. nov 2006 Kettners -

    Du må da medgive at der er et reelt problem, når lægerne ligefrem begynder at råbe vagt i gevær ?? Det kan da ikke være meningen, at man visse steder i DK kan komme ud for at blive overfaldet af andre folks hunde. Så et eller andet drastisk skal der da gøres ..



  • #21   15. nov 2006
    * www.kennel-lafrenz.dk *

    Var det dig der ude med en malle - på vor træningsbane??


  • #22   15. nov 2006 Babett - jep :o)

  • #23   15. nov 2006 Icon.
    Skal du til mat være medlem hos os??


  • #24   15. nov 2006 Babett
    Du har fat i noget der - har bare en lille udbygning af det... thi hi.
    Kunne være rigtig smart hvis ALLE hunde skulle stille til en mentaltest hos politiet (eller et andet måske mere kyndigt sted) som ½ årige og igen som måske 2 årige. Indkaldelserne bliver lavet udfra registreringen i Dansk Hunderister, og hvis man ikke møder op med sin hund, vil det udstede en arrestordre på ejeren af hunden.

    Man sikre sig at det er den rigtige hund der kommer ind, ved at chekke chip eller tatoveringsnummer.

    Derudover skal politiet have en chip scanner i alle politibiler, så de altid har mulighed for at stoppe en hund på gaden og se om den er registreret i Dansk Hunderegister og om den har stillet til de krævende mentraltests.


  • #25   15. nov 2006 Babett -

    Nej, jeg træner ikke PH men IPO. Er bare gode venner med Brian - du ved, ham med de to Cane Corso - og så var jeg bare med en tur dernede.


  • #26   15. nov 2006 Helt klart * www.kennel-lafrenz.dk *, det er da et problem - men jeg mener ikek at det erracernes skyld, men ejernes, og derfor kan man ikke tillade sig at skære alle hunde af samme race over en kam.

    Det svarer jo til at man siger at alle mennesker der har en mørkere glød i huden er kriminelle... og det er de jo langt fra.


  • #27   15. nov 2006 Kettners Bulldog

    Synes slet ikke der er noget dårligt det du kommer med.

    Så er der sq mange der får sig en forskrækkelse.

    Men det koster kok en mill. kr. eller mere i den teknink.


  • #28   15. nov 2006 Icon..
    Ok. - så har du da set stedet.


  • #29   15. nov 2006 Kettner -

    Der er jo noget mere potentiale til at lave store bideskader i den slags hunde, end i de fleste andre. Men bortset fra det, synes jeg det kan være ret ligegyldigt i denne sammenhæng.
    Problemet er reelt nok - og med mindre der findes en løsning tror jeg personligt at det bliver rimeligt ufedt at være ejer af den slags hunde i nær fremtid, da jeg tror at der kommer flere forbud mod de forskellige racer der minder om Pitt´s ..



  • #30   15. nov 2006 Betalingen for registrering i Dansk Hunderegister er for et stykke tid siden sat ned i pris (fra 120kr til 85kr) - det registreringsgebyr kunne man jo så sætte op igen, og evt. op på 150 - 200kr pr. hund, det var der ingen avlere der ville dø af.
    De ekstra penge der ville komme ind gennem registreringen af hundene, dem ville man kunne bruge på det ekstra udstyr der ville kræves for at føre mit forslag ud i livet.


  • #31   15. nov 2006 hej

    Mit bud er at forbyde alle såkaldte muskelhunde uden Stambog (DKK)

    Hans Erik


  • #32   15. nov 2006 * www.kennel-lafrenz.dk *

    Har da lov til at håbe på det - der er jo stort set ingen forskel - og det er problemmet. folk kender ikke forskel på de muskel racer.


  • #33   15. nov 2006 Hans Erik P

    Hvad vil du få gøre med de racer der ikke har noget FCI nummer, og derved ikke høre under DKK?? Men kun har en specialklub, HDL, DDH og DRU.

    Det er jo heller ikke alle avlere der er lige glade for DKK, og derfor har valgt at stambogsføre gennem DRU. Skulle alle DRU hunde så også forbydes?


  • #34   15. nov 2006 Når vi snakker 'dræberhunde', menes der så hunde der har dræbt, er potentielle dræbere, en bestemt race??

    Hvad menes der præsist med 'dræberhunde'???

    Men for at afhjælpe problemet... tjaaa...
    Så er der vel reelt ikke meget at gøre.

    Man kunne forbyde alle hunde uden stamtavle
    Man kunne indføre at der skal en speciel tilladelse til at avle hunde og at holde hund
    Man kunne give politiet flere midler til at håndhæve de love vi allerede har
    Indføre mental tasts af alle unghunde i en hvis alder

    Man kunne så meget, men uanset hvad der bliver gjort vil det fortsætte.
    Mennesker bliver ved med at være naive, dumme og direkte ondskabsfulde.


  • #35   15. nov 2006
    Kettners Bulldog

    Nu når du selv tager det fra.... JA det skulle de.


  • #36   15. nov 2006 hej,

    ja det mener jeg faktisk, der er ikke nogen kontrol overhovet i DRu og hvad de ellers hedder.


  • #37   15. nov 2006 Jeg tror Hr. og Fru JEnsen på 75år vil blive meget kede af hvis de skal af med deres gravhund de har haft de sidste 7 år, BARE fordi den har DRU stamtavle og ikek DKK.

  • #38   15. nov 2006 Britta - thumbs up !!

  • #39   15. nov 2006 babett! hm dyrt for os der har grand danois,he he.og mht at hunde uden stamtavler er mindre bidske og sindsyge,den må i længere ud på landet med,har da flere gange hørt at hunde med tavle har angrebet.så sent som igår blev min venindes hund angrebet af en,og måtte syes i kinden.og Kennel:ja træning ville gøre underværker,i de 9 år jeg har været i min trænings klub,har jeg set 4 "kamphunde" og 2 af dem er aflivet pga bid.

  • #40   15. nov 2006 Britta -

    Kan sagtens følge dig. Og det er derfor jeg siger, OP med straffene .. jeg tror hvis man virkelig straffer så det kan mærkes, vil man sortere mange fra, for så spændene er det jo trods alt heller ikke at man skal betale store bøder hvergang man lufter hunden.

    Og indfør tvungen test af hund/fører 1 gang om året måske. For de seriøse ejere vil det jo ikke betyde noget, men for alle de useriøse vil det måske betyde, at de ikke gider racerne alligevel fordi de SKAL møde op til testen - ellers bliver hunden konfiskeret ..

    Ja, ved godt det lyder hårdt, men der skal virkelig til at ske noget, hvis de racer ikke skal forbydes herhjemme -- tror jeg ---


  • #41   15. nov 2006 Nææ, jeg holder mig til mit forslag om Dansk Hunderegister.
    Bliver beløbet for registrering bare sat op til 150kr pr. hund, vil det gi 3.900.000kr EKSTRA i kassen OM ÅRET (da der blir registreret ca. 60.000 nye hunde hvert år), og de knap 4mill ville kunne gå til mere kontrol, en chip scanner i alle politibiler, en databare hvor politiet kan slå chipnumrene op og til mentaltestning af ALLE hunde, både i hvalpe/unghunde stadiet og en gang mere når de er ved at være et par år.


  • #42   15. nov 2006 louise A

    Kan kun sige at det er et folsag.. men seføllig bliver det dyr for dem der har store og tunge hunde. - og der skal ikke gives rabet fordi man har 2 eller flere.

    Regnstykket for babett ser sådan ud - 310 + 795 = 1105 kr. årligt i skat.

    Hvis det var aktuelt.

    Og det vil jeg med glæde betale. -


  • #43   15. nov 2006 Kettners Bulldog

    Det er jo kun et engangs beløb til DH.. ---- det jeg taler om er om året. en for for skat.


  • #44   15. nov 2006 Babett
    Ja, ved godt at dit forslag ville bringe flere penge ind om året, men så syntes jeg mere at det skulle være et fast beløb pr hund, i stedet for udfra vægt eller højde.


  • #45   15. nov 2006 Her er en skde statistik, kilde forsikringsoplysningen.


    Laveste antal skader forvoldt af hunde
    08-07-2004


    Hver dag året rundt modtager forsikringsselskaberne 36 anmeldelser af skader, der er forvoldt af en hund. Sådan var det i hvert fald i 2003, hvor forsikringsselskaberne i alt fik anmeldt 13.258 skader forvoldt af hunde. Det er godt 5 pct. færre end i 2002, hvor der blev anmeldt 14.009 skader, og det er samtidig det laveste antal skader, som Forsikringsoplysningen nogen sinde har registreret. Set over en 10-års periode er der tale om et fald i anmeldte skader på ikke mindre end 36 pct.



    I alt kom forsikringsselskaberne af med 43 mio. kr. for de anmeldte skader i 2003, mens der året før blev udbetalt 49 mio. kr. i erstatning. Det betyder, at de skader, som hundene lavede sidste år, i gennemsnit har kostet 3.254 kr. Det fremgår af en statistik udarbejdet af Forsikringsoplysningen.



    Skader forvoldt af uforsikrede og ukendte hunde bliver også erstattet
    Selv om en hund, der forvolder en skade, ikke er ansvarsforsikret, kan en skadelidt godt få erstatning. Skaden skal blot anmeldes til FAH (Foreningen af Forsikringsselskaber til Overtagelse af Lovpligtige Ansvarsforsikringer for Hunde), Amaliegade 10, 1256København K., der så sørger for, at skadelidte får den erstatning, som lovgivningen giver mulighed for. Efterfølgende vil FAH kontakte ejeren til den uforsikrede hund, og kræve det udbetalte erstatningsbeløb refunderet.



    Af de 13.258 skader, der blev anmeldt sidste år, blev 178 forvoldt af en uforsikret eller en ukendt hund. I alt kostede disse skader 2,4 mio. kr.





  • #46   15. nov 2006 hm hvor mange hunde tror i der er her i landet som ikke er i registret?? pænt mange vil jeg skyde på.alle de hunde skal mentalt testes,dem der ik går igennem,skal aflives.alle ejerne skal mere eller mindre også mentalt testes før de må købe hund af de racer.mener godt at racen kan forbydes,hvis det bliver ved.

  • #47   15. nov 2006 KUN SØLLE 7 % der mender at de ikk skal forbydes hvad sker der det er jo ikke hundene men ejerne den er gal med smiley

  • #48   15. nov 2006 louise hvis at "dræberhundene" bliver forbudt finder de uheldige typer jo blot en ny race en stor hund som dine feks.måske skal de så også forbydes?

  • #49   15. nov 2006 nu lægger det ikke så dybt i mine hundes race at være bidske,som det gør ved de såkaldte kamphunde.de har et helt andet bid,og giver tegn til at den vil gøre det.

  • #50   15. nov 2006 hmmmm en operation om ugen !

    Synes ellers tit der bliver skrevet at de hunde her ikke gør noget mod mennesker.

    Men skulle det komme til et generelt forbud ville det ikke forbavse mig


Kommentér på:
Ny artikel om dræberhunde...

Annonce