1.044 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

er det synd for min hund? Ingen madskål er det synd for min hund? Ingen madskål

Nu bliver jeg altså nødt til at høre jer hundenørder herinde fra om jeres helt ærlige mening.

årsagen er at en i min omgangskreds(ikke hunde omgangs kreds) men anden omgangskreds, bliver ved med at påstå at det er synd for min hund Balto at han ingen madskål har, og hellere ikke her når det er koldt.

Balto spiser ude (næsten hver dag) når det er koldt får han dækken på. Men han får mad ved søge i græsset, på skovture, ved leg, som beløning og træning, og resten gives i forskellige former for aktivitets legetøj.

Men det er mest det med at han skal spise ude når det er koldt, der i følge personen skulle være synd.
Men det er jo ikke bare sådan at jeg smider ham ud og overlader ham til sig selv. Jeg er sammen med ham. Og han har dækken på.
Men er det synd at en bette selvskabs hund som Balto spiser ude om vinteren, bør han hellere som personen fastholder få mad i madskålen?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er det synd for min hund? Ingen madskål
  • #2   22. nov 2016 Hvis det er meget koldt vådt og blæsende ville jeg lade ham spise inde, men ikke i en skål. Men i legetøj eller spredt på gulvet.

Der har næsten lige været en tråd om et legetøjstæppe flettet i fleece til at komme maden i. Sådan en ville jeg hellere bruge end en kedelig skål

• #3   22. nov 2016 Næ, er det synd at gå tur med hunden når det koldt, kan du jo spørge vedkommende? Hvorfor skulle det så være synd at hunden får maden fx. på turen?
    Jeg kan slet ikke se hvorfor det på nogen måde skulle være synd. Det er os mennesker, der har en indgroet forestilling om at hunden skal have en bestemt portion mad på bestemte tider i døgnet i en bestemt skål.

• #4   22. nov 2016 Aner det ikke, har ikke set din hund i situationen smiley

Lad vær med at spørge os, eller lytte til folk -medmindre de har et indgående kendskab til hunde og kan se din hund. Ellers så stol på din hunds signaler smiley

• #6   22. nov 2016 Det skal godt nok være en helt speciel situation før jeg kan forestille mig at hunden vil have andet end fornøjelse ud af at arbejde for sit mad.

Hvis din hund er glad og tilfreds er der ingen ko på isen.

• #7   22. nov 2016 mine basser elsker at spise ude i snevejr (regn er ikke et hit) hvorfor skulle det være synd? hvis hunden er dækket til så der ikke er alt for koldt, så er det god aktivering der kun kan gavne, du gør det sjovt at spise! smiley

• #10   22. nov 2016 Nej da. Det er mere synd at tilbyde mad i samme kedelige madskål dag ud og dag ind.
    Det optimale er da at hunden skal arbejde for sagen.
    Her spiser de kun af skål, hvis de skal have foder med tilskud i.

• #11   22. nov 2016 Nej.. Den træner jeg havde frarådede man ikke brugte madskål, så hellere direkte på gulvet, så der var bare lidt arbejde i det for hunden

• #12   22. nov 2016 Nej - Mine har heller ikke en madskål.

• #14   22. nov 2016 Mine spiser i skål.
    Det er ikke nemt med olie, tilskud og medicin udover græsset smiley
    Men de får gerne ben på græsset i godt vejr og de søger også diverse på jorden i alt slags vejr.

• #17   22. nov 2016 Vi bruger heller ikke madskål, vores spiser altid ude, både når det regner og sner. Vi har en dyne liggende i det rum hvor hundenes frysere også står, og der kan de ligge sig ind hvis de vil - men alligevel spiser begge altid ude på græsset. Dog får de en lille potion mad hver aften i øjeblikket, fordi Juice er på noget tilskud jeg ikke lige kan putte i det rå smiley

• #18   22. nov 2016 1000 tak for alle jeres mange kommentarer. de betyder virkelig meget for mig. Lider i forvejen af ret dårligt selvværd, så der skal ikke så meget til før jeg bliver usikker på om det jeg gør er det rigtige. Men bliver personen ved, vil jeg vise hende denne tråd, og så ellers fortsætte med at fodre Balto som jeg altid har fodret ham.

• #19   22. nov 2016 Min hund har heller ingen madskål. Hun får sin mad spredt ud på græsset i haven. Er det virkelig dårligt vejr eller ligger der 50 cm sne, får hun sin mad i en aktivitets bold.
    Jeg synes absolut du skal fortsætte med at fodre på den måde du gør.

• #20   22. nov 2016 Ja jeg syntes at det er synd.

• #21   22. nov 2016 tina hvorfor? smiley

• #22   23. nov 2016 Det eneste, vi bruger skåle herhjemme til, er tilskudsfoder bestående af olie og glocusaminpulver. Og vand selfølgelig smiley maden har hun aldrig fået i skål og kommer heller aldrig til det smiley

• #25   23. nov 2016 Mit gæt er, at det ikke handler om selve skålen, men om, at hunden ikke har fri adgang til sin mad.

Og så i TS' tilfælde, at vedkommende sikkert synes det er synd at hunden skal arbejde for føden, når det er koldt.

For mig at se udviser det ringe hundeforståelse.

• Rikke T
    Rikke T Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #27   23. nov 2016 Havde vi have ville jeg til hver en tid vælge at fodre Hannah sådan, det er da så meget bedre at de skal arbejde lidt for det end at de bare får det i en skål.

• #28   23. nov 2016 Min hund har heller ingen madskål.

Kommentér på:
er det synd for min hund? Ingen madskål

Annonce