{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.043 visninger | Oprettet:

Mummi
Mummi
Tilmeldt:
22. nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.207

Hvad er godt at give en hund med kronisk tynd mave? {{forumTopicSubject}}

Vores gamle hund har næsten altid tynd mave, det står ikke ud af ham men er så blød det nærmest er håbløst at samle op, desuden er det små mængder han kommer af med hver gang, har været ved dyrlæge 2 gange, sidste gang afleverede jeg en høm prøve der viste grimme tarmbakterier efter græsspisning
Den behandling tog en måned men kan slet ikke få hans mave til at fungere normalt igen
Jeg har forsøgt at skifte foder, køre skånekost samt bruge zoolac, hva pokker gør jeg har i nogle gode råd ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er godt at give en hund med kronisk tynd mave?
  • #1   26. nov 2016 Hvilken skånekost har I prøvet?

  • #3   26. nov 2016 Hvad med RC Gastro et eller andet

  • #6   26. nov 2016 Ih tak jeg er fuld gang med at google på jeres forslag, vil gerne høre om i har indtryk af de nævnte produkter smager grimt - kan ikke få f eks. Husk i ham eller det vil sige det kræver ½ leverpostej for at få en skefuld Husk i ham - det duer jo ikke når han har løs mave..

  • #9   26. nov 2016 Jeg har gode erfaringer med royal canin fibre response. Og probiotika som fex synbiotic

  • #10   26. nov 2016 Vi fik rettet Toris mave op via Arion Digestive Sensibility. Hun havde evig dårlig mave og tendens til tarmbetændelse da vi fik hende som 5-årig.


  • #11   26. nov 2016 #10, Malene får hun stadig foderet til sensitiv mave eller var det bare en periode?
    Og hvor lang tid brugte I det hvis det kun var en periode..


  • #14   26. nov 2016 Ang probio pets, kan se de også har et boost præp i 15 ml - måske skulle jeg købe begge dele og så forsøge det i 3 måneder inden jeg går videre til Super og plus hvis det andet ikke virker, så det havde gode anmeldelser et eller andet sted.

  • #15   27. nov 2016 Du giver ham 3-4 uger på Royal Canin Fibre respons. Kan bestilles ved Petworld netshop. Jeg er ikke Royal Canin fan. Men det virker HVER gang der er et tilfælde af kronisk diarre.

  • #16   27. nov 2016 Royal Canin Fibre respons er ikke prøvet før den napper jeg også lige en sæk af

  • #17   27. nov 2016 Tak for jeres hjælp og input, har nu bestilt RC Fibre respons, probio samt Hills skånekost som vådfoder,
    Planen er at køre forsøget 2 måneder, starter med at booste vovse 2 x dgl med probio iblandet lidt hills skånekost vådfoder og så får han rc Fiber respons som ´´ normal foder´´efter 14 dage trapper jeg ham ud af probio og ser om rc kan holde den ´´løse mave´´ væk som ene behandling, lykkes det starter han først med probio igen sidst i forløbet hvor jeg lige skal have talt med dyrlægen om han kan fortsætte på det rc foder eller om jeg er nødt til at skifte over på noget andet som fast foder.
    Har valgt at gå med livrem og seler for ikke at komme til at overdosere noget når han får 2 præp der indeholder nogle af de samme stoffer ( rc og probio) derfor nøjes jeg med at booste ham med probio i 14 dage - og ja ændringer kan jo forekomme men tusind tak for alle forslag jeg krydser fingre for det her hjælper


  • #18   30. nov 2016 Normalt siger dyrlægen 3-4 uger på RC, der efter langsomt tilbage på almindelig mad. Men i nogle tilfælde er det nødvendigt at give RC Fibrerespons som tilskud eller fuldfoder, resten af livet. Vi glæder os til en update.

  • #19   30. nov 2016 er lige startet op med begge præparater, pt er eneste sky på himlen at alle 4 dyr i huset elsker det nye rc foder og spiser det med velbehag fra skålen inkl to katte som ellers får hver deres KATTE slags foder fra rc i forvejen, håber det går trods det nye foder ikke er beregnet til katte, her har man gået og rykket sig i håret over ingen af de 4 dyr gider æde samme slags foder og bestiller troligt 4 slags hver gang...Netop det her foder fra rc elsker alle men så er det selvfølgelig ikke velegnet som basis foder i længden - grynt/øf herfra, nå ja havde først skrevet øv men altså kan fodret få vovsens mave på ret køl igen er jeg glad derfor nøjes jeg med et grynt over det ikke er egnet som fast foder til begge vovser ud i fremtiden smiley

  • #20   30. nov 2016 Det er tjekket at han ikke har problemer med forstørret prostata eller forsnævring af tarmen? En blokade et sted kan gøre at kun tynd afføring kan komme forbi.

  • #21   30. nov 2016 Det lyder rigtig godt. Mit gæt er at du ser en forbedring allerede i løbet af første døgn. Der kan godt gå næsten et døgn efter du skifter til RC hvor der ikke er afføring. Det er helt naturligt. Der efter kommer der fine, faste pøller smiley

  • #22   30. nov 2016 Ginne, han er kun mærket udenpå, men netop det har faktisk rumsteret inde i min knold fordi han har en stor fedtknude inderst på halen, den er så tjekket men trods den er harmløs bliver den målt ved doktor dyr hver 3 måned og skal opereres væk hvis det bliver ved at vokse fordi den sidder så dumt - tanken om der sidder en stor fedtknude lige uden for rumpe hullet og kan der så ikke sidde en indvendig har strejfet mig ..

  • #23   1. dec 2016 Benedikte J ved du hvorfor man normalt ikke må bruge det foder som langvarig og fast foder? - tænker at hvis det virkelig får styr på hans mave er jeg ikke interesseret i at bruge andet, hvis fodret indeholder for meget eller for lidt af nogle bestemte ting kunne jeg måske op veje det på anden måde

  • #24   1. dec 2016 Hos hunde med mave/tarmproblemer må man gerne bruge det som basis foder. Det er baseret på meget letfordøjelige proteiner, og så indeholder det en masse fibre, som både binder væske og holder tarmen igang. Der er tilsat mælkesyrebakterier, loppefrø, morgenfrue fiskeolie. Alt sammen ting med gavnlig effekt for tarmen .
    Min dyrlæge har sagt god for st bruge det som basis.
    Har du været på pøllepatrulje? Hvordan ser de ud???


Kommentér på:
Hvad er godt at give en hund med kronisk tynd mave?

Annonce