{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
586 visninger | Oprettet:

Foder, hvad er godt... {{forumTopicSubject}}

Når folk herinde snakker foder, snakker de om nogle produkter der er bedre end andre.....
Pedegree bliver altid talt dårligt om....
Men produkter som RC, kingsmore, olivers, regal bliver nævnt som nogle af de gode.....
Nu har jeg så tjekket på hjemmesider hvad de her gode produkter indeholder.... Og de nævner alle ris, majs og korn.....
Så bliver jeg forvirret for jeg troede det var det man skulle undgå??

Nogen der kan hjælpe mig med at finde hoved og hale i hvad der er gode produkter, hvilke man bør gå efter.......


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder, hvad er godt...
  • #1   6. jul 2008 Det er jo ikke kun et spørgsmål om hvorvidt foderet indeholder disse ting, men osse hvor stor en del af foderet det udgør.

    I princippet er det jo osse et spørgmål om hvad hunden fungerer på. Har man en hund der rent faktisk fungerer upåklageligt på brugsens billige, jamen så er det jo godt nok (jeg tvivler dog på det er mange)


  • #2   6. jul 2008 Michelle, ja ok... Men de her produkter har majs og mel og andet, som nogle af de første ingredienser, derfor må der jo også være meget af det deri?

    så har jeg bare lidt svært ved at finde ud af hva der så lige er godt? Hva man selv skal bruge og anbefale andre...... Og jeg ved self godt at hunde ikke reagere ens på foder men alligevel...


  • #3   6. jul 2008 Jamen jeg ser jo helst at kød står først (og at ikke er animalske bi-produkter der står først).


  • #4   6. jul 2008 Det gør det så også på de her produkter.....
    Men jeg synes nu det er noget af en jungle..................


  • #5   6. jul 2008 Det handler jo i bund og grund om at finde noget der fungerer godt for den enkelte hund. Og det er vel primært det folk snakker om her inde når de snakker foder.
    At nogle mærker så ryger helt i bund, er nok fordi flere har oplevet det ikke fungerer me deres hunde, samt har hørt det fra andre. Ind i mellem hører du jo også om hunde der fungerer super godt på de fodermærker andre sværger til at svine til smiley
    Der er jo ikke mere jungle i det end man gør det til smiley
    Find et foder der tiltaler dig, og undersøg om det også tiltaler hunden smiley


  • #6   6. jul 2008 Joh, for når man får af vide at man skal finde et foder uden majs og korn i, og man så ser at det er i alle produkter så er det jo ikke så nemt.........

  • #7   6. jul 2008 Nu er jeg så en af dem der helst undgår produkter med majs i. Men det er godt nok svært at komme udenom. I princippet bruges det bare som fyldstof, og rigtig mange mærker anvender det.
    Men må tilstå at jeg er ved at give op i min søgen, for det er godt nok svært at finde foder uden majs og kornprodukter, når hunden samtidig også skal fungere på det.
    Vil dog aldrig købe foder hvor majs eller kornprodukter står først på ingredienslisten.
    Men henblik på ris er jeg ik så kritisk, da det jo er kendt for at være godt til hunde med sarte maver, og der har min hund.


  • #8   6. jul 2008 Da vi fik Bosse som 8 mdr. var han på Pedigree Pal og havde ingen muskler var sygeligt slank som en mynde bagtil og næsten egern-agitge poter.

    Vi har prøvet Hills Natures Best fra dyrlægen, men der sked han 4 x på en gå-tur, så prøvede vi BARF og der rykkede det, har nu super flotte muskler og store poter, var så uheldige med mærket dxp i barf, tynd sygelig grøn mave, de er vist gået neden om og hjem.

    Så nu er vi på Specifik m/laks og z/d dåsemad og det fungerer bare så godt.

    Men han var lykkeligst med BARF, han hoppede og dansede og rub og stub blev bare spist op med det samme.

    Så venter lige sommeren over så begynder vi nok med at BARFE igen.


  • #9   6. jul 2008 Cappy, lige bestemt min pointe... Der er korn og majs i alle produkter.....
    Men self som en skriver, så må man jo vælge et og se hvordan hunden reagere på det....
    Selv fodre jeg med RC. Er glad for det, men ved ikke om der findes noget bedre for min hund........


  • #10   6. jul 2008 Får at vide? Det er jo dig der fodre din hund, og fungerer din hund bare super godt på et foder der indeholder majs og korn, hvorfor så gøre det mere besværligt end det er? Der er masser af hunde der ude som lever et super godt og sundt liv på fodermærker med disse ting.
    Klart er din hund allergisk over for sådanne ting, eller fungerer din hund ikke på det, eller er du af andre årsager til foder uden, så er det jo bare at søge til du finder noget uden smiley
    Men ellers så synes jeg hurtigt man kan blive lidt for forskrækket over ingen ting smiley


  • #11   6. jul 2008 I Specifik Laks står der: Korn, fisk og fiskeprodukter, vegetabilsk proteinekstrat, olie og fedtstoffer, hydrolyseret svineprotein, gær, mineraler, æg og ægprodukter, Fructo oligo sakkarider, L-Carnitin og indeholder ikke kunstige farve- eller smagsstoffer. Går Majs ind under Korn?

  • #12   6. jul 2008 vi fodre med olivers, hvis det er tørkost.

    ellers laver vi hjemmelavet mad til vores hunde ikke Barf.
    men en ½ del grønt 1/4 kød 1/4 ris/pasta eller lign.
    med olie og hvidløg i.

    helt klart kan de bedst lige mad der ikke er blevet presset sammen til små piller.


  • #13   6. jul 2008 Reikimester... Der er bare mange der siger at vores hundes maver ikke kan fordøje korn, og det er det første produkt i dit foder, så ville nogle påstå at det ikke er sundt for hunden......

    Og selv i olivers er det majs i.....

    Man kan jo sige med majs, at ikke engang vi mennesker kan fordøje dem..... De kommer jo hele ud igen...


  • #14   6. jul 2008 Ginne, ja tænk på hvad hundene fik i gamle dage, mange x rugbrødsmadder med leverpostej og nixt weiter.

  • #15   6. jul 2008 Vi bruger Arion til Anton, Royal Canin til Beacan og Olivers til Dixie...

    Meget besværligt faktisk, men de får det foder der efter vores erfaring passer bedst til den enkelte hund....


  • #16   6. jul 2008 Camilla> Har du forsøgt at give din egen hund majs da? Jeg kan fortælle at her kommer de ikke hele ud såfremt de gives varmebahandlet (kogt eller grillet). jeg har aldrig serveret upoppede popcorn til vovserne - så i rå tilstand skal jeg ikke kunne svare for smiley
    Men nu er der heller ikke meget rå majs over det majs der er i tørfoder smiley


  • #17   6. jul 2008 Det er rigtig at mange af de fodermærker der bliver anset som kvalitetsfoder, indeholder korn og majs - den største synder nok værende hvede, men det kan nu lade sig gøre at finde nogen uden fx. Fromm Gold www.hundeogkattefoder.dk :o)


  • #18   6. jul 2008 Ja jeg tror skisme ginne har ret. Vi skal ik gøre det værre end det er. Selvom jeg må tilstå at jeg har svært ved at lade vær. Jeg vil gerne gi min hund det bedste af det bedste og mine krav er meget høje. Så høje at jeg som sagt har svært ved at finde et foder der lever op til dem.
    Jeg har prøvet virkelig mange mærker, og samtidig med, et jeg er meget kritisk er det også svært at finde et foder min hunds mave fungerer på.

    De fleste mærker har en variant uden majs til allergi hunde.
    F.eks har olivers deres version med lam&ris, og det samme har regal.


  • #19   6. jul 2008 Men i sidste ende er det jo et spørgsmål om at finde det som hunden fungere bedst på og alle hunde er jo forskellige, men som udgangs punkt er det da i hvert fald helt klart en god ide at forsøge at undgå majs og hvede - og uanset skal kød altid være første ingrediens.. :o)


  • #20   6. jul 2008 Cappy> Men er din vappe ikke også rimelig sart i maven? Så forstår jeg godt man er lkræsen! Man skal ikke gå på kompromis med ens egen indstilling og ønsker for foderet. Men man skal heller ikke lade sig dikterer af "Hvis du vil din hund det bedste, så køber du vores foder". Hvis man faktisk ser noget andet selv i praksis smiley

  • #21   6. jul 2008 Anne T - Det foder indeholder i følge dem selv majsgryn, majsmel, og majsgluten......

  • #22   6. jul 2008 Ginne- Ja han har en meget sart mave, og jeg har rigtig svært ved at finde et foder han fungerer på. Og kører jeg i en længere periode med foder hans mave ik er så god på, så kommer han til at døje med analkirtlerne.
    Jeg har to mærker mere jeg skal ha afprøvet, og fungerer han heller ik på dem, så må dyrlægen få æren af at finde et foder til ham, for det er skisme frustrerende ik at kunne finde noget foder.


  • #23   6. jul 2008 Camilla- Det eneste foder jeg har set helt uden korn, majs og ris er orijen, og det har jeg det også lidt blandet med pga det meget høje proteinindhold.

  • #24   6. jul 2008 Camilla -
    Så kigger godt nok enten du eller jeg det forkerte sted!!! (link fjernet) Nøjagtig samme indholdsfortegenlse som står på siden på dette link er der bag på de sække jeg har ude i baggangen og jeg kan altså ikke se noget med majs i nogen form nogen steder??


  • #25   6. jul 2008 http://www.hundeogkattefoder.dk/proformance_maintenance.htm

    jeg kiggede så bare lige på den her som den første og bedste


  • #26   6. jul 2008 Anne- jeg ser heller ik noget med majs deri. Men havremel og perlebyg. Hvordan skal os alm. mennesker vide hvad man skal foretrække majs eller havre.....
    Men kulhydraterne skal jo også komme et sted fra,.


  • #27   6. jul 2008 Aha Camilla, jeg skrev jo sådan set at det hed Fromm Gold ;o))

  • #28   6. jul 2008 ahh, ja ok, men det troede jeg bare var navnet på produktet.... Så jeg klikkede bare ind på det første og bedste........ smiley

  • #29   6. jul 2008 Cappy -
    Kan godt se din pointe, men dels kan man sikkert godt finde ud af det selv om man er 'almindeligt menneske' og dels må jeg da indrømme at jeg for mit eget vedkommende antager at nu de har gjort sig den ulejlighed at undgå majs og hvede, så har de ikke puttet noget andet i som er lige så skidt - så kunne de jo ligeså godt have ladet være.. :o) Men det er så bare min logik :o)


  • #30   6. jul 2008 Skidt sker :o)

  • #31   6. jul 2008 Anne- Ja jeg ved det ik:)

  • #32   6. jul 2008 Prøv at søg på Orijen, det har været kanon til mine drenge

Kommentér på:
Foder, hvad er godt...

Annonce