{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
579 visninger | Oprettet:

Motion - hvad er godt? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!
Jeg søger lidt nogle motions muligheder da jeg er igang med et vægttab.

Jeg har pt mulighederne.

Cykling.
Zumba 1 gang om ugen
Sådan en motions bold.
Svømning 1 gang om ugen.

Hvad ville i vælge. Tingene kan sagtens kombineres.

Min egen plan var selv. Svømning 1 gang om ugen. Ugedag ukendt smiley

Zumba mandag, de dage cykler jeg så ikke.

Bolden ville jeg gøre en gang om ugen også. Ville i bruge den mere? Har et program som fulgte med bolden.

Ja også bare ellers cykle.

Bliver det for meget. ? Ville i fjerne noget eller beholde det hele?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motion - hvad er godt?
  • #2   24. feb 2014 jeg har tabt 3,6 kg /(2,6 kg ren fedt smiley på 4 uger ved at endre kosthold og motion

    jeg har trenet 1 -2 ganger i ugen tabata interval
    poøvet at gå hurtigere på hundetur evt løbe ,knæbøj osv , men har også haft mange dager i den periode hvor jeg var nesten sengeliggende pag smærter ( har nakkeskade ,skulder/arm problem og problem med ryggen så jeg klarte kun at gå langsomme ture med hundene... men som de siger der hvor jeg træner tabata at 80 % er kostholdet og 20 % træning smiley

    nu skal jeg kun gå til tabata trening 1 gang i ugen da jeg får for meget smærter at at gå 2 ganger...


  • #3   24. feb 2014 Hvis det 'bare' er cykling som transportmiddel ville jeg gøre det hver dag, og så zumba en dag, bold 1-3 dage, og svømning en dag. Hvis det er i fitness ville jeg gøre det før de andre aktiviteter, så jeg gav den max gas 3-5 gange om ugen i stedet for at hyggetræne 6 gange om ugen.

    Men det kommer vel også an på hvilket udgangspunkt du har? Hvis du slet ikke dyrker motion er det voldsomt at starte op med 4-6 gange om ugen og god mulighed for at du kører træt i det. Så om det bliver for meget kommer vel lidt an på om det er realistisk det du starter op. Da jeg startede med at dyrke motion var mit realistiske mål én gang om ugen. Nu træner jeg 6-7 gange om ugen fast. Var jeg startet med 6 gange om ugen var det mislykket. Big time.


  • #4   24. feb 2014 Husk osse at gradvist at indføre nye kostvaner og at dir kortisol er i balance hvilket kan gøres via meditation.

    Go' vind med det hele smiley


  • #5   24. feb 2014 Tak for jeres fantastiske svar smiley det er en helt almindelig cykel. Jeg tracker det med endomondo cykler ca 10km når jeg er igang. Tror jeg vil kombinere min cykel dag med bolddag så det er ca 10km plus bold.. De dage kombinere jeg også med spisning hos min mor så 5km hver vej smiley bliver det for meget? Så holder jeg pause tirsdage og tirsdag og lørdag? Måske søndag.. Søndag bliver måske svømme dag da det skal være noget afslapning .. Jeg er ikke opstarter til zumba mandag endnu men det er stadig planen det bliver det mandag mig og min søster skal bare liiige igang smiley

  • #6   24. feb 2014 Hvad mener du med om det bliver for meget? For meget i forhold til hvad? Og "pause" hvordan?

  • #7   24. feb 2014 i forhold til at jeg er ude af form lettere overvægtig og lige påbegyndt træning igen. Da jeg tabte mug 10kg for noget forsiden cyklede jeg 10km hver dag og gik lange turer med hundene jeg hverken svømmede eller trænede med bolde eller gik til zumba der smiley og pause er jeg holder fri med træning de dage. I starten kun. Jeg lufter jo stadig mine hunde disse dage så helt pause holder jeg jo ikke. Vil bare sætte nogle lidt længere turer end det jeg normalt går ind her smiley

  • #8   24. feb 2014 Ah, okay. Så du mener mht. skader?

    Cykling, zumba og svømning er 'skånsom' motion, så på den front behøves du nok ikke bekymre dig det store. Og hvis den bold bliver brugt til styrketræning skal der jo bare lige være en dag imellem. Så det lyder da fint smiley


Kommentér på:
Motion - hvad er godt?

Annonce