{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

Motion {{forumTopicSubject}}

Hej derude

Jeg vil meget gerne tabe mig og komme i bedre form, men jeg synes bare gigten er i vejen alle veje jeg forsøger mig - kan fx ikke bare løbe en tur, for det kan min gigt ikke klare, og kan ikke bare "klø på" for igen, det kan jeg ikke med min gigt.
Men det kan ikke være rigtigt at jeg ikke har mulighed for at træne og for at komme i god form, med min gigt?

Kæresten og jeg går i baby-tanker, og vil gerne have en lidt sundere krop for at kunne klare at være gravid.

Hvad har I af råd og vejledning?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motion
  • #1   30. mar 2010 Ingen tvivl om at svømning ville være rigtig godt for dig. Rigtig mange gigtpatienten svømmer. Det giver mere motion, end man lige tror, og det er skånsomt for alle led.
    Hvis ikke jeg var så forb..... vandskræk, så gik jeg også til svømning smiley
    Og så kan du fortsætte med det, når du bliver gravid...


  • #2   30. mar 2010 Jeg har præcis de samme kvaler, det er svært at finde en motionsform, der ikke får genereret et smertehelvede.

    Svømning er jo godt generelt, og ja, nok den mindst ledbelastende motionsform, man kan finde. Men for mig sidder den desværre heller ikke lige i skabet :o(

    Jeg har forhørt mig hos en gigtlæge, men alt jeg egentlig får med derfra er at jeg skal tage en ordentlig røffel smertestillende, vente en time, og så lave almindelige "smidighedsøvelser".
    Det får man jo ikke meget motion af ;o)


  • #3   30. mar 2010 Jeg vil også nødig tømme pilleglasset for så at træne... hvis ikke jeg havde ondt før, så er det da helt sikkert, at jeg ville have det bagefter.
    Jeg kan kun prise mig lykkelig for, at jeg i mine "helt unge dage" dyrkede rigtig meget fitness og styrketræning. Det holder stadig min kondition så tilpas meget oppe, at jeg kan klare alle de mange skridt og trapper, jeg forcerer hver dag på OUH. Men det er så også det eneste motion, jeg får. Men jeg ville faktisk ønske, at jeg kunne tage i svømmehallen og svømme. Er sikker på, at det ville gøre min krop godt smiley


  • #4   30. mar 2010 Svømning synes jeg bare ikke er særlig interessant smiley Men det ser jo ud til der ikke er så mange andre valg

  • #5   30. mar 2010 Hvad med ridning?

  • #6   30. mar 2010 Charlotte, ja heldigvis så tæller almindelig gang jo også under konditionstræning, det er da altid noget ;o)
    Før al dårligdommen kom til mig var jeg heldigvis også i god form og fysisk stærk - men det er så mange år siden nu, så det kan jeg ikke længere lukrere på :o)))
    Det ræs, det styrer kroppen HELT selv ;o)


    MT - ridning er desværre også ledbelastende på rigtig mange måder :o(


  • #7   30. mar 2010 Ridning ville jeg ikke kunne, med ryg og fingre. Svømning it is, I suppose

  • #8   30. mar 2010 Ja, pas?..

    Jeg er ved at planlægge cykelferie med en veninde til sommer, så jeg skal langsomt i gang med at lære at cykle igen.. Det har jeg ikke gjort i mange år, og det kommer helt sikkert til at tage tid inden jeg kan cykle langt, og jeg vil blive øm i starten...

    Jeg svømmer ikke, det gør altså for ondt i mine knæ..


  • #9   30. mar 2010 Anja, det er også der svømning kikser for mig..

    MIne ledbånd i det ene knæ er gået i udu, knæet er her der og alle vegne, når jeg svømmer - og det kommer til at gøre naller i længden.


  • #10   30. mar 2010 CH,
    ja, nemlig.. jeg føler også at mine knæ er alle vegne, og bøjer rundt omkring, hvilket gør ondt..

    I mine forældre pool kan jeg tage små svømmeture, og stoppe og bunde når jeg vil, men i svømmehallen er der alt for meget pres på, og det gør alt for ondt..

    At cykle stille og roligt kan jeg dog godt.. Hvilket nok også er rigtig godt for både mine knæ og min generelle kondition!..


  • #11   30. mar 2010 Jeg kan heller ikke svømme alm. brystsvømning for det er alt for hårdt for mine knæ, men en gang ryg crawl eller alm crawl kan gå an dog i et megeti roligt tempo. Kan anbefale vand arobic og meget gerne i varmt vandsbassin. Det er super godt for alle led og man kan vælge at gøre øvelserne så hårde som man nu kan klare det alt efter hvor ondt man har på dagen smiley

Kommentér på:
Motion

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce