Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Urin inkontinent
  • #1   8. dec 2016 Nej. Men følger med. Man ved jo aldrig, om det skulle blive relevant.

Kia er i behandling med Incurin PN.

• #2   8. dec 2016 Nej - jeg har kunnet løse det med lidt Incurin, når der har været symptomer. Vidste faktisk slet ikke, at man kunne operere for det. Spændende smiley

• #3   8. dec 2016 tænker om det er afklaret hvorfor hunden er inkontinent

• #4   8. dec 2016 Lulu får incurin med fin effekt smiley

• #6   8. dec 2016 Enya skal CT scannes imorgen på Århus Dyrehospital så de kan se, hvordan det hele ser ud, og de forventer, at hun skal opereres. Der er ikke prøvet nogen form for behandling førhen, da opdrætter og jeg ikke har fået andet af vide end at hunden skal opereres, hvis den ikke vokser fra det. (af flere forskellige dyrlæger)

Hun er 6 måneder nu, så hvis hun skulle vokse fra det, skulle hun være ovre det nu (siger flere dyrlæger uafhængig af hinanden)
    Hun er født med det og det er hverken blevet bedre eller værre. Hun drypper meget, dog ikke konstant, men mest når hun slapper af, og når hun sover flyder det bare ud.

• #7   8. dec 2016 Kan de lave det laparoskopisk (kikkert)? For så er det jo ikke vildt invasivt.

Jeg kender kvinder, der efter at de har født, er blevet opereret for at stoppe inkontinens.

Jeg vil da tro, at man kan gøre noget a la det, ved en hund?

• #9   9. dec 2016 Hun har ingen problemer med at sætte sig når hun skal tisse. Hun siger selv til, når hun skal ud, og har gjort det fra helt lille af. Derfor er der ingen mistanke om at det er lukkemusklen den er gal med. Det er primært når hun har drukket mere vand end nødvendigt, at hun drypper, når hun er vågen.

Ingen andre fra kuldet har problemer.

Jeg vil skrive så snart jeg ved nærmere. smiley
    Vi håber blot at det er urinlederen der skal flyttes på plads...

• #11   9. dec 2016 Heldigvis er det ikke værre end forventet! (ud fra hvad vi kan se på scanningen)

Det kan redes med en operation. Dyrlægen vil dog snakke med den anden dyrlæge om hun skal kikkerundersøges først. Hun skal nemlig opereres på Nordre Dyrehospital, og ikke Århus Dyrehospital som CT-scannede hende. Men dyrlægerne kender hinanden godt (også privat) så de har en god kommunikation omkring det. smiley

I næste uge vil jeg finde ud af, hvornår hun skal opereres.

• #13   10. dec 2016 Jeg vil helst at det sker hurtigst muligt, så det er overstået (og så det ikke går for meget udover træningen i det nye år)

Jeg tror at begge dyrlæger er lige gode til det. Stod det til mig blev det på Århus Dyrehospital, men eftersom at det er opdrætter der står for det, så bliver det på Nordre Dyrehospital - som heldigvis også virker kompetente til opgaven. smiley

• #15   10. dec 2016 Det håber jeg . smiley

Det er ikke en stor operation, men den er noget mere risikabelt end en neutralisering eller lignende. Dog har dyrlægerne gode erfaringer med det, så det er godt! Både selve operationen og efterfølgende.

• #17   12. jan 2017 Så er datoen for operationen fastlagt - det bliver om 6 dage... Dyrlægen beholder hende fra onsdag til fredag, da det ikke er selve operationen som vi skal være mest nervøs for, men dagene efter, da det er dér hvor der er ca. 50 % risiko for at der kommer komplikationer, som fx tilstoppet kanaler (så hun ikke kan tisse), såret på blæren der hæver op og urin i hele kroppen, og mange flere..
    Uanset hvilken komplikation der sker inde i kroppen vil hun dø eller skulle aflives - derfor beholder dyrlægen hende for at tjekke hendes nyrertal jævnligt de første par dage.

Så vi har brug for mange krydsede fingre!

profilbillede
  • #19   12. jan 2017 Her krydses hvad krydses kan !!

• #20   12. jan 2017 krydser alt hvad krydses kan for et godt udfald

• #21   12. jan 2017 Ja det er desværre rigtigt. Chancerne for overlevelse og at hun bliver tæt er meget lille, men dyrlægen er villig til at give det et forsøg, såfremt at vi er indstillet på, at risikoen for at vi ikke får hende igen er stor.

Så på onsdag har vi følelsen af at aflevere hende til en aflivning, og kan kun håbe på at han ringer onsdag og siger at hun er ved at vågne op, og endnu bedre, at han ringer torsdag/fredag og siger, at hun er ok.

• #24   13. jan 2017 Medicin kan ikke flytte en urinleder, der sidder forkert - der skal desværre operation til.

• #26   17. jan 2017 Ja vi har jo vidst det fra start af, vi havde dog ikke fået risikoen for komplikationer af vide dengang vi fik hende. smiley
    Men vi har aftalt med dyrlægen, at vi skal have det som om vi aflevere hende til en aflivning, og så skal vi bare være lykkelige, hvis han ringer torsdag/fredag og siger, at vi får hende hjem. Men med vores held sker det nok ikke.

Enya er helt ok. Hun ligger og tygger i et råt kødfyldt okseben. smiley

• #29   18. jan 2017 Hun skal opereres hos Nordre Dyrehospital.

Jo de ringer så snart de har opereret hende. smiley

• #31   18. jan 2017 Operationen er gået som planlagt. Han ringer imorgen, når han har taget en blodprøve på hende.

• #32   18. jan 2017 Fik lige set tråden ..
    Jeg krydser ALT!

• #34   18. jan 2017 Jeg ved ikke, om de overhovedet har gjort det før. Det lød ikke sådan. Hans procenter for hvor godt det ville gå var fra en dyrlægebog.

Men desværre er operationen jo ikke det værste. Det er risikoen for komplikationer efterfølgende som hun vil dø af eller skal aflives af, fordi hun ikke kan redes, hvis fx urinlederne bliver tilstoppet af betændelse.

Men det vil blodprøverne svare på imorgen. smiley

• #36   18. jan 2017 Jeg håber virkelig at I får hende hjem igen smiley

• #38   20. jan 2017 Enya bliver hentet i eftermiddag kl. 16 smiley <3 smiley

Om hun er tæt ved vi først med sikkerhed inden for de næste par dage..

• #39   20. jan 2017 Hvor er det skønt at I får hende hjem i dag. smiley Jeg krydser alt for at operationen bare er gået som det skal smiley

• #40   20. jan 2017 hvor er det dejligt ... går ud fra at det betyder gode svar på blodprøver ??

• #42   20. jan 2017 Svarene på blodprøven var som de skulle være smiley

Hun tisser lidt som om hun har blærebetændelse, fordi at blæren lige skal hele. De har jo skåret i den og syet den, så den har trukket sig sammen, og er lidt sårbar...
    Hun er desværre ikke tæt. Dyrlægen siger at vi lige skal give hende op 1 måneds tid, og hvis hun ikke er tæt derefter, er det fordi det ikke har hjulpet. Vil vi finde ud af hvorfor hun stadigvæk ikke er tæt kræver det igen CT scanning og evt. ny operation, hvis vi vil det, og det vil vi ikke pga. vi ikke har penge til det. (Bare scanningen koster ca. 7000-8000 kr og så kommer operationen oveni på 8000-12000 kr)

Så vi HÅBER bare at blæren lige skal komme oven på operationen!

Enya er glad og frisk smiley

• #44   20. jan 2017 Sygeforsikring vil ikke betale noget, da hun jo havde det før hun blev meldt ind. (hvis jeg ikke havde nævnt det for dem, så tror jeg de havde dækket det! Men det kunne jeg ikke få mig selv til...)

Hun har fint brugt lukkemusklen. Der er dog ingen garanti for, at den virker 100% som den skal.
    Hun sætter sig og tisser som en hver hund ville gøre, og siger også til, når hun skal ud og tisse. Det gjorde hun også ved opdrætter som hvalp.

Svømning vil hun komme til uanset hvad. Dog ikke mere end 1-2 gange om måneden - igen af økonomiske årsager.

Ja vi giver hendes krop ro og tid til at hele. De første 3 uger bliver gåture i snor og inden vild leg.

• #46   21. jan 2017 Boss, Paya og My er jo opereret for løs knæskal som er medfødt. Det vidste vi bare ikke før det blev konstateret. Men dét dækker de underligt nok.

Men ja, Enya er glad og frisk. Hun ligger slet ikke mærke til det lange sår på maven. smiley

profilbillede
  • #47   21. jan 2017 Hun har ikke tisset nær så meget i nat som hun plejer (kan ses på tisseunderlaget som hun ligger på) og hun har været tør omme bagi indtil videre. smiley

• #49   28. jan 2017 Øv, desværre er det stadigvæk som før.
    Men som dyrlægen sagde, så skulle vi give hende op til 1 måned før vi kan sige om der er andet galt som fx at lukkemusklen ikke fungere optimalt..

• #51   6. feb 2017 En skøn opdatering på Enya og hendes urin inkontinens.
    Hun er næsten helt tæt - der kommer lige lidt dråber når hun sover, men det er virkelig ikke særlig meget. Så det ser ud til, at det ender med, at hun bliver helt tæt. smiley

Det er blevet meget bedre her den sidste uges tid.

profilbillede
  • #54   6. feb 2017 Fantastisk nyhed smiley Så dejligt for den smukke tøs og hendes ejer smiley

• #57   6. feb 2017 skøn update for jer og ikke mindst for hunden

• #58   7. feb 2017 Hvor er det bare en dejlig nyhed smiley

• #59   2. mar 2017 Nu gik det lige så godt - men Enya er for 1 uge siden kommet i sin første løbetid, og nu er hun pludselig HELT utæt om natten (som før hun blev opereret) og skal ud og tisse mange gange men ikke ret meget ad gangen - ala blærebetændelse. Det gjorde hun også før og kort tid efter at hun blev opereret.
    Igår gik vi en tur på 15 minutter, og hun tissede 3 eller 4 gange, det plejer hun ikke. Men det kan selvfølgelig også være hormonerne, der driller. Det HÅBER jeg.

• #62   2. mar 2017 Hvem tør steriliserer en i forvejen urininkontinent tæve...

• #64   2. mar 2017 Min hund er også urininkontinent (her er det blæren, der er placeret forkert). Jeg har valgt ikke at lade hende operere, da jeg ikke kunne leve med risikoen.
    Hun blev steriliseret, da løbetid også drillede hendes urininkontinens, og alle dyrlæger, jeg snakkede med, sagde at sterilliseringen ingen effekt ville have på hendes urininkontinens (Snakkede med 4 stykker omkring det).

Den er blevet MEGET værre siden hun blev sterilliseret. Om den var blevet det alligevel eller om det er pga. sterilliseringen, kan jeg selvfølgelig ikke svare på.
    Så selvom de ikke kan blive noget, de er i forvejen, så kan det altid forværres. Det bør man have med i overvejelserne smiley

Jeg håber det bedste for din hund og at I finder en løsning, I kan leve med smiley

• #65   2. mar 2017 Jeg har hele tiden tænkt på risikoen ved at lade hende sterilisere, hun skal selvfølgelig ikke bruges i avl, og vi vil meget gerne have hende steriliseret af flere grunde... Men jeg er også bange for, at det bliver værre.

Nu ser vi lige, om det ikke går over efter løbetiden.

• #67   2. mar 2017 ½ år siden. Og hun fik kun fjernet æggestokke, netop for at gøre det mildest muligt.

Hun mangler ikke hormoner smiley (Er undersøgt).

• #69   2. mar 2017 det er jo så muligt at hun har "bare" har fået en blærebetændelse i forbindelse med løbetiden .... jeg fik i hvert fald en gang en forklaring om at de er mere udsatte for at der kommer bakterier op når de er i løbetid, så det kunne være I skulle tage en prøve ....

• #70   8. mar 2017 Enya er færdig med at bløde og er vidst det man kalder "højløbsk". Nu er vi samtidigt kommet der til, at urinen bare flyder ud af hende, selvom hun er vågen smiley

• #71   8. mar 2017 Åh nej det var da en skidt opdatering smiley

• #73   8. mar 2017 Oh, hvor irriterende smiley

Jeg håber virkelig det bliver bedre, så snart hun er ude af den løbetid smiley

• #74   8. mar 2017 Jeg har ikke snakket med dyrlægerne om det endnu, fordi jeg tror, at de vil sige, at vi skal kontakte dem når løbetiden er ovre (for at se, om det er pga. det)

Når løbetiden er ovre, uanset om der er en ændring eller ej, så vil jeg kontakte dem og høre hvad de tænker mht. sterilisation. smiley

• #76   8. mar 2017 Vi er obs på blærebetændelse. Hun havde det inden operationen og kom selvfølgelig i behandling. smiley

• #78   16. mar 2017 Det går bedre med hende. Nu er løbetiden ved at være ovre, og urinen flyder ikke SÅ meget, men lidt kommer der stadigvæk, vi ser det især når hun sidder/ligger stille.

• #79   16. mar 2017 Så er der vel håb endnu smiley

• #81   5. apr 2017 Jeg glemte helt at svare tilbage.

Det var blærebetændelse som kom i forbindelse med løbetiden. Det virker også til, at det har hjulpet på hendes drypperi.

• #83   29. apr 2017 Vi lavede en kontrol urinprøve, og den viste ingen bakterier, så efter 3 uger valgte jeg igen at snakke med dyrlægen, der opererede hende. Han sagde, at vi skulle prøve noget medicin, der får lukkemusklerne til at trække sammen.
    Hun startede på det igår aftes, og dét ser ud til at virke.

Kommentér på:
Urin inkontinent

Annonce