foder med høj fedt% {{forumTopicSubject}}
Inspireret af en anden tråd om fodring her i kulden.
Trille min gamle tæve har svært ved at tage på, jeg overvejer at supplere hendes foder op med noget foder med høj fedt% nu her når det er ekstra koldt og ellers hvis hun virker som om hun er ved at tabe sig lidt.
I tråden blev der snakket om RC 4800, findes der et lignende produkt i konfrit? Evt med en mindre mængde korn
jan 2008
Følger: 3 Emner: 1 Svar: 25
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.602
jul 2012
Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.051
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 239
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.991
Det er et godt ernæringstilskud til hud og til hjernen, men ikke til vægtøgning og vægttab.
Et godt afbalanceret foder i den rigtige mængde skal der til.
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Emner: 239 Svar: 3.352
jul 2012
Jeg regner med at generelt ville hun få det foder sammen med det andet, i kulde eller andet hvor hun risikere at tabe sig, vil jeg så skrue op for den høje fedt og ned for det almindelige.
jul 2012
Nu skal det ikke lyde sådan at hendes vægt går op og ned, det er ikke slemt længere efter hun er blevet steriliseret, men her i kulden, plejer hun gerne smide lidt igen, på trods af hun altid har jakke på når vi går og tager hensyn til hun ikke skal bruge energi på at holde varmen.
Men kunne også være man kunne bruge det pulver der, det må jeg lige kigge på
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.185
jul 2012
Hun får i forvejen både dåsemad og råt. Dåsemad tager hun ikke rigtig på af.
jul 2012
Hun skal ikke kun fodres med et foder med høj fedt% men jeg vil gerne kunne skifte rundt i de forskellige smagsvarianter i det foder vi bruger, så den kræsne dame ikke går død i det, også dermed kunne supplere med en smule ekstra fedt, da nogen af dem ligger lidt lavere end den vi bruger nu.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.991
Øhhh... det der som svar på det her:
Det giver ikke mening at justere vægt - hverken op eller ned - med fedt.
Det er et godt ernæringstilskud til hud og til hjernen, men ikke til vægtøgning og vægttab.
Et godt afbalanceret foder i den rigtige mængde skal der til.
Hvis du helst vil have at jeg ikke svarer dig, så bloker mig lige, for jeg gider da ikke at bruge energi på at skrive i en tråd og så få sådan en halvflabet kommentar tilbage...
Hvor kommer det dog fra?
jul 2012
Det har ALTID virket her hjemme at forhøje fedtet for at hun skal tage på.
Jeg kan ikke holde hendes vægt med den rette mængde foder eftersom jeg ikke har nogen planer om at tvinge mad i halsen på hende. Derfor prøver jeg at finde den rette kombination for hende, så jeg kan skrue en smule på fedt og kalorier, til tiderne hvor hun risikere at tabe sig.
Jeg kan gudskelov efter så mange år med hende, tage tingene lidt i opløbet, så derfor vil vægten forhåbentlig ikke stige og falde.
foder med høj fedt%