814 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Gør om natten Gør om natten

Godmorgen

Vores ung hund Enja på 10 mdr er begyndt på det seneste at forstyrre vores natte søvn. Noget som er begyndt fra den ene dag til den anden

Fx i nat omkring kl 00:00 der gør hun, og vi tænker at hun skal måske på toilettet så vi står op for at lukke hende ud.

Igen kl 01:50 begynder hun igen at gø og gø denne gang står jeg så op fordi det kunne jo være toilet besøg igen. Der var hun ude i 10 minutter

I morges da klokken var 07:00 begynder hun igen at gø. Denne her gang vare det i en halv time før min kæreste står op og går ned til hende og nu er der intet

Vi er ret kede af at vores natte søvn bliver ødelagt på den måde. De får aftensmad omkring kl 19
Igår blev den dog 19:30 men kom ud for at nat tisse kl 22:00

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gør om natten
  • #1   7. jan 2017 Jeg synes, hun lyder som en hund, der har lært, at I står op, når hun gør og derfor benytter sig af det. Måske fordi hun keder sig og har for meget energi til at kunne sove.

Jeg ved jo ikke, hvordan og hvor meget I aktiverer hende i løbet af dagen, så jeg ved ikke, om det overhovedet er sandsynligt, men det var min første tanke smiley

• #2   7. jan 2017 Se det kan godt være en mulighed. Men vi gør som vi plejer. De bliver luftet på tur 3 gange om dagen, de er ude og søge efter hundekiks i haven.

Men det er først startet for 2 dage siden og det er det som undre mig smiley

• #3   7. jan 2017 Jeg ved heller ikke om det er derfor. Det er ikke altid til at regne ud hvad der sker i hovedet på dem smiley
    Måske kan det også have noget med alderen at gøre - når hormonerne suser rundt i kroppen, kan de godt opføre sig lidt mærkeligt smiley

Men det er jo nogle aktive hunde, hun er blandet af, så jeg ville nok øge aktiveringen lidt uanset og se om det ikke kunne hjælpe. Lav noget træning på gåturene, lær hende nogle tricks eller brug nogle aktiveringsspil, hvis I har sådan nogle. Fodersøg er også altid godt, så godt at I allerede gør det smiley Apporttræning kan måske også være en god aktivitet for hende.

• #4   7. jan 2017 Hihi det har hun endnu ikke forstået hvad det skal bruges til smiley hun står bare og glor når
    man kaster noget

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 298
    #5   7. jan 2017 Min mors hund vil ud i haven voldsomt mange gange om dagen, når der ligger bare en smule sne/frost.
    Måske det er tilfældet ved jer? det har jo været frost de sidste 2 nætter

• #6   7. jan 2017 Okay, så er apport nok ikke lige sagen, men så kan I lave noget andet smiley

• #7   7. jan 2017 Hun er da bare ikke træt nok til at sove hele natten.
    I må i gang med noget mere mental stimulering om aftenen.

• #8   7. jan 2017 Altså - apporttræningen starter man jo ikke med at kaste et eller andet og så håbe på at hunden selv ved hvad apport er...

Hvis den aktivitet hunden oplever i sin hverdag er 3 gåture og lidt fodersøg, så skal der puttes noget mere ind, der kan stimulere de egenskaber, hunden har med sig.

Hun har brug for at bruge sit hoved....

• #9   7. jan 2017 En anden ting - hvordan ser det ud med første løbetid?

• #10   7. jan 2017 Det kunne jo også være at der har været en kat eller andet dyr som ikke plejer at være der som har været i haven.
    Det kan også have været noget hos en af jeres naboer.

Min gamle Malle opførte sig også underlig en sen aften. Hun gøede og ville ud over flere gange.
    Dagen efter viste det sig, at naboen havde haft indbrud.

Det ville bekymre mig, hvis det var noget som stod på hver nat, men fordi hunden er sær og gør en enkelt nat, det ville jeg nu ikke bekymre mig om.

• #11   7. jan 2017 Hun var i løbetid i sommers smiley

• #12   7. jan 2017 Og hun er 10 måneder nu? Det var godt nok tidligt, så har hun været 6 måneder eller derunder?

• #13   7. jan 2017 Hun er fra marts måned 2016 så hun burde være 10 mdr?

Ja det var hun, mener det var i juli eller august mdr. Hun var i løb

• #14   7. jan 2017 Wow - 4-5 måneder for første løb er godt nok tidligt. Hav et øje på det.

Det kan jo så - hvis hendes interval er kort - 4-5 måneder - så er det ved at være tid til løb igen nu.

• #15   7. jan 2017 Se det skulle ikke undre mig, fordi hun er begyndt at humpe meget igen. Fx slikker hun på tæppet og begynder at humpe

• #16   7. jan 2017 Ok - så er det nok der hunden ligger begravet...

Om jeg så må sige smiley

Gøeri om natten kan meget vel knytte sig dertil også.

Det lyder som om hun er ret hormonpåvirket, den stakkel.

• #17   7. jan 2017 det kan være der har været et dyr i haven

• #18   7. jan 2017 Min gjorde noget ligne fordi naboerne kørte, avismand osv.

• #19   8. jan 2017 Hvis hunden er i løbetid skal i være forsigtige med at lukke hende ud i en mørk have alene - det kunne jo være hun rent faktisk ikke var alene, og at gøeriet var afført af en lækker hanhunds tilstedeværelse udenfor døren...

Kommentér på:
Gør om natten

Annonce