gør om natten? gør om natten?
Min labradoddel tæve på 1 år, har i perioder somlille hvalp, gøet lidt om natten, det stoppede iforåret, sommeren var hun med på ferie, kunne sove fremmede steder med os, nu har hun også været i sin første løbetid, ca.1 md siden nu, det er stoppet, hun blev passet en enkelt nat, hos en ældre mand hun kender, for 3 dage siden , Ellers er der ikke sket ændringer i hendes liv.
Er der nogen der har oplevet det og hvad gør i? Hun har altid sovet alene i gangen uden problemer, vores soveværelse er lige op til gangen, hun kan lugte og høre os. Jeg havde indtryk af at hun gøede af sit spejlbillede, og satte et lagen over spejlet, det hjalp et par timer, tændte et vågeblus til hende, står op og beroligere, men det holder ikke så længe. (Vi har hund med aftale om den ikke er i soveværelset) ,dette har som sagt ej heller været et problem før??? Nogen ideer til os?
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 520 Svar: 12.522
sep 2016
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 9
okt 2018
Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.951
Hvordan det så løses ved jeg ikke - det er næppe realistisk at lade hunden stå og gø til den stopper af sig selv (og også synd, den gør det formentligt, fordi den ikke er helt glad ved at være der selv og/eller den keder sig).
Hvordan ser hundens dagligdag ud? Får den selskab nok, aktivering nok osv?
Er det vigtigt, den sover i gangen? - en kurv i soveværelset kunne evt være en nem løsning. Særligt hvis den er alene hjemme om dagen mens i er på arbejde - så bliver det jo mange akenetimer i døgnet
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 188 Svar: 10.599
En af grundene kunne være som nævnt at den er alene.
Det kunne også tænkes, at den kan høre et eller andet i haven, måske en kat, eller nogle grene der rammer vinduer og døre i blæsevejret.
Der kan være rigtig mange grunde til at den gør om natten.
Min venindes hund gøede også om natten, det viste sig at hun havde fået en mus ind i huset som kom frem og rumsterede om natten
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.938
Det handler måske egentlig om, at der har været en pause med resignation hos hende, så har hun været passet hos en, som måske har haft hende med i soveværelset (som man absolut også bør!) og nu savner hun jeres nærvær igen, fordi hun har oplevet, hvor rart det er at være sammen med sine mennesker.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
JEG tror at din hund har meget brug for den tryghed, som hendes mennesker giver hende. Og I "afviser" hende og hvis hun også er alene om dagen og ikke får lov at blive brugt mentalt (både pudel og labrador) er jagthunderacer og for intelligente og aktive til at være sofakartofler (Det ved jeg ikke om hun er, men jeg ved at en del af den blanding, bliver opfattet som pyntehunde )
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
maj 2009
Hvorfor deltager du ikke i din egen tråd?
jan 2007
sep 2016
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 9
voldsomt med en masse forudindtaget meninger.??
Det handler om noget hormonet efter løbe tid, godt min dyrlæge kunne komme med et kvalificerede svar
Jeg lade ikke min hund gø alene jeg går ud og trøster, men sådan er vi forskellige
Aktivering vi laver en masse til hoved og krop ,socialt . Men i er velkommen til at diskutere videre
okt 2018
okt 2018
Den er alene 8 timer om natten og sikkert 8 timer igen når du er på arbejde.. altså 16 af døgnets 24 timer.. så i bedste fald har hunden 8 timers social kontakt - det er bare ikke nok for et flokdyr. Undrer mig altså over man vælger at have hund så.
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 7.998
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 73 Hunde: 5 Emner: 34 Svar: 2.280
okt 2011
Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.548
maj 2009
Bare for at jeg aldrig kommer til at opsøge vedkommende.
Det er så godt nok første gang at jeg hører, at en hund begynder at gø om natten på grund af hormonerne fra løbetiden.
Kan du slet ikke selv høre, hvor dumt det lyder ?
Og hvis det var så vel, hvorfor er det så ikke beskrevet i en eneste bog ?
En dyrlæge kan ikke vide, hvorfor en hund gør om natten. Men din dyrlæge står måske ves siden af hunden hele natten og holder øje med, hvad der er galt ?
okt 2011
Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.548
Men det ville da være spændende at høre hvilken løsning, der så er? Ignorere og håbe det forsvinder af sig selv? Neutralisere?
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.120
Hos Hera tror jeg det handlede om at hun tager sin rolle som selvudnævnt vagthund meget seriøst, og når hun så ikke kan komme ud og holde vagt, sover hun i stedet.
Men klart det bliver værre hvis hun i en periode har lavet for lidt.
Jeg ville i øvrigt heller aldrig byde en hund, at sove alene om natten.
jan 2007
Så vil man stoppe det, må man gå til hunden inden den har været alene så længe, at den begynder at gø... Den gør jo fordi den mangler jer enten fordi den er ked af at være selv, eller fordi den keder sig (nej, hunde gør ikke pga hormoner efter løbetid - de kan få sværere ved at være selv mm., men så gør den fordi den er ulykkelig ved at være alene, ikke pga hormoner, men din hund har, lyder det til, altid haft lidt svært ved at være alene)
Personligt gad jeg ikke natteroderiet, så her kom hunden altså bare i soveværelset
gør om natten?