2.085 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Diana C
Diana C
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 9

gør om natten? gør om natten?

Min labradoddel tæve på 1 år, har i perioder somlille hvalp, gøet lidt om natten, det stoppede iforåret, sommeren var hun med på ferie, kunne sove fremmede steder med os, nu har hun også været i sin første løbetid, ca.1 md siden nu, det er stoppet, hun blev passet en enkelt nat, hos en ældre mand hun kender, for 3 dage siden , Ellers er der ikke sket ændringer i hendes liv.
Er der nogen der har oplevet det og hvad gør i? Hun har altid sovet alene i gangen uden problemer, vores soveværelse er lige op til gangen, hun kan lugte og høre os. Jeg havde indtryk af at hun gøede af sit spejlbillede, og satte et lagen over spejlet, det hjalp et par timer, tændte et vågeblus til hende, står op og beroligere, men det holder ikke så længe. (Vi har hund med aftale om den ikke er i soveværelset) ,dette har som sagt ej heller været et problem før??? Nogen ideer til os?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Oprette stikkontakt. 500 kr.
  • Samling af Ikea opbevaringskombination 1.500 kr.
  • Samling af Ikea Pax skab ned Hasvik skydedørslåger 200x201x66 1.000 kr.
  • køleskab bipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gør om natten?
  • #1   4. nov 2020 Har I lukket dør ind til soveværelset - eller et børnegitter? Jeg tænker at "adskillelsen" bliver noget blidere, med et gitter en med en dør, så hvis det ikke er et gitter, var det måske værd at prøve?

• Diana C
    Diana C Tilmeldt:
    sep 2016

#2   4. nov 2020 der er lukket, jo vi kan prøve gitter, tænker det pussigt det lige kommer igen, er det teenageren i hende, noget med løbetiden?

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #3   4. nov 2020 Det er vel ikke så pudsigt.. hun er ved at blive voksen. Trænger til mere aktivitet og mere kontakt med mennesker end da den var hvalp og sov mere.

• #4   4. nov 2020 Du belønner hende jo sådan set for at gø - når hun gør, går du ud og beroliger hende = hun får opnærksomhed/selskab. Så måske det egentlig bare handler om, at hun er ved at opdrage dig smiley

Hvordan det så løses ved jeg ikke - det er næppe realistisk at lade hunden stå og gø til den stopper af sig selv (og også synd, den gør det formentligt, fordi den ikke er helt glad ved at være der selv og/eller den keder sig).

Hvordan ser hundens dagligdag ud? Får den selskab nok, aktivering nok osv?

Er det vigtigt, den sover i gangen? - en kurv i soveværelset kunne evt være en nem løsning. Særligt hvis den er alene hjemme om dagen mens i er på arbejde - så bliver det jo mange akenetimer i døgnet

• #5   4. nov 2020 Enig med Michelle, hvis også i er på arbejde, så er det godt nok synd for hunden med de mange alene timer
    En af grundene kunne være som nævnt at den er alene.
    Det kunne også tænkes, at den kan høre et eller andet i haven, måske en kat, eller nogle grene der rammer vinduer og døre i blæsevejret.
    Der kan være rigtig mange grunde til at den gør om natten.
    Min venindes hund gøede også om natten, det viste sig at hun havde fået en mus ind i huset som kom frem og rumsterede om natten

• #6   4. nov 2020 Er det ikke lidt ukorrekt at skrive, at det altid har været problemfrit, at hun sov i gangen, når hun også gøede derude som hvalp?

Det handler måske egentlig om, at der har været en pause med resignation hos hende, så har hun været passet hos en, som måske har haft hende med i soveværelset (som man absolut også bør!) og nu savner hun jeres nærvær igen, fordi hun har oplevet, hvor rart det er at være sammen med sine mennesker.

• #7   4. nov 2020 Din hund har jo aldrig været tryg? Du har lavet flere opslag om den skrøbelige psyke smiley

JEG tror at din hund har meget brug for den tryghed, som hendes mennesker giver hende. Og I "afviser" hende og hvis hun også er alene om dagen og ikke får lov at blive brugt mentalt (både pudel og labrador) er jagthunderacer og for intelligente og aktive til at være sofakartofler (Det ved jeg ikke om hun er, men jeg ved at en del af den blanding, bliver opfattet som pyntehunde ) smiley

• #8   4. nov 2020 Altså skulle jeg vælge mellem at sove sammen med hunden og ikke at sove fordi hunden gør - så ved jeg godt hvad jeg valgte..

• #10   4. nov 2020 Diana, hvor er du henne?
    Hvorfor deltager du ikke i din egen tråd?

• #11   4. nov 2020 Hvorfor må hunden ikke være i soveværelset? Hunden kunne vel fint sove i soveværelset - det betyder ikke, at den behøver være i sengen, men en kurv i samme rum som jer vil formentligt løse problemet, hvis det ikke handler om aktivering, men om, at den ikke er helt tryg ved at være selv om natten

• Diana C
    Diana C Tilmeldt:
    sep 2016

#12   5. nov 2020 Ja det er sjovt i sidder og skriver til hinanden.
    voldsomt med en masse forudindtaget meninger.??
    Det handler om noget hormonet efter løbe tid, godt min dyrlæge kunne komme med et kvalificerede svar
    Jeg lade ikke min hund gø alene jeg går ud og trøster, men sådan er vi forskellige
    Aktivering vi laver en masse til hoved og krop ,socialt . Men i er velkommen til at diskutere videre

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

#13   5. nov 2020 Hvem er den dyrlæge?

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

#14   5. nov 2020 uanset om du vil anerkende det eller ej.. din hund er ensom og keder sig.. ellers ville den jo sove om natten.
    Den er alene 8 timer om natten og sikkert 8 timer igen når du er på arbejde.. altså 16 af døgnets 24 timer.. så i bedste fald har hunden 8 timers social kontakt - det er bare ikke nok for et flokdyr. Undrer mig altså over man vælger at have hund så.

• #16   5. nov 2020 Jeg ville skifte dyrlæge, et lyder helt hen i vejret

• #17   5. nov 2020 Mon nu ikke TS hører det hun vil høre;) det er altid lettest hvis man bliver bekræftiget i at man ikke selv laver fejl men hvis nogen Har et fingerknips råd som vupti får køteren til at holde mund og lægge sig roligt hen uden at være “krævende” så er det da lettest smiley på billederne i bladene ser det så pænt ud når hunden ligger der i sin kurv og ser nydelig ud midt i det nydelige Men travle hjem smiley

• #18   5. nov 2020 Hvad kan du bruge dyrlægens svar til? Hvad foreslår dyrlægen som løsning?

• #19   5. nov 2020 Må jeg godt få dyrlægens navn ?
    Bare for at jeg aldrig kommer til at opsøge vedkommende.
    Det er så godt nok første gang at jeg hører, at en hund begynder at gø om natten på grund af hormonerne fra løbetiden.
    Kan du slet ikke selv høre, hvor dumt det lyder ?
    Og hvis det var så vel, hvorfor er det så ikke beskrevet i en eneste bog ?

En dyrlæge kan ikke vide, hvorfor en hund gør om natten. Men din dyrlæge står måske ves siden af hunden hele natten og holder øje med, hvad der er galt ?

• #21   5. nov 2020 Nu er det jo ikke første gang i historien, at hundeejere tilpasser dyrlægers svar, så det passer bedre ind. Så at hænge en dyrlæge ud, er ikke rimeligt.

Men det ville da være spændende at høre hvilken løsning, der så er? Ignorere og håbe det forsvinder af sig selv? Neutralisere?

• #22   5. nov 2020 Hera har også været styg til at gø om natten. Det blev løst ved at jeg sørgede for at hun ikke kunne komme ud fra soveværelset om natten ( hendes vandskål kom naturligvis med smiley )

Hos Hera tror jeg det handlede om at hun tager sin rolle som selvudnævnt vagthund meget seriøst, og når hun så ikke kan komme ud og holde vagt, sover hun i stedet.
    Men klart det bliver værre hvis hun i en periode har lavet for lidt.

Jeg ville i øvrigt heller aldrig byde en hund, at sove alene om natten.

• #23   5. nov 2020 Diana - ingen har sagt, at du skal lade hunden gør om natten (faktisk skrev jeg, der var synd). Men ved at gå ud, når den gør, får dem belønning for at gø "vovov, jeg vil have selskab", du går ud og trøster, hunden fik det den ønskede).

Så vil man stoppe det, må man gå til hunden inden den har været alene så længe, at den begynder at gø... Den gør jo fordi den mangler jer enten fordi den er ked af at være selv, eller fordi den keder sig (nej, hunde gør ikke pga hormoner efter løbetid - de kan få sværere ved at være selv mm., men så gør den fordi den er ulykkelig ved at være alene, ikke pga hormoner, men din hund har, lyder det til, altid haft lidt svært ved at være alene)

Personligt gad jeg ikke natteroderiet, så her kom hunden altså bare i soveværelset

Kommentér på:
gør om natten?

Annonce