Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp, foder- olivers ?
  • #1   18. jan 2017 Lad være med at gå op i gram. Kig på din hvalp, er den for tyk skal den have mindre og er den for tynd skal den have mere. Ribbenene skal hun anes gennem huden/ mærkes tydeligt og hvalpen skal have tydelig talje.

Min erfaring er at de gram der er angivet på posen (hundefoder generelt) er for meget i forhold til hvad hvalpen har brug for. Hvilket jo giver mening, for jo mere hvalpen spiser, jo mere foder bliver det købt. smiley

• #2   18. jan 2017 Anne Julie.

Det er lige præcis mit problem. Hun er min første hvalp, så støtter mig selvfølgelig meget op af hvad der står. Og hun skal nu have 315 gram. Og det spiser hun slet ikke i løbet af et døgn. Men tror jeg fremover vil se på hvalpen som du siger smiley

• #3   18. jan 2017 Hvor mange gange om dagen fodrer du?
    For 75-100 gr. tre gange om dagen lyder ikke helt skævt til en lab smiley

Men må indrømme, at jeg ligesom Anne Julie aldrig har vejet foder af til mine hunde. Hverken hvalpe eller voksne. Det bliver løbende justeret en lille smule, alt efter, hvordan deres foderstand er.

• #4   18. jan 2017 Karina: hun får morgen og eftermiddag, og så lidt til træning. Men hun er slet ikke op på hvad hun skal. Men moderen er kræsen og efterlader ofte mad, det samme med hende jeg har. Så det må hun have arvet.

• #5   18. jan 2017 Hvis hun ellers er i pæn foderstand, så ville jeg ikke være bekymret.

• #6   18. jan 2017 Karina det er hun. Hun var lidt for tyk, men har tabt sig og blevet fin at se på nu.

• #7   18. jan 2017 Nogle hvalpe har ikke den store appetit altid, så bare hun ikke er for tynd, så giver du bare hvalpen det foder som den nu kan spise smiley

• #8   18. jan 2017 Når det er din første hvalp, så kan jeg godt forstå du er i vildrede. Det er en jungle, og man vil jo kun sin hvalps bedste. smiley

• #10   18. jan 2017 Jeg fodre med Olivers og har gjort det fra jeg fik min første egen hund, for lidt over 2 år siden. smiley
    Alle vores fire hunde er vokset op på det foder, og får nu deres voksenfoder.

Jeg har læst hvad de skulle have på posen, og så selv reguleret efter huld, aktivitetsniveau og hvad de ellers har fået i løbet af dagen.

• #12   18. jan 2017 Jeg har fodret de sidste 3 hunde med Olivers fra de var hvalpe.
    Jeg har aldrig fodret med så meget som der står på pakken trods det at jeg har højernergiske hunde.

Tag det som vejledende og kig på hunden smiley

Vi vejer i øvrigt foderet - justerer op og ned med 10 grams intervaller når de skal lidt op og ned i vægt...

Kommentér på:
Hvalp, foder- olivers ?

Annonce