{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
535 visninger | Oprettet:

Man må skyde løse hunde {{forumTopicSubject}}

Ja der blev jeg overrasket

Hvis ejeren indenfor det sidste år er blevet advarret har man ret / lov til at skyde hunden hvis den uretmæssigt befinder sig på ens grund.............

Hvis der er nogen hvis hund til stadighed stikker af, skulle man måske gøre lidt mere for at sikre at den ikke gør det igen.............

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Man må skyde løse hunde
  • #1   26. nov 2006 hmmm der er sgu en EJER jeg har lyst til at skyde for altid at ha hans hund løs... må man ikk det??

• #2   26. nov 2006 Du kan vel bare sige du ramte forkert...... *gg*

• #3   26. nov 2006 det er sgu løsningen!!! er ved at være træt af at måtte stille mig imellem Louie og en løbende rottweiler. bare fordi han har en idé om at "det handler ikk om lovgivning men om hundeopdragelse" klamme bums!!

• #4   26. nov 2006 Man skal bare huske at man skal have jagt tegn og jagtret til der hvor man vil skyde den. .....

Men vi har af og til snakket om at få en hanhund der bliver ved med at komme her kastreret...Og så lade ham rende igen. Ejeren har godt nok hentet den her et par gange, men han trækker bare på skuldrene og mener at når han er på arbejde kan han jo ikke holde hunden hjemme.....

• #5   26. nov 2006 Annika: dét tror jeg ikk man må. mærkeligt egentlig!! det er pisse irriterende når folk ikk fatter at deres løse hunde er til gene!

• #6   26. nov 2006 Det ved jeg godt man ikke må- men vi fortæller jo ikke det var os hvis vi gjorde det.... Og skyde den må vi.....

• #7   26. nov 2006 Ja, man skal dog have jagttegn og våbentilladelse som Annika også siger..

Og ja, så skal ejeren af den strejfende hund være blevet advaret..

• #8   26. nov 2006 Vi har advaret ejeren, og klaget MANGE gange til politiet.
    Normalt elsker jeg hunde- men jeg har en kennel og gider altså ikke ha gadekryds fordi han ik gider holde sin p..hund hjemme. (har jeg haft en gang)
    Sidste gang jagede vi den næsten helt hjem på vores crosser.

• #9   26. nov 2006 ..........Man kan jo aflevere hunden til politiet hver gang den kommer............. Mon så ikke de også bliver trætte af den ???

• #10   27. nov 2006 Hvad fa´en er det egentlig for noget!?

Må sgu indrømme, hvis der var nogen der bare så meget som krummede et knurrehår på min hund. Så blev jeg MORDER!
    Selvfølgelig skal ejeren da have 200% styr over sin hund og ikke lade den rende rundt for sig selv, men man kan da ikke skyde en hund, eller lade den blive kastreret uden ejerens viden.
    Hvor jeg bor er der nogle "Hjemløse" der har deres hunde rendende og ja de har ikke en skid styr over deres hunde og ja, det er PISSE irriterende, men jeg kunne da ALDRIG finde på at gøre dem noget.

• #11   27. nov 2006 Rene, jeg kan give dig en situation, hvor det her skete.. Det var vist i foråret (kan jeg ikke huske)..

Men en nabo til en ven, lod sin hund rende ude og jage vildtet, der blev skræmt fra vid og sans.. Den dræbte det, den fangede men lod det ligge..

Dette var ikke en enkelt forteelse, og han fik mange advarsler.. Til sidst blev hunden skudt.. I sådan et tilfælde synes jeg det er ok.. Manden er blevet advaret så mange gange uden at prøve at gøre noget ved det..

Det synes jeg så er ok.. Jeg synes ikke det er ok, hvis det blot er en enkelt gang.. Og det vil politiet heller ikke.. For der bliver en undersøgelse.. Det gjorde der også i ovenstående tilfælde.. Og så kan man jo risikere at miste sit jagttegn mv, hvis det er ikke er en berettiget aktion..

• #12   27. nov 2006 Jeanette>> Ved sgu ikke om det ligefrem er iorden, at skyde dem, men synes derimod, at politiet bør gør det som de gør, når der har været problemer med vores MEGET farlige "KAMP"-hunde. (ta´r dem med sig og lade dem blive aflivet).

Men kan da sagtens forstå at folk kan finde på at gøre det, hvis det hele tiden gentager sig.
    Ved ikke selv hvordan jeg ville have det, hvis det skete for mig og der ikke blev givet andet en advarsler til den MEGET dårlige hunde ejer, som personen da tydeligvis er.

• #13   27. nov 2006 Jamen, der SKAL gives advarsler først!!! Det er jo det, der er pointen.. Man må ikke "bare" gå ud og skyde som det passer en...

• #14   27. nov 2006 Nej det er jeg godt klar over, men inden man når så langt til at skyde løs, så burde policen sgu have gjort noget.. Havde det nu været sådan en hund som min. Så skulle du bare have set, hvad de havde gjort. Så var han sgu blevet sat på "dødsgangen" med det samme og aviserne havde skrevet spalte op og spalte ned.

• #15   27. nov 2006 Ja, jeg er enig.. Politiet skal indover først.. men hvis de ikke kan gøre noget..

Jeg er sikker på at politiet havde været indover i den sag jeg nævnte..

Men de gjorde intet...

• #16   27. nov 2006 Er sikker på, at vi har den samme mening, men det er sgu en synd at politiet ikke gør noget mere, ved sådan noget.. Det er jo også lige frem at fremprovokere de jagt enskaber hunden har og det kan helt sikkert i sidste ende resikere at gå ud over et menneske.

Den ejer der har/havde denne hund, håber jeg virkelig ikke, MÅ holde hund, eller anden form for dyr mere.

• #17   27. nov 2006 De har skam en anden hund:-( Men den stikker ikke af åbenbart.. Ellers har de lært deres lektie...

Min mor arbejder sammen med ham, der skød.. Derfor jeg ved, hvordan tingene var.. Sagen var i aviserne, men det var jo udfra ejerne af den dræbte hund's synspunkt, så man fik ikke hele sandheden...

Tror også vi er enige... Og det er trist, at det skal være nødvendig at nå så langt som til at måtte skyde hunden:-(

• #18   28. nov 2006 Det er jeg sgu da ked af at høre. Håber så at de denne gang kan passe bedre på deres nye hund.

Der er jo altid 2 sider af samme historie. Så jeg plejer at trække havdelen fra hver historie og så sætte dem sammen. Hehe...!

• #19   28. nov 2006 Ja sådan noget lignende.. Men nu mente ham, der skød ikke, at det var nødvendigt at forsvare sig selv og da slet ikke til Ekstrabladet, så det blev en ret ensidig historie:-)

Jeg gjorde så mit bedste for at forsvare ham herinde, da folk flippede sidelæns...

• #20   29. nov 2006 Det kunne jeg godt forstille mig at de gjorde, for det er jo en hund det går ud over. Hehe..!
    Ekstrabladet havde vel okgså bare omformuleret hans hans ord, hvis han havde ladet sig udtale sog til dem. smiley

• #21   29. nov 2006 Ja det er jo det.. Og det var også derfor han ikke ville udtale sig.. Forståeligt nok..

Kommentér på:
Man må skyde løse hunde

Annonce