{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.353 visninger | Oprettet:

Kronisk nyresvigt :'( {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en shih tzu pige på 10 mdr.
Allerede da vi fik hende tissede hun mere end normalt, og drak mere.
Vi gik til dyrelægen med hende, og hun var igennem så mange ting at jeg ikke kan huske det ene fra det andet.
De måtte opgive at finde 100 procent ud af hvad hun fejler. På hospitalet kunne de se at hendes nyretal var for høje, men at nyrerne fungerede som de skulle.
Når vi er på arbejde kan hun holde sig i 8 timer, og kan holde sig 10 timer om natten.
Så vi havde jo faktisk indstillede os på at det nok ikke var så slemt alligevel, men her i den sidste uge har hun kastet op hver dag på nær en. Det er om morgnen og nogle gange efter hendes aftensmad smiley
Mit spørgsmål er om der er nogle der har haft hund med kronisk nyrelidelse, som kan fortælle mig hvordan det forløb, og hvor gammel hunden blev?
Og om i kan nikke genkendende til noget at min historie
PS hun er frisk og glad, og appetit og lege mæssigt er hun som alle andre hunde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kronisk nyresvigt :'(
  • #2   13. feb 2017 nu er det jo ikke sikkert at opkastningerne har noget med det andet at gøre ... så bliver det ved ville eg nok søge dyrlæge ....

    sæt hende evt, nogle dage på skånekost .... kylling der koges med ris ... husk der skal den dobbelte mængde vand end normalt til ris, og det skal koge 40 minutter...

    får hun kun mad en gang kan det have noget med mavesyre at gøre .. så ville give små portioner 3 gange om dagen nogle dage....


  • #3   13. feb 2017 Jeg tænker altså at i er nød til at få hende ordenligt udredt. Opkastningerne har ikke nødvendigvis noget med nyrene at gøre.

  • #6   13. feb 2017 Jeg må med dårlig samvittighed inrømme at jeg ikke længere har overblik over hvilken undersøgelser der er blevet taget. Vores egen dyrelæge sendte os videre på Karlslunde dyrehospital som heller ikke vidste hvad det er, så de måtte få hjælp fra Tyskland som overraskende nok heller ikke kan finde ud af det??
    Det eneste de mange prøver har gjort er at fortælle hendes nyretal er for høje, og hendes nyre ser normale ud ??
    Vi og så frustreret over at vi ikke bare kan få et svar så vi ved hvor vi står. Og dyrelægerne sagde bare at vi skulle komme igen om et år og få lavet prøverne igen.
    Men tænker at det måske kunne være fordi hun kun var 4-6 mdr da hun fik dem lavet, måske var nyrerne ikke fuld udviklet??
    Men må ringe til Karlslunde i morgen og høre hvad de siger ??
    Det er bare så frustrerede når dyrelægen ingen svar kan give!!
    Men mange tak, vi vil helt sikkert købe nyt foder til hende med det samme


  • #7   14. feb 2017 Der er altså forskel på at være nyresyg og have nyresvigt! Kronisk nyresvigt er ikke noget hunden kan leve med ret længe. Et midlertidigt nyresvigt, hvor nyrene kommer igang igen behøves ikke at være fatalt. At have dårligt fungerende nyrer kan hunden godt leve med såfremt den behandles derefter. Min Dober haft nyresvigt i forbindelse med en Leptospirose infektion. Hendes nyrer er skadede af infektionen, men der nok nyrekapacitet tilbage til at hun kan leve et normalt hundeliv. Det var et sej omgang om hun var fx på nyrediæt i knapt 1 år før tallene var i normalområdet igen.
    På Fakse dyrehospital har de en dyrlæge (Anette Sporh), der er ekspert i det der hedder 'intern medicin' herunder nyrer. Hende vil jeg råde jer til at tage kontakt med, så i kan få en ordentlig udredning af hvad, der er galt med jeres hund og hvordan hendes fremtidsudsigter er. Det var hende der reddede min hunds liv.
    Det er simpelthen for lamt at nogle dyrlæger beder jer komme igen om et år og få lavet prøverne om. 1 år er lang tid for en hund med dårlige nyrer og får den fx ikke en diæt, der skåner nyrene så kan den altså være død om et år.
    PS. Nyrene er fuldt udviklede når hvalpen fødes, så det er ikke det der har gjort tallene slemme da hun var 4-6 mdr gammel.


  • #10   19. feb 2017 Vores dyrelæge mener ikke at det har noget med nyrerne at gøre at hun brækker sig, så hun er blevet sat på skåne diæt i et stykke tid. og hun har ikke brækket sig siden hun blev sat på det!! smiley
    Hun skal dog alligevel tilses af dyrelægen, da det måske kan skyldes noget andet. Men vi er så glade for at hun ikke har brækket sig siden??
    Mange tak for svar alle sammen?


  • #13   22. feb 2017 Det er bare skåne diæt. Hun får kogt kylling, ris, torskerogn og havregrød.
    Og et enkelt kødben om dagen smiley


  • #16   23. feb 2017 Vi har fået en seddel fra dyrelægen omyvad vi skal give hende og hvor meget.
    Hun skal pt have det, for at hun ikke kaster mere op, og først der kan vi begynde på speciel tørfoder.


Kommentér på:
Kronisk nyresvigt :'(

Annonce