{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
671 visninger | Oprettet:

At avle med HD... Fortsat {{forumTopicSubject}}

Jeg tillader mig lige at linke til en tråd jeg oprettede tidligere, da jeg har fået en kommentar som jeg synes fortjener at blive set og læat af jer som deltog i debatten. Det er ikke noget jeg vidste så måske heller ikke noget i ved.

Det er det citat jeg har sat ind i et af mine sidste indlæg omkring Tæver løbetid og HD.

/ Trine

(link fjernet)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At avle med HD... Fortsat
  • #1   27. nov 2006 Hmmmm, min første boxer havde E hofter og hendes løbetid startede hos dylle, mens vi ventede på at komme ind til HD-røntgen......gad vide.....?

  • #2   27. nov 2006 Ja Det er jo ret væsentligt at vide om der er hold i den hypotese...

  • #3   27. nov 2006 Det er for mig at se en ammestuehistorie.

  • #4   27. nov 2006 Amalie gør man ikke...?

    Som der skrives så er det en hypotese og jeg er ikke klar over hvor meget man har forsket i denne hypotese, men det er da værd at tage med i sin planlægning hvis man skal have taget røgent billeder og ens tæve er i løb blot min tanke. Jeg siger hverken det er rigtig eller forkert, men da min tæve var i løb a hun fik taget sine billeder kunne det da være interessant at få taget de næste billeder når hun ikke er i løb og se om der er nogen forskel.


    Manne. Nej det synes jeg heller ikke man skal, altså avle på hunde med HD, men hvis du læste min tidligere tråd vil du forstå mit dilemma. Jeg vil i mit tilfælde ikke anse det som at puste til nogen ild da kun to er mærket med prædikatet HD så langt tilbage som det kan spores.

    Desuden har jeg fra en meget respekteret kilde fået at vide at to A hofter ikke nødvendigvis avler A hoftebørn, der sker afvigelser til tider hvilket ses hos min tæve og en søster til hende.

    Men det var nu ikke for at tage spørgsmålet om HD og avl op til debat igen - jeg har fået de svar jeg behøver, men blot for at orientere andre om denne hypotese.

    / Trine


  • #5   27. nov 2006 Hejsa

    Jo tak, det er et ret spaenende land. Men jeg tager hjem idag, saa der venter en lang tur forude.

    Jeg er ovre at besoege en ven. Men nu kan jeg da prale af, at have set Det Hvide Hus:)

    Ang. HD, hvis du kigger under hundeweb, under hvalpestatistik, saa regner DKK HD status B under kategorien fri. Saaledes at A-B er Fri, og saa er der let, middel og svaer grad.

    Anyway, uanset hvad du vaelger saa er det vigtigste, at det er gjort for at forbedre racen, og det er jeg sikker paa, at hvis du vaelger at faa hvalpe, saa har du ogsaa taenkt det noeje igennem.

    og som der er andre, der skriver, saa er der mange hunde, der lever med HD uden at man laegger maerke til det.......maaske foerst, naar den bliver gammel. Det vigtigste er bare ikke at fortaelle hunden, at den har HD...LoooooooooL. Kender selv en, der har en Skt. Bernhard, der har E i hofterne, men den har det fint, og har faktisk haft et kuld hvalpe(foer der kom restriktion med at hundene max maatte have C) Og den har ikke aendret sig overhovedet, altsaa den er ikke blevet ringere af den grund.


  • #6   27. nov 2006 Glemte lige at sige, at grunden til, at der opstaar HD ved hunde, der normalt ikke laver HD, altsaa begge foraeldre kan godt have lavet hvalpe foer, unde at der har vaeret HD i hvalpene. Det kan bare skyldes kombinationen i sig selv, altsaa at han og taeve ikke passer sammen genetisk.

  • #7   27. nov 2006 Ja føj det er en laaaaaaang rejse hjem - men det er dejligt at du har nydt dit ophold derover.

    Velkommen hjem Lykke!


  • #8   27. nov 2006 Trine - Selv tak for gode input
    Jeg har også hørt historien om løbetid og HD. sørger altid for at tæverne er MELLEM løbetid - better safe than sorry!


  • #9   27. nov 2006 Ja om der er hold i påstandene / hypotesen eller ej kan vi ikke vide med 100% sikkerhed da der ikke foreligger et officielt resultat af foskning på området - man man kan som sagt forhindre at fået hunden undersøgt hvis den er i løb - det kan da aldrig skade, og hvis det er sandt er det jo forbavsende lidt der skal gøres for at stille sin hund i et dårligere lys mht til resultatet.

    Men jeg vil forsøge det nye foder J/D og få taget billederne om inden næste løbetid. Og så bliver det jo interessant at se om der er nogle væsenlige forandringer - og det skulle da ikke være til det værre!

    God aften til jer alle fra Athene og Trine


  • #10   27. nov 2006 der skulle selvfølgelig stå... er det forbavsende lidt, der skal gøres forikke at stille sin hund i et dårligere lys...

    Gotta go now....


  • #11   1. dec 2006 Stort tak til alle for indput og gode synspunkter.

    / Trine


Kommentér på:
At avle med HD... Fortsat

Annonce