{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.257 visninger | Oprettet:

Vil du være med i "Projekt Privat Hundeskov" i Storkøbenhavn? {{forumTopicSubject}}

Som nogle af jer måske husker, så har jeg i noget tid puslet med tanken om at etablere et (indhegnet) fristed.
Til dem med hunde uden stabilt indkald, eller med stort jagtinstinkt, eller med angst for andre hunde - eller bare nogle, der gerne vil kunne gå i fred og ro.

Jeg synes nu, jeg har fundet STEDET.... Mere end 20.000 kvm. skov. Helt ugenert beliggende på en blind stikvej. Og kun 25 km. fra Rådhuspladsen i København - ud mod Roskilde.

"Driftsomkostninger" pr. år vil være omkring 60.000kr. (afdrag på lån, ejendomsskat, renovation osv.)
Det mest "rene" ville være, at købe det via en forening eller et ApS - hvis man var 12 ville det koste 5.000 kr. pr mand om året, og som medejere, ville man formentlig/forhåbentlig hjælpes ad med at passe på området.
"Indskud" kunne være 10.000 kr. til udbetaling og til at etablere hegn og P-plads.
En Andelshaver kunne naturligvis altid sælge sin andel videre.

Én anden mulighed er, at én køber det, og man så kan leje det på timebasis, eller købe måneds/årskort, men så tror jeg ikke, at der vil være nær så meget ansvarsfølelse?

Hvad tænker I?Kan vi lave et fælles HG-projekt af de helt store? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil du være med i "Projekt Privat Hundeskov" i Storkøbenhavn?
  • #3   9. mar 2017 Herover får man ikke en hektar for under 500.000. Ikke så tæt på Købehavn.

    Der er tre områder til salg derude i området i øjeblikket. Alle på mellem 20- og 25.000 kvm.
    Den billigste koster lige omkring 1mio - og den dyreste 2..
    Den til 2, der er det marker.
    De to andre til henholdsvis 1mio og 1.75 er begge skov-områder.
    Forskellen er bare, at der ligger et fritidshus på den ene (som dog ikke er bedre, end at det bør rives ned)

    Det er HELT sindsygt med de priser...



  • #4   9. mar 2017 Som boende i Roskilde, er jeg lidt nysgerrig på, hvor det ligger, det jord/område du har fundet?

  • #6   9. mar 2017 Haha Troels - jeg er selv DYBT forelsket i noget tilsvarende til 2,3 mio. ved Randers.
    Men priserne er noget anderledes herovre. For 2,8mio kan du nærmest kun få en byggegrund på 700kvm på Amager fx.
    Tre huse fra mig er der lige blevet solgt et nybygget hus på 144kvm - på en grund på omkring 670kvm.
    Det er solgt for 4,95 mio.....


  • #7   9. mar 2017 Kicki - det er flere forskellige muligheder omkring Herringløse, Sengeløse og Vridsløsemagle. Nogle af dem er annonceret til salg - andre er bare nogle, jeg har fået nys om gennem netværk smiley

  • #8   9. mar 2017 Er holdt op med at kigge på hvad den slags ejendomme koster i Jylland. Man bliver bare deprimeret smiley Ville elske at flytte til Jylland hvor der er billigere, mere tilgængelig natur osv osv. Problemet er bare at de arbejdspladser der er relevante for både min mand og jeg lige pt desværre kun ligger i Københavnsområdet.
    Karina: Dit projekt lyder virkelig spændende smiley , men vi leder selv efter et stykke jord på Køge-egnen: et par hektar med en nedrivningsklar ejendom og vi er godt klar over at det ikke bliver billigt. Så jeg vil ikke binde penge i noget andet lige nu smiley


  • #9   9. mar 2017 Mette - DET forstår jeg godt. Jeg ville også gerne selv have en ejendom med jord til, men jeg er så bundet til Amager, og herude er det umuligt. Så det her er lige nu mit bedste bud på en kombination.

  • #10   9. mar 2017 A pro pos hundeskov så var jeg på familiebesøg i Jylland i week-enden og vi besøgte den fedeste hundeskov. Den jydske skovhave. 14 Ha, spændene med alle de forskellige træarter, stor nok til at man kunne gå en fin lille tur. Hundeejerne viste hensyn til hinanden og der var plads nok til at hundene ikke gik i rumpen på hinanden hele tiden og kunne komme væk fra hinanden. Vores to hunde fik mødt en masse hunde og leget. Vi mødte sågar en anden Dobertæve. Så Perle fik endelig leget med en anden hund, der til fulde forstod det fede i at løbe rundt i store cirkler i lang tid og en gang i mellem stoppe op og råbe VOV ind i hovedet på hinanden og så løbe videre. Det var rigtig skægt at se hvordan de to spottede hinanden på lang afstand og promte engagerede sig i leg. De andre hunde der var på stedet eksisterede slet ikke for dem. Hvilket betød at Clinton faktisk blev en smule jaloux og småsur over at de ikke inkluderede ham i legen. Han fandt så tilgengæld en huskyhan at fise rundt sammen med.
    Jeg har ikke været i en hundeskov i mange år pga dårlige erfaringer med dem der er i hovedstadsområdet. Men næste gang vi skal på besøg deroppe, så går turen bestemt også forbi den jydske skovhave smiley


  • #11   9. mar 2017 Lyder som en rigtig dejlig oplevelse Mette. Jeg har også haft nogle fede ture i hundeskove i Jylland og på Fyn. Skønne store områder, som man nærmest har for sig selv.



  • #12   9. mar 2017 Super fedt initiativ! Desværre er det for langt sydpå til os - vi gemmer os jo helt oppe i den nordligste del af sjælland smiley

    Men ja, jeg ville også ønske at vi kunne pakke både familie, venner og arbejde sammen, for så var vi smuttet til Sverige i stedet. Der får man virkelig meget hus og bil for pengene - og natur smiley


  • #13   9. mar 2017 Mette, hvis du kommer forbi Hillerød nogensinde, så er Præstevangen en dejlig hundeskov. Dog uindhegnet, jeg har bedst erfaring med de uindhegnede skove, der er færre mennesker og mere hensyn på en måde...

    Karina, det lyder som en fed ide! Jeg har slet ikke råd til den slags pt, men måske engang om nogle år, hvis jeg bliver i Kbh, kunne jeg godt finde på at engagere mig i sådan noget smiley


  • #14   9. mar 2017 Hvis der bliver mulighed for at leje sig ind, så vil jeg rigtig gerne høre mere, men da vi ikke har bil, synes jeg det bliver mange penge at binde sig op på, for få besøg om året smiley

  • #15   9. mar 2017 Jeg er MEGET interesseret!! Men hvad er salgsprisen?

  • #18   9. mar 2017 Jeg ville slet ikke kunne lægge den slags penge lige p.t. smiley
    Men jeg ville helt klart være interesseret i at leje mig ind, og jeg ville også rigtig gerne være med til at holde området ordnet, sætte hegn op osv. Man kunne evt. lave en forening, hvor man betaler et årligt kontingent, og så er man medansvarlig for vedligehold, diverse reparationer osv.


  • #19   9. mar 2017 Fed idé !! Håber at der er nogle som melder sig, så projektet kan blive til noget !
    Jeg er ikke interesseret, da jeg bor på Lolland, og har masser af luftemuligheder.

    Men hvordan ligger områderne i forhold til at kunne kommer derud med offentlig transport ?


  • #20   10. mar 2017 Det ligger HÅBLØST ift. offentlig transport. Det er virkelig på landet smiley

  • #21   10. mar 2017 CG - områderne bliver solgt fra 1mio kr. og opefter. Det er jo ikke ligefrem et billigt området, at købe i smiley

  • #23   10. mar 2017 Ja, jeg synes faktisk også at økonomien i projektet er fornuftig.
    Med 10-12 brugere, er der alligevel en del timer til hver i løbet af en måned. smiley


  • #25   10. mar 2017 Hvis jeg havde kørekort og bil ville det bare være oplagt... smiley men desværre...

    Fed ide ellers!! smiley


  • #27   10. mar 2017 Cecilie - jeg kender også én af "hundelufterne", og kunne sagens forestille mig, at de også kunne være interesseret, i at kunne leje sig ind, med de hunde, der ellers ikke kan slippes.

    Men måske det alligevel er bedst, at købe det selv - og så leje det ud på timebasis, selvom jeg så må indrømme, at jeg godt kan være lidt bekymret for, om der vil blive "passet på det" smiley


  • #29   10. mar 2017 Måske man også kunne lave en slags forening, som man skulle være medlem af, før man kunne leje sig ind? Så man ikke kan leje det helt "anonymt"? Og så man altid vidste, hvem det var, der havde været der sidst?

  • #30   10. mar 2017 Jeg er helt enig i at det er billigt, men ikke hvis man kun har mulighed for at bruge det hver anden måned smiley
    Men jeg ville være frisk på at hjælpe til til arbejdsdage, og selvfølgelig være med til at holde det pænt og rent smiley


  • #33   10. mar 2017 Det vil som udgangspunkt ikke kunne bruges til hundetræning. Det er REN skov og natur. Ingen fine jævne græsplæner.

    Men ja - spor ville nok være en mulighed smiley


  • #35   10. mar 2017 @34: Lige præcis det med muligheden for at træne den slags øvelser kunne der sagtens være et marked for. Min klub har fx kun mulighed for at træne eftersøgning i et lejet areal. Alle andre steder har vi fået nej. Andre klubber har samme problemer.

  • #37   10. mar 2017 Husk at medregne udgifter til at reparere hegn, og fælde træer etc. efter storme. Jeg havde slet ikke tænkt over det enorme arbejde det er, og "vores" hundeskov er kun på 3 hektar.

    Hver gang det har stormet skal hegnet repareres, og mange træer skal sikres, så brugerne ikke kommer til skade, det kræver nogle ret vilde maskiner, som så skal kunne komme til skoven.

    Bare noget at have i baghovedet. Alt vedligeholdelse kan komme til at koste.

    Men muligheden for at bruge skoven til andet end at gå tur, synes jeg lyder super.

    Det gad jeg godt vi havde mere af, herovre. Til gengæld har vi MANGE MANGE hundeskove, at vælge imellem smiley

    Held og lykke med projektet.


  • #39   13. mar 2017 Hej "Ejer af de 2 ....", nej der er ikke oprettet en FB-gruppe endnu.
    Jeg skal finde ud af, hvilken finansiering, der vil være den smarteste, før jeg går videre med det smiley

    Men det lyder iøvrigt, som det fedeste område, du har være "omplaceret" til. Jeg synes også det er genialt ude ved den nye Greve Skov, hvor der er en mindre fritløbs-indhegning ved den ene P-plads, så de lige kan strække benene, og så ellers skoven til at gå en laaannnggg tur i.


  • #40   13. mar 2017 Jeg synes det er en super ide, men må indrømme har ikke lige 10.000,- til at skyde i sådanne et projekt smiley

    ville dog gerne betale de 500,- i måneden eller et beløb pr. time for at have et sted jagttræning/test og bare lade hundene løbe uden at skulle være bekymret for andre løse hunde og vildt smiley Deltager også gerne i arbejdsdage eller en forening.


  • #43   13. mar 2017 Ejer af... ja, det er virkelig et drømmescenarie smiley
    Det er også en genial måde at få finpudset sit indkald på. Hvis man kan træne det i en indhegning, med andre hunde udenom, som hunden ikke kan belønne sig selv, ved at løbe hen til.


  • #45   13. mar 2017 Ja, der er virkelig mange af hundenes forskellige "udfordringer", der kan løses og arbejdes på, hvis bare forholdene er fornuftige til det smiley

Kommentér på:
Vil du være med i "Projekt Privat Hundeskov" i Storkøbenhavn?

Annonce