Labrador af jagtlinier- tæve ? Labrador af jagtlinier- tæve ?
Hvis man skal have en tæve labrador af jagtlinier -
Hvor skal man så kigge hen ?
Synes jeg oplever mange FOR bløde lab tæver
Jeg ved godt at jagtlabber er lidt mere bløde end udstilling (sådan generelt), men det er ikke optimalt i mine øjne !
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 5 Emner: 73 Svar: 4.136
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 188 Svar: 10.559
DJR stamtavlen er ikke et problem, da DKK anerkender DJR og hunden kan overføres til DKK.
Det eneste som sker ved at overføre stamtavlen til DKK er, at hundens kennelnavn ikke bliver overført.
Jeg ved at der for en uges tid siden er lavet en parring her i Kolding, hvor der burde komme psykisk stærke hvalpe.
Jeg kender flere hvalpe efter både faren og moren.
Min veninde har blandt andet en derfra, en tæve. Hun er enorm arbejdsglad og aldrig har jeg set så stærk en psyke som hos den hund.
Det går igen hos rigtig mange af den opdrætters hvalpe.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.951
Om man vælger Djr eller DKK så handler det jo stadig om at finde de linjer mar kan lide
En lille generalisering som jeg har fra erfarne labbefolk (og som i hvert fald har passet på de hunde jeg selv har mødt) er at de danske jagtlinjer generelt er hårdere end de engelske fordi englænderne har vægtet blødhed og will to please. Om den stadig holder vand skal jeg lade være usagt.
Og en blød hund kan altså fint have en stærk psyke. Blød er jo ikke = bange eller usikker.
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 188 Svar: 10.559
Vil til dels give dig ret.
Nu generaliserer jeg ikke, men jeg kommer en del sammen med Labradorfolket, og mine erfaring er, at dem fra DJR er mindre bløde...........
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 1.453
Kan man ændre på det ved træning?
Kan egentlig ikke hjælpe ret meget, men tænker at der handler om at kigge på linjer og vælge nogen der ikke er for bløde. Kan ikke nævne nogen, men man må vel ud og kigge til konkurrencer eller hos opdrættere.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.951
En hund der er aggressiv kalder vi jo heller ikke en hård hund -det er altså ikke synonymer og "blød" beskriver ikke et adfærdsproblem.
Jeg er ikke god til at beskrive den slags, men sådan lidt generaliseret, kan man vel sætte en ruhår op mod en labbe og sige at den ene er mere blød end den anden, uden at vi af den grund har at gøre med en labbe der kryber langs panelerne.
En hund der kryber rundt har et adfærdsproblem og er næppe særligt velegnet til brug, hvadend det er til jagt eller noget andet.
Og nej, jeg mener ikke man kan gøre en blød hund til en hård hund ved træning -det handler vel mere om, at en blød hund skal trænes på en anden måde end en hård hund. Og går man efter en blød hund, er man vel heller ikke interesseret i at ændre det.
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.206
Hvad er din definition af en for blød lab tæve ?
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
maj 2004
Følger: 5 Følgere: 358 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.304
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.332
About..
Jackpot er nemlig et mix af forskellige linier, og jeg ser det som meget postitivt
Anni
Kender ikke så meget til DJR hunde, men kender dog nogen der er flyttet fra DKK til DJR klub. Har DJR hunde nogle andre linier ?
Michelle, Randi og Labsen
Det jeg mener med FOR bløde, er nervøs i visse sammenhænge, samt dårlig til at afreagere...
Jeg kender et par labtæver der er for bløde og de er træne ud fra det komplet modsatte af hårde metoder.
Men enig- labber især jagtlinier tåler ikke godt hårde metoder.
Jeg er hverken tilhænger af hårde træningsmetoder ELLER en hund, der er resultatet af hårde metoder...
Bodil
Jeg er helt enig helt generelt ! Ingen tvivl om at skal man bruge en arbejdshund, skal man have jagtlinier. En udstillingslinie giver ikke mening... med mindre det er spor- så kan det måske enda være godt
Labrador af jagtlinier- tæve ?