575 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Labradorhvalp til redningshund... Labradorhvalp til redningshund...

Hejsa.

Jeg er ved at hjælpe en træningskammerat med at finde en ny hund - en labrador, der skal bruges til redningshund.

Vi søger derfor en hvalp, der bliver født indenfor overskuelig tid, og som er af jagtlinier - det er ikke en formel 1 efter forældre der kører i højeste gear hele tiden vi søger, men derimod en der er efter arbejdsglade hunde, der også har vist "ro på post" under praktisk jagt.

Nogle der kender nogle gode kenneler at kigge hos - hvalpen skal have DKK stamtavle, og naturligvis være efter fysisk og mentalt sunde forældre.

/Carina

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af to stk. Ballofix-ventiler 500 kr.
  • Maling oprydning 600 kr.
  • Klippe ligusterhæk og bortkøring af affaldet 1.999 kr.
  • Tømrer søges til rådgivning og delvis hjælp ved renovering 205 kr.
  • Skift af 3/4 tommer brugsvandsrør 1.764 kr.
  • Lugning af bede 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Labradorhvalp til redningshund...
  • #1   31. okt 2007 Du kan få oplyst hva kenneler der er hvis du ringer til DKK. og hvem der evt. har hvalpe...

• #2   31. okt 2007 Heidi-Pitt >

Jooo - men så får jeg bare oplyst hvilke kenneler der er, men en labrador er jo ikke bare en labrador, når man kigger på brugsegenskaberne :o).

/Carina

• #3   31. okt 2007 Jeg er ikke meget inde i labbeverden, men jeg ved denne bruger er.

Prøv at skrive til hende, jeg er sikker på hun kender til kenlerne herhjemme :o)

(link fjernet)

• #4   31. okt 2007 Ahhh Rasmussen, du kunne huske navnet

Lige de to jeg tænkte på :o))

• #5   31. okt 2007 Ellers prøv at tjek her: www.brownhunt.dk

Hun er også knalddygtig:-)

• #6   31. okt 2007 Jamen, så må jeg vel hellere lige blande mig lidt i debatten.

Jeg vil helt sikkert også anbefale at I går efter en hvalp af udstillingslinier (jeg ved godt at det ikke er det du skrev), men hvor I er meget opmærksomme på at forældrene (og afstamningen generelt) ikke er for tunge og lave. Samtidig bør I jo gå efter hunde med højt HD-indeks (og tilsvarende afstamning mht. albuer) for der bliver jo ikke meget redningshund ud af det medmindre den er stærk i bygningen (deriblandt også knogler og led).

• #7   31. okt 2007 Nå ja, hvis der skal anbefales noget konkret må jeg hellere spørge om der er et bestemt tidspunkt hun gerne vil have hvalpen (hvis hun vil have den så hurtigt som muligt er der jo ingen grund til at anbefale en kennel som først laver 1 kuld om 1 år).

• #8   31. okt 2007 Juelsgaard >

<b>Jeg vil helt sikkert også anbefale at I går efter en hvalp af udstillingslinier </b>

Hvorfor vil du anbefale efter udstillingslinier - det skal være en hund der har drift nok til at kunne arbejde 12 timer om dagen i ekstreme forhold i flere dage i træk ... i nogle tilfælde længere tid om dagen.

Det skal være hurtigst muligt - dog stadigvæk hellere vente på den rigtige hvalp end impulskøb :o).

/Carina

• #9   31. okt 2007 Stald Zederkof >

Det skal være en labrador med DKK-stamtavle :o).

I øvrigt en hund med stor arbejdsglæde og drift, hvilket næppe har været et krav til en hund til en blind mand (nok tværtimod).

/Carina

• #10   31. okt 2007 Stald Zederkof >

hvalpen er 1½ år nu, og ejer er Meget glad for hunden :)</b>

Jo - men at ejeren er glad for den, bliver den jo ikke til en DKK-stambogsført labrador af :o).

- Og i øvrigt er det jo forskelligt hvilke krav der er til den hund man køber ... de hunde jeg køber, vil mange nok betakke sig for at komme i nærheden af ... og mange af de hunde som "almindelige" hundeejere har, synes jeg da er meget søde, men det var ikke noget for mig :o).

/Carina

• #11   31. okt 2007 Carina: Fordi udstillingsmodellen er mere robust end en hund af jagtlinier (her er der nok nogle som er uenige med mig) og fordi du efterspørger ro på hunden og fordi de udstillingshunde jeg omtaler (altså dem som ikke er blevet alt for tunge) fint knokler igennem på en lang jagtdag.

Min gamle hanhund (som var 100% af udstillingslinier) havde en fantastisk evne til at gå fuldstændig død i bilen på vej fra den ene såt til den næste, men uanset at han havde knoklet i 6 timer kunne jeg næsten ikke styre ham når han kom ud af bilen, for så ville han bare arbejde.

• #12   31. okt 2007 Juelsgaard >

OK - jeg skal ikke gøre mig klog på labrador eller jagt i det hele taget ... mine erfaringer er bare, at de virkelig gode hunde, som også bliver brugt flittigt på jagt fint formår at have ro på post selvom de er af jagtlinier.

- Men helt bestemt, det er ikke en af de der forvirrede formel 1 der bare flyver forvildet rundt vi er på jagt efter ... men dem tvivler jeg nu også på at man kan bruge til jagt !

/Carina

• #13   31. okt 2007 Hjælp Pindsvinene >

Men så er det nok måske et spørgsmål om hvad man forstår ved den "gamle type" - det er nok den type jeg kalder dual-purpose ?!? ... altså hunde der kan bruges til jagt uden at rende forvirret rundt, og som stadigvæk ligner en labrador ?!?

Jeg har mødt nogle "formel 1", som var totalt forvirret i hovedet og knap nok lignede labrador, og nogle "udstillingsmodeller" der mindede mest af alt om en kommode, der ikke kunne andet end at stå og se godt ud (hvis man er til den type hund).

Så kan være jeg skal skrive at det er af "den gamle type" i stedet for - altså hunde der kan arbejde vedholdelde i lang tid, og som bliver ved uden at stresse op :o).

/Carina

• #14   31. okt 2007 Den "gamle" type er for mig udstillingstypen... Altså Både det Luna er, og som Camilla's (Juelsgaard) er..

• #15   31. okt 2007 Hvis jeg skal anbefale en så bliver det pt. Kennel Nordjyden, som skriver på hjemmesiden at de vil parre den unge tæve her i løbet af vinteren. De skriver endnu ikke med hvem, så kombinationen kan jeg jo ikke udtale mig om, men tæven er i hvert fald af super kvalitet og har bevist sit værd som sweisshund af yperste klasse.

http://www.schweisshund.dk/

Så det kunne måske være noget.

Kommentér på:
Labradorhvalp til redningshund...

Annonce