Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor kornfrit?
  • #1   8. apr 2017 Ikke noget - eller ihvertfald ikke nødvendigvis.
    Det er nok mere mennesket det handler om end hunden.

Vi har alle vores kæpheste i forhold til hvad vi vil betale for.

• #2   8. apr 2017 Min hund kan ikke tåle det, så det giver sig selv.
    Men ud over det vil jeg ikke betale for et foder hvor det der er mest af er korn (medmindre det var til min hest smiley )
    Jeg har dog intet imod korn i hundefoder, til hunde der tåler det smiley

• #3   8. apr 2017 Bortset fra, at nogle hunde ikke kan tåle det, så er der som sådan ikke noget i vejen med at give hunde lidt korn.
    MEEEN:
    1) Jeg vil ikke give den kilopris som kvalitetsfoder nu engang koster for korn, når man kan købe et kg almindelige ris eller havregryn for en lavere kilopris. Det er jo nemt selv at give en håndfuld af dette til den hund, der trives bedst med noget korn.
    2) Korn giver større risiko for lagermider i foderet end kød.
    3) Korn bruges ofte som fyldstof i foder af dårlig kvalitet.
    4) Hunde udnytter korn dårligt, så ingen grund til at give en masse korn, det ryger bare ud i den anden ende.

Mine hunde får typisk "deres ration" korn via en skive rugbrød med leverpostej/makrel/tun etc. som vi bruger til at gemme deres tilskud i, eller de får rester af ris, bulgur etc. fra vores almindelige madlavning - nemt!

• #5   8. apr 2017 Hvorfor betale for noget, som hunden enten ikke optager eller som den ikke udnytter ret godt?
    Sådan er det nemlig med korn og majs.
    Desuden er fodermængden ofte 1/3 højere med kornfoder sammenlignet med kornfrit, så der er intet sparet på prisen. Det kan simpelthen ikke betale sig at fodre med korn.

• #6   8. apr 2017 Min denne ene skal bruge det for at samle hans afføring, den anden har ikke brug for det, da hun bliver oppustet af det.
    Så igen, foder valg er lidt som religion, kommer an på hvad man er til smiley og hvad end hund kan tåle smiley

• #7   8. apr 2017 Det handler jo i bund og grund om hvad man vil betale for.
    Jeg vil ikke betale for fyld som mine hunde alligevel ikke kan optage.

• #8   8. apr 2017 Min hund fik noget vådfoder der blandt andet indholdt ris, dagen efter kastede han to mundfulde næsten renpolerede hele ris op....

Det synes jeg bare er meget sigende for hans optagelse af den slags...

• #9   9. apr 2017 Hunde mangler et enzym i deres fordøjelse, som gør at de ikke kan nedbryde kulhydrater.

Bugspytkirtlen udskiller en lille smule af dette enzym, og hvis man så fodrer med mange kulhydrater, så vil bugspytkirtlen køre på højtryk. smiley

• #14   9. apr 2017 HAHAHAH jeg har det præcist samme bedrøvede udtryk når jeg spiser gulerødder og drømmer om noget andet på kur -blik...som Fie...

• #15   9. apr 2017 Hehe, der er ingen grænser for, hvad vores to vil gøre for en gulerod - eller faktisk bare et lille bitte stykke gulerodsskrald smiley

Kommentér på:
Hvorfor kornfrit?

Annonce