10.693 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Hvorfor skal det være kornfrit foder? Hvorfor skal det være kornfrit foder?

Hej alle sammen,

Jeg kan se at rigtig mange herinde går meget op i foder til deres hunde - hvilket jeg synes er en helt udemærket.

Men mange anbefaler kornfrit foder.
Hvorfor er det, at det skulle være bedre uden korn?? Jeg spørger bare af ren interesse.

Jeg har lært (da jeg gik på skole), at det er proteinkilden der skaber allergi, hvis det er dette man er bange for.

Jeg ved godt, at kulhydraterne kan omdannes til fedt, men hvis man skærer ned på odermængden burde dette ikke være noget problem.

Hvorfor anbefaler/bruger du kornfrit???

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor skal det være kornfrit foder?
  • #1   23. maj 2011 Bruger selv kornfrie produkter, fordi flere og flere hunde får allergi, og allergi hos hunde opstår åbenbart primært pga fodermider, som findes i tørfoder som indeholder kornprodukter (incl. ris og majs).
    Mine hunde har ikke allergi, men jeg vil gerne gøre noget for at forebygge at de får det.

• #2   23. maj 2011 Kan lagermider ikke opstå i kornfrie produkter???

• #3   23. maj 2011 Jeg har lige skiftet til et kornfrit da min hund ikke trives på det foder han fik..

Jeg er egentlig ligeglad med om der er korn i foderet hvis hunden trives på det, men farver, sukker og for meget salt ser jeg ingen ide i at stoppe i hunden.

Nogen hunde trives slet ikke på kornholdigt foder, andre trives fortrinligt - så i mine øjne er det langt vigtigere at se på hundens trivsel frem for indholdsfortegnelsen =)

• #4   23. maj 2011 jeg vil også heller betale en høj kilo pris for kød end for ris og korn

• #6   23. maj 2011 Dyr for livet - tæ.... Mener du så også lagermideallergi??

Nina sig.... Ja det var det jeg normalt også ville sige/gøre/tænke.

• #8   23. maj 2011 Vi fodrer kornfrit for at undgå billige fyldstoffer og risikoen for allergi. Lúa fik kløe af foder med korn.
    Desuden vælger vi kornfrit foder med lavt proteinindhold. Jeg mener nemlig at for meget protein heller ikke er godt for hunden.

• #9   23. maj 2011 Har hund med foderallergi som startede med lagermide/tørkostallergi ...

Men ellers anbefaler jeg det foder som ens hund trives på hvad enten det er tørt, vådt, eller rådt, hjemmelavet ... eller en blanding af disse :o)

• #10   23. maj 2011 Kennel Mesmocan hvad mon i fodre med ?

• #11   23. maj 2011 Kennel Mesmocan...det vil jeg også gerne vide smiley

• #12   23. maj 2011 Fordi det er for dyrt at betale for fyldstoffer, som alligevel ryger den anden vej ud.

I Lulus tilfælde giver foder med korn fedtet og lugtende pels og 3x så meget afføring.

• #13   23. maj 2011 Men det gør for meget protein vel også...altså ryger ud igen smiley
    Jeg kan godt forstå, at man gerne vil ha "hvad man betaler for", men nu er hunde jo omnivor, så frugt og en smule korn hører vel egentligt med til deres diæt????

• #14   23. maj 2011 Hundetossen *

Jeg er enig i, at det er en omnivore, men jeg mener det kommer til udtryk i diverse frugter, grønt og urter - ikke i korn smiley

• #15   23. maj 2011 Så skal vi afgjort til at fodre kornfrit, lunas pels er fedtet og træls smiley og vi har prøvet med foderskift (det hun fik fra opdrætter lugtede ligefrem billigt)

• #16   23. maj 2011 Jeg bruger kornfrit, fordi min hund ikke kan tåle korn. Har set hvad det gør ved hans hud.

• #17   23. maj 2011 Hunden optager ikke korn på samme måde som kød. Og i mine øjne er korn ikke noget der hører til i hundens mad. Ulve spiser jo heller ikke korn.

Min hund får Wolsblut som hun elsker, skifter mellem 6 forskellige smagsvarianter, køber det i 2 kgs poser og har har 2 åben på en gang.

Det betyder meget for mig min hund får noget ordentlig foder som hun triveves på og som ikke er fyldt med affald.

• #18   23. maj 2011 Danielle...det kan der selvfølgelig være noget om!!

Tina med..... Det er her min lærdom åbenbart har slået fejl. Har lært, at det er aminosyrer (protein) der kan have reaktion på pels, hud osv.

Men hvis det er lagermider der er allergi for, så ville jeg måske bedre kunne få det til, at hænge bedre sammen med det jeg har lært smiley

• #19   23. maj 2011 Wolfsblut* Ups smiley

• #20   23. maj 2011 Hundetossen: Silas er allergisk over for korn og majs - ikke lagermider eller andet. Det er de to ting han reagere negativt over for. Jo mere korn der er i produktet jo mere klør han sig smiley

• #21   23. maj 2011 Jeg kunne ikke drømme om at nærme mig færdigfoder i sække. Det er affaldsfoder, som kan give allergi `mv.
    Mine hunde får hjemmelavet mad med korn,grøntsager og naturligvis kød, og der er ingen af dem, som ikke trves på denne kost.Ingen har mat eller fedtet pels, men bliver beundret for deres pelskvalitet.
    Alt det sludder med at hunde nu pludselig ikke må få korn i deres mad, er noget en "klog" sælger har fundet på. Hvor mange hunde levede førhen af leverpostejmadder + rester fra familiens mad?. De havde ikke alle de gener, som man efterhånden har fået påført vores nuværende hunde.

• #22   23. maj 2011 Fru :

Og vores hunde trivedes på deres foder.

• #23   23. maj 2011 hunden er rovdyr
    rovdyr spiser kød og andre rå sager hvilket indebærer ingen korn

• #24   23. maj 2011 mine hunde får royal canin nu...men næste gang jeg skal købe foder til dem bliver det acana...så håber de er med på ideen. men ville mene at det er bedre for dem og min lille nye hvalp er opfoderet med acana også. derfor træf jeg det valg nu hun skal ind i familien og opdrætter talte godt for hvorfor acana er bedre end bla. royal canin...

• #25   23. maj 2011 Det er fordi foderstofproducenter opkøber korn-lagre der er for gamle til menneskeføde. Disse lagre er fyldt med lagermider. Affaldsstofferne fra miderne er stærkt allergifremkaldende (og derfor forbudt at sælge som menneskeføde!) og når hundene spiser dette får de selv allergi, men samtidig påvirkes mennesker der omgås hundene også, og kan udvikle allergi......

• #26   23. maj 2011 kunne skrive en mindre roman om hvorfor kornfrie produkter er bedre en de alm. slags foder. men i sidste ende tror jeg man kan gøre det så kort at de produkter som er fuld af alle mulige slags korn har producenten lavet et foder som hunde kan trives på så billigt som de overhovedet kunne. det hat absolut intet og gøre med hvilken pris det bliver solgt til. med de kornfri produkter har producenten i langt de fleste tilfælde gået efter at lave et godt produkt. men hunden er et robust dyr som kan trives på næsten hvad som helst, men derfor behøver vi jo ikke fylde dem med skrammel......

• #27   23. maj 2011 .........desuden er hunde rovdyr....ikke planteædere....

• #28   23. maj 2011 Jeg fodre også Joy med foder uden korn, men engang var der en der sagde ved dog ikke om det passer, at de ikke kunne få løverne i zoo til at fungere rigtig, og de blev syge, fordi man dengang kun gav dem kød indtil man fandt ud af de jo spiste maven på deres bytte og det indeholdt, jo alle de der ting, som sådan nogen dyr spiser plante ædere hedder det vel...., hm ikke særlig god til den slags, men så tænker jeg på, er der aldrig korn i maven på sådan nogle plante ædere ?
    Hm ved godt mit spørgsmål er lidt volapyk, jeg kan bare ikke lige formulere det anderledes, måske kan nogen af jer gætter jer til hvad det er jeg mener. Man vil jo så gerne gøre det bedste for sine dyr, nu ved jeg også godt at hunde ikke er løver, men det bare fordi den historie tænker jeg stadig på.

• #29   23. maj 2011 først bliver kornet for gammelt til vi kan spise, så bliver det for gammelt til at svin og køer og høns må spise det. så kommer det ind i katogorien nonfood, men må stadig bruges i kæledyrfoder....

• #31   23. maj 2011 ja du mener at løven ud over kød også havde brug for knogler og kulhydrater i planterester fra maveindholdet. (kallun) der er jo også kulhydrater i kornfrit foder, bare fra frugt kartofler og bær og den slags

• #32   23. maj 2011 Lene he he godt du kunne skrive det mere forståeligt : )

Nåh ja sådan, det er selvfølgelig rigtig nok : )

• #33   23. maj 2011 Glemte lige at Zenta en gang dagligt får et lækkert frossent ben med fyld i, det er forskelligt hvilket fyld og hun får selvfølgelig os et stykke kød til aftensmad alt afhængig af hvad menuen står på her.

• #35   24. maj 2011 Jeg forstår selvfølgelig godt, at nogle hunde ikke tåler korn produkter (eller har brug for dem).

Men jeg var også lidt nysgerrig ,da min gamle GD'er (nu himmelhund, snøft) havde lager- og støvallergi.
    Med hende prøvede jeg, at Barf'e og det skulle jeg aldrig have gjort. Det blev 100 gange værre + hendes mave gik i stykker.

På davarende tidspunkt kørte jeg efter alle Barf'ens regler og gjorde det i lige lidt over et halvt år. Men med kokasser og større udslæt, måtte jeg gå tilbage til tørfoder. Efter at have givet tørkost i en måneds tid, gik allergien tilbage på det "gamle" niveau.

Det er nok derfor det kører rundt i hovedet på mig smiley

• #36   24. maj 2011 Jens: Det er efterhånden nogle år siden. Jeg var på noget kursus i det dengang med nogen der kører noget Barf-center (el. lign).
    Så jeg gjorde jo selvfølgelig bare hvad jeg havde fået afvide.
    Men om det er korrekt, tør jeg jo ikke at påstå smiley

Kommentér på:
Hvorfor skal det være kornfrit foder?

Annonce