{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.065 visninger | Oprettet:

Hvorfor skal det være så svært??? {{forumTopicSubject}}

Ja hvorfor skal det være så svært at komme af med sine hvalpe med tavle? Synes man hører at det står stille næsten for alle racer for tiden. Jeg er træt af at folk hellere vil spare penge end de vil gi lidt flere penge for en hund med tavle. Og så når de endelig ringer de mulige købere. Så vil de forhandle om prisen. Og NEJ jeg forhandler ikke om mine hunde. Men det er bare død frustrerende når man står med 11 hvalpe der er salgsklare og man kun har solgt en smiley

Så kom jeg da af med det galde!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor skal det være så svært???
  • #1   6. dec 2011 Det er desværre sådan det går en gang imellem. Når økonomien er lidt stram bliver det gerne købers marked.

    Vi ser det også indenfor heste pt. Det er fuldstændigt vanvittigt hvad man kan få en god hest for nu om dage (heldigt for mig, da vi pt er ved at kigge efter nr 2).


  • #4   6. dec 2011 Og dine hvalpe er ikke engang ret dyre..

    men december er en dyr måned for mange, så den ekstra udgift kan nok vælte budgettet for en del.

    detaljen med at rottweiler er på obs listen spiller nok også ind.. jeg vil ihvertfald gøre alt jeg kan for ikke at stå med en listehund igen.. Det var altså ikke særlig sjovt.

    Ærgeligt at stå med 10 usolgte hvalpe..
    Jeg er glad for det ikke er mig..


  • #5   6. dec 2011 Jeg ville ikke planlægge kuld til denne tid af året hvor der skal bruges så mange penge på jul, gaver etc. Og mange skal betale de dyre regninger i december og januar også ...

    Men ellers ja. Udbud og efterspørgsel. Næste gang håber jeg jeg vil tænke mig lidt mere om hvis jeg skal have hvalp igen (tvivler dog på det og tror jeg vil vælge at købe en internathund næste gang).

    Men skal jeg have hvalp igen bliver det DKK og så må det koste hvad det nu koster.


  • #7   6. dec 2011 Når jeg som køber skal kigge efter hvalp så kigger jeg først på specialklubbens hvalpeliste..

    Måske det var en mulighed for dig at annoncere der


  • #8   6. dec 2011 Tja jeg står i samme situation..
    Har solgt en af 3 hvalpe - har jævnligt henvendelser, men alle spørg til tæver og når jeg siger hende jeg har er min egen, så har hvalpene ingen interesse...
    Jeg havde 7 på venteliste til en race der normalt får 2-4 hvalpe - men ingen af de 7 har købt... Så at vente til der er købere nok er ikke altid nok.. Desværre...
    Heldigvis er mine race til at have med at gøre i størrelse og krav, så der er på trods af deres alder fin plads til dem, til de helt rigtige hjem kommer forbi. smiley


  • #10   6. dec 2011 hvad gør du mon hvis ikke de bliver solgt? beholder dem til der dukker købere op? smiley

  • #11   6. dec 2011 De er anonceret alle de steder de kan samt opslag i næsten hele det midtjyske. Pisse træls med den OBS. liste. Og ja julen hjælper jo heller ikke. Jeg har da ihvertfald lært at næste kuld skal være om sommeren.

  • #12   6. dec 2011 Karin med pels på
    Jeg er 100 % enig med dig. Det er nok de ting, der gør sig gældende

    TS
    Lidt surt at det desuden er om vinteren, du får hvalpe, det ville være nemmere i det varme vejr, tror jeg.
    Personligt får vi nok hvalp engang til foråret - håber vi. Og desværre ikke en rotte - selvom den faktisk er kommet med ind i overvejelserne til en fremtidig anskaffelse - meget langt ude i fremtiden.


  • #13   6. dec 2011 Åhhh Ginne.. Hvis du mangler pasning af en af drengene, sender du ham bare herover smiley

  • #14   6. dec 2011 Jeg er jo nød til at beholde dem. Det er ikke hr. hvem som helst der får lov til at købe dem. Jeg ønsker jo ikke at der er en af dem der ender på forsiden af div. aviser.


  • #16   6. dec 2011 åh hvor træls Vicki smiley

    Men de ser da ellers super lækre ud smiley
    Og prisen er da billig synes jeg - med tavle og det hele

    Måske du skulle fortælle lidt om hvad faderen og moderen laver - her mener jeg om du træner med dem og hvilket program
    Det var noget af det jeg ville se efter i det jeg gerne vil have en hund som "gider" lave noget :-)))
    Bare et forslag smiley


  • #17   6. dec 2011 åhh jeg talte med en opdrætter i går som stod i samme situation. Men ja det handler om udbud og efterspørgsel. for det første synes jeg ikke det er dem mest oplagte tid til hvalpe da flest gerne vil have om sommeren og samtidig synes jeg generelt markedet for mange hunde er ved at være mættet fra at have været stigende de sidste år.

    samtidig er din race på OBS listen hvilket fx ville få en som mig til at vælge en anden race


  • #18   6. dec 2011 jeg tror også det handler om hvordan man fremstiller dem selv, om man har en god overskuelig hjemmeside og er kvik til at opdatere den.

    Jeg har en bekendt der næsten lige har fået to kuld hvalpe, alle er solgt allerede nu hvor de kun er 5 uger gamle.


Kommentér på:
Hvorfor skal det være så svært???

Annonce