{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.488 visninger | Oprettet:

hvorfor skal det vare sådan?!!! {{forumTopicSubject}}

Hvorfor Helvede skal det være så fucking svært at få livet til at fungere!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg har søgt arbejde i et år! Har endelig været til en jobsamtale! Har fået jobbet! Og så har fandme ikke engang penge til at kunne komme på arbejde!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kan det virkelig være rigtigt at man skal sparkes endnu længere ned i lortet end man allerede er?!?!?!?!?!?!?!?!?
Banken vil ikke låne mig penge til at kunne investere bare lidt i at få flere penge, så jeg kan få færdiggjort min uddannelse så jeg ikke ender med at blive endnu et hul der ikke bliver til noget og lever på kommunens og skatteborgernes regning!!!!
Jeg er SÅ tæt på at blive student! Men økonomien hænger fuldkommen i laser! Jeg KÆMPER en KAMP hver evig eneste DAG for at få det hele til at hænge sammen!
Jeg føler mig jaget ind i et hjørne, hvor jeg ikke kan gøre andet end at lægge mig ned!
Politikkerne taler konstant om at få unge hurtigt gennem uddannelsessystemet!!! Det hænger fandme ikke sammen med at man IKKE kan blive HJULPET!!!!!!!!
LORTELAND!
Det næste bliver vel at jeg bliver tvunget til at droppe min uddannelse for at få økonomien til at hænge sammen!!!!!
Jeg kan snart ikke mere!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor skal det vare sådan?!!!
  • #1   13. dec 2010 Hvis du er under uddannelse får du vel su... Så må du prioritere dine penge anderledes. F.eks. flytte til et billigere sted. Som eksempel.

  • #2   13. dec 2010 Har du tjekket, om der er nogle fonde, du kan søge? Der er en hulens masse til studerende.

  • #3   13. dec 2010 der er kilometer lange ventelister til billigere boliger, og så er der jo også et indskud der skal betales og som vi ikke har...
    ja jeg får su.... men har 338,- tilbage til hele december (mad, transport, julegaver (som allerede er skåret ned til kun at være til 4 børn)


    hvordan søger man fonde? og hvordan hjælper de? det tager vel også flere måneder, som jeg ikke kan vente....


  • #4   13. dec 2010 smiley føler med dig.

  • #5   13. dec 2010 Så må du gå dit budget igennem og spare der hvor du kan.. F.eks. på mad, fornøjelse og skønhed.

  • #6   13. dec 2010 tænker at du priotere dine penge forkert.
    Har fulgt med i dine tråde om din kæreste og har i råd til sodavand og chips og gaver i forbindelse med vægttab.

    Næsten alle andre får det til at kører rundt, og det er DIG EGET ansvar.

    Der er sikkert mange muligheder for at få flere penge, mindre lejlighed, af med hundene osv osv


  • #7   13. dec 2010 Har du prøvet at få noget arbejde!!

  • #9   13. dec 2010 Dit eget*


  • #10   13. dec 2010 Jeg tror liiige vi skal huske på at vi i DK er meget priviligeret med hensyn til uddannelse. Vi får penge for at gå i skole, det gør de ikke mange andre steder i verden.

    Men bortset fra det, så søger mange julehjælp lige pt, der er ofte fonder på skolen man går på hvor man kan søge, legater osv.

    Ellers kan du som sidste løsning prøve kommunen.


  • #12   13. dec 2010 vi har INGEN fornøjelser. brguer INGEN penge på nyt tøj, kun min kæreste bliver klippet. jeg er ikke blevet klippet i 1½ år. jeg har ikke været til tandlæge i 3 år. kæresten har ikke været til tandlæge i ca 1½ år.
    jo, vi har brugt lidt ekstra på mad i starten af denne måned, fordi min kæreste er en del overvægtig og skal have tabt 25 kg, men det har vi - som sædvanlig/ igen-igen-igen - måttet droppe fordi vi ingen penge har...

    budgettet er gået igennem gang på gang på gang.... og der er ikke flere steder der kan skæres af. jeg cykler til gymnasiet, mens kæresten er nødt til at bruge penge til at komme til seminariet, som ligger i kbh... vi har søgt alle muligheder for rabat til hans transport...


  • #13   13. dec 2010 Så bor i simpelthen for dyrt. Så bliver i nød til at finde noget andet, selvom det ja, kræver indskud! Dem kan man i nogen tilfælde låne på kommunen.

  • #15   13. dec 2010 Da jeg tog mig en HF lavede jeg ikke andet end at gå i skole, læse lektier, ta på arbejde og så sove en smule. Havde knap råd til mad. Til trods for jeg oven i SU, løn fra job OGSÅ tog SU-lån.
    Men hvis man sørger for at bruge pengene rigtigt, så kan man altså godt få tingene til at hænge sammen. Det hedder så nul internet, billig telefon med maksbeløb på 100,- i måneden, den billigste TV-pakke, cykle så meget rundt jeg kunne, ellers tage bussen, købe det billigste mad man kan osv osv osv. Og så spise hos familie og venner når de tilbyder det.
    Det er en hård tid, men man kan altså godt få det til at hænge sammen.


  • #16   13. dec 2010 jeg har ingen forældre der kan hjælpe...

    alle gaverne til vægttabet er droppet. det eneste han har fået er en hue, fordi det var så koldt...

    vi har ikke haft råd til usunde ting i noget tid, og har derfor heller ikke købt det...

    Jema-Spot S
    som jeg skrev til at starte med, så har jeg endelig fået et job. har søgt i ca et år, men problemet er, at jeg ikke aner hvordan jeg skal få råd til at komme på arbejde.............!


  • #17   13. dec 2010 og så har vi INGEN hunde eller andre dyr overhovedet.......

  • #18   13. dec 2010 det er jo løgn det der, vi har fulgt tråd på tråd om jeres forbrug af sodavand og chips. HVis i ikke havde brugt pengene på havde i kunne have sparet op, hvilket mange mennesker gør op til jul, i løbet af hele året, da dette er en meget dyr måned.

    Har du ikke råd til transport, har du heller ikke råd til julegaver


  • #20   13. dec 2010 Og ja - indskud kan man låne af kommunen, med mindre man har gjort det tidligere, og endnu ikke er færdig med at betale tilbage. Jeg måtte låne til indskud dengang også!

  • #21   13. dec 2010 øh..... jeg har intet sted sagt at jeg har 4 børn....

    jeg har ingen hund. ingen børn. her er kun min kæreste og mig.

    børnene er min kærestes niecer og nevø, som altid har fået julegaver af deres morbror (min kæreste) og jeg er ikke så hårdhjertet at jeg kan sige, at de ikke kan få julegaver! så lever jeg squ gerne at pasta med ketchup i flere uger for at de kan få bare en lille ting


  • #23   13. dec 2010 Hvor sidder du lige nu, siden du kan være på internettet? Internet koster også - der kan man også spare, og så benytte sig af biblioteker, uddannelsessteder og andre steder med gratis internet.

  • #24   13. dec 2010 jeg har cykel, og så har jeg forresten næsten 50 km hver vej til mit arbejde... jeg ved ikke med jer, men det tror jeg ikke jeg kan cykle.....

  • #26   13. dec 2010 jeg er hjemme. og vi kan ikke undvære internet, da min kæreste er meget afhængig af det pga sin uddannelse... diverse sparerunder gør, at for at undgå at bruge penge på papir, så ligger alle hans undervisningsdokumenter på nettet, og der kan komme dokumenter om aftenen dagen før han skal bruge dem på skolen.
    mit skema ligger også på nettet, inkl. alle mine lektier. lærerne kan - også her- lave om på skemaet, som jeg skal tjekke om morgenen inden jeg skal i skole, og jeg har endnu ikke set et bibliotek der har åbent kl 7 om morgenen,...


  • #27   13. dec 2010 og jeg har allerede sulån...

  • #28   13. dec 2010 Maj-Britt: Nej det kan godt være vi ikke kan bruge reglerne i andre lande, men så skal man nok ikke lige skrive lorteland. Igen, der findes ikke mange andre steder med de privilegier...

    TS: prøv kommunen, hvornår skal du starte arbejde?


  • #29   13. dec 2010 men jeg vil prøve kommunen.... skylder dem dog stadig penge fra et tidligere indskud, som jeg betaler af på over SKAT.

  • #30   13. dec 2010 jeg skal starte i aften...

  • #31   13. dec 2010 Vi kan heller ikke undvære internet, der er det det samme som med TS. Skema, opgaver... ALT ligger på nettet nu.



  • #32   13. dec 2010 Man ligger som man selv har redt, i har sat jer for dyrt og det er ene og alene jeres skyld.

  • #34   13. dec 2010 Jeg brugte altså nettet på mit uddannelsessted, ja det er besværligt, men det kan lade sig gøre, når man har 0,- til sig selv om måneden.

  • #36   13. dec 2010 Og der fik vi heller intet på papir, men på intranet - og jov det kan lade sig gøre.

  • #37   13. dec 2010 Som studerende er det ganske umuligt at undvære internet i dag, vil jeg sige..

    Hvad TS skulle have gjort bagud, kan man jo ikke bruge til så meget i den aktuelle situation.

    TS: Har du eller dine kæreste ikke nogle søskende eller nogle venner, der kan låne dig til et buskort, så du kan komme i gang med dit nye arbejde?


  • #38   13. dec 2010 Det er ikke alles andre skyld. kun jer selv!! i har jeres gode helbred, så se, at lade være med at klynke, Få noget stolthed og begynd, at arbejde så i kan komme ud af gælden.

  • #39   13. dec 2010 Jema-Spot - Kan du ikke læse ?
    TS er jo ikke typen der ikke vil arbejde, hun har det problem at hun ikke kan komme frem pga. pengemangel.

    Og fordi man er rask, så er det ikke tilladt at klynke engang imellem ? OMG


  • #41   13. dec 2010 Enig med VENGES!

  • #42   13. dec 2010 Der må være venner eller familie der kan låne jer til et buskort?
    Jeg har selv været nede i et dybt hul økonomisk og jeg sagde direkte at jeg ikke havde råd til julegaver.. Men min familie forventer også julegaver til minimum 500,- pr mand..
    Selv den dag idag hvor jeg egentlig ikke mangler penge, så føler jeg hele tiden at jeg gør.. smiley


  • #43   13. dec 2010 Maj-Britt - tusind tak....



  • #44   13. dec 2010 bente h - jeg vil høre ad, men jeg ved at min storesøster selv ingen penge har, min far har heller ingen penge, min onkel heller ikke, for hans firma er lige gået ned pga kunder der gik ned og ikke kunne betale deres regning...

    så igen-igen må jeg prøve at vende mig til min kærestes fantastiske familie, som altid er der når det hele brænder på.... det er så også derfor jeg ikke kan lide at spørge dem, for de hjælper ALTID. har ikke nogen selv der kan hjælpe... smiley

    men jeg må prøve med kommunen....

    og nej. i dag er det ikke muligt at studere uden net...


  • #45   13. dec 2010 Igen - du kan vel låne internet på skolen? Og biblioteker, som tidligere skrevet. Der er ingen der siger du skal undvære det, men blot låne det andre steder og derved spare den post.

    Man kan også undlade at have TV og Radio i en periode og på den måde spare både Licens og TV-pakker.


  • #46   13. dec 2010 Maiken - det er altså ikke alle der kan undvære net ... hele den her uge skal jeg skrive 3 case opgaver, og jeg SKAL altså bruge net, stort set alle dagens timer ... det er ganske enkelt umuligt at låne på biblioteket og skolen når der er SÅ meget.

  • #47   13. dec 2010 CKH Jeg fuldførte en HF med hjælp fra uddannelsesstedets internet, bibliotekernes internet og fra venners internet.
    For mig er det svært at se det umulige i det, men det er nok fordi det lykkedes for mig, til trods for jeg stort set heller ingen penge havde.


  • #48   13. dec 2010 Maiken - Tja, sådan er vi jo forskellige ... for mig er det ganske enkelt umuligt at undvære net i hjemmet.

  • #49   13. dec 2010 CKH---- jow jeg kan godt læse!!!!! samt tænke!!!! Men det er ikke tilladt, at klynke når man er sund og rask,
    Jeg har også studeret, der var ikke råd til fjernsyn og andet "guf" det er der idag, hvis man tænker sig om!! og lever efter ,hvad man tjener eller får!!
    Lad vær med at låne og tigge, ----Der er dem, der siger, at man ikke kan få arbejde, men !!! man skal lade være med at vælge og vrage, tage det der er!! Til du kommer oven på igen.


  • #50   13. dec 2010 Forstår ikke folk tror man kan få alt forærende!
    Man er altså nogen gange nød til at leve meget stramt, for at få tingene til at fungere.


  • #51   13. dec 2010 Enig med Jema-Spot!

  • #52   13. dec 2010 " jeg ikke ender med at blive endnu et hul der ikke bliver til noget og lever på kommunens og skatteborgernes regning!!!!" Og vi fik lige en fordom med smiley tak smiley

    Ej - føler med dig, du lyder bestemt hverken doven eller som en der forventer at alt skal komme på en søvlfad !
    Det skal nok komme !

    HVIS der er nogen penge at hente i jeres egen økonomi kunne i evt tage et møde med banken, Få oversigt over jeres konti -. og finde ud af hvor der evt kunne spares lidt ?


  • #53   13. dec 2010 Ej, hold nu op - man kan da ikke henføre internet til noget luksuriøst.. Man kan få enormt billig netadgang i dagens Danmark. Jeg har to børn, der begge læser, - de ville ganske enkelt ikke kunne gå på studierne uden internet. Og desuden bor vi jo ikke alle i nærheden af et bibliotek, der har åbent hele tiden..

    Det er muligt, at TS har levet over evne - det skal jeg ikke dømme om, men det kan hun da ikke bruge til noget lge nu - ud over at være blevet klogere fremover. Så ja, måske skal der kigges efter noget billigere at bo i, men man får jo ikke bare en ny lejlighed over night..

    TS: Jeg håber for dig, at det lykkes at låne til at buskort, så du kan komme i gang med at arbejde - så har du også taget et første vigtige skridt til at forbedre din økonomiske situation. Held og lykke!


  • #54   13. dec 2010 et = det

  • #56   13. dec 2010 Det er da kun ens egen skyld,

    dyre mad priser, rend og hop, du kan leve af tun og pasta hvis du vil

    Det er hvertfald ikke samfundets skyld at du har sat dig hårdt i det.

    Når mange andre kan få det til at kører rundt burde du også.

    Og jo det foregående har en indflydelse, da det er det der har gjort hu sidder som hun gør nu.


  • #57   13. dec 2010 God idé "-min egen-" :o)

  • #58   13. dec 2010 Synes godt nok det er utroligt som folk herinde kan sige hvorfor TS sidder som hun gør, at det ikke er tilladt at være ked af det hele bare fordi man er sund og rask, at det KUN er personenes egen skyld at det er sådan, og jeg kunne fortsætte.

    Hvad med at vise en smule medfølelse????
    Godt det ikke er mig der har oprette denne tråd, og den bekræfter endnu engang hvorfor man mange gange skal vælge at lade være!


  • #59   13. dec 2010 Jeg synes det er SÅ træls at folk de ikke kan se ud over deres egen næsetip!

    Der er sku ikke job! Jeg kender flere som bestemt ikke er kræsne, der er bare ikke noget at få!

    Nu skal du, TS, bare se fremad! Ikke tænke over NU hvad I kunne ha gjort, men hvad I kan gøre.

    Jeg mener det samme som dig. Den gang jeg var på kontanthjælp, følte jeg mig som en kæmpe bums og samfundsnasser. Men hvad var alternativet? Folk ville ikke ansætte mig og havde trods alt et barn at tænke på.

    Venges: hvordan kan det være folks egen skyld at der ikke er noget job at få? Og når man så ENDELIG får et, så er det umuligt at få en starthjælp til transport? Det kan da ikke være rigtigt!


  • #60   13. dec 2010 Nu ved jeg ikke hvor i verden du bor, men hvis du sidder så hård i det som det lyder til, skulle man måske overveje at flytte til en "billig by" Altså jeg har jo boet på lolland, og der kan man godt finde job, evt som afløser i hjemmepjeje, plejehjem, til rengørring diverse steder eller i en kiosk, på færgerne osv og der er billigt at bo, har boet i hus på 147 km2 med stor have til 4500 om mdr og tingene omkring en ligger ikke længere end man kan cykle. Jeg har før haft job 40 km væk, midlertidig da jeg skulle hjælpe med at starte en butik op, og der kørte jeg på scooter, sådan en kan man godt finde til rimelig pris evt på aktion hos politiet.

    - Mulighederne er der, det er bare med at finde dem.


  • #61   13. dec 2010 Kristina - Jeg bor også på lolland, og har IKKE kunne finde job.

  • #62   13. dec 2010 Synes ikke der er nogen der banker TS i hovedet med det ene og det andet, synes alle kommer med råd. Gode råd!

    For det er vel ikke ynk, at TS gerne vil have med denne tråd? Det er vel råd...



  • #64   13. dec 2010 Maiken - Jo, der er massere der vælger at banke ts oven i hovedet, det er bare at læse tråden igennem.

  • #65   13. dec 2010 Har læst alle indlæg og synes der er masser af gode råd.

  • #66   13. dec 2010 Det er da ikke gode råd at fortælle TS, hvad hun skulle have gjort engang i fortiden? Det kunne selvfølgelig være rart, om man kunne ændre sit liv med tilbagevirkende kraft, men sådan hænger tingene jo ikke sammen...


  • #67   13. dec 2010 C K H : jeg har ALDRIG haft problemer med at finde job da jeg boede der, har hjulpet X-tra igang dengang de åbnede. Og har været afløser i hjemmeplejen. Og så har jeg arbejdet med heste.

    Venner veninder jeg kander har heller ikke problemer min bror på 18 har arbejdet på cafe og i rema

    vendinde rengøring i børnehave og afløser på plejehjem

    veninde: arbejder på færgen.

    Måske i bare ikke er iherdige nok ??


  • #68   13. dec 2010 Var lidt for hurtig på tasterne kan jeg se :S

    (stavefejl er til at finde) Haha


  • #69   13. dec 2010 Kristina - Det kan jeg love dig for at jeg er, jeg har sendt ansøgninger til det meste af lolland + falster, der er MASSERE der har ringet igen, men det kræver kørekort ... og det har jeg ikke.
    Udover de jobs hvor det har krævet kørekort, har der INTET været.


  • #70   13. dec 2010 Nu har jobsituationen så også ændret sig en hel del bare igennem de sidste par år...

  • #71   13. dec 2010 C K H : Har aldrig sendt en job ansøgning, ved jeg min bror heller ikke har, og hans job er sådan inden for de sidste to år. Tror det er vigtigt at man tager ud, og viser ansigt og interesse.

    Det med at få en ansøgning sendt tror jeg ikke har så stor betydning, som hvis man selv tager ud og får en snak.


  • #72   13. dec 2010 Suzy : men det kan en scooter klare, og så får du jo kørsels godtgørelse.


  • #73   13. dec 2010 jeg bliver bare harm når folk siger det er samfundets skyld smiley

    Men ae ae, sådan har du fået hvad du søgte nu


  • #74   13. dec 2010 Maiken - Licens er ikke kun TV. Licens er mobiltelefon, tv, internet osv osv..

  • #75   13. dec 2010 Iøvrigt tvivler jeg meget stærkt på at hun kan få hjælp på kommunen da transport IKKE er en uforudset udgift..

    Man får somregel kun hjælp derfra hvis det er en uforudset udgift, og det er transport ikke


  • #76   13. dec 2010 Natascha: Ja, og det er ting man godt kan undvære, hvis man har 0,- til sig selv om måneden! Det er det jeg mener - forstår ikke nogen tror alt kan blive foræret. Det er goder vi idag tager for givet og tror er livsnødvendigt...

  • #77   13. dec 2010 Stinne: Hold op hvor kan du være nedladende.

    Hvme har sagt at det er samfundet skyld?

    Der bliver skrevet, at der er nogle ting der har haft indflydelse på hvor nemt det er at få job.

    Desuden er det vidst meget normalt at når man går fra intet arbejde - arbejde, så kommer der nogle udgifter. I den forbindelse ville det være skønt hvis der lige var lidt hjælp at hente til opstart af nyt job. Og nu snakker jeg ikke om flere tusinde kroner, men penge til et buskort, burde fandme være muligt...


  • #78   13. dec 2010 Kristina - Jeg har sørme også været ude.
    Det er ikke bare til at finde job, hverken på Lolland eller andre steder .... nogle er heldige, andre ikke.
    Udover det så er nogle også mere udadvendte end andre.


  • #79   13. dec 2010 Kan ingen steder se jeg har skrevet hun skulle gøre det i aften, så tag i den bare med ro, det var blot et forslag som økonomien evt kunne holde til, men jeg kan da godt lige høre gode råd ikke er velkommen.

    TS: Held og lykke med det, husk intet er så dårligt at det ikke er godt for noget. En gang imellem skal man bare helt ned og skrave bunden for at kunne komme op igen smiley Har selv været der, og det føltes som om det ALDRIG bliver godt igen, men hold humøret oppe, så skal det nok komme.


  • #81   13. dec 2010 ja men er der noget at sige til det når folk prøver at kaste ansvaret over på andre.

    Det er ens eget liv og man sætter sig selv i visse situationer.
    Bor hun et sted hun har svært ved at få arbejde, måtte hun have taget det med i betragtningen inden hun bosatte sig der


  • #82   13. dec 2010 C K H : Må jeg spørge hvor på lolland du bor ?


  • #83   13. dec 2010 Kristina - Omkring Nakskov.

  • #84   13. dec 2010 Hvad med morgen mad forbrikken ? Hjemme plejen søger også tit, specilt her op til jul mangler der en masse afløsere rundt omkring, aviser og reklamer kan man næsten altid få lov at køre med, og de skal hentes ved Nakskov st og i har både rema, kvickly, lidl, fakta, aldi og super brugsen, i har rideskoler, hvor man kan blive ansat til at fodre og muge, og lalandia

  • #85   13. dec 2010 Du må vide da du søgte jobbet at der var langt på arbejde?

  • #86   13. dec 2010 Kristina - Lalandia sætter jeg aldrig mine ben mere.
    Jeg er bange for heste, så søger absolut ikke arbejde der.

    Ja, der er MASSERE af steder at søge, men det betyder ikke at der rent faktisk er arbejde, eller at jeg er dén de søger. smiley

    Heldigvis er jeg så heldig at jeg ikke har behov for arbejde lige pt. så lige nu søger jeg KUN hvad der har interesse.


  • #87   13. dec 2010
    man bestemmer jo selv hvordan man vil leve sit liv og ikke mange forældre har råd til at studere, så må sige at jeres valg måske har givet lidt bagslag
    siger man A må man også sige B, og her mener jeg ...SU...ingen penge ingen fornøjelser ,men et studie man brænder for.
    jeg ville gerne have mig en udd. men ak. det har vi ikke råd til og mine børn er udeboende, men jeg vælger ikke at leve fattigt så jeg må ud og finde mig et job istedet for..
    Du føler at staten tvinger dig ud i abejde istedet for at gøre udd. færdig???? hvad er det for noget pjat?...det er kun et spørgsmål om priortering af ens livsførsel.

    Snakkede med en 30 årig italiansk kvinde forleden dag ,der meget gerne ville bo i danmark sammen med sin kæreste. hun fortalte at det kostede hendes forældre 5000 euro om året at lade hende gå på uni ,,,,hvad klager vi så over her i DK...vi er jo møgforkælet ved siden af ikk


  • #88   13. dec 2010 Jeg er igang med min 3. uddannelse. er mor til 5 børn, hvor 3 bor hjemme, jeg har mere end fuldtidsarbejde ved siden af studiet, for at det kan lade sig gøre, Så jeg er enig med de fleste - man er langt hen af vejen selv herre over hvordan tingene udvikler sig - men det betyder at det ikke altid er det lette beslutninger man må tage.

  • #89   13. dec 2010 Jean P - Det kan du jo slet ikke sammenligne.
    Vi er vant til at leve på en anden måde, end lige præcis den italianske dame. smiley


  • #90   13. dec 2010 DKK Tavlesnob med DKCH basse . (Synes godt om)


  • #93   13. dec 2010 Altså hvis det er så slemt som folk får det til at lyde, så meld jer til luksusfælden...

    Jeg forstår bare ikke, at hvis du ved du ikke har råd til at tage på job, hvorfor søgte du så? :s


  • #94   13. dec 2010 TS forstår godt din frustration... Jeg har selv kun fået udbetalt det jeg skal indbetale til budgetten i denne måned...

    Og tillykke til alle dem der bare har klaret det hele så flot, det kan ts nemlig bruge til vildt meget pt. Vi kan da alle skrive hvad vi selv har opnået i vores liv, det skal helt sikkert hjælpe Ts videre og opmuntre hende.

    Vi har det også svært pt da jeg er uden arbejde og har været en del syg. Jeg har dog uddannelse, men ville gerne uddanne mig igen for at få arbejde, men har ikke råd til den ellers fine elevløn der er ved erhvervsuddannelserne.

    På vores bibliotek må man kun sidde ved computeren i 15 min så held og lykke med at nå noget!!!

    Har du ikke en kammerat eller noget familie som evt kunne kører dig?



  • #95   13. dec 2010 Irene - Rænne J

    Måske får at få råd???

    Hvad skulle lukusfælden dog gøre? Om 6 måneder når de skal kører nye programmer er det jo ikke sikkert de har problemer længere....


  • #96   13. dec 2010 Heidi - Ja, men hvad hjælper det at få et job når man ikke har råd til at møde op? Det plejer at fungere sådan, at hvis ikke man møder op, så får man heller ikke løn.

  • #97   13. dec 2010 Og ellers må man jo nøjes med at søge arbejde indenfor gå og cykle-afstand.

  • #98   13. dec 2010 Mon ikke TS nok skal komme på arbejde, virker som det er vigtigt for hende også skal man nok komme afsted..

  • #99   13. dec 2010 Det håber jeg også :o)
    Forstår heller ikke lige bankens synspunkt, at de ikke kan låne til transporten - det er jo netop for at få flere penge smiley


  • #100   13. dec 2010 Jeg forstår udemærket din situation, og jeg føler med dig..

    Ved ikke om der går bus til dit arbejde, og hvor i landet det er, men fynbus har i hvert fald noget der hedder et "kvik-kort" . Det fungerer som et klippekort, men betales måneden efter ... Måske det var en mulighed? Det bestilles på busselskabets hjemmeside..

    Jeg håber det bedste for dig..

    Kh. Maria (som har 169,- tilbage til resten af december, og heller ikke bruger penge på noget fornøjelse.... Og p.s. er på nettet via naboens ulåste trådløse netværk... !)


  • #101   13. dec 2010 CHK

    ja nemlig..også lige det jeg mener...vi skal også passe på ikke at virke for forkælet..... det var bare det jeg ville sige med et jeg skrev , vælger man at tage en udd som voksen med familie så må man også vælge enten at være fattig eller som en anden skrev..arbejde ved siden af for at tingene kan glide nogenlunde ikk


  • #102   13. dec 2010 Jean P - Hvorfor skal vi passe p med at virke forkælet ?
    Jeg gentager - vi er vant til at leve på en anden måde, derfor indordner vi os efter det, og når det så ikke går som det skal, så har vi da ret til at brokke os.
    TS har ikke familie, hun har en kæreste.

    Udover det så vil TS gerne arbejde ved siden af, der står rent faktisk at hun har et arbejde, men ikke har mulighed for at møde, pga. pengemangel!

    Rikke - ENIG!


  • #103   13. dec 2010 Jeg må indrømme jeg også er sikker på i har sat jer for hårdt i det ! Da jeg var igang med min HHX, havde jeg en husleje på 3000 INGEN internet, jeg brugte der der var på skolen ! Så måtte jeg jo sidde der og lave mine opgaver, jeg havde kun tv2 & dr1 på fjernsynet ! Jeg arbejde 4-5 af ugens dage på en tank, jeg havde fri fra skole kl 15 skulle være der kl. 16 til 22 derudover skulle der laves lektier og der var pænt mange ! Jeg var frusteret og kunne næsten heller ikke hænge sammen men det lykkedes og jeg manglede aldrig noget ! Men hvis man har vænnet sig til at have div. luksus ting så er det svært at vænne sig af med !

    Iøvrigt blev alle vores lektier også skrevet inde på blackboard ! Samt skema !

    Da min eks & jeg gik fra hinanden for nogle år siden sad jeg i det rækkehus vi bor i nu alene ! Jeg havde 800kr at leve for ! Og jeg skulle bruge ca.8-900 til transport da jeg var i praktik langt væk ! DET var hårdt og jeg levede bogstavelig talt af havregrød med vand fordi jeg ikke havde råd til mælk ! Jeg fik rugbrød når mine forældre kom med det ! De måtte betale for maden til mine dyr ! Og det var udelukkende min egen skyld, jeg kunne have opsagt mit internet - min fuldpakke - min mobil abo - flyttet til et billigere sted, men jeg ville ikke for jeg ville klare det ! Men enden måtte have været at jeg blev nød til at flytte ! Hvis ikke Daniel & jeg havde fundet sammen !

    Så i må lærer at prioterer anderledes !


  • #104   13. dec 2010 Hov, i og med jeg ikke havde tid mange af dagene til at sidde på skolen efter timerne da jeg jo skulle på arbejde ! Brugte jeg mine frikvartere på at finde det matriale jeg skulle bruge og gemte det på et usb stik, så havde jeg det til jeg kom hjem !

    Det kan lykkedes smiley Pøj pøj med det !


  • #105   13. dec 2010 Til C K H ---
    Dit citat : nr 1 Heldigvis er jeg så heldig at jeg ikke har behov for arbejde lige pt. så lige nu søger jeg KUN hvad der har interesse.


    citat nr. 2 Hvorfor skal vi passe p med at virke forkælet ?
    Jeg gentager - vi er vant til at leve på en anden måde, derfor indordner vi os efter det, og når det så ikke går som det skal, så har vi da ret til at brokke os.

    Du skal ikke brokke dig ,hvis der kommer en dag hvor du mangler arbejde, med den holdning du har.
    Mange slide og betaler skat, det er ok, hvis nogle af vores skattekroner går til folk der reelt har behov, men den holdning du har, vil jeg ikke håbe du stikker næsen ned i kassen!!


  • #106   13. dec 2010 CKH

    selvfølgelig må man da det, men jeg skriver som jeg syntes lige som alle andre gør.


  • #107   13. dec 2010 Jean P - Ja, og jeg svarer på det - lige som alle andre gør smiley

  • #108   13. dec 2010 Jema-Spot - Hvorfor skal jeg dog ikke det ? er det op til dig at bestemme hvornår jeg skal brokke mig ?

    Hvor er det du vil hen ?
    at jeg SKAL søge ALT arbejde, selvom jeg ikke har behov for ekstra penge lige pt.?
    Det kommer så heldigvis ikke dig ved.


  • #109   13. dec 2010 Jeg har kun læst starten af tråden, for den er aaaalt for lang til at jeg gider læse det hele!...

    Men I må da sidde alt alt for dyrt i det!

    I er begge i uddannelse, ergo kan jeg sjusse mig til at I får omkring 10.000 udbetalt i SU tilsammen?
    En ungdomsbolig kan fås i storkøbenhavn til 1800-4500 kr.
    Så er der lidt forbrug.

    Så bør der være min. 5000 til mad, transport, fornøjelser?
    I må virkelig have nogle udgifter der er ude af kontrol, siden du ikke har 30 kr. til en tog/busbillet.


  • #110   13. dec 2010 Jeg kan forstå at din kæreste læser i byen, og kan dog ikke helt se hvor du læser?
    Men hvis I har interesse i storkøbenhavn, er der her i Taastrup ungdomsboliger på 18/21 kvm til omkring 1800-2000 pr måned.
    Det er ikke fedt at bo på så småt, men det kan være nødvendigt i en periode.

    Mht. penge her og nu, så sælg hvad sælges kan.
    Tilbehør til dine dyr (du har vist nogle gnavere?), fjernsynet, gamle mobiler, tøj og sko i pæn stand..
    Da jeg var helt nede økonomisk solgte jeg nogle af mine højhælede og fik lidt penge for det..

    Ellers må I høre noget familie og venner om I kan låne 500 kr. Det kommer man langt for, med sparehatten på..

    Jeg er i øvrigt enig i at internet er en nødvendighed når man er under uddannelse.
    Har man f.eks et deltidsjob, kan det jo tænkes at man først kommer i gang med lektierne om natten, og så skal man måske sende en opgave ind kl 3.50 om natten. Så det er svært liiige at finde sig et internet, medmindre man har en lokal døgnåben McDonalds..


  • #111   14. dec 2010 Man ligger som man har redt, Da jeg studerede valgte jeg ikke og have nogen tv pakke for at spare og internet det ved jeg du kan bruge på din skole så det behøves du heller ikke, du kan lave dine skoleopgaver på skolen, man kan få et taletidskort så man ikke bruger mere en 100 kr om måneden på tlf.
    at forvente systemet skal hjælpe jer fordi i ikke har tænkt jer om med hensys til jeres bugdet er forkert.
    i er 2 mennesker om udgifterne, og selv om suén er lav er den høj nok til at man kan få råd til og komme til og fra arbejde hvis man priotere korrekt!
    så må man lære af sine fejl på den måde. håber du finder en løsning.
    og p.s. hvis banken ikke vil låne dig 500 kr så du kan komme på job ville jeg nok skifte bank.


  • #113   14. dec 2010 Mht. telefon kan man nemt spare der.
    Få fri sms og lad være med at ringe medmindre det er absolut nødvendigt..

    Jeg har telmore med fri sms, og bruger MAX. 85 kr om måneden, da jeg stort set aldrig taler i telefon...

    Der ER altså masser af muligheder..

    Mange her i tråden læser det som om TS slet ingen indtægt har haft mens hun har søgt arbejde, men der HAR jo været en indtægt, der er jo SU. Der har bare ikke været en supplerende indtægt, som ville hjælpe lidt..

    Et kg. havregryn koster 7,95 (i hvert fald hvor jeg arbejder, og Kvicly er vist ikke de billigste).
    Der skal blot tilsættes vand, så har I havregrød hver dag. I kan evt. supplerede med en pose pastaskruer til 14.95, så kan I få lidt ekstra et par dage smiley


  • #114   14. dec 2010 KIRA: Jeg har selv studeret med en su. på 4800 om måneden i en studieby så jeg ved udemærket at det kan lade sig gøre, hvis ikke man kan få et job må man jo tage et su lån indtil man kan! tænk på hvor mange der klare sig for de penge, at hun ikke kan ( og hun har åbenbart en kæreste til og dele udgifterne med ) er helt sikkert et spørgsmål om at priotere forkert.

  • #116   14. dec 2010 Her, hvor jeg bor kommer man 17 km sydpå for 30 kr.

    Det batter jo intet.

    Nå - jeg synes det er tankevækkende at alle måler Trådstarter situation i forhold til, hvad I selv har gjort engang.
    Jeg ved ikke rigtigt, hvad man kan bruge den sammenligning til - Situationer er forskellige - og når Trådstarter siger, de gør hvad de kan, hvorfor så ikke tage de ord for pålydende?
    Hvorfor fordele skyld?

    Det hele handler om, at Trådstarter NU OG HER ikke har penge til transport, så hun kan komme til at tjene noget mere. Ikke at hun fortjener en i røven for at være kommet i den situation.

    Ja, de fleste af os har prøvet at være nede i sølet økonomisk, men mange har vist glemt, at det ikke er det store overskud man har, når man sidder i det.
    Tror ikke man har det store behov for at blive dunket i hovedet, hvis jeg skal være ærlig.


  • #117   14. dec 2010 Maj-britt: Virkeligheden er netop at flere af os herinde har kunnet leve flere år med så få indtægter. Man lever stramt, ja, men det kan godt lade sig gøre. Vi taler jo netop af erfaring.
    Men ja vi alle ville da synes det var dejligt hvis samfundet gad betale alt for os. Helt ærligt...


  • #118   14. dec 2010 Det er altid let at løse andres problemer...

  • #120   14. dec 2010 Øv, nu troede jeg ellers, at der var mulighed for min datter og svigersøn for at få en billig ungdomsbolig i Tåstrup, når de i forbindelse med deres uddannelse skal i praktik på Sjælland i 1½ år..

    Maj-Britt, jeg giver dig ret - kom nu tilbage til virkeligheden. Og hvorfor forholder man sig ikke til TS's aktuelle situation - og ikke hvordan hun evt. måtte have levet tidligere? Det er jo rigtig flot, at så mange mennesker har så meget styr på deres liv og aldrig har begået en fejl....

    Og ordsproget: "Man ligger, som man har redt" - nøj, hvor jeg hader det. Der er handlinger og der er konsekvenser - ja - men der er ved gud også begivenheder her i livet, som man ikke altid er herre over. Og vi her i tråden aner jo ikke en kæft om TS's baggrund og hvorfor økonomien er stram.

    Jeg finder det også påfaldende, så mange der skal bidrage med deres egen personlige historie - nogle fortæller endda, at det var så hårdt, at de næsten ikke kunne hænge sammen med studie og fritidsjob på samme tid. Ønsker man det ikke bedre for andre? Bare fordi man selv er stået igennem nogle forfærdelige år - skal alle andre så også?

    Min far vågnede også hver morgen med sne på dynen (sikkert også om sommeren) - det vil jeg sgu da ikke!! Og kald mig så bare forkælet - I don't mind!


  • #122   14. dec 2010 Jeg tror faktisk det er noget alment menneskeligt, at når man selv har gennemgået noget vanskeligt og er kommet godt og vel henover det, så mister man en smule af empatien overfor folk, der har svært ved at gøre det samme.

    JEG gjorde det - så klag ikke over at DU skal det samme-agtigt...

    Det burde jo have den omvendte virkning.


  • #123   14. dec 2010 Wuhuu regnede ikke med det skulle ske sådan lige men må give både Rikke og Maj-Britt ret.

    Det er derimod ikke nogen overraskelse jeg er enig med Bente og CH.

    TS: Jeg forstår så meget din situation og håber sådan du må en eller anden måde kommer igennem.
    Det er en ærlig sag at måtte sige at man dropper julegaver fordi man ganske enkelt ikke har råd. Dette har jeg måttet gøre på 3.-4, år nu ... Det er flovt men det er altså en ærlig sag og INGEN har haft ondt i røven over det.
    Dette er et oplagt sted at spare :o)

    Jeg er en af dem der samler flasker for at få det til at løbe rundt.
    Men her i snemdr. er det betydeligt sværere at komme til de mange flasker.
    Offentlig transport er ekstremt dyrt i dag desværre. Har du evt. tjekket om du kan finde hjælp via pendlernet?

    Da jeg arbejdede var jeg registreret derinde så jeg kunne give lift til dem der havde brug for det. Når jeg alligevel skulle frem og tilbage og igennem 3-4 byer på vejen kunne jeg lige så godt fylde bilen op hjælpe til.
    Det er forsøget værd.


  • #124   14. dec 2010 CH: Ja, jeg tror, du har ret - i hvert fald er det et fænomen, jeg har oplevet ufattelig mange gange - også ude i det virkelige liv. Og har undret mig meget over, at det netop ikke har den modsatte virkning...

    Sanne: He he - ja, tænk, at vi er enige ;o))) Gode forslag, du kommer med smiley


  • #125   14. dec 2010 Suzy : Må skuffe dig, skriver intet om den aften, blot at en scooter skulle kunne klare de 50 km


  • #126   14. dec 2010 Suzy: Bor i den mindste lillebitte landsby hvor kriminaliteten indtil sidste uge var på omkring 0,0001% eller lign.
    Hele byen var ved at brække sig af grin fordi der var en der i sidste uge blev sur og valgte at kalde sig fra Al Queda og at de ville bombe en maskinfabrik herude.
    Kan lige se Al Queda sidde med et Danmarkskort (som skal være ret så detaljeret for at få vores by med) og så tænke. Hvordan lammer vi bedst DK ... Jo vi smider en bombe i Thyregod !!!

    Men vi har en del unge der ikke har andet at lave om sommeren end at tylle alkohol i plantagen og der kan man tjene en skilling ved at rydde op efter dem :o)

    Du skal vide hvad du laver hvis du skal tjene på det :o) For ellers finder du ikke noget. Vi har en ung mand der fast går alle skraldespande igennem i et meget stort område. Så der skal man enten være MEGET tidligt ude ellers finde en anden rute :o)

    Men dem der foreslår man skal samle flasker skulle selv prøve det .. Det er faktisk ekstremt nedværdigende at være nødt til dette for at kunne klare sig. Men som man kan læse i tråden er man jo selv ude om det hvis man går hen og bliver syg eller bliver fyret og ens økonomi ryger ...


  • #128   14. dec 2010 Can.alt....: Ingen siger her i tråden de ikke har begået fejl!

    Maj-briit: Det hjælper heller ikke at ynke TS. Det hjælper da mere at skrive hvad hun kan gøre på sigt, for en her og nu løsning hjælper da heller ikke på sigt. Nu skriver jeg det igen, synes der er kommet mange glimrende forslag her i tråden!



  • #129   14. dec 2010 Maiken, eftersom TS har fået et job, så ER tingene løst på sigt. Det, der er nødvendigt er en her-og-nu løsning, så hun KAN få den langsigtede løsning i hus.

    Jeg synes egentlig ikke, at man kan sammenligne forståelse og empati med ynk.


  • #130   14. dec 2010 Suzy: Jo :o) Ligger mellem Vejle og Herning :o)

    Jamen det er jo ikke det man lever af. Men det er det der for nogle af os får det til at løbe rundt i de svære tider. Jeg render også rundt og roder efter flasker. Havde ikke troet det ville blive nødvendigt da jeg fik min bachelorgrad .. Men livet er ikke forudsigeligt :o)

    Det er 90% af gangene mennesker som du beskriver, velklædte, sikkert veluddannede mennesker som jeg også møder på flaskejagt. Det er egentlig underligt da man skulle tro af nogen der har endnu mindre at gøre med ville vælge denne mulighed men det at samle flasker kræver måske flere ressourcer end man lige umiddelbart regner med?
    Og ja vi sniger os. Det føles nedværdigende og dem vi omgiver os med skulle jo ikke gerne vide at dette er en måde vi får det til at løbe rundt på.
    Een af mange :o)

    Det dyre tøj stammer muligvis fra tiden før man blev nødt til at samle flasker?

    For mit vedkommende havde jeg jo fast job, hus og bil og rigeligt til forbrug og til opsparing for i løbet af kort tid at stå syg, jobløs, stadig med udgifter til hus og bil (sgu ikke til at sælge nogle af delene) og ikke nok til at dække udgifter og opsparingen blev langsomt drænet ...

    Vi lever jo nok i håbet om at så længe vi holder skindet på næsen i en periode så får vi alt det tilbage vi mistede? At vi bare skal igennem den svære tid ...

    Vi passer på det vi har og forsøger med næb og kløer at holde fast i det til lykken igen vender?


  • #131   14. dec 2010 Anja cs - jeg bliver lige nødt til - inden jeg har læst resten af tråden færdig - at sige, at det sindsyge kvindemenneske der kalder sig min biologiske mor bor i Taastrup, og jeg NÆGTER!!!!! at bosætte mig i den by, om så alternativet var gaden!

    dette er ikke ynk eller noget, men en begrundelse, som jeg håber de fleste er medfølende nok til at forstå: Jeg har fået tæsk hver evigt eneste dag indtil jeg blev tvangsfjernt som 11½ årig. kort tid derefter fandt jeg ud af, at ALT hvad jeg havde lært og fået fortalt af hende var løgn på løgn på løgn på løgn.... derudover har jeg stadig i dag - efter 11 år - så store psykiske mén af den barndom hos hende, at da min onkel fortalte mig, at hun var inde i en rigtig god periode, så overvejede jeg at tage kontakt med hende igen (naiv som jeg var, troede jeg at jeg kunne få noget godt ud af det bare en enkelt gang i mit liv. ingen aner jo hvor længe den gode periode kan vare, eller om det skulle være den sidste i hendes liv). jeg gik i nogle dage og tænkte lidt over det. desværre så sad det konstant i min underbevidsthed, og jeg blev mere og mere hidsig og havde kort lunte og blev rasende over den mindste lille bitte ting, der blev sagt til mig af både lærere, min plejeforældre og min kæreste.... da det gik op for mig at jeg reagerede så kraftigt stadig, så droppede jeg overvejelserne med det samme, og jeg skal ALDRIG bo i samme by som hende.........

    håber i kan forstå mig smiley


  • #132   14. dec 2010 og ja, jeg kom på arbejde i går.... jeg har stået i en bagerforretning engang imellem, som var så sød at hjælpe mig med 1200 kr, og så ringede jeg til Seas og fik udsat min elregning på 1500 kr til januar og februar, så det skal nok gå...

    fra Køge/Ølby til Næstved med toget koster 57 kr pr vej, men til januar bestiller jeg et wildcart, så jeg får 50% rabat.

    jeg går på Køge gymnasium, og min kæreste studerer på Frederiksberg, og han har søgt arbejde hele vejen derind langs togbanen siden vi flyttede sammen... jeg har ikke tal på hvor mange steder han har søgt, men jeg ved at han kun har fået svar fra 2-3 steder, som var så søde at give besked om, at de ikke kan bruge ham....


  • #133   14. dec 2010 anja - gnaverne blev givet væk, fordi vi ikke havde den tid til dem, som ørkenrotter har brug for...
    og vil ikke have dyr der mistrives smiley


  • #134   14. dec 2010 TS: Godt du kom afsted, fandt en løsning.
    Og held og lykke med det hele i fremtiden. Håber det flasker sig for jer - og at (selvom flere herinde synes der ikke er kommet gode råd) du kan bruge nogle af de råd der er givet - også på længere sigt.


  • #135   14. dec 2010 jeg kan ikke skifte bank og de vil ikke låne mig en øre, fordi jeg er registreret i RKI, efter en periode med en depression, hvor økonomien var ikke eksisterende...

  • #136   14. dec 2010 og til alle dem der ikke forstår hvorfor jeg har valgt at få et job så langt væk, så vil jeg meget gerne høre, om I kan finde et job i Ølby/Køge, hvor man enten ikke behøver være specialuddannet, have kørekort, have erfaring inden for forskellige kulture (her tænker jeg på Lucky Sushi på havnen som søgte/søger, men der er det et krav at have godt kendskab til japansk madkultur, og jeg har ALDRIG i mit liv smagt sushi eller noget andet japansk........)

    derfor har jeg søgt i Avita, som ligger 5 minutter fra Næstved station, da jeg ved de konstant søger nye medarbejdere. jeg føler mig heldig at jeg endelig har fundet et job der giver penge og dermed mulighed for at få min/vores økonomi på rette kurs igen....

    budgettet er gået igennem gang på gang...
    gang på gang er der lagt nyt budget
    gang på gang tænker vi: kan vi undvære dette? ja/nej?
    vi kan ikke undvære internet. vi kan ikke vælge billigere internet/tv-udbyder da der er indlagt Yousee i lejlighedskomplekset.

    jeg har IKKE været til noget så vigtigt som TANDLÆGE i 3 år!!!! fordi jeg ikke har råd............!

    mht flasker, så er der 10-15 hvis ikke flere ældre mennesker der går ud flere gange om dagen -og natten - og samler flasker ind... derfor jeg jeg i løbet af dette skoleår samlet under 10 flasker/dåser op...

    ja, jeg/vi har nok brugt vores penge forkert, men det kan jeg ikke bruge til noget som helst nu. jeg er udmærket godt selv klar over det.

    jeg oprettede denne tråd i går, fordi jeg havde brug for at komme ud med det hele...

    jeg sad og tudede efter jeg havde snakket med banken og havde fået afslag - igen - fordi jeg ikke kunne se nogen udvej.....



  • #138   14. dec 2010 og her i området kan man IKKE(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) få avisruter lige så snart du er over 18... tro mig........ jeg har søgt hver eneste gang de har lagt en piece i postkassen... jeg har aldrig hørt fra dem....

  • #139   14. dec 2010 Kira: Jeg havde hverken forældre der betalte noget (min mor gav aftensmad en gang i mellem) eller kæreste at dele økonomien med. Så jo man kan godt...

  • #140   14. dec 2010 TS: Du behøver ikke forsvare dig :o) Det er nemt at løfte en pegefinger hvis ikke man selv har været der ...

    Synes nu hvor du har fundet en udvej at du skal huske at glæde dig over at have fået et job :o) Fra nu af håber jeg virkelig det hele vender til det bedre for dig :o)


  • #142   14. dec 2010 Kira: Nej, at man selv har levet sådan er da heller ikke nogen der har sagt er ensbetydene med at man ønsker det for andre. Hvorfor fordreje det der bliver skrevet?

  • #143   14. dec 2010 Suzy: Det kan der være noget om.
    Vi er et skræmmende folkefærd :o) Synes nu vi ser venlige nok ud og ellers også fredelige nok :o)
    Vi vil helst bare ikke ses.
    Så ignorerer du os ignorerer vi dig :o)


  • #144   14. dec 2010 Suzy: LOL. Nej tvivler også på vi kan sammenlignes :o)
    Plet reagerer nok mere på dig og din reaktion på dem end på dem til at starte med :o)

    Men vi har også en del af de "specielle" mennesker du beskriver i Vejle hvor jeg boede før. Så længe man lader dem være kan man som regel være i fred :o)


  • #145   14. dec 2010 Kia er ligesådan. No one messes with her Momma :o)

    Hun er ret afslappet normalt, totalt modig ... men siden jeg blev syg er hun blevet meget mere beskyttende. Min angst gør hun bliver mere beskyttende.

    Det er ikke mit ønske hun skal gå ind og have det ansvar (hader at hun er påvirket af min sygdom men der er ikke så meget jeg kan gøre ved det andet end at acceptere det og så forsøge at undgå angstfremkaldende episoder når hun er med = træne dem UDEN hende).

    Kan leve med at hun er beskyttende når nu det er sådan og jeg er jo også megabeskyttende over for hende så vi passer på hinanden :o)

    Men hendes race gør jo så også at folk automatisk holder sig væk og det hjælper jo lidt på situationen at ingen kommer for tæt på :o)


  • #146   14. dec 2010 Rikke: Ja det kan vi vist ikke komme udenom ;o)

  • #147   14. dec 2010 Rikke: Det tror jeg bestemt også og sikkert også mange andre områder :o)

  • #148   14. dec 2010 Ja hvorfor skal det være sådan? JEG HADER BANKER lige nu! GRRRRR! De har lige ripped hele min konto... glædelig jul siger jeg bare..

  • #149   14. dec 2010 Det var der nok en grund til Natascha ? Eller gjrode de det bare "for sjov" ?

  • #150   14. dec 2010 De gjorde det for at ødelægge min jul gjorde de....

  • #151   14. dec 2010 Selvfølgelig...!

  • #152   14. dec 2010 Uanset hvad grunden er, så kan banken fandme godt lige tænke sig om.. og så prøve at følge en NORMAL procedure med at kontakte en inden man flår hele kontoen..

  • #153   14. dec 2010 Banken er en forretning.. ikke andet.
    De gør hvad der bedst kan betale sig for dem


  • #154   14. dec 2010 CKH

    selvfølgelig...men nogle gør det pænere end andre ..
    der er ingen grund til at være klogere....nedladende eller bare negativ i sine svar.....alle har sine meninger , derfor behøver man jo ikke irettesætte....


  • #155   14. dec 2010 he he jeg har tygget mig igennem det meste af tråden, og tænkte lidt..... at problemet, var jo ikke "her og nu" med at komme på job, men snarere mad og transport i næste uge....... TS skrev jo at de havde 338 kr.......

    men godt problemet blev løst smiley


  • #156   14. dec 2010 Maj-Britt,
    de tal er vist vejlende. Ingen af de af mine kolleger der har boet der (8-10) har ventet længere end højst et halvt år.. Så de tal er vist kun vejledende..

    Det er udelukkende forslag - jeg ved jo ikke om lokationen er for langt væk fra TS's studie men det ER en billig bolig (højst sandsynligt langt billigere end det hun sidder i nu) så jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor jeg skal hånes på den måde for at foreslå det?

    Du har ingen kommentarer til mine forslag til penge her og nu - det må være fordi de ikke fejler noget?


  • #157   14. dec 2010 Hvil i fred,
    det var nu heller ikke fordi du partout skal flytte til Taastrup. Det er jo heller ikke sikkert det passer transportmæssigt med dit studie..
    Det var blot for at illustrere at i nogle af småbyerne udenfor København, man man få små ungdomsboliger til en overkommelig pris...

    Det er IKKE fedt at bo to mennesker i en lille etværelses, men det kan jo desværre være aktuelt mens man kæmper sig op til en bedre tilværelse.
    Og jeg tænker samtidig at indskuddet (og dermed udgiften ved flytningen) er mindre ved de små lejligheder, så det kunne være nemmere at få banken med på det.
    Men er Taastrup et dårligt sted for dig, skal du selvfølgelig ikke rykke dertil - der findes jo også andre ungdomsboliger rundt omkring.. Det var bare for at give en ide prismæssigt..


  • #158   14. dec 2010 Og i øvrigt, en anden gang når du står og mangler transport HER OG NU, hvad så med at smide en besked på Face, og høre om nogle af dine bekendte kunne give et lift?...

    Det er snart jul, og folk er mere hjælpsomme end man tror..


  • #159   15. dec 2010 jeg har heldigvis fundet en løsning, så skal på arbejde igen i aften, og har penge til et klippekort smiley




Kommentér på:
hvorfor skal det vare sådan?!!!

Annonce