{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.485 visninger | Oprettet:

Hund vs kat {{forumTopicSubject}}

Jeg folkens.

Jeg sad og talte med en veninde om det at have hund vs at have kat. Hun mener det meget nemmere at have kat end hund fordi den skal jo ikke ud og gå og alt sådan.

Jeg synes derimod ikke det er så sort/hvidt.

Jeg tænker at jo en kat er da nok nemmere på nogle måder men det også mere besværligt på andre. Med en hund kan du jo som regel tage den med hvis du skal på weekend hos forældre eller lignende og det kan man jo ikke bare med en kat som jeg ser det.

Hvad synes i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund vs kat
  • #2   10. apr 2017 Linda - Hvorfor? Du kan jo ikke bare tage nogle steder på samme måde.

    Jeg synes man er langt mere bundet til hjemmet?

    Jeg savner en kat nogle dage men vi bor jo bare så langt fra mine forældre at vi tager derhjem 3-5 dage af gangen og det er da synd for missen hvis man er så længe væk, hvorimod en hund kan komme med.


  • #3   10. apr 2017 SÅ meget nemmere at have kat end hund.

  • #6   10. apr 2017 Det er et spørgsmål om tilvænning. Jeg har en kat. Hun kom med ud til min mor i starten. Så begyndte jeg at sløse med at gøre det jævnligt nok, så nu kan jeg nok ikke bare pakke hende med mig.

    Jeg mener også, det er en hel del nemmere at have en kat.

    Jeg kender desuden folk, der tager sin kat med på camping hvert år, og den ser ud til at trives fint med det. Man kan åbne mange muligheder hvis man gør lidt for det. smiley


  • #7   10. apr 2017 Hahaha Annø smiley

    Hvad gør du så med katten nu når tager til din mor?


  • #8   10. apr 2017 Vi har da begge vores katte med når vi er nogle steder, og ellers bliver de passet. Jeg vil også mene at det er meget lettere at have kat og forhold til hund.

  • #9   10. apr 2017 Mille - virkelig?

    Jeg ville synes det var synd for missen at skulle 4-5 timer i transport med hjem til mine forældre også hjem igen et par dage efter.

    Og vi kender ikke så mange her i omegnen desværre.


  • #10   10. apr 2017 Min mor bor forholdsvist tæt på, så det er intet problem. Jeg ønskede dengang bare at gøre min kat vant til at komme med, så jeg havde den mulighed.

    Det er det så ikke længere, men det er min egen skyld. Jeg er så heldigvis en person, der ikke har behov for at rende alle mulige steder konstant, så jeg er hjemme størstedelen af tiden.

    Har jeg været i skole fra 8 til 16, prioriterer jeg ganske enkelt at blive hjemme resten af dagen. Så må jeg tage steder hen når jeg har tid til at være hjemme hos katten i løbet af dagen.


  • #11   10. apr 2017 Ja virkelig... Vores bliver pakket i deres kasser og ind i bilen. Vi har 2,5 time til mine svigerforældre hvor vi jævnligt er på weekend. Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvorfor det er synd - det er vel lige så synd for en hund?

  • #12   10. apr 2017 Intet er synd så længe de er vant til det. Det gælder for alt og alle. smiley

    Ja, det er synd at tage en gammel kat med, hvis den aldrig har været andre steder end hjemme. Gør man sit forarbejde med at tilvænne og give succesoplevelser, er der intet problem.


  • #13   10. apr 2017 Mille - Nej det synes jeg ikke. For en hund kan trænes og er mere bundet til personer end sted hvor det tit er omvendt med en kat.

    Jeg synes det langt nemmere at rejse med en hund end kat, når man ikke har en bil.


  • #14   10. apr 2017 Man kan også træne katte hvis man gider bruge tid på det.

  • #15   10. apr 2017 Ja Sofie, men så forsvinder det aspekt med katten er nemmere end hunden i dagligdagen vel? De fleste hunde er langt nemmere at træne end en kat.

  • #16   10. apr 2017 Det siger jeg heller ikke, de ikke er. Jeg siger blot at det ikke er umuligt med katte, og man ikke behøver være bundet af noget som helst bare fordi man har en kat i stedet for en hund.

    Er man aldrig hjemme, passer en kat ikke nødvendigvis til én, medmindre man er villig til at vænne den til at komme med, hvor man kan. Samme gælder for hunde.


  • #17   10. apr 2017 Jeg er nu hjemme det meste af tiden men de weekender vi besøger familie, ville jeg ikke vide hvad vi gjorde og derfor ingen kat her.

    Men jeg savner både kat og hund. Det ret kedeligt til tider. XD


  • #18   10. apr 2017 Det synes jeg også er en fin løsning. Hellere det end at skulle lade katten sidde og kigge ind i en væg i de weekender. Det er der for få mennesker, der overvejer før de anskaffer sig et dyr.

    Og ja - det bliver nemt kedeligt uden et dyr, hvis man er vant til det. smiley Det var også derfor jeg hentede min kat på internatet efter knapt et år uden dyr. Det eneste år i mit liv uden dyr.

    Jeg vil også rigtig gerne have en hund, men jeg er fast besluttet på at det ikke bliver et sekund før jeg har en fast og stabil hverdag, hvor der er plads til en hund. Dvs. ikke mens jeg er under uddannelse.

    Jeg følger en youtuber, der for et år eller to siden købte en hund. Hun bor alene, men har en kæreste, hun ikke bor med. Hun arbejder, går til sport, går på shopping, besøger sin kæreste og spiser ude næsten dagligt - altsammen mens hunden sidder derhjemme. Dvs. hun kommer og går flere gange dagligt. NEJ, det gør ondt i mit hjerte at man køber hund for at den skal sidde derhjemme. Dette er blot et eksempel på situationer, hvor jeg mener man skal tænke over hvad man tilbyder sit dyr. smiley


  • #19   10. apr 2017 Ja det er ret tomt uden dyr når man er vant til dem, men jeg kan ikke have hund pt af flere grunde. Og da vi tager så langt væk i weekender og ikke kender nogle der kan passe den eller kigge til dem så har jeg heller ikke andre dyr men glæder mig til jeg en dag får mulighed for dyr i mit liv (:

    Jeg overvejede på et tidspunkt om en kanin kunne være en mulighed men jeg ved ikke så meget om kaniner så jeg kom aldrig rigtig videre xD


  • #20   10. apr 2017 Anya - jeg lover dig for at vores katte er absolut mere bundne til personer end sted. De kunne ikke være mere ligeglade med om vi er hjemme, hos svigerforældrene, mine forældre, i sommerhus eller i campingvognen for den sags skyld. Så længe der er nogen omkring dem som de kender, så slapper de nu helt af. Det er ikke altid de gider med hjem igen. smiley

    Så jeg køber ikke dit argument smiley


  • #21   10. apr 2017 Jeg kender godt det med at man bliver helt desperat, og en vandrende pind pludselig lyder meget interessant smiley

    Jeg synes det lyder rigtigt fornuftigt - flere slags med samme holdning som din! smiley


  • #23   10. apr 2017 Mille - Det er noget jeg har læst mig til. Men der skal da nok være undtagelser (: men det nok os nemmere med bil og ikke så langt.

    Jeg synes personligt 5 timer i offentlig transport og rejsetid er mere synd for en kat end en hund (:


  • #24   10. apr 2017 Jeg forstår bare ikke hvorfor det er mere synd for katten end for hunden - beklager. smiley

  • #25   10. apr 2017 Isabelle - Ja, og for mig er det der det ikke er sort/hvidt med at en kat bare er nemmest. Før hvis den skal trænes til at muligt så kræver den hurtig det samme som selskabsracer udover gåture

    Mille - fordi min erfaring siger mig at de fleste hunde synes det spændende og intet har imod det. Hvorimod katte som regel sidder og miaver helt vildt i den lille kasse den er i. Derusover synes jeg det nemmere at træne en hund end kat og helheden med en kat falder jo bort hvis den skal have en masse træning.

    Jeg har haft en kat jeg tog med hjem til mine forældre i weekenden men dengang havde vi os kun 30 min i bus og det elskede han da.

    Men nu er historien en anden. Begge vores familier bor langt væk og har hunde. Og min familie os kat. Der ville en hund også være langt nemmere end en kat. Mest af alt fordi det ikke er alle hundene i familien der er glad for kat.


  • #26   10. apr 2017 Vi har begge dele. Katten har et tæt forhold til mine børns far (vi var sammen det første år, jeg havde ham), så han fodrer og nusser, når vi er væk. Hunden kommer med overalt.
    Men at man kan/skal tage sin hund med er ikke ligefrem noget, jeg ville kategorisere som nemt. Hyggeligt, fedt, han er min rejse-buddy, men min rygsæk er sg blevet noget tungere.

    Det er nemmere at have kat!


  • #27   10. apr 2017 Katte er meget nemmere, de skal ikke luftes og er ikke så "bundet" af ejeren som hunde er

  • #28   10. apr 2017 I mig verden er det stort set det samme (jeg har selv 4 katte og to hunde). Hundene skal ud at gå ja og aktiveres. Men her hjemme aktiveret vi også kattene og de får ikke barlov at gå ud selvde er å indhegnet område eller i snor det taget også tid. De katte vi har bruger ret meget tid på at sove seer de lidt lettere end hunden tilgængelige kan vi ikke bare tage dem med når vi skal noget. Jeg vil sige at det kommer an på hunden og katten, på hvor meget tid man lægger i dyret og på hvad man synes er let eller besværlig

  • #30   10. apr 2017 Jeg synes en kat er nemmere end en hund

    De kræver ikke at man skal gå tur med dem - det nemmere for dem at være alene hjemme.
    De kræver selvfølgelig stadig noget daglig pleje - men de fleste slet ikke i en grad som en hund.

    Det er oftest også nemmere at få en kat passet end en hund.
    katten kan godt være alene - og nøjes med daglig besøg for at få mad - snakket med - få renset bakke osv.


  • #31   10. apr 2017 Katte er generelt noget kun nemmere end hunde...

    Men individerne er jo forskellige, og det skal man tage højde for.

    Vi har en rigtig skøn kat, som for mig ikke kræver en skid. Men min kæreste derimod.. han bruger en del til på Poro, fordi hun er så knyttet til ham.
    - han bruger dog ikke så meget tid på katten, som jeg gør på hundene.


    profilbillede
  • #32   10. apr 2017 Dem jeg kender, der har kat, har altid bare ladet katten være hjemme, hvis de er væk en forlænget weekend, hvis de er væk i længere tid, har de haft en af deres børns venner til at komme og fodre og give vand og sådan.
    Og det har de nu gjort i mange år, så jeg tror ikke, det er noget, kattene har haft så vanvittigt meget imod. Måske nok lidt øv for den, at den ikke kan komme ud i den periode, men den ville jo heller ikke komme ud, hvis den var i pension, så det er jo ikke så forskelligt.

    Derudover så har jeg indtryk af at hverdagen med en kat er sindsygt nem ift. med en hund.

    Personligt ville jeg aldrig anskaffe mig en kat, medmindre jeg havde en gård eller lign., hvor den ville gøre gavn, jeg er ikke just det, man ville kalde et kattemenneske smiley


  • #33   10. apr 2017 min gamle kat kom med når jeg skulle hjem til mine forældre det havde hun det helt fint med men hun var også vandt til det helt fra killing jeg havde jo også gonzo med. Men okey min kat var også den slags kat der ku sit og dæk og sagde man nej når hun vil op på bordet blev hun nede. det er ikk så svært at træne en kat. hun kunne også gå i snor og var med ude og gå når vi gik tur. Men hun var nem at have og syntes stadig det nemmere at have kat end hund

  • #36   10. apr 2017 Nej det er slet ikke okay og lade en kat være. alene i flere dagen.
    det er forkert og synd for missen. når min mor og far er på ferie så
    passer jeg huset det vil sige alle dyrerne os min misser. men en kat
    kan godt leve i flere mdr uden at leve sammen med mennesker smiley
    forhold til en hund smiley


  • #37   10. apr 2017 En kat ER virkelig meget nemmere. På alle punkter. Det kan slet ikke sammenlignes hvis du spørger mig.

  • #39   10. apr 2017 Nå, det vidste jeg ikke. Tror jeg heller ikke de gør. Men altså, den har jo både mad og frisk vand, så udover den ikke bliver kælet med en hel og to halve dage, så mangler den vel ikke noget?

  • #40   10. apr 2017 hvis den er ud.døres kat, som osse er ude så for mange katte os flåter på sin og den skal os børstes ren hvis den har vinter pels vores kat fælder meget for tiden ;D

  • #42   10. apr 2017 Findes nok æk ..

  • #43   10. apr 2017 Stk. 3. Enhver, der holder dyr, skal sørge for, at dyret tilses mindst en gang om dagen. Dette gælder dog ikke fritgående dyr på græs eller lignende. Sådanne dyr skal dog tilses jævnligt

    https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=186207


  • #45   10. apr 2017 så vidt jeg ved er fritgående på græs fx en flok kvier eller en flok får.

  • #46   10. apr 2017 Meget nemmere at have kat! Men det kommer måske også an på hvilken hund man har smiley

    Hvis mine forældre skal væk et par dage, kommer vi børn hjem og passer den og hundene. Er de væk længere tid, eller skal vi med, så kommer katten i pension. Det er så nemt (men lidt dyrt), og hun ELSKER det - hun er nærmest ikke til at få derfra igen smiley

    Jeg tror ikke, at det er et større problem, end hvad man gør det til. Om du skal rejse 4 timer med en hund eller en kat, er ligegyldigt, så længe dyret er vant til det og er tryg ved det.


  • #47   10. apr 2017 ude katte kan os være inde katte smiley vores kat er både inde og ude har kattelem

  • #50   10. apr 2017 "Hvilke forhold har den kat da til daglig?"

    Ej what? Så fordi katten er mægtig glad for at være i pension, så må den have det dårligt til hverdag? Helt ærligt, det var da en træls kommentar. Du må da være en kedelig person, hvis du slet ikke kan læse, at det er skrevet med et smil - eller læste du måske ikke smileyen bagefter? Jeg ser det nu bare som et tegn på, at katten har haft det godt.


  • #51   10. apr 2017 Altså min moster har altid været kattemenneske, og har også stadig flere katte. Så fik de hund for hvad 6 år siden eller sådan noget, og hun syntes det er MEGET hårdere at have hund end kat, og kræver MEGET mere.

    Deres have er også kattesikret, altså der er bygget et hegn kattene ikke kan komme over. Det er jo kun noget man gør EN gang, så det kan jeg ikke helt se skal ind i ligningen om hvad der er mest besværlig, så meget længere tager det altså ikke at bygge smiley

    Alle de mennesker jeg kender med kat, bruger LANGT mindre tid/energi på deres katte, end vi gør på vores hunde, det gælder både dem der har inde og udekatte. Tror altså det er de færreste kattejere der bruger tid på at træne osv med katten, altså misforstå mig ikke ved godt de mennesker findes f.eks Lens, men jeg tror bare ikke størstedelen af alle katteejere gør det.

    De gange mine forældre har været på ferie, der har katten enten været i pension, ellers er der kommet et familiemedlem dagligt og snakket , nusset og givet mad/vand. Nu bor vi flere i byen igen, så kunne forstille mig at min mormor og jeg tager kattetjansen fremover, hvis min mor og co skal på ferie smiley

    Og bare fordi man KAN tage en hund med rundt, betyder det jo ikke at man reelt kan gøre det. Vi har aldrig vores hunde med os rundt når vi besøger familie osv, enten ønsker folk ikke hunde i deres hjem, ellers er det praktisk umuligt pga de f.eks har katte, og det bare ikke harmonere særlig godt med vores hunde, og jeg ser ingen grund til både katte og hunde skal være stressede, når de kan være afslappede ved hundene bare bliver hjemme.



  • #53   10. apr 2017 Næ, men det behøver du nu heller ikke forstå. At du ikke kan forstå det, betyder vel ikke, at den har det skidt til hverdag. smiley Det betyder måske bare, at du ikke er stødt på en af de gode pensioner. Jeg ved fra flere andre, der benytter pensionen, at deres katte også er vilde med det. Men vi er nok bare alle sammen dårlige katteejere, det må være den eneste forklaring.

  • #54   10. apr 2017 Arh der er nu også hunde der elsker at komme i pension ..

  • #55   10. apr 2017 Synes helt klart at det er nemmere at have kat, af den simple årsag, at kattene har en kattebakke, og derfor ikke står med krydsede ben og venter på at jeg kommer hjem smiley
    Nusse og hyggemæssigt er det det samme. Fodring, pelspleje osv. er det samme.
    Træningsmæssigt er det et meget større arbejde at have hund, fordi mine katte må ALT smiley Det må mine hunde ikke (næsten smiley ).


  • #57   11. apr 2017 Ja Cleo og Salik bor her. Noah, Asta og Carla er mine på papiret. Desudeer det mig det træner, plejer osv. Men i det daglige bor de hos mine forældre. De første år boede de hos mig meget af tiden nu er de her kun fast hver anden weekend og når mine forældre skal noget. Men jo de er bestemt også mine hunde men sådan helt i det daglige der bor de hos mine forældre

Kommentér på:
Hund vs kat

Annonce