721 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Dummy spørgsmål Dummy spørgsmål

Har købt lidt foder til hundene i dag, og der medfulgte 2 stk. gratis dummyer til hundene.
Nu er jeg jo ikke den store træningstosse, og har aldrig haft en dummy før, men jeg undrer mig over at de 2 dummyer er udstyret med lynlås ? Det ligner nærmest små penalhuse. Hvad er idéen med en lynlås i en dummy ?
Skal lige siges at der er lavet en overlapning af stof, med velcro luk over lynlåsen, så hundene ikke sætter tænderne direkte i en lynlås.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dummy spørgsmål
  • #1   3. maj 2017 Det er meningen at man kan putte godbidder i dummyen, så hundene hellere vil tage den.....

• #2   3. maj 2017 Ah ha, så blev jeg så klog smiley Overvejede også om det var plads til noget lækkert, men droppede tanken, da hunden jo ikke kan få fat i det smiley

• #3   3. maj 2017 Nej, men den kan dufte det....... S kan retrieveren rigtig lære at tygge dummier inden den skal have vildt i munden smiley

• #4   3. maj 2017 Tror hurtigt at mine hunde ville miste interessen, når de hverken kan sige piv, eller der kommer godbider ud smiley Måske man skulle prøve at fylde godbider i, og så lade lynlåsen være lidt åben, så de kan ryste godbider ud ?

• #5   3. maj 2017 En dummy er jo ikke til hunden at lege med smiley du kaster den, hunden samler op og kommer tilbage til dig, du åbner så og giver hunden godbidder fra dummyen smiley

• #6   3. maj 2017 som bodil skriver. tror bare Gonzo herhjemme vil lyne den op han kan åbne alt hehe

• #8   3. maj 2017 Brugt rigtig er dummy med gemt godbid faktisk en fin hjælp til hunde som ikke er glade for at tage noget i munden;) jeg har aldrig oplevet at godbidderne inden i dummyen får hunde til at tygge mere;) med hensyn til at selv lære at lyne op, det handler så om at man ikke har indlært at hundefører er adgangen til belønning

• #9   3. maj 2017 Burde retrievere ellers pr definition ikke være glad for at tage noget i munden smiley Lidt tankevækkende at man ligefrem er nødt til at opfinde et hjælpemiddel for at hjælpe dem til at tage noget i munden. Jeg mener dummier er vel typisk noget man bruger til en retriever.....
    Men OK det er måske bare mig der finder det lidt underligt. Jeg har godt nok aldrig haft svært ved at lære mine terriers eller min dober at tage alt muligt mærkeligt i munden og returnerer noget, der bliver kastet.

• #10   3. maj 2017 Nu er dummyerne til godbider jo ikke speciel designet til Retriever, men til alle hunde, også andre racer.
    Og som Bodil skriver, så kan de være en god hjælp.
    Kast dummy, hund kommer med dummy, lyn op og lad hunden selv tage godbider ud af den.

Min veninde med Labrador går til markprøver med sin hund.
    Hun havde et stort problem med apport fra vand.
    Hunden drønede ud for at hente dummyen, drønede tilbage med den, men hver gang hun kom på land, så lagde hun dummyen og rystede sig. Tog dummyen op igen og afleverede.
    Det trækker point at lægge dummyen for at ryste sig, den må gerne ryste, men ikke lægge dummy mens den ryster.

Efter brug af dummy med godbidder er problemet blevet løst. Nu farer hunden ud, og skynder sig tilbage uden at stoppe op og ryste sig, for den skal jo op og have sine godter ud af dummyen.

• #11   3. maj 2017 Det BEHØVER vel heller ikke at være godbidder man putter i? Man KAN vel godt komme andet i for at give varieret vægt og....konsistens. Så den ikke føles ens hver gang hunden tager den.
    Jeg gætter bare. Jeg har ikke set den slags dummyer irl.

• #12   3. maj 2017 Fubert - det lyder faktisk som en ret plausibel forklaring smiley
    Anni: Selvfølgelig kan man bruge dummies til andre racer. Jeg synes bare ikke at det er noget man ser specielt tit smiley Jeg bruger nogen gang en dummy som genstand i frit søg; det var en vi fandt glemt ved en sø smiley Må tilstå at jeg tænkte at lynlåsen var så man kunne tage 'betrækket' af og vaske det eller noget i den stil smiley

• #13   3. maj 2017 Mette - Allerede for omkring 20 -25 år siden har jeg brugt noget lignende i træningen.
    Dengang kunne man ikke få disse færdige dummyer.
    Dengang brugte jeg de der aflange ruskinds penalhuse med lynlås, som var populære i gamle dage. De kan godt minde om en dummy.

# 11 Det kan den også bruges til

• #14   3. maj 2017 Vi brugte er pilleglas med godbidder i til at indlære apport. Atlas havde ikke noget problem med at samle op, men han skulle lige fange ideen med at komme tilbage og aflevere, og der hjalp det, at han var nødt til at få min hjælp, for at kunne få godbidden. Så det er da ret smart, hvis man står med den slags problemer smiley

• #15   4. maj 2017 Ja, der er mange veje til apport smiley Med de hunde (2 stk - Daffy og Stormy) jeg har haft som ikke bare pr automatik hentede noget jeg kastede, har jeg baglænskædet og brugt klikkeren: Først lært hunden at apporten kan betale sig, så kan det betale sig at aflevere den i min hånd, dernæst samle op og aflevere, så hente den og aflevere. Begge fik apportøvelser der var sprint ud og hent, sprint hjem og aflever.
    Men jeg kan sagtens se hvad det er der er pointen i at hunden skal komme med noget med noget lækkert i og så er det føreren der er nøglen til at hunden kan få dette lækre noget. Og jeg kan også sagtens forestille mig at det virker rigtig godt.

• #16   4. maj 2017 Jeg må da indrømme, at det først blev en rigtig god apport med Atlas udendørs efter at vi begyndte at baglænskæde smiley men for en retrieverhvalp, hvor meget kommer naturligt, fungerer det rigtig fint at starte op med godbid i dummy.

• #17   4. maj 2017 Eftersom mine hunde ikke skal lære at apportere, så vil jeg prøve at se om dummyerne kan bruges som aktivitetslegetøj i stedet smiley

• #18   4. maj 2017 .......at apportere er også en aktivitet.
    Hvorfor ikke lege lidt apport med dem nu du har dummyen ?

• #19   4. maj 2017 Anni: De kan faktisk godt apportere (på en god dag smiley ), måske jeg skulle lege lidt apport med dem ?
    Må lige afprøve hvad de synes der er sjovest ?

Kommentér på:
Dummy spørgsmål

Annonce