1.696 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Stød? Stød?
Hej. Min franske bulldog har været så uheldig at træde på stødhegnet til hestene. Han skreg og løb væk. Han ligger nu og ryster, normalt ligger han i sofaen hos mig. I køkkenet sidder han under stolen, normalt ligger han på puden. Derudover virker det lidt som om han flygter fra mig, når jeg sætter mig hen til ham.. Er der noget jeg kan gøre for at få ham til at føle sig okay igen? Kan han have taget skade af at få stød?
Håber I kan hjælpe
0 synes godt om
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.505
Hunde kan være følsomme overfor stødhegn, og de kan blive ret bange, især fordi de måske ikke altid ser tråden og derfor ikke ved, hvad det er, der er sket, men jeg tvivler på, at han ligefrem har taget skade.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 85 Svar: 7.536
Mon ikke det er lidt det samme for din hund og det der skal til er at du lige lader ham sunde sig og ser om det går over af sig selv og ellers så sætter ind med at give ham lidt godbidder og så ellers ikke forsøger at stoppe kontakt ned i halsen på ham, men selv lader ham nærme sig og belønne ham for at komme hen af sig selv. De andre hunde jeg har haft har bare ramt hegnet, sagt piv og så har det li'som været overstået - også selvom det er sker sådan ca 1 mill gange at en af irerene har troet de var 'safe', når de var kravlet under hegnet med kroppen. De glemmer suverænt altid at 'stryge flaget' = stød på halen
.... hvilket i familien har givet dem tilnavnet 'radiobilerne'
nov 2011
Følger: 13 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 10 Svar: 24
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.505
En af mine stak næsen på en tråd for at hilse på naboens pony, og var lige først overbevist om, at det var ponyens skyld. Men det varede ikke længe, så var det glemt.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 159 Svar: 12.788
Tag lækkert kød med på tur, nærm jer hegnet, beløn og ros, gå hjem igen. Så er oplevelsen erstattet af noget andet.
Flere af mine hunde har fået rap af stødhegn ved fx køer, og de forbinder længe efter hændelsen dyret med smerten.
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.008
Heller ikke den ene gang hvor hun havde fået loppekesem ( mens jeg var på ferie
Hun var totalt ligeglad, ja ok det gjorde avs lige i det hun fik det, og løb lige et par runder for at ryste oplevelsen af, men så var det også glemt igen.
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.573
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.950
Min brors gamle hund rente i hegnet lige i det sekund min bror kaldte på ham -også her gav det et hyl, og så skal jeg hilse at sige at indkaldet sad i skabet derefter
Der var heller ingen varig skade.
Ud af de hunde vi har haft i familien, og om jeg kan huske har været i nærkontakt med el-hegnet er det faktisk kun Gaia som lærte af det. Hun har fået stød én gang og siden den dag lægger hun sig pænt ved stalddøren og venter, når jeg henter heste på folden... hun skal ikke nyde noget af at få stød igen. Til gengæld er hun også den der tog mindst på vej over at få et rap -hun trak sig da med lynets hast, men herefter har hun bare holdt afstand, ingen pylren overhovedet,
Jeg har indtryk af, at hundene ofte ikke ved, hvor stødet kom fra, så har du stået lige ved siden af, har hunden måske troet det var dig, der gjorde noget... mon ikke den bliver god igen, når den lige har sundet sig
nov 2011
Følger: 13 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 10 Svar: 24
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.314
Så man skal altid være obs. ved stød.
Stød?