{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Livmoderbetændelse
  • #1   22. maj 2017 Ved en åben betændelse kan man forsøge medicinsk først. Man giver antibiotika og en sammentrækninger sprøjte som så tømmer livmoderen. Men ofte vil betændelsen vende tilbage og operation kan blive nødvendigt.
    Det bruges primært hvis man er forsigtig med at lægge tæven i narkose eller hvis man ønsker at avle på hende senere hen.


  • #2   22. maj 2017 Fifi fik livmoderbetændelse og dyrlægen ville sterilisere hende lige her og nu!
    Min mand, som er uddannet agronom, spurgte om man ikke kunne behandle med penicillin, som man gjorde ved andre dyr.
    "Man behandler kun dyre avlsdyr", var svaret!
    "Så kan du betragte min hund, som en sådan", svarede min mand.
    Fifi blev behandlet og overlevede smiley


  • #3   22. maj 2017 Man kan behandle medicinsk. Det er allerbedst at lave en podning i selve livmoderen, sende det til dyrkning og så vælge antibiotika derudfra. Det har jeg gjort og livmoderbetændelsen blev behandlet med succes.

  • #4   22. maj 2017 Tak for svar, så blev jeg så klogere. Dejlig at lære noget hver dag.

  • #5   22. maj 2017 Jeg har fået en tæve behandlet medicinsk med succes.
    Det er klart at foretrække på en tidlig, åben betændelse.
    Sterilisering er kun til akutte tilfælde i min optik, da der følger en hel række bivirkninger.


  • #6   22. maj 2017 Vi prøvede at behandle det medicinsk først med Freja, fordi vi havde opdaget det så tidligt og ikke havde udviklet sig endnu. Men det hjalp desværre ikke.

  • #7   22. maj 2017 Min tæve fik en åben livmoderbetændelse for præcis et år siden.
    Opdagede det heldigvis i god tid.
    Grundet mange planer sommeren over blev operation udskudt og hun fik i stedet abortsprøjte og antibiotika.
    Jeg blev dog anbefalet sterilisation under alle omstændigheder, så i august sidste år, inden hendes næste løbetid fik hun fjernet alt.
    Turde ikke leve med risikoen for en uopdaget lukket betændelsestilstand..


Kommentér på:
Livmoderbetændelse

Annonce