4.386 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 164 Svar

Stine K
Stine K
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 17

Boxer hvalp verjtrækning Boxer hvalp verjtrækning

Vi har lige fået en boxer hvalp, han er 9 uger gammel og har nu været hos os i en uge. Jeg er der lidt bekymret for ham, han virker til ikke at trække vejret gennem mund med mindre han virkelig skal, også selv om jeg kan høre han trækker vejret utroligt hurtigt gennem næse. Her til aften begynde han at pibe mens han lå i sengen og prøvede på at sove, han søgte helt op til mit hoved og lagde sig op langs den kolde mur, han blev ved med st trække vejret helt vildt hurtigt, men stadig ikke gennem munden.. troede måske at han var varm så tog ham ud og ligge på fliserne i badeværelset, hvor efter hans vejrtrækning var normal.. efter det lagde jeg ham ind på hans måtte men han søgte selv ud på badeværelse et par minutter senere..
Er bange for der er noget galt med ham, er der nogen der har oplevet noget lignende ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Boxer hvalp verjtrækning
  • Stine K
    Stine K Tilmeldt:
    jun 2017

#2   4. jun 2017 Glemte at spørge ham da vi var inde i torsdags, det er første gang at han sådan river så meget efter vejret i så lang tid når han ikke har lavet noget hårdt fysisk/leget.

• #3   4. jun 2017 dårligt tegn. stamtavle?

• Stine K
    Stine K Tilmeldt:
    jun 2017

#4   4. jun 2017 Ja han har stamtavle

• #5   4. jun 2017 Okay, det kunne nemlig være et dårligt hjerte.

• #7   4. jun 2017 Snak med opdrætter og få derefter hvalpen til dyrlægetjek.
    Underlig vejrtrækning kan være alt fra hjertefejl over orm til at den sveder.

• #9   4. jun 2017 B-B: Stamtavle i sig selv er jo ikke et kvalitetsstempel, hvis ik forældredyrene og generationer bag er tjekket for race relateret sygdomme. Derudover findes der andre stamtavler end dem hos DKK.

TS: Du bliver nød til at tage din hvalp til dyrlæge og få den ordenligt tjekket igennem. Tag kontakt til din opdrætter, hvis det er en god en vil hun tage dig seriøst og ikke blot feje det af vejen.

• #12   4. jun 2017 Jeg kan slet ikke forstå, at så mange straks skriver dyrlæge ?
    Det TS beskriver er da ganske normal for hunde.

Jeg tror, at din hund er helt normal.
    Hunde skal ikke trække vejret gennem munden, det skal helst foregå gennem næsen. Specielt ikke når de sover.
    Jeg ville være bekymret hvis hvalpen trækker vejret gennem munden, for så ville der garanteret være noget galt med ham.

At han piber i søvne og har hurtig vejrtrækning samtidig skyldes nok at han har drømt.
    Også ældre hunde som ikke fejler noget gør det.

Jeg er ret sikker på, at du kan tage det stille og roligt og at din hund ikke fejler noget.

http://da.24assistant.info/article/hvordan-hunde-indnder

• #14   4. jun 2017 Altså jeg læser det som om at hvalpen ikke slår hen i at halse?

• #17   4. jun 2017 Jeg tolker det somom hunden bare ikke når til at halse, når den har det varmt. Det er vel ikke en skidt ting, at hunden har passage nok i luftvejene i snuden at den ikke slår over i at halse?

Jeg ville synes det var et problem at den netop slog over i hals alt for hurtigt.

Hvalpe trækker vejret hurtigere end voksne og det har jo været enormt varmt den sidste uge nogle af dagene

• Stine K
    Stine K Tilmeldt:
    jun 2017

#18   4. jun 2017 Mange tak for de gode råd.. han er frisk og spæner rundt i dag timerne, men han virker til at have svært ved at falde til ro, han flytter fra sted til sted med få minutters mellemrum.. har kontaktet min dyrelæge, og aftalt at han skal have hjernescanning bare for at være på den sikre side, opdrætteren vil gerne med til scanningen så håber vi på at der ikke er noget galt.

• #19   4. jun 2017 Hjernescanning! Hvorfor dog det?

• #20   4. jun 2017 Hjerte vel..

• Stine K
    Stine K Tilmeldt:
    jun 2017

#21   4. jun 2017 Dyrelægen synes der er en mislyd på hjertet, derfor scanning

• #22   4. jun 2017 Fornuftigt

• #23   4. jun 2017 Ahr hjertescanning.
    Hvis der er en mislyd, så er det godt at få undersøgt. Står der noget om det i sundhedsbogen du fik med på hvalpen?

• Stine K
    Stine K Tilmeldt:
    jun 2017

#24   4. jun 2017 Der stod ikke noget i sundheds bogen, og opdrætterens dyrelæge sagde at han ikke kunne høre noget, men nu for vi det tjekket.. om ikke andet så ved vi om han er rask eller ej

• Stine K
    Stine K Tilmeldt:
    jun 2017

#27   4. jun 2017 Man bliver bare så nervøs når det er ens første hvalp, er ikke så længe siden vi mistede vores sidste hund som også var en boxer, så vil ikke helst ikke miste ham her også.. og man går jo bare og er nervøs

• Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 244
    #28   4. jun 2017 Ore lille mand. Det et godt I får ham undersøgt. Håber bare det er varmen smiley og krydser fingre for en forhåbentlig positiv opdatering efter Dr. Dyr.

• Kennel Hearthitter
    Kennel Hearthitter Tilmeldt:
    apr 2012

Emner: 1 Svar: 158
    #30   4. jun 2017 Går ud fra at det er en af Camillas hvalpe, og det er altså ganske normalt at de puster noget og ikke halser, særligt når de eri sengen osv.
    Det er også helt normalt at de flytter sig konstant, særligt når de har været meget aktive i løbet af dagen.
    Hjertescanning synes jeg lyder som overkill, men hvis I er utrygge så er pengene nok givet meget godt ud.

• #32   4. jun 2017 Mon ikke opdrætter havde sagt hvis det var normalt? Det lyder jo som om at opdrætter faktisk bakker op om en hjertescanning.

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#33   4. jun 2017 Mange dyrlæger har faktisk svært ved at høre forskellen på mislyd og så når en Boxer trækker vejret, særligt på varme dage.
    Sorry to say..
    Det er opdrætters første kuld og klart at hun gerne også selv vil vide om alt er iorden, men det lyder nu engang temmelig normalt som adfærd hos en Boxerhvalp.

• #35   4. jun 2017 Nu er en hjertescanning jo ikke noget særligt, det er hurtigt overstået.
    Hvis hvalpens adfærd var normal, så havde den nok også gjort det hos opdrætter samt dens søskende må jo også gøre det.
    Hvis TS er usikker på om der er noget galt med hendes hvalp, så skal hun da opsøge dyrlægen.
    Ikke smart at vi herinde sidder og siger hvad der er normalt eller ikke er det, hvis hvalpen har dårligt hjerte eller er fyldt med orm.

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#37   4. jun 2017 Zenta: Du fortjener egentlig ikke opmærksomheden, men lige nøjagtigt Boxeren kommer meget meget sjældent ud med hjertesygdom efter man netop i mange år har selekteret i avlen og ikke brugt over en status 2. Bevares der KAN da være en der falder ud og er syg, men som sagt er det der beskrives fuldstændig NORMAL adfærd hos en Boxerhvalp.
    Jeg kan garantere at den hvalp ikke er fuld af orm og hvad du ellers har af underlige ting at fyre af.
    Hvis TS er utryg, har jeg jo også selv sagt at den skal hjertescannes, bare fordi, men at det lyder som overkill. Men hvis det kan gi TS ro, jamen så smid da 1500 kr på det..

• #38   4. jun 2017 Der bliver også nævnt noget med en mislyd og så er det da oplagt lige at få det tjekket.
    Jeg ville dog bare starte hos den normale dyrlæge og se hvad denne siger.

• #39   4. jun 2017 Hvorfor sådan en sviner? smiley

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#40   4. jun 2017 Stine K:

Du har en hotline til opdrætter hele dens liv.. Brug den endelig i stedet for at skrive herinde.. Her kommer der hurtigt skrækscenarier på banen.
    Vend den med din opdrætter, det vil hun være glad for.
    Vi elsker at følge med i vores hvalpes liv, på godt og ondt.. smiley

• Stine K
    Stine K Tilmeldt:
    jun 2017

#41   4. jun 2017 Har også hørt at nogle dyrelæger ikke kender hvordan et boxer hjerte slår, men nu for vi ham scannet og så skal jeg ikke tænke mere på om det er hans hjerte.. det er opdrætterens første og eneste kuld, så han har ikke været til så meget hjælp, man han støtter fuld op om at få ham undersøgt.. synes det er rigtig dejligt at få råd fra andre, eller i hvertfald at folk siger tag det med ro.. er nok lidt af en hønemor??

• #42   4. jun 2017 Gør hvad du føler for TS smiley Der er intet i vejen for at få din hund tjekket hvis du er usikker.
    En hjertescanning er lyn hurtigt overstået.

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#43   4. jun 2017 Det er så dem efter Boxi kan jeg regne ud og ikke Camillas smiley

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#45   4. jun 2017 Isabelle:

Groft udfald.. come on.. smiley
    Læs lige igen så..

• #46   4. jun 2017 Altså ud fra 9o% af svarene i den her tråd, så kan jeg konstatere, at samtlige hunde jeg har haft samt dem jeg kender har været /er døds syge, for de har alle sammen opført sig på samme måde som Ts' hvalp.

Mine hunde har hellere ikke trukket vejret gennem munden, derfor har de nu ikke hverken haft hjertefejl, været fyldt med orm eller andet, som der er kommet bud på her.
    Sjovt nok, for når man læser om hundens anatomi og vejrtrækning, så skal den jo lige netop IKKE trække vejret gennem munden og slet ikke når den sover.

Alle mine hunde har lige som TS' hund også ligget hvor de har pebet og åndet hurtig.
    Hos mine hunde har det hver gang betydet at den har drømt, utrolig at der er så mange hundeejere, hvis hunde ikke drømmer, men er syge i stedet for.

Alle mine hunde har også haft dage/aftener/nætter, hvor de har haft lidt svært ved at sove i sengen fordi det var for varmt, hvor de så har søgt hen, hvor det var lidt køligere.
    Men derfor har de ikke været syge.
    Endda min Pinscher, som er jordens største soldyrker kan finde på at søge væk fra sengen om natten. Derfor har vi et køletæppe til at ligge i sengen.

Hver eneste ting TS skriver i sit opslag er ganske naturlige ting for en hund, det er faktisk ting, som er naturlig for alle hunde..................

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#48   4. jun 2017 Isabelle:

Tja.. Der er vi så forskellige..

• #49   5. jun 2017 Som Kennel Hearthitter (der om nogen har forstand på racen) skriver, så er det en fuldstændig normal adfærd.. smiley

Min Costa, gør det stadig til tider i en alder af 2 år, når vi har de varme dage.. Han halser sjældent, men trækker vejret hurtigere end normalt gennem næsen og flytter sig for at finde et nyt og køligere sted.. Og han fejler altså ikke den mindste smule..
    Ja min Lhasa Apso tæve gør det sågar også.. smiley

Så bare rolig.. smiley

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#51   5. jun 2017 Så skulle man måske tænke lidt over hvad man har forstand på smiley

• #52   5. jun 2017 Nu ved du jo af gode grunde ikke hvad jeg har forstand på eller ikke har forstand på. At man selv ejer racen gør jo altså ikke at man ved alt eller at man har røntgensyn.
    Jeg er sådan set ligeglad med hvilken race det er tråden omhandler, det er ikke det vigtige, jeg svare ud fra det TS spørger om og ja, er man usikker på om der er noget galt med sin hund, så bør man selvfølgelig opsøge dyrlæge i stedet for at tage folks ord herinde for gode varer. Dit er jo ikke mere rigtigt end mit er det og hverken du eller jeg er dyrlæge.

Jeg må jo have ramt et ømt punkt så længe jeg skal svares på den måde, men det må jo være folks egen hovedpine.

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#53   5. jun 2017 Jeg kan fortælle så meget at boxer har du ihvertfald ikke et clue om.
    Og derfor svares du som du gør.

• #54   5. jun 2017 Som jeg skrev, så er racen ikke vigtig for mig.
    Mine svar er som de er, om det havde været en Boxer, Labrador eller Schæfer.
    En ting er at du ikke er enig, men at du vælger at svare som du gør siger jo mere om dig end det gør om mig.

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#56   5. jun 2017 Jeg gider ikke gentage hvad jeg og flere andre allerede har skrevet.
    Læs det igen hvis du vil have en forklaring.
    Desuden har jeg heller ikke afvist hjertescanning. Blot sagt det er overkill, for noget der er helt normal adfærd.

• #58   5. jun 2017 Hvis dyrlægen mener at kunne hører en mislyd så skal det da selvfølgelig tjekkes..

Men sådan som vejrtrækningen beskrives, er den altså fuldstændig normal når det kommer til Boxere, især Boxer hvalpe..
    Min Boxer trækker vejret på samme måde på de varme dage, og flytter sig på samme måde som der beskrives... Netop fordi det er VARMT... Og min Boxer er altså snart 2 1/2 og fejler ikke en fløjtende fis (udover at være en Einsteiner smiley ).. Hans sundhed er til UG, kryds og bolle..

Ja man kan være skide nervøs som hvalpejer, det har vi da alle prøvet at være... MEN når man ikke selv har den omtalte race, så kunne det være en idé at lytte til dem som HAR forstand på racen.. smiley

• #59   5. jun 2017 Og nej jeg ved ikke alt selvom at jeg ejer en Boxer.. MEN jeg ved rigtig meget, og det jeg ikke ved lærer jeg af min opdrætter og alle de andre opdrættere af racen som jeg kender/snakker med..

• #61   5. jun 2017 Nej, men det bliver sagt indirekte fra visse personer her i tråden.. smiley

• #62   5. jun 2017 Og jeg gentager lige igen .. Jeg svare ikke i denne tråd ud fra hvilken race den omhandler.
    Jeg er fløjtende ligeglad.
    Mine svar havde været de samme, om det så var en Labrador eller en Gravhund.
    Det er ikke op til folk herinde at afgøre om en specifik hund fejler noget eller ej, tænkt på hvor fatalt det faktisk kan være for en bruger at lytte til det hvis hvalpen så faktisk har et dårligt hjerte.
    TS skriver at der er hørt en mislyd og så skal det selvfølgelig tjekkes hvis TS synes. Uanset hvad alle andre så måtte mene.

At man vælger at angribe mig, må stå for egen regning.
    Jeg har intet gjort andet end at svare på TS spørgsmål ligesom en hel bunke andre har gjort.

• #64   5. jun 2017 Så tror jeg du skal pudse brillerne, John. Der er åbenbart andre end mig der kan se det.
    Underligt at svare alle andre pænt i en tråd, bortset lige fra en enkelt som faktisk skriver det samme som de 5 første.

• #66   5. jun 2017 En kvik bemærkning?
    Så man kan bare fyre en sviner af mod en bruger og så kalde det for en kvik bemærkning?
    Det vil jeg da huske.

• #68   5. jun 2017 Nååååååååååh, jamen så er det da i orden.
    Eller noget.

• #69   5. jun 2017 Åhhhh herregud kan det da blive ved??
    Nu er den her tråd også ved at være ødelagt af fnidder.
    Hvor er det synd, man burde have taget ved lære af alt den ballade fra i går og finder tråden fra i dag.

Hvor er det sørgeligt

• #70   5. jun 2017 Ikke så underligt at man reagere når man får sådanne nogle svar.

• #72   6. jun 2017 Hjælp lige den nysgerrige her. Jeg kender ikke til boxere - det er ikke lige min type hund, men når der bliver skrevet at dyrlæger ikke ved hvordan boxeres hjerter skal slå, så bliver jeg da faktisk lidt... bekymret? Hvordan skal et boxer hjerte da slå ifht et 'almindeligt' hundehjerte? Jeg troede et hundehjerte var et hundehjerte.

Nå, men jeg ville da også tage hunden et smut til en dyrlæge hvis jeg var bekymret. Det er da ingen skade til, udover at det måske river lidt på kontoen.

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#74   6. jun 2017 Et hjerte er ganske rigtigt et hjerte.
    Men en Boxer er oftest i det røde felt når den er til dyrlæge af bar lykke over endnu en der gider pille ved den.
    Den har dermed en vejrtrækning der siger spar 2, og det larmer i et stetoskop og det kan meget nemt tolkes af en ikke boxerkyndig som mislyd.
    De skal oftest holdes om snuden eller pustes i hovedet når de lyttes på, da de ellers "larmer" for meget. Det er en hund der kører lynhurtigt op når der hilses.
    Min hanhund blev hjertescannet med 150 i puls.. Det siger lidt om hvor meget de kører sig selv op bare ved at hilse på dyrlægen.

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#75   6. jun 2017 Lige en kommentar til hjertescanningen af min han.
    Han stod endda op, hvor de i Danmark ligger ned under hjertescanningen.

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#77   6. jun 2017 Ja det er også en af de forunderlige ting ved racen.

• #78   6. jun 2017 Jeg elsker Boxere, de er smukke at se på, men deres væsen, det er simpelthen pragtfuld.
    Jeg kiggede på brugs Boxer inden jeg hoppede på Malinois i sin tid.
    Desværre er jeg blevet for gammel til sådan en stor og stærk hund.
    men jeg ville elske, hvis der fandtes en mini udgave af Boxeren, sådan et par stykker måtte hellere end gerne ligge under min dyne.

• #84   6. jun 2017 Hvor er det dog sørgeligt at se som nogen folk opfører sig.
    Men igen, jeg må jo have ramt et virkelig ømt punkt, helt uden at vide det, det må da være eneste forklaring på folks ringe opførsel. Heldigvis siger det mere om jer end det gør om mig.

TS, jeg håber du vil give en update når du ved mere smiley

• #85   6. jun 2017 Min mand sagde nøjagtigt det samme som din svoger Isabelle.
    Faktisk var jeg derfor uden hund i flere år.
    Efter mange diskussioner, sagde han: "Hvis du vil have en hund, så må du jo købe en "flymodel".
    Men du skal ikke regne med mig!
    Men Fifi stjal hans hjerte alligevel smiley
    Så man har et standpunkt, til man tager et nyt smiley

• #87   6. jun 2017 ja, det er fair nok smiley

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#88   6. jun 2017 Min mand ville heller ikke have Boxere for de var ved gud noget så grimme og så så sure og agressive ud.
    Jeg fandt så en af de højst præmierede boxere herhjemme og viste ham. Han indrømmede at den var pæn og vupti så havde vi et barnebarn efter ham herhjemme. Det er siden blevet suppleret med endnu et barnebarn, oldebarn og tipoldebarn smiley 2 stk hvor han ligger som både bedste og oldefar.

Idag vil han ikke have andet end Boxere. Ikke engang en mean motherfucker, som erstatning for Krumme, kan han overtales til..

• #89   6. jun 2017 # 79
    Jinx efter hvad jeg har oplevet, så synes jeg at den race der minder mest er i væsen er Bull Terrier, de er lige så lalleglade og klovnehunde, som der siges om Boxeren.
    Bull Terrieren findes jo i mini, men jeg tør ikke rigtig at købe sådan en, de fejler jo nærmest alt hvad man kan fejle.

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#90   6. jun 2017 Jeg er enig Anni.
    De har mange ligheder temperamentsmæssigt.. Og har nok lidt de samme ekstreme træk også smiley bare i hver ende af skalaen.
    Jeg ville nu godt turde at købe en Bullterrier. Boxeren har også sit at slås med og vi har selv vores at slås med.
    Men det ville nu engang ikke afholde mig fra at få den skønneste hund i verden..

• #91   6. jun 2017 Kennel jeg var jo ved at se mig om efter en miniature buller, men så hoppede jeg fra alligevel.
    Min nuværende hund står konstant med to ben i graven og jeg ville ikke kunne magte hvis jeg fik endnu en kronisk syg hund.

Men nu er det jo så moderne at lave designerracer, så bare kom i gang med at lave en mini Boxer. jeg er sikker på, at der vil være penge i dem. smiley

• #92   6. jun 2017 # 86
    Isabelle har svogeren aldrig været forelsket i en af dine hvalpe ?

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#93   6. jun 2017 Ha ha ha smiley

Noooo.. Vores næste kuld bliver med en IPO3 han.. Lidt spændende, da det er første gang vi går efter brugsegenskaber og næsten 100 % udavl i 6 led, hvilket er pænt umuligt nærmest.
    I håbet om at komme udenom nyresygdom og have noget at fortsætte med selv, både til brug og avl.

• #95   6. jun 2017 Det lyder spændende, ønsker held og lykke med kuldet.

• #96   6. jun 2017 "Boxerfolk er vidst lidt tossede" - Tja jeg glemmer ind i mellem at Afrodithe altså ikke er en Boxer men en Lhasa.. smiley

• #97   6. jun 2017 Jinx - Jeg bliver skruk hver gang jeg ser Boxerhvalpe.. Nogle dage går jeg slet ikke på FB pga for mange Boxerhvalpe.. smiley

• #99   6. jun 2017 De skal bare kysse en kogeplade, så er den hjemme smiley

• #100   7. jun 2017 Hvordan gik hjertescanningen ?
    Havde han dårligt hjerte eller er han sund og rask ?

• #101   11. jun 2017 Det ville da være rar med en opdatering ?

• Stine K
    Stine K Tilmeldt:
    jun 2017

#102   11. jun 2017 Først hjerrescanning i morgen mandag kl 15, giver en opdatering når vi for resultatet:)

• #103   11. jun 2017 Pøj pøj, håber at alt er som det skal være.

• Stine K
    Stine K Tilmeldt:
    jun 2017

#104   12. jun 2017 Han har en indsnævring af lunge aorta, som det er nu er det ikke så farligt, men da han kun er 10 uger kan det sagtens udvikle sig i en dårlig retning, skal til genscanning om 3 måneder

• #105   12. jun 2017 Ja jeg er ked af at være en af dem der havde ret i at det ikke lød normalt, jeg havde håbet og krydset for at alt var OK smiley
    Ret godt eksempel på at man ikke bare skal slå sig til tåls med hvad folk herinde siger, for de har altså ikke altid ret.
    Men jeg er virkelig glad for at du valgte at lytte og opsøge dyrlæge når du nu var usikker på tingene. Stort klap på skulderen herfra smiley

Er det ikke noget man kan gøre noget ved? Altså operere eller andet?

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
    #106   12. jun 2017 Åh det gør mig ondt TS.
    Godt i kom afsted.
    Håber på det bedste.

• #108   12. jun 2017 Der står lidt her, omend at der er skrevet på en lidt sjov måde.

http://www.spodan.com/da/2219.html

Og her.

http://www.anicura.dk/fakta-og-rad/hund/hjertefejl-hos-hund/

• Stine K
    Stine K Tilmeldt:
    jun 2017

#109   12. jun 2017 Hvis det bliver rigtig slemt kan han komme på medicin, men kan først se om 3 måneder hvordan det udvikler sig

• #110   12. jun 2017 Jeg håber det bedste for ham smiley

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

#111   12. jun 2017 Håber virkelig det bedste.
    Måske en kardiologi (hjerte specialist) vil kunne hjælpe i fremtiden?

• Stine K
    Stine K Tilmeldt:
    jun 2017

#112   12. jun 2017 Ham der tog hjertescanningen var hjertespecialist.. men vi må tage det om 3 måneder

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

#113   12. jun 2017 TS super godt. smiley
    Man vil jo kun sin elskede hund det bedste.

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#114   12. jun 2017 Nu ville jeg tage det ganske roligt til trods for den foreløbige diagnose.
    Det er noget et ungt hjerte kan vokse sig fra og det er på ingen måder sikkert at det er noget I mærker noget til.
    Jeg kender flere hunde der trods en hjerte 4 er blevet gamle hunde tilligemed.

Men det gør mig ondt at I fik den besked. Men stadig, ingen panik.
    Det du har beskrevet er stadig ikke unaturligt for en hvalp.
    Og alt efter hvem du har fået scannet hos, så er der også lidt forskel på "diganoses alvorlighed"

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#115   12. jun 2017 Der er en kardiolog der kalder boxeren en Ferrari med en Punto udstødning.
    Og det trods hunden synes sund og rask.

• Stine K
    Stine K Tilmeldt:
    jun 2017

#117   12. jun 2017 Over 2,5 næsten på 3 desværre

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#118   12. jun 2017 Det er så trods alt stadig kun en 2'er og kan vokse sig bedre.

• Stine K
    Stine K Tilmeldt:
    jun 2017

#119   12. jun 2017 Håber vi han gør, men dyrelægen var meget bekymret om at han allerede næsten var en 3 selvom han kun er 10 uger, betyder at det også kan blive meget værre

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#121   12. jun 2017 Hvem er han scannet hos..?
    Jeg mener nu en 3'er går til 3.5.
    Der frarådes avl over 2,70 i følge en tysk kardiolog.
    Og det at hunden faktisk har en 4'er er ingen hindring for den i at blive brugt eller blive gammel.

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#122   12. jun 2017 Pjevsen:

Jeg synes nu ellers nok at jeg kom ind på at ved usikkerhed skulle man da få hunden tjekket, Men det er nu altid rart at kunne hovere tilsyneladende.
    Hvem af jer har styr på hjerterne hos Boxeren og kan rent faktisk komme med noget der er til hjælp og ikke bare konstatere at det er Åhhh så forfærdeligt.
    Det er surt ja, Men det er altså langt fra en dødsdom eller sågar en indskrænkelse af et godt Boxerliv.

• #123   12. jun 2017 Men du tilføjede også at en hjertescanning sørme var overkill .. Havde TS nu lyttet til det, så havde hun ikke vidst at hendes hvalp har en hjertefejl.
    Der er ingen her der har skrevet noget om at det er en dødsdom, det er noget du selv digter.

Jeg bliver virkelig forlegen og forarget over at se hvordan en hjertefejl hos en 10 uger gammel hvalp bliver forsøgt gjort til en lille bitte ubetydelig ting.
    Jeg er ligeglad med en undskyldning, det regnede jeg nu ikke med at få alligevel, men jeg er virkelig glad for at TS valgte at lytte til os der sagde at det ikke lød normalt og at hun burde få det tjekket.

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#125   12. jun 2017 Der kan ske SÅ meget med det hjerte endnu at ingen ved hvordan det ender.
    Selv huller i hjertet kan vokse sammen.
    Og ja, det er fint at man nu ved det trods alt, men igen. Det kan være at om et år så er det væk eller næsten væk under hjertets udvikling.
    Det kan også være blevet værre, men umiddelbart ud fra TS's beskrivelse var der ikke faresignaler. Så man kunne have lavet en scanning senere hvis problemet blev ved at være til stede.

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#126   12. jun 2017 Lige præcis Jinx.
    Den hund er ikke hjertesyg som det ser ud nu.

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#128   12. jun 2017 Hov.. Har fået skrevet forkert i # 121

Det er en 2'r der går til 3.5.. Så hunden har en status 2..

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#129   12. jun 2017 Pjevsen:

Du læser hvad du vil læse.. Så hyg du dig med det.

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#132   12. jun 2017 Jeg har vist skrevet hvad der skulle skrives i tråden her.
    At du vælger at overse det jeg har bidraget med, foruden min spydighed til Zenta..
    Det er så dit tab, eller hvad du vil se det som..

Jeg sover ganske fint om natten alligevel smiley

• #133   12. jun 2017 At noget kunne være værre, at man kan vokse fra det, og at hunden godt kan få et godt liv, betyder da ikke at den så er total rask og ingen fejl har. Det er jo bare fedt hvis hunden vokser fra det, eller ikke bliver mærket af det.

Vores Mailo har en lillebitte nyresten , og patalla lux grad 1 på det ene ben, begge ting han ikke er mærket af, men jeg ville da lyve hvis jeg sagde han var sund og rask.

Forstår simpelthen ikke behovet for at tale det sådan ned, der er jo ingen der snakker om panik, at hvalpen skal dø eller noget som helst i den dur. Men kald dog en spade for en spade.

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#134   12. jun 2017 Præcis Jinx.. 7

Men det opfattes nok ikke af enkeltstående personer.
    Ligesom det heller ikke forståes at det er noget hunden kan vokse fra.
    Og at det ikke er en tilfældighed at man ikke kan få registreret hjertestatus før hunden er 12 mdr gammel.

Rikke: Hunden er ikke at betragte som syg overhovedet.

• #135   12. jun 2017 Hvad er det præcis du har bidraget med?
    Jeg synes måske ikke at man kan kalde det at have bidraget når man nu tog fejl.

• #137   12. jun 2017 Jeg er egentlig overrasket over hvor langt man vil gå for at undgå at tabe ansigt.

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#138   12. jun 2017 Og du bliver ved..!!!
    Men fortsæt endelig.. smiley :) smiley

• #139   12. jun 2017 Jeg bliver ved? Siger du, der lige slettede din kommentar?
    Det ville i den grad klæde dig at sige at du tog fejl.

Jeg synes godt nok at det er pinligt.

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#141   12. jun 2017 Ja Zenta for jeg gad dig egentlig ikke alligevel. Men du nåede jo at svare desværre..
    Men læs nu hvad der er skrevet og forstå at hunden ikke er at betragte syg.
    Og så mener jeg at vores kommunikation ender her.

• #142   12. jun 2017 Jeg blæser ingenting op, jeg håber det bedste for hvalpen.
    Jeg bliver bare virkelig forarget og overrasket over hvor langt man vil gå for ikke at tabe ansigt.
    Havde det været overkill med den scanning, så havde TS jo skrevet at scanningen ingenting viste .. Men det gjorde den altså.

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#144   12. jun 2017 Ja, det er ikke ukendt med forsnævring hos boxeren.
    Der arbejdes med det, og det er lykkedes ganske godt efter man har hjertescannet i især Tyskland i over 10 år.
    Og der har man udelukket status 3 og 4 i avl.
    Så vi ser sjældent dem med status 4 og selv de få vi ser dør oftest af andet end hjertesygdom når vi snakker aorta eller pulmonalstenose, hvilket er det TS's hund har i mild grad, selvom man ikke kan konkludere noget endnu på så ung en hund.

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#145   12. jun 2017 Faktisk er de hunde jeg kender med en status 4 brugshunde, der bruges til IPO træning.
    Og det klarer de altså på trods af deres hjertestatus.

Sandsynligheden for at de dør af noget andet er langt større. Desværre er Boxeren ikke den med den højeste levealder. Selvom nogle individer bliver gamle.

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#147   12. jun 2017 Der er ovenikøbet i boxerkredse snak om at selv 12 mdr er for tidligt at scanne med henblik på officiel status,
    Jeg selv venter til de er i hvert fald 2 år.
    Dicte på 3 år skal scannes på torsdag i Årslev.
    Min yngste på 12 mdr er for ung synes jeg, det havde ellers været oplagt at tage hende med.

• #150   12. jun 2017 Sikke der bliver vasket hænder og fejet ind under guldtæppet her i tråden.
    Imponerende, det må jeg sige.

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#151   12. jun 2017 Isabelle:

Det vil være umuligt at svare på, da det jo ville kræve at man hjertescanner i et langt større omfang.
    Man ved at Boxerracen ofte har forsnævring og har haft det altid. Hjertesygdom som nyresygdom har altid fandtes i racen.

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#152   12. jun 2017 Kopieret fra Netdyredoktor

Hvilke racer er særligt udsatte for at få aortastenose?
    Generelt er store hunderacer som Boxer, Rottweiler, Golden retriever, Engelsk Bullterrier, Schæfer og Newfoundlænder mest udsatte. Indenfor de seneste år har man oplevet en stigende forekomst indenfor andre  hunderacer såsom Bull Mastiff, Dogue De Bordeaux m.fl.

Man kunne formode at scanning af disse racer ville kunne give samme resultat og for nogle racer værre end en 2..

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#156   13. jun 2017 En Ferrari med en Fiat Punto udstødning smiley

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#158   13. jun 2017 Ingen opdrætter ønsker at sælge en syg hund.
    Så er opdrætter usikker (det her er første og eneste kuld) så er det klart der støttes op om hjertescanning.
    Det har jeg selv gjort med blærebetændelser og endda selv betalt de undersøgelser, jeg og dyrlægen mener hunden skulle have samt medicin.
    Også på en hund der ikke var hvalp, men hvor JEG ville være sikker, og ejer slog det hen.

Så at beskylde en opdrætter (mig) for at tale sygdom ned, synes jeg ærlig talt er grebet ud af luften og absolut ikke sandt. Det tror jeg mange vil vide.
    Faktisk tror jeg ikke mange er så ærlige omkring hvad der ligger i linierne af sygdomme, som jeg er.
    Og resten er skrevet både af Jinx og jeg.

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#160   13. jun 2017 Tja. En status 2 er nu engang symptomfri, uanset om Pjevsen eller Zenta mener noget andet. Denne hvalp er så heller ikke i nærheden af at være en status 3, som kunne give lidt symptomer, men som regel først ved ældre hunde.
    Prøv at læse på lektien, det kunne være i blev klogere.

Boxeren har bestemt problemer men AS og PS er nok langt det mindste i forhold til hvad der tager livet af vores hunde i dag.

• #161   13. jun 2017 Og den er heller ikke hvad man vil betegne som en rask hvalp. En rask hvalp har ingen forsnævring.

• #163   13. jun 2017 Og symptomfri er den heller ikke, for det var netop det der gjorde ejer urolig. Sjovt nok. Men jeg er bare glad for at ejer valgte at opsøge dem der faktisk ved noget om det og at ejer vælger at lytte til denne.

• #165   13. jun 2017 En tråd som denne gør det rigtig svært at argumentere for stamtavler.
    Jeg undres over, efter min mening, manglen på respekt for hund og hvalpe købere.
    Hvad blev der af at gå efter højeste fællesnævner og tage problemer i racen alvorligt.

• #166   13. jun 2017 Synes også at det er forkasteligt at fordi hunden ikke har værst tænkelige status, så er det ok at gøre det til en lille nærmest ubetydelig ting.

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#167   13. jun 2017 Mod uvidenhed (og uvilje til at læse og forstå) kæmper selv guderne forgæves.

Der er vist ingen der ikke tager det seriøst hvis man står med en syg hvalp.
    Ej heller opdrættere af racen.

Og det var så sidste ord herfra.

• #168   13. jun 2017 Mod uvidenhed .. Ja man fristes jo til at sige i lige måde.

• Kristine O
    Kristine O Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 77
    #173   13. jun 2017 #105# nej du er ej ked af det, du nyder at kunne sidde og spille klog på noget du intet aner om, men det giver gode point på din egen konto.
    Få dig et liv

• #174   13. jun 2017 Ja det er mig der intet aner, alligevel havde jeg ret i at der var noget galt.

• Kristine O
    Kristine O Tilmeldt:
    jul 2015

#175   13. jun 2017 hvad var galt, en mulig diagnose stillet på et tidspunkt hvor hunden vokser.
    en mulig grad som ikke kan betegnes som sygdom udover af dig.

• #176   13. jun 2017 En sund og rask hund har ingen forsnævring.

• #177   13. jun 2017 At noget er symptomfri, betyder jo ikke at det så er det samme som rask og fejlfri. Det er ligesom der jeg vil hen, lige nu HAR hunden altså en fejl. Hvis den så vokser fra det, så er det jo fuldsyæn dig fantastisk.

At noget er kendt som et probolem i racen, gør jo ikke at det så er "ingenting" et problem er skisme da et problem, uanset om det så er almindeligt for racen eller ej.

Igen vores Mailo har heller ingen symptomer på hans patella grad 1, og hans nyresten, men jeg ville da aldrig sige at han er rask, for det ville da være at lyve så bukserne flyver.

• #179   13. jun 2017 Det er da mest af alt en falliterklæring at kunne feje det ind under gulvtæppet som noget der er normalt.

• #181   13. jun 2017 Jeg ser ikke andet end personlige angreb i den her tråd og at ting bliver digtet så de passer bedre til hvad I nu lige syntes.

• #182   13. jun 2017 Tror at uanset hvad Hearthitter skriver, så ser du, Zenta, det værende som et angreb..
    Det er det du giver udtryk for flere gange her i tråden..

Ja Hearthitter kan være hård i tonen.. Både på skrift og i virkeligheden... Men hallo, det ville satme være kedeligt hvis alle var så skide blødsødne..

Hearthitter er en jeg uden tøven ville gå til med spørgsmål om VORES race, hvis jeg ikke kunne få fat i min opdrætter (hvilket jeg altid kan).. For hun har om nogen mere forstand på VORES race, end så mange andre.. smiley

• #183   13. jun 2017 Ja da, hun har så meget forstand på det, at hun tog fejl i den her tråd.

Uanset om man er enig eller ej, så kan man satme godt skrive ordentligt og det evner hun åbenbart ikke.

• #184   13. jun 2017 Sjovt nok så skriver hun at hvis ejer er bekymret, så er pengene til hjernescanning givet godt ud...

Men det har du måske ikke set?
    Du har måske altid ret eller?

• #185   13. jun 2017 Du skriver jo så heller ikke særlig pænt... Så man skal ikke kaste med sten når man selv bor i et glashus.. smiley

• #186   13. jun 2017 Hun skrev at en hjertescanning var overkill .. Det kan ikke kaldes overkill når scanningen faktisk viste en forsnævring. Ja måske vokser hvalpen fra det, måske ikke. Men en sund og rask hvalp har ikke en forsnævring. En hjertescanning af en sund og rask hvalp, den havde intet vist.
    Der er ingen her i tråden der skriver noget om at det er en dødsdom eller andet. Ingen.

• #187   13. jun 2017 Og i samme sætning skrev hun at pengene var givet godt ud, hvis ejer var bekymret...

• #188   13. jun 2017 "Hjertescanning synes jeg lyder som overkill, men hvis I er utrygge så er pengene nok givet meget godt ud."

Hun har ikke skrevet at det ER overkill.. Men at det for hende LYDER som overkill.. Stor forskel..

• #189   13. jun 2017 Reaktionen på at have taget fejl er godt nok den sjoveste jeg længe har set. Eller faktisk sørgelig.
    SÅ meget udenomsnak i stedet for bare at sige at man tog fejl. Den slags sker jo for alle os almindelige dødelige af og til.
    Forskellen er bare at nogen er alt for fine på den til at indrømme det.

• #190   13. jun 2017 Altså, du er jo ikke en fløjtende fis bedre selv..

• #191   13. jun 2017 Men det var jo ikke overkill eftersom at den viste en forsnævring.
    Er som sagt bare glad for at TS valgte at opsøge personer med forstand på den slags.

• #192   13. jun 2017 For fanden da.. Læs nu hvad der bliver skrevet !!

Jesus Christ altså...

• #193   13. jun 2017 Jeg læser udmærket og jeg ser ikke andet end vasken hænder og dårlige undskyldninger for ikke at tabe ansigt.
    Pinligt.

• #194   13. jun 2017 Og jeg læser en som partout VIL have det sidste ord og en som IKKE vil læse ordret hvad der bliver skrevet...

• #195   13. jun 2017 Ja dig selv? Og et par stykker mere.

• #196   13. jun 2017 Nej dig sgu...
    Jesus...

Det er satme flot, så snart man ikke snakker dig efter munden, så angriber du selv.. smiley

• #197   13. jun 2017 Ja jeg angriber. Selvfølgelig.
    Derfor er det også mig der har brugt ord som at andre skal få sit et liv eller at de ikke fortjener opmærksomheden.

• #198   13. jun 2017 Har jeg brugt de ord? NEJ !

Så hvorfor fanden skal dit trip gå udover mig?!

• #199   13. jun 2017 Nej du har ikke og jeg har ikke, alligevel forsøger folk at få det til at se ud som om at jeg er den dumme.

• #201   13. jun 2017 Ja der er da folk her i tråden der burde være blevet til mere med den viden de har.
    De ved tingene bedre end specialisterne og dyrlægerne selv.
    At de tog fejl her og kaldte en hvalp med en indsnævring for sund og rask og helt normal, det snakker vi ikke højt om.

• #203   13. jun 2017 Her var det så ikke normalt, men grundet en indsnævring.

• #206   13. jun 2017 Lige præcis Ulla...

• #207   13. jun 2017 TS reagerede på hvalpens atypiske adfærd og endte så ud med en indsnævring.
    Herinde blev det pakket ind i at det var heeelt normalt og så viste det sig faktisk at den har en indsnævring. Så noget var der jo galt.
    Mærkelig måde at reagere på.

• #208   13. jun 2017 Det var adfærden man forholdte sig til..
    Og den adfærd som TS beskrev er fuldstændig NORMAL for en Boxer..

• #209   13. jun 2017 Og det skal man så lade være med når den kan dække over en indsnævring som ejeren selvfølgelig bør vide besked om.
    Men det ved folk så til en anden gang.

• #212   13. jun 2017 Zenta - Og hvorfor skulle vi så ikke forholde os til adfærden når det er det som TS beskriver?

• #213   13. jun 2017 Ulla - Ja åbenbart.. Så er min Costa også syg selvom at han er 2 1/2 år gammel.. For han gør præcis det samme som TS beskriver at hendes hvalp gør.. smiley

• #215   13. jun 2017 Om hvalpen skal i behandling ved TS om 3 måneder, det skriver hun jo, så det må jo være proceduren.

• Kristine O
    Kristine O Tilmeldt:
    jul 2015

#216   13. jun 2017 tænk at være så hårdnakket, og ikke vil indse man har taget fejl.
    og digter lidt for egen regning

• #217   13. jun 2017 Ja sådan er der jo nogen der er.

• #218   13. jun 2017 Mamma mia - Er der nogen her, der mangler en stopknap?

• Stine K
    Stine K Tilmeldt:
    jun 2017

#219   13. jun 2017 Kunne være rigtig dejligt hvis folk ikke begyndte at skændes inde på tråden især da andre som måske oplever det sammen kommer ind og læser den.. Ja da jeg første lavede tråden handlede den om problemet med hans vejrtrækning som gjorde mig meget urolig da jeg ikke havde oplevet lignende med vores gamle boxer men han har ikke har haft nogle problemer efter den ene gang. dette førte dog til at jeg tog ham til lægen for at være sikker på intet var galt, der blev der hørt en mislyd på hjertet hvor efter, bare for at være sikker, vores dyrelæge henviste os til en scanning, scanning viste at han havde en indsnævring af lunge aortaen som gav en måling på næsten 3 M/s og den side af hjertet samtidig var større en normalt for at kompencere, hjertespecialisten var dog bekymret fordi den allerede var så høj måling selvom han kun er 10 uger, dog på nuværende tidspunkt kan vi kun vente og se om det kommer til at blive bedre, værre eller bare blive som det er, derfor genscanning om 3 måneder for at se hvordan det har udviklet sig, hvor efter vi tager det der fra, hvis intet har ændret sig skal vi til scanning året efter

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#221   14. jun 2017 Krydser fingre for din hvalp, da det trods alt er federe med en status 1 eller 0.
    Hvad har opdrætter sagt..?

• Stine K
    Stine K Tilmeldt:
    jun 2017

#222   14. jun 2017 Han sagde bare "ej der er da ikke noget galt med dig du er rask nok" hvilket gjorde mig lidt sur for det er han jo ikke det sagde dyrelægen selv, desuden virkede han ikke særlig interreseret i vores lille Cæsar men mere hvordan det ville påvirke hans egen hund og hvalp han beholde.. Var faktisk ret træls oplevelse

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#223   14. jun 2017 Det er så en rigtig ØV oplevelse.
    Det er jeg dælme ked af at høre. Han burde jo have tilbudt at betale ihvertfald den næste scanning i min verden. Jeg havde selv betalt den første også, da en hvalpekøber ikke skal være nervøs.
    Kan se på hundeweb det ikke er fra ham jeg troede det var. Hvem er opdrætter..?

• #225   14. jun 2017 Det var da godt nok en øv oplevelse med din opdrætter.. smiley

Virkelig dårlig stil af ham...

• Stine K
    Stine K Tilmeldt:
    jun 2017

#226   14. jun 2017 Ja det var ikke så sjovt. Indtil da havde vi det rigtig fint med ham, men det gav en lidt dårlig smag i munden

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#228   14. jun 2017 Har hunden en 2'er på hjertet kan der altså ikke søges erstatning, for hunden er IKKE syg.

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#230   14. jun 2017 Det ved man først tidligst når hunden er 12 mdr da hjertet ikke er færdigudviklet.

• Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 244
    #231   14. jun 2017 Øv øv øv! Albus og jeg krydser alt hvad vi kan for en lidt mere opløftende melding om 3 måneder ?? Pas på den lille mand i sommervarmen smiley

• Stine K
    Stine K Tilmeldt:
    jun 2017

#233   14. jun 2017 Ja det tror jeg, har ikke fået tavlen hjem i nu

• #234   14. jun 2017 Man får da tavlen med når man henter hvalpen?

Altså jeg fik ikke Costa's med, med det samme.. Men først da ejerskab overgik til mig (han var en udstationering)..
    Men mener da bestemt at man får tavlen med, med det samme normalt...

• Kennel Hearthitter
    apr 2012

#236   14. jun 2017 Det er en DKK hund. Men kuldet står som igangværende så der ventes på et eller andet fra opdrætter vil jeg tro.
    Jeg ville rykke opdrætter for tavlen og er der ingen reaktion så må DKK kontaktes.
    Der burde bestemt være en stamtavle på hunden nu hvor kuldet er 10 uger.

• #238   15. jun 2017 Jeg mener først, at jeg i sin tid, fik stamtavlen da min hvalp var 12 uger, jeg hentede hende som 8 ugers. Grunden var at opdrætter ikke havde kennelnavn og derfor røg nederst i bunken. Så nej, man får ikke altid stamtavlen med det samme. Min opdrætter havde gjort alt hvad han skulle til rigtig tid. Det var/er DKK.

Kommentér på:
Boxer hvalp verjtrækning

Annonce