{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

Udstationering af hund imens man selv er udstationeret? {{forumTopicSubject}}

Kære hundegalleri-folk

Jeg står i den situation, at kæresten og jeg bliver udstationeret i udlandet med arbejdet i et par år eller tre (det er ikke fast hvor længe endnu).
Det er et land hvor vi skal flyve i +13 timer for at komme til, der er varmt, og vi kommer til at skulle bo i et lejlighedskomplex.

Mit problem er, at jeg ved at det ikke ville være godt for min hund. Hun skal helst ikke have for mange naboer, og hun skal have mulighed for at løbe rundt i en have. Derfor tager jeg hende ikke med. Men jeg har ikke umiddelbart har nogle i omgangskredsen eller familien som kan tage hende, imens vi er væk...

Derfor tilspørger jeg jer; Kan man få sin hund "udstationeret" ved en familie i de år vi er væk? Hvordan kan man evt. finde sådan en familie?
Det tungeste alternativ er at finde en ny, permanent familie, men jeg vil gerne undgå det hvis jeg kan... Hvis jeg dog skulle finde en god "udstationeringsfamilie" hvor det bare spiller, og min pige har det godt, vil jeg dog ikke tvinge dem til at give hende tilbage når jeg kommer hjem, hvis de gerne vil beholde hende...

Jeg vil det bedste for min pige, men det er godt nok svært... Hvad tænker I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstationering af hund imens man selv er udstationeret?
  • #1   7. jun 2017 Er hun "nem" og uproblematisk?

  • #3   7. jun 2017 Jeg kan ikke anbefalde det.. For hunden vil det ikke være dig/jer der er dens familie når i kommer hjem, men udstionerings-familien

  • #4   7. jun 2017 Det ville jeg aldrig byde min hund.
    Jeg synes at det er synd for hunden at den efter 2-3 år skal hives ud af det hjem, hvor har boet i de år og føler sig hjemme.

    Somme tider, så må man altså tænke på, hvad der er bedst for hunden frem for ens egne følelser.

    Hvis kun det havde været 2-3 måneder, så ikke noget problem, men i flere år..........

    Endvidere, så er det jo hellere ikke en udstationering.
    En udstationering har noget at gøre med avl, hvor den udstationerede hund på et eller andet tidspunkt bliver udstationeringens families ejendom.
    Det du søger er pasning.


  • #5   7. jun 2017 Tak for svarene. Nej, hun er desværre ikke uproblematisk, da hun som indirekte nævnt er lidt sensibel med lyde omkring hjemmet, hun kan ikke rigtigt lide andre tæver, og hun kan finde på at trække når hun bliver ivrig. Dertil er hun ret selvstændig, og gør desværre ikke alt hun bliver bedt om, når hun ikke er i "træningsmode".

    Beklager den forkerte formulering. Det er naturligvis pasning....

    Og ja, min tanke er også at jeg bliver nødt til at finde en permanent, ny familie smiley


  • #6   7. jun 2017 Hvis det er den der er på din profil, så er det jo en blanding der kræver en del.. Da der både er hyrde og slædehunde i

  • #7   7. jun 2017 Ja 2-3 år er længe og ikke fair for hunden at flytte igen derefter.


  • #8   7. jun 2017 Det er også derfor jeg begynder at lede efter muligheder nu... Vi skal nok afsted om 4-6 måneder, så hvis hun skal ud til en ny familie, vil jeg gerne have tid til en "test" periode for at forsøge at sikre mig at både hun og familie kan sammen.

    Som du siger, Frk. Jensen, skal hun ikke bare ud til hvem som helst.


  • #9   7. jun 2017 Jeg ville ikke byde min hund at få et permanent hjem i 2-3 år for så at tage den tilbage. Det ville jeg så heller ikke byde den nye familie. Man knytter sig jo enormt meget til til en hund bare på en måned.. 2-3år? Det er ikke fair

  • #11   13. jun 2017 Lige som afrund på denne. Efter nogle lange og følelsesmæssige dage, har jeg nu accepteret at jeg må af med hende. Jeg har kontakt til et Dyrenes Beskyttelse internat, hvor – hvis de siger ok til at omplacere hende efter et eftersyn – de vil bruge deres erfaringer til at finde et godt og blivende hjem til hende. Hvis ikke de siger ok, må jeg selv håbe at jeg kan finde en ny familie, men jeg satser og krydser fingre for at de siger ja til hende på internatet.

    Tak for kommentarerne.


Kommentér på:
Udstationering af hund imens man selv er udstationeret?

Annonce